Onko noita tonttuovia oikeasti jollain???
Ja jos, niin miksi ihmeessä? Voiko typerämpää enää olla!
Kommentit (79)
Minusta ne ovat ihania. Lapset tehneet joka joulu vähintään yhden joko itselle tai isovanhemmille joulukortiksi. Aina eivät ole olleet ihan laadultaan ykkösiä mutta kyllähän se kuulakärkikynällä ruutupaperille tehtykin on ihan hyvä kun naperolla on ollut ajatus kohdallaan. Ollaan myös tehty pihalle puun runkoon noin puolen metrin korkuinen jostain kaarnanpalasta, siihen kynttiläpurkissa, ehkä jokin jouluinen istutus sekä patterijouluvalot. Menee tonttuovea tehdessä aina yksi päivä tai ilta ja ulko-ovea tehdessä yksi ulkoilutuskerta.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on ollut Tonttuovia aina. Minun luona asuu tonttuja, maahisia, keijukaisia pikkupeikkoja,ym. . Tänä vuonna olen nähnyt Näsiä.
Mä otin mun lääkkeet. Loppu tonttujen ja muiden pikku-ukkojen näkemiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ihan kiva joulukoriste tuo on. Onhan olemassa myös piparitalot yms. En näe miten eroaa niistä?
Et näe eroa? No kokeilepa puraista kyljestä, jos makuaisti toimisi paremmin. Piparkakkutalot ovat vanha perinne ja ne syödään. Ei jää mitään polyeteenigranulaatteja valtamerien muovipyörteisiin.
Oliko piparkakkutalo jo syntyessään vanha perinne vai onko siitä tullut sellainen aikojen saatossa?
Ei ihminen tarvitse piparkakkutalojakaan mihinkään. On sitä ravitsevampaakin ruokaa tarjolla eli yhtä turhake on kuin tonttuovi.Ps. mun tonttuovi on vaneeria, voin heittää vaikka takkaan, jos kyllästyn.
Tietysti voit koska olet niin idiootti, ettet tiedä edes mitä liimoja vaneriviilujen liimauksessa käytetään. Pintakäsittelystä nyt puhumattakaan. Mitä voi odottaa vajakilta, joka haluaa ylipäänsä jonkun tonttuoven. Minkä ikäinen olet? 9v?
Eivätkö osaa kulkea savupiipusta pukin tavoin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitipä ihan googlettaa, että mikäs kumma tämä tonttuovi on. Hieno idea! Varmasti monen lapsiperheen suosikkijoulukoriste.
Ette ikinä arvaa, mikä riemu syntyi lastenlasteni kotona, kun heille oli ilmestynyt heidän huomaamatta tonttuovi.
Askartelin sen netin ohjeen mukaan ja kyllä sitä riemua on riittänyt.
Postilaatikkoon on tullut kirjeitä(tosi pieniä) ja väritystehtäviä yms. Olen ne sieltä salaa onkinut ja laittanut vastauksia.
Vintiöt ovat ihan täpinöissään.
ekaluokkalinen kyllä kuulusteli, että osaanko minä paperista taitella jotain tms. Vastasin, että en kyllä oikein, kun olen vanha ja kömpelö.
Koko perheellä on ollu mahdottomasti iloa siitä ovesta.
t.mummei
Miksi elätät lapsenlapsiasi harhaisessa petoksessa?
Vierailija kirjoitti:
Mua ärsyttää aikuisten perheellisten naisten lapsenomaiset askartelut yksin, ilman lapsia. Lasten kanssa tehtynä nämä on tosi kivoja ja hyödyllisiä yhteisiä joulun valmisteluja, mutta kun minulla on facebook täynnä päivityksiä näistä aikuisten akkojen piperryksistä ja piparkakkutaloista, ym. On joulun aika lapsille kyllä varmasn todella yksinäistä aikaa, kun kaikki vapaa-aika käytetään näihin värkkäilyihin, joista ei ole edes mitään hyötyä.
Mukuloiden liimatahraiset räpellykset eivät ole instaworthyja. Saavat keskenään sählätä omiaan, mutta ei niistä somefeediin ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esim. Irlannissa haltijanovia myydään ympärivuoden ja ovat hyvin suosittuja.
Irlannissa toimii myös IRA. Taas yksi muualta keksitty markkinamiesten romu pakotettavaksi meillekin. Siinähän se menee halloweenien, black fridayn ja muun typeryyden kanssa.
Itse näen tonttuoven yhtenä joulukoristeena muiden koristeiden joukossa, en yhtenä juhlana/markkinatapahtumana muiden joukossa.
Niinhän se onkin, mutta idea on sama. Pakotetaan kaikki sonta mistä rahaa vaan irtoaa.
Toivottavasti et itse ole ostanut koskaan mitään ylimääräistä. Kaksi vaatekertaa riittää, ethän myöskään matkustele, käy teatterissa jne. Turhaa kaikki!
Et erota palveluita ja tarpeellisia tuotteita muovikrääsästä?
Mitä tarpeellista näet matkustelussa ja suuressa määrässä vaatteita? Matkustelu saastuttaa ympäristöä ihmisten itsekkyyden vuoksi ja vaateteollisuus tuottaa kertakäyttövaatteineen turhaa jätettä.
Missä turhaa matkustelua ja lasten tekemiä rättejä olen tarpeelliseksi väittänyt? Samaa sontaa noiden lapsiorjien valmistamien tonttuovien kanssa. Hyvää joulumieltä kaikille lapsityövoiman rahoittajille.
Mulla ei ole. Olen huono askartelemaan, enkä ole löytänyt mieleistä. Toivottavasti ensi vuonna löytyy. Tonttuovi kuulostaa ihanalta ovelta sadun maailmaan... Lapsenlapset varmasti tykkäsivät kaikkien muiden mummin jouluhupsutusten jatkeena...
Onpas täällä taas kiukkuisia kommentteja. Jotain kyllä on vialla jos ehdoin tahdoin pitää yrittää latistaa toisten hyviä fiiliksiä, joko on paha olo itsellä tai puuttuu joku palikka aivoista jos nauttii ilonpilaajana olemisesta. Jos joulukuusi olisi uusi juttu, varmaan kirvottaisi samanlaisia kommentteja. Etenkin kaikki muoviversiot ja muoviset kuusenkoristeet!
Taas yksi typerä some muoti-ilmiö lisää. Parissa blogissa ja sisustuslehdessä, jos mainostettaisiin vaikka veristä kuuttia sisustuselementtinä, niin sellaiset löytyisi pian mammoiltakin. Lampaat hei, hankkikaa oma maku, ideat ja kyky seistä omillaan.
Fleshlighti laitoin sohvatyynyjen väliin, että pysyy paikoillaan. Saa siitä tontutkin kulkea.
Tehtiin ystävättären kanssa itsellemme pako-ovet joulusta. Ohje tässä.
Ota pahvinen tyhjä huuhdeltu maitopurkki. Päällystä ja koristele sopivaksi katsomallasi tavalla jouluiseksi. Leikkaa kylkeen ovi. Aseta sisälle sopivan kokoinen viinapullo. Kirjoita oveen: äidin pako-ovi. Piilota lapsilta.
Näin pärjäät jouluhässäkän yli. Tuikku murheeseen auttaa kummasti kun piparit palaa, anoppi viduttaa, lapset häsää kun pitäisi olla nätisti ja joulupuuro ei ensin muutu puuroksi ikinä ja sitten loppuvaiheessa kärvähtää pohjaan. Kun tiskikone hajoaa kesken kaikkien jouluaterioiden, saunan sulake palaa kesken löylyjen ja kissa kaataa kuusen.
Voit tietysti tehdä näitä pako-ovia useampiakin tai vaihtoehtoisesti vaihtaa tyhjentyneen pullon tilalle täyden. Hyvää Joulumieltä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ihan kiva joulukoriste tuo on. Onhan olemassa myös piparitalot yms. En näe miten eroaa niistä?
Et näe eroa? No kokeilepa puraista kyljestä, jos makuaisti toimisi paremmin. Piparkakkutalot ovat vanha perinne ja ne syödään. Ei jää mitään polyeteenigranulaatteja valtamerien muovipyörteisiin.
Oliko piparkakkutalo jo syntyessään vanha perinne vai onko siitä tullut sellainen aikojen saatossa?
Ei ihminen tarvitse piparkakkutalojakaan mihinkään. On sitä ravitsevampaakin ruokaa tarjolla eli yhtä turhake on kuin tonttuovi.Ps. mun tonttuovi on vaneeria, voin heittää vaikka takkaan, jos kyllästyn.
Tietysti voit koska olet niin idiootti, ettet tiedä edes mitä liimoja vaneriviilujen liimauksessa käytetään. Pintakäsittelystä nyt puhumattakaan. Mitä voi odottaa vajakilta, joka haluaa ylipäänsä jonkun tonttuoven. Minkä ikäinen olet? 9v?
Miksi olet noin ilkeä? Olisit voinut sanoa asiasi myös asiallisesti. No mitä voi odottaa ihmiseltä jonka käsitys maailmasta on niin rajoittunut, että luulee sen olevan ok, että kutsuu toista ihmistä idiootiksi tai vajakiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esim. Irlannissa haltijanovia myydään ympärivuoden ja ovat hyvin suosittuja.
Irlannissa toimii myös IRA. Taas yksi muualta keksitty markkinamiesten romu pakotettavaksi meillekin. Siinähän se menee halloweenien, black fridayn ja muun typeryyden kanssa.
Itse näen tonttuoven yhtenä joulukoristeena muiden koristeiden joukossa, en yhtenä juhlana/markkinatapahtumana muiden joukossa.
Niinhän se onkin, mutta idea on sama. Pakotetaan kaikki sonta mistä rahaa vaan irtoaa.
Toivottavasti et itse ole ostanut koskaan mitään ylimääräistä. Kaksi vaatekertaa riittää, ethän myöskään matkustele, käy teatterissa jne. Turhaa kaikki!
Et erota palveluita ja tarpeellisia tuotteita muovikrääsästä?
Mitä tarpeellista näet matkustelussa ja suuressa määrässä vaatteita? Matkustelu saastuttaa ympäristöä ihmisten itsekkyyden vuoksi ja vaateteollisuus tuottaa kertakäyttövaatteineen turhaa jätettä.
Missä turhaa matkustelua ja lasten tekemiä rättejä olen tarpeelliseksi väittänyt? Samaa sontaa noiden lapsiorjien valmistamien tonttuovien kanssa. Hyvää joulumieltä kaikille lapsityövoiman rahoittajille.
Katso noita ylempiä lainauksia. Mun tonttuoven on tehnyt vapaaehtoisesti 31 v. nainen.
Vierailija kirjoitti:
Taas yksi typerä some muoti-ilmiö lisää. Parissa blogissa ja sisustuslehdessä, jos mainostettaisiin vaikka veristä kuuttia sisustuselementtinä, niin sellaiset löytyisi pian mammoiltakin. Lampaat hei, hankkikaa oma maku, ideat ja kyky seistä omillaan.
Miten kyky seisoa omillaan liittyy koristemuotiin? :D Toivottavasti säkin löytäisit jostain iloa selkeästi ankeaan elämääsi. Ikävää, että omaa kurjuutta täytyy purkaa yrityksillä latistaa toisten iloa. Kaikesta ei tarvitse tykätä, mutta aikuinen ihminen osaa ohittaa sivistyneesti asiat, jotka eivät kiinnosta. Älä ole huolissasi, sinun ei tarvitse laittaa tonttuovea kotiisi ja jos jossain sellaiseen törmäät, voit sulkea silmäsi tai katsoa toisaalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitipä ihan googlettaa, että mikäs kumma tämä tonttuovi on. Hieno idea! Varmasti monen lapsiperheen suosikkijoulukoriste.
Ette ikinä arvaa, mikä riemu syntyi lastenlasteni kotona, kun heille oli ilmestynyt heidän huomaamatta tonttuovi.
Postilaatikkoon on tullut kirjeitä(tosi pieniä) ja väritystehtäviä yms. Olen ne sieltä salaa onkinut ja laittanut vastauksia.
ekaluokkalinen kyllä kuulusteli, että osaanko minä paperista taitella jotain tms. Vastasin, että en kyllä oikein, kun olen vanha ja kömpelö.
t.mummeli
Tämä oli ihana viesti! Tuli jotenkin todella hyvä mieli. Lapsenlapsesi ovat onnekkaita kun heillä on sinut mummina!
Kiitos sinulle viestistäsi, lämmitti vanhaa sydäntäni.
Tarinalle on vielä jatkoa.
Kolmesta lapsosesta vain ekaluokkalainen on siitä ovesta tosi kiinnostunut ja oli kirjoittanut pienen, pienen kirjeen "tontulle" -Ethän vain koskaan muuta pois-
Oli kyllä sekä itkussa että naurussa piteleimistä, kun yritn "tonttuna" vastata pienillä kirjaimilla toiselle puolelle lappua - kyllä joulun jälkeen on pakko muuttaa- .
Lisäksi on useita pieniä väritystehtäviä postilaatikkoon ilmestynyt.
Hauskaa joulua kaikille lapsenmielisille ja tosikoillekin.
t.mummeli
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t.mummei
Miksi elätät lapsenlapsiasi harhaisessa petoksessa?
Siksi, että heistä tulisi mielikuvitusrikkaita, luovia aikuisa, eikä tosikkomaisia pölkkypäitä.
Ikävä, jos sinulla on ollut vaikea lapsuus.
t.mummeli
Vierailija kirjoitti:
Eivätkö osaa kulkea savupiipusta pukin tavoin?
Vain amerikkalainen joulupukki kulkee savupiipun kautta ja sanoo: Hou, hou, hou.
Tontut käyttävät tonttuovea.
Ihana kommentti.
Meille mummi teki vuosia sitten pääsiäiskukon joka muni suklaamunia, kun sitä pidettiin ikkunalaudalla ja lapset olivat ihan töpinöissään pääsiäisen aikoihin ja tarkistavat illalla viimeisenä ja aamulla ensimmäiseksi, onko kukko muninut munia. Ja pilkunviilaajille: meille se oli kukko, ei kana.
Nyt lapset ovat jo teiniä, mutta ainoa asia mitä tekevät ihan oma-aloiteisesti on, että joka pääsiäinen kukko ilmestyy ikkunalaudalle ja joskus jekuttavat meitä vanhempia vanhoilla tarinoilla.