Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka moni nuori oikeasti motivoituu ruotsin opiskeluun, kun ainoana perusteluna on se, että pitää osata palvella ruotsinkielisiä?

Vierailija
16.12.2017 |

Tuskin moni nuori haluaa opiskella toisten palvelijaksi?

Kommentit (145)

Vierailija
141/145 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsi on niin helppo kieli opetella ja on kiva, kun kattoo noita tanskalaisia sarjoja, niin huomaa kuinka paljon yhteistä näillä kielillä on. Mä haluaisin opiskella tanskan kieltä, mutta missä?

Vierailija
142/145 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kielten opiskelusta ei ole ikinä haittaa. Mä olen kiitollinen siitä, että olen saanut opetella kieliä koulussa. En ymmärrä, minkä takia ihmiset valittaa siitä, että niille opetetaan uusia asioita. Nyt lukion jälkeen aion lähteä reissaamaan mm. pohjoismaihin ja uskon, että ruotsista tulee olemaan hyötyä.

Miksi se kieli ei voi olla vapaaehtoinen? Varmasti olisi paljon kiitollisempaa porukkaa koulun penkillä, kun ne, jotka sitä ruotsia haluavat oppia voisivat valita sen ja muut voisivat keskittyä parantamaan vaikka sitä englantia tai muihin aineisiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/145 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heh, omat poikani saavat myös ruotsista kymppejä. Kivasti nostaa keskiarvoa. Lisäksi ovat hyvin tietoisia Suomen työtilanteesta ja vastaavasti siitä, että Ruotsissa on töitä ihan eri tavalla. Lukiolaiseni sanoikin joskus, että olisi hyvä jos ruotsi olisi valinnainen, niin sitä osaavilla olisi entistäkin isompi etu.

Kylläpä etu on niillä, jotka osaavat sellaista kieltä, jota ei jo lähes kaikki osaa.  Ja käytännössä on niin, että suomenruotsalainen menee aina poikasi edelle, kun oikeasti hyviä ruotsin kielen osaamista edellyttäviä työpaikkoja jaetaan.

Onpa sekavaa. Onko äidinkielesi joku muu kuin suomi?

Ohis, mutta jos saat tuosta sekavaa, niin ymmärryksessäsi taitaa olla jotain vikaa. Ei tuossa ole kuin tarpeeton pä-liite ja yksi yksikkö-monikko-virhe.

Vierailija
144/145 |
31.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kolmanneksi: palvelualoille koulutetaan AMMATTIKOULUSSA. Amiksen käyneet osaa varmaan kertoa, mikä on kielten opetuksen taso. Itse olen käynyt lukion, lukenut enemmän kuin pakolliset kielet, ja käynyt myös siellä amiksessa pyörähtämässä. Tunnen amispohjalla työskenteleviä palvelualan ihmisiä. Ammattikoulussa tosiaan kerrattiin viikonpäiviä englanniksi, kun siellä kävin. Ihan käsittämätöntä. Ruotsin tasosta puhumattakaan. Kukaan tuntemani amis ei lisäksi osaa kuin perus englantia, ei saksaa, ei ruotsia.

Miksi luulette, että kukaan kielellisesti lahjakas ja muutenkin osaava oppilas olisi alunperinkään hakemassa palvelemaan muita? Kun paremmilla aloilla tulee vastaan aivan muita kieliä, kun sitä ruotsia.[/quote]

Palveluammatissa toimivat myös lääkärit, lakimiehet, opettajat jne.

Vierailija
145/145 |
31.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh Ruotsin osaamisella saa töitä. Pystyy luontevasti asioimaan Ruotsalaisten ja Norjalaisten partnereiden ja asiakkaiden kanssa.

Palkkaan alkuvuodesta uuden työntekijän. Ei asiaa jollei ruotsi suju lähes natiivitasolla.

Jos olisin työtön opiskelisin uuden kielen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kaksi