Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko joskus mennyt hiljaiseksi jonkun ihmisen tyhmyydestä?

Vierailija
17.12.2017 |

Mitä tapahtui?

Kommentit (84)

Vierailija
61/84 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omaa tyhmyyttäni olen lähinnä kokenut, enkä silloinkaan mene hiljaiseksi, vaan nauran itselleni.

.

Lähinnä tätä tapahtuu väsyneenä, kun yritän päättää esimerkiksi , että mitähän arvon verohallinto on tälläkin jutulla tarkoittanut. Olen kyllä joskus ilmoittanut sinne, että korjatkaahan asianomainen kohta.

Vierailija
62/84 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedättehän jos tykkää vaikka jonkin yrityksen tai fanisivuston yksittäisestä julkisesta kuvasta facebookissa ilman että olet tykännyt itse siitä sivustosta, saatat saada tykkäyspyynnön. Esimerkiksi "Pertsan autokorjaamo kutsui sinut tykkäämään sivustaan" tms. Käsittääkseni tämä on jokin automatisoitu viesti.

Tuttava oli tykännyt erään Hollywood-julkkiksen fb-kuvasta ja sai tämän tykkäyspyynnön. Hehkutti ylpeänä sitten meille miten oli saanut henk. koht. kaveripyynnön tältä julkkikselta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/84 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuon tälle palstalle kirjoittaneen kysymyksen vuoksi.

"Miten suhtautuisit jos aikuinen lapsesi toisi samaa sukupuolta olevan puolisonsa joulupöytään?" -kysymyksen esittäjän tyhmyys kyllä sai hiljaiseksi.

Eipä tuo heterosta mitenkään tyhmältä kuulosta.

Vierailija
64/84 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka kerta kun luen naisten kirjoittamia kommentteja, joudun pitämään välillä pitkiäkin hiljaisia hetkiä, että hämmennykseni tasaantuu.

Vierailija
65/84 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimies vanhainkodissa huusi, töni, pilkkasi työntekijöitä ja kesäjuhlissa kännissä kutsui "ystävätyöntekijöitä" kanssaan laulamaan karakoeta.

Vierailija
66/84 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedättehän jos tykkää vaikka jonkin yrityksen tai fanisivuston yksittäisestä julkisesta kuvasta facebookissa ilman että olet tykännyt itse siitä sivustosta, saatat saada tykkäyspyynnön. Esimerkiksi "Pertsan autokorjaamo kutsui sinut tykkäämään sivustaan" tms. Käsittääkseni tämä on jokin automatisoitu viesti.

Tuttava oli tykännyt erään Hollywood-julkkiksen fb-kuvasta ja sai tämän tykkäyspyynnön. Hehkutti ylpeänä sitten meille miten oli saanut henk. koht. kaveripyynnön tältä julkkikselta.

???

Siis anteeksi...? *hiljaisuus*

Vierailija
67/84 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

???

Siis anteeksi...? *hiljaisuus*

Sama fiilis, tämä palsta on parempi kuin Suomi24... ihan loistavaa.

Vierailija
68/84 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaverini kirjoitti viikoittain ns. raporttia koko henkilökunnalle; huomioita, uutisia yms. työhön liittyen. Oli tavuttanut sanoja oudosti, en tarkkaan muista kyseisiä sanoja mutta ihan esimerkkinä milloink-aan, uutisi-ssa, rapor-tti, tietok-one. Kysyin, että miksi sanat on tavutettu väärin johon vastasi, että sanahan täytyy katkaista jos se ei mahdu kokonaan kyseiselle riville.

Työkaverit tietävät että naljailen mielelläni leikkimielisesti, mutta tuosta en keksinyt kyllä mitään leikkimielistä vittuilua joten olin vaan että ahaaa vai niin...

Vierailija
69/84 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmetyttää joskus se kun ihmiset lukee usein vain otsikon tai vähän jutun alusta, kun ryntäävät kommentoimaan asiaa, siis ihmetellään asioita jotka tulevat jutusta ilmi jos sen lukisi kokonaan. Tai sit ihmiset ei ymmärrä lukemaansa.

Vierailija
70/84 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en varmasti olen se penaalin terävin kynä, mutta kun tätä palstaa lukee, niin saan usein kokea kummalista iloa siitä, että tiedänpähän muuten tuosta asiata enemmän.  Usein koen myös ihmetystä siitä, miten joku ei oikeasti tiedä minusta itsestään selvää asiaa. Tarkoitan sellaista asiaa, jonka luulisi kaikkien tietävän.  Itse teen suomenkieltä kirjoittaessani usein paljon kirjoitusvirheitä, niin välimerkkies käytössä kuin yhdyssanoissa, joten varmasti tulen näin antaneeksi itsestäni oppimattoman kuvan. -  

Vierailija
71/84 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menen hiljaiseksi aina kun joku voivottelee jonkun toisen tyhmyyttä ymmärtamättä sitä, että kukaan ei tiedä kaikkea. Jos sun tietosi on äärettömän avaruuden vasemmalla laidalla ja sen toisen oikealla laidalla ja jollain muulla keskellä, mutta ette tiedä mitään toistenne kiinnostuksen aiheista, niin ei sen perusteella voi sanoa kuka on tyhmä. Tyhmin on se joka avaa suunsa ja sanoo jonkun olevan tyhmä...

Koittakaa suvaita... Se muiden tyhmyyden arviointi ei tee teistä sen fiksumpaa päinvastoin.

Jos nyt joku menee ja valelee koiran kakalla jonkun postilaatikon, niin sehän on nyt sanomattakin selvä, että valelija on tyhmä. Mutta must on älytöntä kun jotkun mimmit haukkuu esim. missejä tyhmiksi ja rumiksi ja kun kysyy perusteluita, ei sellaisia löydy. 

Mutta jotkut asiat vain kuuluvat yleissivistykseen ja ovat sellaisia jotka kaikkien tulisi tietää. Esim. oman synnyinmaan itsenäistymisvuosi.

https://www.is.fi/viihde/art-2000000001875.html

...

Vierailija
72/84 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerran kaikki menivät hiljaiseksi minun tyhmyydestäni, kun yritin onnistumatta sanoa yhtä vaikeaa sanaa mutta jäin vaan sitä änkyttelemään siinä. Sitten minäkin hiljenin ja oltiin kaikki hiljaa siinä.

Siis millä kielellä? Eikö kukaan sanonut sitä sanaa sinulle eteen, kun etsit sitä?

Ihan suomenkielellä yritin tiettyä konstikkaampaa sanaa sanoa, tuli sellainen nolouden hiljaisuus hetkeksi kaikilla ja sitten alettiinkin puhua toisesta aiheesta.

Siis mikä sana on suomessa vaikea? Epäjärjestelmällistyttämättömyydellänsäkäänköhän, niinkö? Voisitko kertoa sen sanan, ei tuollaista voi olla.

Siis ihan varmasti alan sitä sanaa vielä tässä kertomaan, jolloin minut tunnistaa 100% varmasti.

Kuka ei osaa sanoa jotain suomalaista sanaa?

Mulle tuottaa lähes aina vaikeuksia sanoa hyperkolesterolemia. Joudun sitä aika usein käyttämään, kun lääkiksessä opiskelen. Lääketieteen sanastossa on kyllä muitakin vaikeita.

Samis! :D

Kaikenmaailman nikotiiniamidiadeniinidinukleotidifosfaatit kyllä tulee ihan sujuvasti, mutta tuon hyperkolesterolemian kohdalla joutuu aina hidastamaan puhetta ja keskittymään... Kuulostaa varmaan tosi fiksulta sellainen hidastettu pätkä puheessa :D

Vierailija
73/84 |
08.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi (miespuolinen) tuttuni kävi kerran vieraassa paikassa suihkussa, ja kasteli koko suihkuhuoneen niin, että vesi lainehti kylpyhuoneen oven alta eteiseen asti (hän ei viitsi käyttää suihkuverhoa, koska se muka tekee suihkutilasta liian "varjoisen", ja hän inhoaa, jos se verho jää märkään ihoon kiinni).  Vessassa oli ollut sellainen varsi, jolla vettä olisi voinut kaapia, kohti vessan ritilää, mutta sen sijaan, hän päättikin ottaa kaapista vessapaperirullia, ja rullata niitä sitten veden päälle. 

Kyllä hän tuollakin tavalla sen veden lopulta sai pyyhittyä (kesti suunnilleen puoli tuntia koko homma), mutta sillä varrella (tai vaikka toisessa huoneessa olevilla räteillä ja pyyhkeillä) se olisi mennyt nopeammin ja helpommin. Hiukan ihmetytti ja huvitti hänen toimintansa.

Vierailija
74/84 |
09.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin kerran kuntosalin pukkarissa naisen, jonka ulosanti oli niin tyhmää, että oletin hänen olevan jotenkin kehitysvammainen. Näin hänet monta kertaa, ja meinasin jo kysyä, että asuuko hän ihan itsenäisesti. Sitten kävi ilmi hänen jutuistaan, että hän oli ilmeisesti naimisissa ja asui miehensä kanssa. Siinä meni kyllä hiljaiseksi. Joku mies kestää tuon tasoista tyhmyyttä, miten tyhmä pitää miehen olla?

Tämän takia en halua puhua ihmisille salilla mitään.

Mahdollisimman lyhyt moi ja kuulokkeet takaisin päähän.

N33

Vierailija
75/84 |
09.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005633688.html

Tämän kun luin eilen, niin ei meinaa vieläkään tulla puheesta mitään.

Vierailija
76/84 |
09.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
77/84 |
21.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
78/84 |
21.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harva se päivä tällä palstalla hämmästyn ja hiljenen....

Vierailija
79/84 |
21.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yliopistossa opiskelevat eivät tunnistaneet Finlandiaa

Vierailija
80/84 |
21.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran yhden uskovaisen tuttavani kanssa päädyin ihmeelliseen kiistelyyn eri uskonnoista. Hän oli vakaasti sitä mieltä, että kristinusko on ainoa oikea uskonto ja muut joutuvat helvettiin. Kysyin sitten, mistä hän voi tämän näin varmasti tietää. Vastaus oli, että koska Raamatussa sanotaan niin. Minua hämmästytti jo tämä vastaus, mutta yritin vielä, että niinhän Koraanissakin sanotaan. Vastaus tähän oli järkähtämätön: Koraania ei pidä uskoa, koska Raamatussa sanotaan niin.

Uskon mahdin edessä olin voimaton.

Joo mäkin oon uskossa ja uskon että Raamatussa on se kaikkein kirkkain kuva siitä millainen Jumala on , mikä on hyvää ja pahaa jne,mut voi ei tän sun uskovan ystävän arkumentteja!! Ei ihmekkään et ateistit sun muut pitää meitä täysin ajattelemattomina, yksinkertaisina yms...

Mut joo uskossa on mahtava voima, uskoo sit ihminen mihin hyvänsä ;)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kuusi