Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt kun lapsettomuutta niin hehkutetaan, kertokaapa oikeasti, mitä hyvää perheellisyydessä on?

Vierailija
17.12.2017 |

Aikuisten oikeasti? Perustelkaa kunnolla. Nimittäin lapsettomuuden hyvistä puolista kaikki ovat samaa mieltä. Se on voitolla. Nyt tarvitaan vankkaa perustelua siitä, miksi ihmisen kannattaisi hankkia lapsia.

Kommentit (61)

Vierailija
61/61 |
18.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

NeitiJ kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

NeitiJ kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joskus elettiin aikaa jolloin oli päivänselvää et selviytyäkseen elossa on kyettävä epäitsekkääseen yhteistyöhön. Samoihin aikoihin oli myös selvää että jälkeläisten tekeminen on edellytys elämän jatkumiselle,myös sille omalle vanhuudelle. Toista se on nykyään kun minäminäminä-ihmiset ajattelevat sen oman napansa olevan universumi ja muusta viis. Luonnossa e9linehto numero 1 on lisääntyminen, jatkuvuus. Kaikki tähtää siihen. Niimpä nämä lapset on perseestä- kamppanjat ovat yksinkertaisesti elämän vastaisia ja elitististä paskaa.

Perheellisyyden ensimmäinen hyvä on siis ihan elämä. Lisäksi perhe kasvattaa, on turva, rikkaus, tuki elämän haasteissa. Mikään ei ole hienompaa kuin seurata kuin lapsen kasvu vauvasta elämänsä haltuun ottavaksi nuoreksi. Parasta perheessä on elämän tuntu. Minä ainakin olen saanut ihan tarpeeksi tuijottaa omaa napaani, kammottavaa olisi jos se olisi elämäni pääsisältö. Perhe ei myöskään rajoita aikuisten menoja, itsestään huolehtimistä jne. Olen perheen lisäksi saanut opiskella, tehdä töitä, harrastaa, hurvitelka ystävien kanssa. Lapsettomat ystäväni, vaikka ovat tärkeitä ja rakkaita, ovat melko kapeakatseisia ihmisinä. Se on suurin huomioni lapsettomuudesta. Ovat jääneet jollain tasolla itse lapsiksi.

Ehdottomasti lapsettomat ovat jääneet itse lapsiksi, se on itsestäänselvää. Mutta he ovat silti onnellisempia kuin perheelliset. Ja vain sillä on merkitystä.

Miksi sulle on niin tärkeää kilpailu siitä kumpi on onnellisempi? Miksei sulle riitä että olet itse onnellinen jos kerran olet?

Haluan, että sellaiset nuoret, jotka kokevat yhteiskunnan painostavan heitä perheellisyyteen, saavat rohkeutta jäädä lapsettomiksi ja heidän elämänsä pelastuu. Jos yksikin palstan lukijoista näin tekee, se on sen väärti.

Eli olet levittämässä propagandaa lapsien hankinnan hirveydestä. Hyvä että vihdoin myönsit.

Mitä myöntämistä siinä on, jos kerran sanoo sen, mitä kaikki muutkin, eli että lapsettomat ovat onnellisempia ja vapaampia? Ihan yksinkertainen asia.

Ei kaikki muutkin sano mitään. Ihmetyttää tämä yleistys ja vastakkain asettelu. Perheelliset kuin lapsettomat ovat kaikki yksilöitä. Toisille sopii toisenlainen elämä ja toisille toisenlainen. Lisäksi tuo väittämä että toinen joukko on onnellisempi kun toinen on naurettava, koska oikeastihan kukaan ei pääse toisen ajatuksiin ja tiedä kuka on onnellisin. Miksi kaikki ei huolehdi omasta onnellisuudestaan.

Minua ei ikinä ole painostettu mihinkään, eikä lähipiirissäni moista ole vaikka on vapaaehtoisesti lapsettomia ja perheellisiä. Minua kiinostaa siis oikeasti mistä tämä paljon puhuttu painostus lapsien tekoon tulee? Tietenkään painostuksen takia lapsia ei hankita.

Yhteiskunta painostaa perheellisyyteen ihan siitä asti, kun ihminen on lapsi. Avioliitto ja lapset ovat se normaali asia, johon tulee pyrkiä. Siihen sitten myös pyritään, ajattelematta ollenkaan sitä vaihtoehtoa, että ilman lapsiakin voisi elää, ja vielä todella onnellisesti ja huolettomasti. Surettaa vain näiden kaikkien ihmisten puolesta, jotka ovat hankkineet lapset tällaisen yhteiskunnan painostuksen takia, ja ovat menettäneet oman elämänsä siinä sivussa.

Minä olin 28-vuotiaaksi varma etten lapsia halua kunnes jostain syystä mieli muuttui. Yhtäkkiä halusinkin perhe-elämän johon kuuluu lapset. Mutta tätä yhteiskunnan painostusta en kyllä huomannut, miten tämä ilmenee? Itsestä enemmänkin tuntui että lapsettomuutta ihannoitiin ja osalle ystävistä oli jopa vähän nolo mennä kertomaan että suunnitellaan lasten tekoa.

Minustakin tuntuu, että nimenomaan lapsettomuudesta halutaan jotain normia. Työpaikoilla ollaan nihkeänä nuoriin naisiin, on jopa vaikeuksia työllistyä. Julkisilla paikoillakin lapsiin suhtaudutaan jopa vihamieisesti nykyisin. Ne eivät saisi näkyä eivätkä ainakaan kuulua. Kun hartaasti yritetysti päädyin raskaaksi, tultiin kysymään onko se vahinko.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi yksi