Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lääkäri kirjoitti sairaslomaa kuukautiskivuista, työnantaja ei maksa palkkaa

Vierailija
17.12.2017 |

Menin viime viikolla käymään lääkärissä voimakkaiden vatsakipujen vuoksi, vatsa kramppasi niin pahasti että en olisi suoriutunut ruumiillisesta 10h seisomavuorostani mitenkään. Mainitsin käynnin yhteydessä, että mulla on kuukautiset vajaan viikon myöhässä, mutta raskauden mahdollisuutta ei ole ja myöhästely/kuukautisten poisjääminen on mulle suht normaalia (olen toipuva anorektikko). Äijä kokeili mun vatsaa ja teki mulle kolonoskopian, lopulta totesi ettei mikään sinänsä tunnu olevan pielessä, kirjoitti sille päivälle sairaslomaa kipujen vuoksi ja passitti mut kotiin.

Kävin eilen heittämässä saikkulapun duunipaikalle, ja sain tänään iltavuoroon tulleelta pomoltani viestin, ettei mulle tulla maksamaan palkkaa sairasloman syyn vuoksi. Koodi oli kai X-alkuinen, ja näistä ei pomon mukaan makseta palkkaa. Ei sanonut suoraan, mutta antoi myös ymmärtää olevansa muhun älyttömän pettynyt, kun olen jättänyt työkaverini sesonkiaikana pulaan pikku menkkakipujen takia. Pukuhuoneen lääkekaappiin on kuulemma nyt tippirahoista ostettu (ei yhtään passiivis-aggressiivisesti) paketti Buranaa ihan vain mua ja "ensi kertaa" varten.

Jäi ihan kamala fiilis. En usko, että tuo kipu oli kuukautiskipuja, koska menkat eivät alkaneet kipujen yhteydessä. Tuntuu, että musta on tehty koko työpaikan edessä naurunalainen.

Kommentit (64)

Vierailija
41/64 |
17.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla usein kuukautisten ensimmäonen ja toinen päivä menee kauheissa kivuissa, oksennellen ja ripuloiden.

Nuoremapana pyörryinkin kivusta, enää vain tärisen ja sinerrän.

Sehän olisikin kun työpaikalle pitäisi ilmestyä kaikkien iloksi..

Onneksi en ole sinun työnantaja. Joka kuukausi paripäivää saikulla. Säälin työnantajaasi.

Vaihtoehtohan tuossa olisi jäädä työttömäksi, josta taas itkisit "tuollaista lusmuilua MINUN verorahoillani..!!"

Vierailija
42/64 |
17.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantaja epäsi sairausloma-ajan palkan: sairausloma johtui julkisessa terveydenhoidossa sattumalöydöksen perusteella tehdystä vatsaontelon tähystyksestä, jossa poistettiin useita kasvannaisia. 

ei-ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/64 |
17.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menin viime viikolla käymään lääkärissä voimakkaiden vatsakipujen vuoksi, vatsa kramppasi niin pahasti että en olisi suoriutunut ruumiillisesta 10h seisomavuorostani mitenkään. Mainitsin käynnin yhteydessä, että mulla on kuukautiset vajaan viikon myöhässä, mutta raskauden mahdollisuutta ei ole ja myöhästely/kuukautisten poisjääminen on mulle suht normaalia (olen toipuva anorektikko). Äijä kokeili mun vatsaa ja teki mulle kolonoskopian, lopulta totesi ettei mikään sinänsä tunnu olevan pielessä, kirjoitti sille päivälle sairaslomaa kipujen vuoksi ja passitti mut kotiin.

Kävin eilen heittämässä saikkulapun duunipaikalle, ja sain tänään iltavuoroon tulleelta pomoltani viestin, ettei mulle tulla maksamaan palkkaa sairasloman syyn vuoksi. Koodi oli kai X-alkuinen, ja näistä ei pomon mukaan makseta palkkaa. Ei sanonut suoraan, mutta antoi myös ymmärtää olevansa muhun älyttömän pettynyt, kun olen jättänyt työkaverini sesonkiaikana pulaan pikku menkkakipujen takia. Pukuhuoneen lääkekaappiin on kuulemma nyt tippirahoista ostettu (ei yhtään passiivis-aggressiivisesti) paketti Buranaa ihan vain mua ja "ensi kertaa" varten.

Jäi ihan kamala fiilis. En usko, että tuo kipu oli kuukautiskipuja, koska menkat eivät alkaneet kipujen yhteydessä. Tuntuu, että musta on tehty koko työpaikan edessä naurunalainen.

Sori vaan, ei kuulosta todelta tämä juttu. tietty asia paljastaa.

Toivotaan että tulisi tarkentaa tiettyjä asioita

Vierailija
44/64 |
17.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näille vähätteleville miehille joutaisi tehdä kipusimulaation tajun vievistä kk-kivuista.

Kärsin ennen sellaisista, koko vatsa oli kuin tulessa. En voinut kävellä, makasin vain ja huusin tuskasta. Oksensin ja oksensin. Kipu oli niin kova, että olisin pahimman kivun aikaan halunnut vaikka tappaa itseni vain jotta kipu lakkaisi. Lopulta yleensä pyörryin kivusta.

Ja ei, särkylääkkeet ei todellakaan auttaneet. Että tuossa kunnossa töihin vaan kivusta karjumaan?

Vierailija
45/64 |
17.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näille vähätteleville miehille joutaisi tehdä kipusimulaation tajun vievistä kk-kivuista.

Kärsin ennen sellaisista, koko vatsa oli kuin tulessa. En voinut kävellä, makasin vain ja huusin tuskasta. Oksensin ja oksensin. Kipu oli niin kova, että olisin pahimman kivun aikaan halunnut vaikka tappaa itseni vain jotta kipu lakkaisi. Lopulta yleensä pyörryin kivusta.

Ja ei, särkylääkkeet ei todellakaan auttaneet. Että tuossa kunnossa töihin vaan kivusta karjumaan?

endometrioosi?

Vierailija
46/64 |
17.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri on käyttänyt vahingossa väärää ICD-10 koodia, pyydä korjaamaan oikeaksi. Oireisiisi ei ole olemassa sopivaa X-alkuista koodia, ne kuuluu aivan eri jutuille. t. LL

Vierailija
47/64 |
17.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai työnantaja on puhunut lääkärintodituksestasi muille työntekijöille ja he ovat ostaneet yhteisistä rahoista sinulle buranaa?

Ilmoita/valita johonkin, on toimittu laittomasti

Muuten, on maita joissa naiset saavat olla ainakin kuukautisten alkupäivät pois töistä.

Ilman lääkärissäkäyntiä.

Meillä taas..

Ei todellakaan pidä saada vapaata jostain kuukautisista. Joku järki mielisairaudessakin.

Sairausajan palkka pitäisi muutenkin ottaa täysin pois. 

Vierailija
48/64 |
17.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskotaan, mutta kyseinen juttu ei ole tosi. Jokainen tajuaa.

Vierailija
49/64 |
17.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työnantaja epäsi sairausloma-ajan palkan: sairausloma johtui julkisessa terveydenhoidossa sattumalöydöksen perusteella tehdystä vatsaontelon tähystyksestä, jossa poistettiin useita kasvannaisia. 

ei-ap

Järkyttävää.

Vierailija
50/64 |
17.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

N 94,4 se koodi on, kivuliaat kuukautiset.

Vierailija
51/64 |
17.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla usein kuukautisten ensimmäonen ja toinen päivä menee kauheissa kivuissa, oksennellen ja ripuloiden.

Sinulla on endometrioosi mitä todennäköisemmin. Endometrioosinkaan takia ei voi olla automaattisesti töistä pois joka kuukausi vaan yrittää päästä laparoskopiaan ja etsiä endoon perehtyneen lääkärin kanssa hyvä kipulääkitys tai ehkäisy, joka tuo kuukautiset harvoin. Esim. Kierukka tai ihonalainen ehkäisykapseli.

Vierailija
52/64 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En osaa nyt sanoa, kuulostaa oudolta että lääkärintodistus evätään. Joillain voi olla pahoja kuukautiskramppeja, usein silloin on endometrioosi tai joku muu kyseessä. Jos kipulääkkeet eivät tehoa, niin mene ihan suosiolla sinne töihin  vaikka olisit työkyvytön. Kyllä ne siellä sitten näkevät, jos asiakkaat ihmettelevät kouristeluja tai töistä ei tule mitään. Voit kommentoida ihmetteleville asiakkaille, että et saa palkkaa sairauslomasta joten olet töissä.

Kuukautiset eivät ole sairaus.

On aivan järjetöntä edes vaatia että työnantajan pitäisi hyväksyä se että joku on joka kuukausi sairaslomalla.

Vierailija
53/64 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai työnantaja on puhunut lääkärintodituksestasi muille työntekijöille ja he ovat ostaneet yhteisistä rahoista sinulle buranaa?

Muuten, on maita joissa naiset saavat olla ainakin kuukautisten alkupäivät pois töistä.

Ilman lääkärissäkäyntiä.

Meillä taas..

Ei todellakaan pidä saada vapaata jostain kuukautisista. Joku järki mielisairaudessakin.

Sairausajan palkka pitäisi muutenkin ottaa täysin pois. 

Missään maassa ei saa joka kuukausi sairaslomaa

Vierailija
54/64 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otahan yhteyttä liittoon ja työterveyteen. Nyt on esimies mokannut ja P A H A S T I

Vierailija
55/64 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monilla kuukautiskivut ovat epäsäännöllisiä. Kerran tai pari kertaa vuodessa. Ei olisi mikään ongelma pitää käytäntöä, että siitä syystä saa sairauslomaa. Moni varmaan saikuttaa tekosyyllä. Enkä usko että kivuliaat kuukautiset on sairaus. Nykyisin kaikesta tehdään sairaus, koska halutaan myydä lääkkeitä. Krampit voi sattua.

Vierailija
56/64 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko käynyt gynekologilla hakemassa kunnon lääkkeet?

Vierailija
57/64 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tästähän olikin tänään sopivasti juttu, olisikohan ollut Ylellä tai iltapäivälehdissä. Taas yksi syy vältellä naisten palkkaamista. Muutenkin naiset saikuttaa paljon enemmän kuin miehet. Se voi tosin johtua siitä, että naiset työskentelee enemmän julkisella, jossa jotkut ammattiryhmät "laskee sairaslomapäiviä". Ja tämä ei ole urbaania legendaa vaan ihan palkkiksessa työskentelevältä kuultu, jolta kysellään suoraan marraskuulla, paljonko on oltu sairaslomalla tänä vuonna. Sitten ne samat sopivasti on "loput päivät " jouluna pois.

Kyllä mä endometrioosin ymmärrän, se on hirveän kivulias. Mutta kun ratkaisu kaikkeen on aina sairasloma. Koittakaa nyt hyvät ihmiset edes yrittää ensin hoitaa itsenne kuntoon. Käykää gynellä, kokeilkaa lääkkeitä jne. Jos mikään ei toimi, niin ei kai siinä sitten muuta voi kuin olla sairaslomalla, mutta ensin pitää aina etsiä muita ratkaisuja ongelmiin. Ihan samalla tavalla kuin nämä ikuiset "niskavaivaiset" voisi velvoittaa todistettavasti tekemään jotain vaivansa eteen, noudattamaan edes niitä fysioterapeutin jumppaohjeita, sen sijaan, että sairaslomalla loisitaan kotona ja napsitaan lääkkeitä.

Vierailija
58/64 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilman lääkärissäkäyntiä.

Meillä taas..

Luojan kiitos meillä ei. Naisen asema työmarkkinoilla on jo nyt miehiä huonompi, mitenköhän mahtaisivat asiat olla jos naiset saisivat pelkästään pimppinsä vuoksi olla pois töistä monta päivää kuukaudessa. Aivan helvetin huono idea.

Vierailija
59/64 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

ICD sairauskoodit: X-ryhmän koodeissa on kysymys murhasta tai taposta, joten epäilen nyt ap:n kertomusta jossain määrin. 

Vierailija
60/64 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästä se viesti ja ota yhteyttä liittoon. Lääkäri voi antaa palkatonta sairaslomaa, siinä ei ole mitään kummallista, mutta pomosi käytös on todella epäasiallista

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi yhdeksän