Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Raskaana ja säälittää pilata tulevan isän elämä...

Vierailija
16.12.2017 |

Emme ole siis ole yhdessä seurustelumielessä, olemme olleet pitkään ystäviä ja silloin tällöin, kummankin ollessa ilman parisuhdetta, olemme päätyneet sänkyyn yhdessä.
Kaikin puolin ihana tyyppi, pariskuntaa meistä ei kuitenkaan tule.

Nyt sitten huomasin olevani raskaana. Itse raskaudesta olen iloinen (ja kauhuissaan) mutta en millään raaskisi kertoa tulevalle isälle tästä, se nimittäin "pilaa" hänen elämänsä. Hän on juuri saanut siirron työssään haaveittensa kaupunkiin ulkomaille tekemään 100% unelmatyötään ihan törkeän suurella palkalla ja työsuhde-eduilla ja tiedän tasan tarkkaan että jos tästä raskaudesta kerron, hän hylkää tuon paikan ja jää Suomeen. Ja tiedän myös että Suomeen jääminen söisi hänet elävältä.

En ole niin julma että jättäisin kertomatta raskaudesta, mutta harkitsen kovasti kertomisen lykkäämistä sen aikaa että hän ehtii tehdä kaikki tarvittavat paperihommat jne siirtoa varten ja lähteä aloittamaan elämäänsä siellä. Eli odottaisin vielä noin reilun kuukauden (jolloin olisin kolmannella kuulla raskaana) Jolloin hänen olisi "pakko" jatkaa unelmaelämäänsä siellä edes jonkin aikaa.

Mielipiteitä? Joukkolynkkaus?

Pahoittelut sekavasta tekstistä, olen vähän pimpelipom.

Kommentit (122)

Vierailija
101/122 |
16.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet niin vastuuton että annat itsesi tulla raskaaksi tuollaisessa tilanteessa mutta sitten mukamas oot yhtäkkiä niin hyvä ihminen ettet voi tehdä aborttia? Aika ristiriitaista.

Vierailija
102/122 |
16.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikset abortoi lasta?

En todellakaan halua rankaista viatonta lasta omasta tyhmyydestäni. Minulla on myös oma elämä siinä kunnossa että on edellytykset antaa lapselle hyvä elämä. Ja tunnen myös jo syvää kiintymystä mahassa makaavaa möykkyä kohtaan. Abortti ei ole vaihtoehto minulle vaikka muutoin olenkin abortin kannattaja.

AP

Kun kerran haluat pitää ja pidät vauvan, niin toki kerrot sen tälle isäkokelaalle. Tietenkin.

Älä ottaa vastuuta toisen aikuisen tekemisistä vaan anna hänen itse tehdä omaat ratkaisunsa.

Et sinä tiedä hänen sisintään. Anna itse miettiä ja päättää.

Pilaat jotakin? Miten niin? Elämää tämä on. Ei vauva mitään pilaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/122 |
16.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet niin vastuuton että annat itsesi tulla raskaaksi tuollaisessa tilanteessa mutta sitten mukamas oot yhtäkkiä niin hyvä ihminen ettet voi tehdä aborttia? Aika ristiriitaista.

Ihmeellistä tuomitsemista.

Ainakaan minulle ei ole esimerkiksi mitenkään hankala kuvitella naista, joka haluaa lapsen/lapsia, muttei ole suunnitellut raskautta vielä, päätyvän tuohon ratkaisuun lapsen saatua alkunsa vaikkakin vahingossa.

Vierailija
104/122 |
17.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Emme ole siis ole yhdessä seurustelumielessä, olemme olleet pitkään ystäviä ja silloin tällöin, kummankin ollessa ilman parisuhdetta, olemme päätyneet sänkyyn yhdessä.

Kaikin puolin ihana tyyppi, pariskuntaa meistä ei kuitenkaan tule.

Nyt sitten huomasin olevani raskaana. Itse raskaudesta olen iloinen (ja kauhuissaan) mutta en millään raaskisi kertoa tulevalle isälle tästä, se nimittäin "pilaa" hänen elämänsä. Hän on juuri saanut siirron työssään haaveittensa kaupunkiin ulkomaille tekemään 100% unelmatyötään ihan törkeän suurella palkalla ja työsuhde-eduilla ja tiedän tasan tarkkaan että jos tästä raskaudesta kerron, hän hylkää tuon paikan ja jää Suomeen. Ja tiedän myös että Suomeen jääminen söisi hänet elävältä.

En ole niin julma että jättäisin kertomatta raskaudesta, mutta harkitsen kovasti kertomisen lykkäämistä sen aikaa että hän ehtii tehdä kaikki tarvittavat paperihommat jne siirtoa varten ja lähteä aloittamaan elämäänsä siellä. Eli odottaisin vielä noin reilun kuukauden (jolloin olisin kolmannella kuulla raskaana) Jolloin hänen olisi "pakko" jatkaa unelmaelämäänsä siellä edes jonkin aikaa.

Mielipiteitä? Joukkolynkkaus?

Pahoittelut sekavasta tekstistä, olen vähän pimpelipom.

Eli olet nyt n. 7-8 viikolla (n. 2kk), niinkö?

Ihmetyttää, että olet jo nyt kertonut sukulaisille (mutta et tulevalle isälle!) ("Joka puolelta tungetaan jo lasten vaatteita ja muita tavaroita. Halutaan käydä kaupassa puolestani etten kanna mitään painavaa jne. Eikä raskaus vielä edes näy. Minulla on läheinen suku..."), vaikka raskaus on noin alussa ja vielä ei niin sanottu turvallinen aika ole lähelläkään. Miksi ihmeessä kukaan menisi kertomaan raskaudesta kenellekään ulkopuoliselle, kun sitä on kestänyt vasta muutama viikko ja on mahdollisuus, että se menee kesken tai on tuulimuna yms...? Tuleva isä ja isovanhemmat, jotka eivät juoruile ympäriinsä, ovat sellaiset joille kertoisin, ihan vaan sen takia, että olisivat tukena, jos vaikka tulee keskenmeno, mutta muille asia ei vielä kuulu.

Tästä syystä en nyt oikein usko koko tarinaa... Enkä usko, että kukaan paapoisi 2kk raskaana olevaa, ettei mukamas saisi edes kauppakasseja kantaa, hölmöähän tuollainen olisi. Ihan naurettava aloitus. 

Samaa mieltä, liikaa liian hyviä asioita (unelmatyö haaveitten kaupungissa ulkomailla, törkeän hyvällä palkalla, satunnaista panemista ja hups, yhtäkkiä raskaaksi, tiedät ettei tule paria vaikka pidät miehestä todella paljon). Liian läpinäkyvää!

Vierailija
105/122 |
17.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin mietin, onko aloitus pelkkä provo?

Ja jos ei ole, niin tässä tyly viestini aloittajalle: vain sinä olet vastuussa. 

En voi tajuta ihmisiä, jotka menevät keskenään sänkyyn "ystävyydestä". Minusta seksiä harrastetaan parisuhteessa, rakkaudesta ja intohimosta omaan kumppaniin.

Eli tällainen paneskelu "ystävyydestä" oikeiden parisuhteiden välillä kertoo vain tekijöidensä suunnattomasta itsekkyydestä, eivät ole riittävän kypsiä vanhemmuuteen. Itse en tuollaista "ystävyydestä" paneskelijaa vaimokseni valitsisi.

Vierailija
106/122 |
17.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No et kerro hänelle. Ei sun ole pakko nimetä isää. Kerrot hänelle sitten kun on ulkomailla, että olet raskaana ja kerrot yhden yön jutusta, jonka nimeäkään et tiedä. Valtio maksaa kyllä korvaukset ja hänen elämänsä ei mene pilalle.

Siis voi hemmetti mitä keskenkasvuisen ihmisen ideoita jakelet.

Mun mielestä jos joku tietgää kuka lapsen isä on oikeasti , se kerrottakoon sille asianomaiselle sekä virallisesti. Onko sun mielestä oieesti asiallista, että veronmaksajat taas maksaa 18 vuotta lapsilisiä sekä elatusmaksuja korotuksineen sellaiselle ihmiselle, joka salailee lapsen isää vaan, koska ei halua kertoa ?? Ehkä jos on noin lapsellinen ja hölmö, niin voisi jättää sekstaamisen siihen kohtaan, kun osaa olla kuten aikuinen.

Vierailija
107/122 |
17.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on kyllä oksettavinta, mitä oon lukenut koko vuonna ja kohta on sentään jo joulu, saatana. 

Siis aiot piilotella tulevalta isältä raskauttasi? Kerrot vasta sitten, kun se sopii sinulle? Siis tajuatko, että tämä on sen miehen elämän yksi tärkeimmistä tapahtumista ja sä pelaat jotain peliä, jotta elämä olisi vähän helpompaa. Kiva leikkiä sitten yh-äitiä, kun "isä" tai tässä tapauksessa ilmeisesti pelkkä siemenien lahjoittaja maksaa sulle seuraavan 18 vuoden ajan ainakin 100 000€ elatusmaksuja. 

Onko lapsesi isä kenties Hitler vai pnko jokin muu syy, miksi hän ei ansaitse kuulla raskaudesta ensimmäisenä?

Hieno suunnitelma muutenkin kasvattaa lapsi yksin, oletko tietoinen miten moninkertaiset riskit tulevalla lapsellasi on kaikkiin sosiaalisiin ongelmiin? Lapsi tarvitsee isän. 

Vierailija
108/122 |
17.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli tarkoituksesi on rahastaa miestä kun hänellä on "törkeän hyvä palkka"

Vierailija
109/122 |
17.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ajatellut että mies ehkä haluaa olla läsnä lapsen elämässä eikä koe sitä taakkana? Todella törkeää pelata miehen sekä tämän lapsesi elämällä. Miehellä on oikeus olla isä ja lapsella on oikeus isään. Ehkä mies hylkää elämänsä ulkomailla, koska lapsi on sitäkin tärkeämpi hänelle. Kuulostaa ikävältä että lapsella on noin itsekäs äiti.

Vierailija
110/122 |
17.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi arvioida miehen puolesta sitä että lapsi "pilaa hänen elämänsä", se on hänen oma asiansa. Entä jos hän kokeekin myohemmin että pilasit hänen elämänsä kun et kertonut, ja hän menetti ainutkertaisen kokemuksen isäksi tulemisesta. Lapsi ei ole vain äidin.

Voittehan te ehkä vauvan kanssa oleilla siellä miehen uudessa kotimaassakin jonkin aikaa, sulla on äitiyslomaa kumminkin.

Vierailija
111/122 |
17.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pöyristynyt kirjoitti:

Tää on kyllä oksettavinta, mitä oon lukenut koko vuonna ja kohta on sentään jo joulu, saatana. 

Siis aiot piilotella tulevalta isältä raskauttasi? Kerrot vasta sitten, kun se sopii sinulle? Siis tajuatko, että tämä on sen miehen elämän yksi tärkeimmistä tapahtumista ja sä pelaat jotain peliä, jotta elämä olisi vähän helpompaa. Kiva leikkiä sitten yh-äitiä, kun "isä" tai tässä tapauksessa ilmeisesti pelkkä siemenien lahjoittaja maksaa sulle seuraavan 18 vuoden ajan ainakin 100 000€ elatusmaksuja. 

Onko lapsesi isä kenties Hitler vai pnko jokin muu syy, miksi hän ei ansaitse kuulla raskaudesta ensimmäisenä?

Hieno suunnitelma muutenkin kasvattaa lapsi yksin, oletko tietoinen miten moninkertaiset riskit tulevalla lapsellasi on kaikkiin sosiaalisiin ongelmiin? Lapsi tarvitsee isän. 

Oletko tietoinen miten kamalalta ihmiseltä kuulostat? Ap ei ajattele lainkaan noin. Sinun oma ajatusmaailmasi näyttää taas olevan sairaalloisen negatiivinen ja ilkeä.

Vierailija
112/122 |
17.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli tarkoituksesi on rahastaa miestä kun hänellä on "törkeän hyvä palkka"

Miten niin? AP juuri kertoi että kyseessä on YSTÄVÄ ja hän ei halua kertomisen ajoituksella pilata häneltä tätä hienoa mahdollisuutta urallaan.

Vierailija
113/122 |
17.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tullut naiskennellessä mieleen ehkäisy? Tälläisiäkö nykyajan tulevat äidit!!

Vierailija
114/122 |
17.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just. :D Tällaisia on kuule ihmiset ihan joka aikana! Vai luuletko jotenkin että suurin osa "entisaikana" (hyveellisten äitien aikakautena?? :D ) syntyneistä lapsistä on suunniteltuja?

Vierailija
115/122 |
17.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän huolesi, ja siksipä odottaisin vielä, kertoisin siis myöhemmin. Nyt leikit ajatuksella, että et vielä edes tiedä olevasi raskaana.

Miten saat nyt jo apuja ns liiankin kanssa? Oletko todella varma, että avut jatkuu lapsen synnyttyä? 

Joka puolelta tungetaan jo lasten vaatteita ja muita tavaroita. Halutaan käydä kaupassa puolestani etten kanna mitään painavaa jne. Eikä raskaus vielä edes näy. Minulla on läheinen suku ja olen aika varma että halukkaita hoitajia on liiankin kanssa, ainakin niin kävi kun serkkuni sai vauvan vuosi sitten, puoli sukua sekosi. Tietenkään varmaksi en voi tietää.

AP

Täh? Oot jollain rv 6-8 ja mukamas kertonut jo noin monelle? Ja noin moni aktivoitunut tuossa määrin? Toooodella uskottavaa. 

Mitä noin muuten tulee, niin jos ei ehkäisyä ole osattu käyttää joissain kaverisäädöissä, niin abortti that is. 

Vierailija
116/122 |
17.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellasia ne kyllä tuntuu pitkälti nykyään olevan. Just Aamulehdessä oli "herttainen" juttu, miten yhdellä naisella on ihana elävä matkamuisto. Sitä sitten siinä mussuteltiin, että iih ja aah, vaikka tosiasiassa kyseessä on ollut täysin vastuuton käytös, jossa ei ole mitään ihannoitavaa.  

Vierailija
117/122 |
17.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuo on ihan hyvä, jos kerrot miehelle, kun mies on kotiutunut uuteen paikkaan. Raskaus on niin alussa, että ehtii kertoa myöhemminkin.

Tosin ihmettelen, mikä kiire sinulla on ollut kertoa puolelle suvulle jo asia.

Vierailija
118/122 |
17.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset: huolehtikaa ehkäisystä, ellette halua lapsia.

Vierailija
119/122 |
17.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaksi kyllä hirveitä kommentteja täällä. Ap, onnea odotukseen.

Suosittelisin silti kertomaan mahd pian.

Minä päätin olla tekemättä aborttia kun tulin raskaaksi miehelle jonka kanssa en ollut yhdessä. Olimme säätäneet vuosien saatossa useamman kerran. Mutta parisuhdetta ei ollut muodostumassa eikä vauvan myötä muodostunut myöskään.

Kerroin lapsen isälle pari viikkoa sen jälkeen kun olin tehnyt raskaustestin/-testejä, muistaakseni olin silloin viikolla 8 tai 9.

Silloin hän asui 200km päässä. Kerroin etten velvoita häntä mihinkään. Jos haluaa, saa olla isä mahdollisimman paljon mutta jos ei halua nimeänsä papereihin, sekin on okei. Minun mielestäni se oli ja on edelleen ainoa oikea tapa tilanteessani. Hän kuitenkin halusi nimensä papereihin, päätimme yhdessä lapsen nimestä ja hän osti lapselle jotain tavaroita ja oli muutaman yön luonsni lapsen synnyttyä.

Ja tietysti myöhemminkin.

Ikinä ei ole ns. elareita maksanut, mutta säästää lapselle rahaa ja nyt kun lapsi on jo 9-vuotias niin tekee tämän isompia hankintoja ja maksaa harrastusmaksut kokonaan.

Poika tapaa isäänsä säännöllisesti 2-3 kertaa kuussa pari päivää kerrallaan.

Vierailija
120/122 |
17.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko kysyä: nää kaverisäätäjät, jotka täällä poksahtelevat raskaaksi, niin leikittekö te jotenkin tarkoituksella tulella? Olen minäkin harrastanut seksiä kavereitten tai muiden säätöjen kanssa, mutta en kertaakaan siten, että olisin tullut raskaaksi. Jos en käytä hormonaalista ehkäisyä, niin sitten kortsua. Ja jos ei sekään vielä riitä, niin onhan siinä vaihtoehtoja.