Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko noita tonttuovia oikeasti jollain???

Vierailija
17.12.2017 |

Ja jos, niin miksi ihmeessä? Voiko typerämpää enää olla!

Kommentit (79)

Vierailija
21/79 |
17.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta ne ovat ihastuttavia ja siihen saa helposti kätkettyä tarinan, ainakin jos perheessä on pieniä lapsia.

Teen varmasti ensi jouluksi, jos en jo täksi jouluksi.

Elämässä pitää vähän hassutella ja iloita, ja tuo ovi on siihen mitä mainioin apuväline. Ja saa hymyn huulille ja pilkettä silmäkulmaan.

Tarvitset hassutteluun jotain tonttuovia? Varmaan varsinainen ilopilleri ja juhlien showtaituri..

Vierailija
22/79 |
17.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai nuo sen pahempia ole kuin johonkin pihan marja-aroniaan, räystäslautaan tai lipputankoon räiskäistyt jouluvalot. . Itse asiassa häiritsevät vähemmän naapureita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/79 |
17.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esim. Irlannissa haltijanovia myydään ympärivuoden ja ovat hyvin suosittuja.

Irlannissa toimii myös IRA. Taas yksi muualta keksitty markkinamiesten romu pakotettavaksi meillekin. Siinähän se menee halloweenien, black fridayn ja muun typeryyden kanssa.

Itse näen tonttuoven yhtenä joulukoristeena muiden koristeiden joukossa, en yhtenä juhlana/markkinatapahtumana muiden joukossa.

Niinhän se onkin, mutta idea on sama. Pakotetaan kaikki sonta mistä rahaa vaan irtoaa.

Vierailija
24/79 |
17.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tossa se on lähipubin seinässä. Toimii ympäri vuoden, nenät punottaa ja lakit on kenossa.

Vierailija
25/79 |
17.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän noi sovi tyyliltään, kuin johonkin 100-vuotiaaseen puuhuvilaan. Miltä näyttäisi tonttuovi modernissa valkoisessa kodissa?

Vierailija
26/79 |
17.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esim. Irlannissa haltijanovia myydään ympärivuoden ja ovat hyvin suosittuja.[/quot

Missä nitä myydään? Oln viettänyt 3-4 viikkoa vuodessa vuodesta 1992 alkaen, enkä koskaan törmännyt. Haltijoista varoittavaan haltijakylttiin kyllä ja kaikkeen muuhun haltijakmaan.

Vierailija
27/79 |
17.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Irlannissa toimii myös IRA. Taas yksi muualta keksitty markkinamiesten romu pakotettavaksi meillekin. Siinähän se menee halloweenien, black fridayn ja muun typeryyden kanssa.

Itse näen tonttuoven yhtenä joulukoristeena muiden koristeiden joukossa, en yhtenä juhlana/markkinatapahtumana muiden joukossa.

Niinhän se onkin, mutta idea on sama. Pakotetaan kaikki sonta mistä rahaa vaan irtoaa.

Toivottavasti et itse ole ostanut koskaan mitään ylimääräistä. Kaksi vaatekertaa riittää, ethän myöskään matkustele, käy teatterissa jne. Turhaa kaikki!

Vierailija
28/79 |
17.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän noi sovi tyyliltään, kuin johonkin 100-vuotiaaseen puuhuvilaan. Miltä näyttäisi tonttuovi modernissa valkoisessa kodissa?

Jos laittaa modernin valkoisen oven, niin ihan hyvältä.

Vierailija
29/79 |
17.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on Irlannista ostettu maahisten ovi. Ei tullut mieleen, että tämäkin keksitään av:llä haukkua 😅

Vierailija
30/79 |
17.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jopa on roppakaupalla joulumieltä osalla =) Kyrsiintyä nyt siitä, jos joku rakentaa tonttuoven..=)

Kuusenkoristelukin varmaan vituttaa, ja piparien paistelut.

Vierailija
31/79 |
17.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten ihmeessä IRA tähän kuuluu? Entä black friday? Black Sunday oli ihan eri asia. Miksei myös UFF, UVF, UDA, Red Hand Commandos....

Vierailija
32/79 |
17.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ihan kiva joulukoriste tuo on. Onhan olemassa myös piparitalot yms. En näe miten eroaa niistä?

Et näe eroa? No kokeilepa puraista kyljestä, jos makuaisti toimisi paremmin. Piparkakkutalot ovat vanha perinne ja ne syödään. Ei jää mitään polyeteenigranulaatteja valtamerien muovipyörteisiin.

Oliko piparkakkutalo jo syntyessään vanha perinne vai onko siitä tullut sellainen aikojen saatossa?

Ei ihminen tarvitse piparkakkutalojakaan mihinkään. On sitä ravitsevampaakin ruokaa tarjolla eli yhtä turhake on kuin tonttuovi.

Ps. mun tonttuovi on vaneeria, voin heittää vaikka takkaan, jos kyllästyn.

Vierailija
33/79 |
17.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitipä ihan googlettaa, että mikäs kumma tämä tonttuovi on. Hieno idea! Varmasti monen lapsiperheen suosikkijoulukoriste.

Ette ikinä arvaa, mikä riemu syntyi lastenlasteni kotona, kun heille oli ilmestynyt heidän huomaamatta tonttuovi.

Askartelin sen netin ohjeen mukaan ja kyllä sitä riemua on riittänyt.

Postilaatikkoon on tullut kirjeitä(tosi pieniä) ja väritystehtäviä yms. Olen ne sieltä salaa onkinut ja laittanut vastauksia.

Vintiöt ovat ihan täpinöissään.

ekaluokkalinen kyllä kuulusteli, että osaanko minä paperista taitella jotain tms. Vastasin, että en kyllä oikein, kun olen vanha ja kömpelö.

Koko perheellä on ollu mahdottomasti iloa siitä ovesta.

t.mummei

Vierailija
34/79 |
17.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitipä ihan googlettaa, että mikäs kumma tämä tonttuovi on. Hieno idea! Varmasti monen lapsiperheen suosikkijoulukoriste.

Ette ikinä arvaa, mikä riemu syntyi lastenlasteni kotona, kun heille oli ilmestynyt heidän huomaamatta tonttuovi.

Askartelin sen netin ohjeen mukaan ja kyllä sitä riemua on riittänyt.

Postilaatikkoon on tullut kirjeitä(tosi pieniä) ja väritystehtäviä yms. Olen ne sieltä salaa onkinut ja laittanut vastauksia.

Vintiöt ovat ihan täpinöissään.

ekaluokkalinen kyllä kuulusteli, että osaanko minä paperista taitella jotain tms. Vastasin, että en kyllä oikein, kun olen vanha ja kömpelö.

Koko perheellä on ollu mahdottomasti iloa siitä ovesta.

t.mummei

siis: mummeli

Vierailija
35/79 |
17.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos mulle joku tuollaisen lahjottaisi, niin virittäisin siihen hiirenloukun heti oven eteen. Saatanan tontut, meille ette ainakaan tunge.

Moderni agressiivinen typerysakka ei käsitä, etä tontut ovat taikaolentoja. Eivät ne mihinkään hiirenloukkuun jää, mutta sinulta happanee kaapista kaikki ruoka... Eli virittele vaan sinä hidasjärki niitä loukkuja!

Kiva että kerrankin haukutaan moderniksi! Olen 72 v.

Vierailija
36/79 |
17.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On, ja toinen toistaan rumempia ja huonommin toteuttuja onkin. Pahvista leikeltyjä ovia yms. Jos ne olisi edes tehty hienosti, olisi vaikka ostettu sellainen puinen pikkuovi... Ja jos oven paikka on järkevä, lähellä maantasoa tai vaikka rappusissa, eikä missään pöydän päällä. :D Niin lapselle ne voi olla kiva juttu, jos oikeasti uskoo sen olevan tontun ovi... Mutta pelkästään aikuisten iloksi ovat naurettavia, tai lasten kanssa askarreltuina, se idea katoaa niistä.

Vierailija
37/79 |
17.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti et itse ole ostanut koskaan mitään ylimääräistä. Kaksi vaatekertaa riittää, ethän myöskään matkustele, käy teatterissa jne. Turhaa kaikki!

Et erota palveluita ja tarpeellisia tuotteita muovikrääsästä?

Vierailija
38/79 |
17.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ärsyttää aikuisten perheellisten naisten lapsenomaiset askartelut yksin, ilman lapsia. Lasten kanssa tehtynä nämä on tosi kivoja ja hyödyllisiä yhteisiä joulun valmisteluja, mutta kun minulla on facebook täynnä päivityksiä näistä aikuisten akkojen piperryksistä ja piparkakkutaloista, ym. On joulun aika lapsille kyllä varmasn todella yksinäistä aikaa, kun kaikki vapaa-aika käytetään näihin värkkäilyihin, joista ei ole edes mitään hyötyä.

Vierailija
39/79 |
17.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ihan kiva joulukoriste tuo on. Onhan olemassa myös piparitalot yms. En näe miten eroaa niistä?

Et näe eroa? No kokeilepa puraista kyljestä, jos makuaisti toimisi paremmin. Piparkakkutalot ovat vanha perinne ja ne syödään. Ei jää mitään polyeteenigranulaatteja valtamerien muovipyörteisiin.

Jos oven askartelee pahvista ja puusta, niin ei siitä mitään saasteita jää. Joko poletaan tai mätänee kompostissa.

ei ole pakko ostaa muovikrääsää.

t.mummeli

Vierailija
40/79 |
17.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten ihmeessä IRA tähän kuuluu? Entä black friday? Black Sunday oli ihan eri asia. Miksei myös UFF, UVF, UDA, Red Hand Commandos....

Ei mitenkään. Juuri siksi sitä käytettiinkin havainnollistamaan miten turha argumentti on vedota Suomessa johonkin ilmiöön siksi, että sellainen on olemassa jossain muuallakin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi viisi