Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko noita tonttuovia oikeasti jollain???

Vierailija
17.12.2017 |

Ja jos, niin miksi ihmeessä? Voiko typerämpää enää olla!

Kommentit (79)

Vierailija
41/79 |
17.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen syntynyt -72 ja isän puolen mummolassa oli jo silloin tonttuovi yms muuta tylsää arkea piristäviä satujuttuja.

Mun äiti piti niitä päävikasten juttuna, mutta itse otin mallia mummolasta.

Meillä on ollut tonttuovia vuodesta 1998, kun esikoinen syntyi.

Löytyi myös hammaskeijun kolo. Yms

Vierailija
42/79 |
17.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On, ja toinen toistaan rumempia ja huonommin toteuttuja onkin. Pahvista leikeltyjä ovia yms. Jos ne olisi edes tehty hienosti, olisi vaikka ostettu sellainen puinen pikkuovi... Ja jos oven paikka on järkevä, lähellä maantasoa tai vaikka rappusissa, eikä missään pöydän päällä. :D Niin lapselle ne voi olla kiva juttu, jos oikeasti uskoo sen olevan tontun ovi... Mutta pelkästään aikuisten iloksi ovat naurettavia, tai lasten kanssa askarreltuina, se idea katoaa niistä.

Onneksi niitä "rumia" ovia ei olekaan askarreltu sinulle. Ne tuottaa iloa tekijöilleen. Lapsesi ovat varmasti jo oppineet ettei sinulle kannata tuoda omia "rumia" tekeleitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/79 |
17.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on. Ostin vanhan puisen avainkaapin kirpparilta, 2 e. Tuunasin sen tontunoveksi. Ei toi mun muksu siitä ole innostunut, itse olen.

Jouluhassuttelua ja iloista mieltä toivoo yks äippä.

Vierailija
44/79 |
17.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tyhmää niissä on muihin joulukoristeisiin verrattuna? Lapsille varmasti hauska juttu.

Vierailija
45/79 |
17.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitipä ihan googlettaa, että mikäs kumma tämä tonttuovi on. Hieno idea! Varmasti monen lapsiperheen suosikkijoulukoriste.

Ette ikinä arvaa, mikä riemu syntyi lastenlasteni kotona, kun heille oli ilmestynyt heidän huomaamatta tonttuovi.

Askartelin sen netin ohjeen mukaan ja kyllä sitä riemua on riittänyt.

Postilaatikkoon on tullut kirjeitä(tosi pieniä) ja väritystehtäviä yms. Olen ne sieltä salaa onkinut ja laittanut vastauksia.

Vintiöt ovat ihan täpinöissään.

ekaluokkalinen kyllä kuulusteli, että osaanko minä paperista taitella jotain tms. Vastasin, että en kyllä oikein, kun olen vanha ja kömpelö.

Koko perheellä on ollu mahdottomasti iloa siitä ovesta.

t.mummeli

Tämä oli ihana viesti! Tuli jotenkin todella hyvä mieli. Lapsenlapsesi ovat onnekkaita kun heillä on sinut mummina!

Vierailija
46/79 |
17.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitipä ihan googlettaa, että mikäs kumma tämä tonttuovi on. Hieno idea! Varmasti monen lapsiperheen suosikkijoulukoriste.

Ette ikinä arvaa, mikä riemu syntyi lastenlasteni kotona, kun heille oli ilmestynyt heidän huomaamatta tonttuovi.

Askartelin sen netin ohjeen mukaan ja kyllä sitä riemua on riittänyt.

Postilaatikkoon on tullut kirjeitä(tosi pieniä) ja väritystehtäviä yms. Olen ne sieltä salaa onkinut ja laittanut vastauksia.

Vintiöt ovat ihan täpinöissään.

ekaluokkalinen kyllä kuulusteli, että osaanko minä paperista taitella jotain tms. Vastasin, että en kyllä oikein, kun olen vanha ja kömpelö.

Koko perheellä on ollu mahdottomasti iloa siitä ovesta.

t.mummei

Ihana! Tätä tonttuovi parhaimmillaan on, lasten mielikuvituksen ruokkimista ja harmitonta, mukavaa puuhastelua. Monta peukkua sulle Mummeli!

Vierailija
47/79 |
17.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esim. Irlannissa haltijanovia myydään ympärivuoden ja ovat hyvin suosittuja.

Irlannissa toimii myös IRA. Taas yksi muualta keksitty markkinamiesten romu pakotettavaksi meillekin. Siinähän se menee halloweenien, black fridayn ja muun typeryyden kanssa.

Itse näen tonttuoven yhtenä joulukoristeena muiden koristeiden joukossa, en yhtenä juhlana/markkinatapahtumana muiden joukossa.

Niinhän se onkin, mutta idea on sama. Pakotetaan kaikki sonta mistä rahaa vaan irtoaa.

Toivottavasti et itse ole ostanut koskaan mitään ylimääräistä. Kaksi vaatekertaa riittää, ethän myöskään matkustele, käy teatterissa jne. Turhaa kaikki!

Et erota palveluita ja tarpeellisia tuotteita muovikrääsästä?

Mitä tarpeellista näet matkustelussa ja suuressa määrässä vaatteita? Matkustelu saastuttaa ympäristöä ihmisten itsekkyyden vuoksi ja vaateteollisuus tuottaa kertakäyttövaatteineen turhaa jätettä.

Vierailija
48/79 |
17.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllättävää, että mammat ei taas ymmärrä miten maailma pyörii. Joo, tottakai sen oven voi itse askarrella. Mutta tietenkin tavoitteena tässä on vaan taas saada turhaa muovipaskaa kauppoihin ja tuputtaa sitä ihmisille. Vuoden parin päästä taas keksitään joku uusi ja turha kulutustuote sinisilmäisille.

Vierailija
49/79 |
17.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua ärsyttää aikuisten perheellisten naisten lapsenomaiset askartelut yksin, ilman lapsia. Lasten kanssa tehtynä nämä on tosi kivoja ja hyödyllisiä yhteisiä joulun valmisteluja, mutta kun minulla on facebook täynnä päivityksiä näistä aikuisten akkojen piperryksistä ja piparkakkutaloista, ym. On joulun aika lapsille kyllä varmasn todella yksinäistä aikaa, kun kaikki vapaa-aika käytetään näihin värkkäilyihin, joista ei ole edes mitään hyötyä.

Ehkä niitä lapsia ei kiinnosta. Miten niistä lasten kanssa yhdessä tehtynä olisi enemmän hyötyä? Okei, he askartelisivat yhdessä tunnin, mutta sen jälkeen sillä koristeella on ihan samanlainen käyttöarvo kuin yksin tehdylläkin. Miten muiden ihmisten tekemiset edes ärsyttävät sinua noin paljon.

Vierailija
50/79 |
17.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä on näkynyt pinterestissä jo vuosia, itse tosin hämmästelin ilmaisua tonttuovi - kun minusta ne on keijukais/haltiaovia. Niitähän voi askarrella itse vaikka puusta tai kierrätetystä materiaalista. Mun mielestä ne on söpöjä ja esim. puutarhassa ulkona aivan ihania.

Mutta osalle mammoista kaikki "uusi" on Suomeen tullessa kauhistus. Osalle varmaan ongelmana nämä "pakanalliset" tontut jopa, pitäisi olla jotain enkeliovia..

Vierailija
51/79 |
17.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelottavaa😬. Laitan edelleen mieluummin seimen esille.

Vierailija
52/79 |
17.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua ärsyttää aikuisten perheellisten naisten lapsenomaiset askartelut yksin, ilman lapsia. Lasten kanssa tehtynä nämä on tosi kivoja ja hyödyllisiä yhteisiä joulun valmisteluja, mutta kun minulla on facebook täynnä päivityksiä näistä aikuisten akkojen piperryksistä ja piparkakkutaloista, ym. On joulun aika lapsille kyllä varmasn todella yksinäistä aikaa, kun kaikki vapaa-aika käytetään näihin värkkäilyihin, joista ei ole edes mitään hyötyä.

No voi kauheaa, miten hirveitä ihmisiä sinulla on facebook-kavereita. Poista heidät heti, kun heidän julkaisuistaan saat vain pahan mielen. Sinä et siis itse tee yhtään mitään, mistä olisi pelkkää iloa vaan kaikesta on pakko olla hyötyä.

Sinulla ei ole käynyt mielessä, että ehkäpä lapset eivät itse halua leipoa tai askarrella?

Vierailija
53/79 |
17.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yllättävää, että mammat ei taas ymmärrä miten maailma pyörii. Joo, tottakai sen oven voi itse askarrella. Mutta tietenkin tavoitteena tässä on vaan taas saada turhaa muovipaskaa kauppoihin ja tuputtaa sitä ihmisille. Vuoden parin päästä taas keksitään joku uusi ja turha kulutustuote sinisilmäisille.

Toivottavasti itselläsi ei ole minkäänlaista sisustustavaraa kotona, koska sitten olet itsekin sinisilmäinen kulutustuotteisiin haksahtanut ihminen. Eihän sinulla ole ainkaan ainuttakaan joulukoristetta?

Vierailija
54/79 |
17.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti itselläsi ei ole minkäänlaista sisustustavaraa kotona, koska sitten olet itsekin sinisilmäinen kulutustuotteisiin haksahtanut ihminen. Eihän sinulla ole ainkaan ainuttakaan joulukoristetta?

Olen kasvissyöjä, en ole matkustanut lentokoneella vuosiin, ja kyllä, sisustustavarat ovat kotonani hyvin vähissä. Olen siis parempi ihminen, joten minulla sentään on varaa neuvoa muitakin parempaan elämään ;)

Vierailija
55/79 |
17.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näitä on näkynyt pinterestissä jo vuosia, itse tosin hämmästelin ilmaisua tonttuovi - kun minusta ne on keijukais/haltiaovia. Niitähän voi askarrella itse vaikka puusta tai kierrätetystä materiaalista. Mun mielestä ne on söpöjä ja esim. puutarhassa ulkona aivan ihania.

Mutta osalle mammoista kaikki "uusi" on Suomeen tullessa kauhistus. Osalle varmaan ongelmana nämä "pakanalliset" tontut jopa, pitäisi olla jotain enkeliovia..

Mulla on mökillä kokonainen Fairy Garden kahden puun juurella, ollut jo pari kesää. Pinterestistähän sen minäkin löysin.

Tonttuovea ei ole, kun meillä ei asu tonttuja :)

Vierailija
56/79 |
17.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa ovista jotka olen nähnyt on kyllä olleet puisia ja itse tehtyjä. Että se siitä muovikrääsästä sitten.

Vierailija
57/79 |
17.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kasvissyöjä, en ole matkustanut lentokoneella vuosiin, ja kyllä, sisustustavarat ovat kotonani hyvin vähissä. Olen siis parempi ihminen, joten minulla sentään on varaa neuvoa muitakin parempaan elämään ;)

Minä en ole koskaan matkustanut lentokoneella eikä minulla ei ole ajokorttia, mutta minulla on puinen tonttuovi.

Vierailija
58/79 |
17.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No sori nyt. Aion vastakin askarrella ja tehdä käsitöitä. Olen tehnyt joulua jo syyskuusta asti. Kovin monta valmiina ostettua lahjaa tästä talosta ei lähde.

Ja mitä lasten yksinäisyyteen tulee, niin mulla on nuorin jo 17v, eikä häntä voisi enää vähempää kiinnostaa paskarkelut (sic). Yksi lapsenlapsi on, mutta 6kk:ta ei ihan vielä voi ottaa mukaan touhuihin. Joten askartelen yksin JA (v*ittumaisuuttani) laitan kuvia niistä Facebookkin.

Vierailija
59/79 |
17.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapset bongasi netistä ja pyysivät, voitaisiinko tehdä. Miksei, oli kiva viettää aikaa yhdessä askarrellen ja nyt toi tonttuovi aiheuttaa suurta iloa kaikille muksuille päivittäin. :)

.. Ainoa vaan, että kissa perhana varastelee tosta milloin mitäkin koristeita, erityisesti lasten tontuille askartelema luuta katoaa alta aikayksikön. Lapsille toi on tottakai hauska leikki, että tontut on siivoilleet ja ottaneet luudan sisälle jne.

Itse mietin vaan sitä, kuinka pitkälle ensi vuoteen asti löydän tonttuoven osia kissan piilottelemana? :D En edes uskalla kurkata sohvan alle, siellä niitä varmaan on.

Vierailija
60/79 |
17.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen vanhaan tontut asuivat riihissä ja saunoissa, kunnes pitkän hiljaiselon jälkeen joskus 1990-luvun lamavuosina tontut siirtyivät puutarhoihin.  Puutarhatonttuja opittiin sietämään ja hiljalleen ne punanenäiset noloudet menivät pois muodista.  Nyt ovat tontut jo sen verran sisäsiisteiksi sivistyneet, että ne pääsevät omasta ovesta jo taloon sisälle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi yksi