Siis onko sairaanhoitajan palkka oikeasti vain 3 000 €/kk?
Mietin vain mitä järkeä on sairaanhoitajan (ja muussa th-alan) työssä, kun kaikilla muilla amk-tutkinnoilla (tradenomi ja insinööri) saa paljon paremmat tulot ja edut?
Siis miksi pitää väen väkisin kouluttautua sairaanhoitajaksi ja sitten itkeä sitä, että sairaanhoitajalle maksetaan vain sairaanhoitajan palkkaa?
Se on kuulkaas oikeasti aikamoinen ero elintasossa tienaako vain 3 000 €/kk vai 5 000 €/kk.
Kommentit (105)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"VAIN"?! Tuokin on aika hiton korkea palkka. Mutta hyvä provo.
Kyseessä on VALTION duuni, jonka maksavat työssäkäyvät ja yrittäjät. Jos sairaanhoitaja haluaa korkeampaa palkkaa, menköön yksityiselle puolelle. Siellä tehdään rahaa, ja sitä voi pyytää juuri niin paljon kuin kehtaa.
Itse en halua maksaa sairaanhoitajien takia enää penniäkään enemmän veroja.
Jos tarkkoja ollaan, niin kysesssä on kunnan duuni, ei valtion. Suoraan valtiolle töitä tekeviä on aika vähän.
Näinhän se on, mutta kunta on myös osa valtiota, joka on julkista puolta.
Vähentäkää tuottamattoman työn tekijöitä ja lisätkää hoitajia, kun ette kuitenkaan itse jää kotiin hoitamaan vanhuksianne, sairaitanne, lapsianne jne! Teettekö itse ruokaakaan vai ostatteko eineksiä? Käykö teillä siivooja? Hoitajille niin hyvä palkka, että saisivat ostettua laadukasta ruokaa, vaikka ei itse aina jaksaisi sitä kokatakaan! Kolmivuorotyötä, huh! Yhteisöllisiä talokeittiöitä, joista voisi viedä oikeaa ruokaa kotiinsa, niinkuin ennen vanhaan kaupungeissa olikin? Nyt jokainen perhe joutuu huolehtimaan kaikesta itse!
Kaikki hajoamaan tehty myös kiellettävä. Jotka olette niissä tuottavissa töissä, niin tuottakaa sitten kestävämmin! Lopettakaa turhat työt! Hoitakaa itse enemmän myös, Älkääkä orjuuttako muita. Hoitajana ei ole aina hauskaa olla mahdollistamassa teidän helppoa ja rahakasta elämäänne!
Shiiiit. Oisko sit pitäny lähtee hoitoalalle...
T. Tradenomi oman alan töissä 2300€/kk :'(
Sairaanhoitajilla on kohtalainen palkka ja pomminvarma työpaikka. Samaa ei voi sanoa esimerkiksi insinööreistä.
Hoitoala ei tuota mitään eikä nosta kansantaloutta. On siis kuluerä pelkästään. Ei ole mitään syytä nostaa hoitajien palkkoja ja saattaa Suomi sitä myötä konkurssiin. Häpeäisitte vaatimuksinenne.
Julkisella on huonot palkat mutta vapaat ja lomat paremmat kuin yksityissektorilla. Esimerkiksi nyt joulun pyhistä jos on töissä saa sekä tuplapalkan että ylimääräisen vapaan. Kolmeen viikkoon yhdeksän vapaapäivää kun normaalisti olisi kuusi. Aiemmin yksityisellä tienasin vain sen tuplapalkan pyhistä mutta ei ylimääräisiä vapaita.
Mutta mikäs se yksityisen sos.palvelualan tessin mukainen palkka sh:lla olikaan, joku 2100e/kk BRUTTONA (ilman ikälisiä ja vuorolisiä tietty) muistaakseni. Ei tiedä itkeäkkö vai nauraa...Kannattaa vältellä sh:na näitä yksityisiä palvelutaloja. Yksin olet yleensä sh:na ja toimit tavallaan esimiehenä muille hoitajille ja olet vastuussa lääkehoidon toteutumisesta ja sadasta muusta asiasta, ja palkka on kuin siivoojalla (taitaa niilläkin olla parempi). Kuka edes suostuu aliarvioimaan ammattitaitonsa noin ja alentua tuollaiseen palkkaan. Minusta kenenkään itseään kunnioittavan sh:n ei kannata suostua tuollaiseen. Jos tuollaiseen palkkaan alennutaan, muutosta ei ikinä tule.
Tuotetaan teille ennenaikainen kuolema lopettamalla työt? Kulutatte sitten vähemmän maapallon varoja, siis varoja, joista ei meille palkaksi riitä siinä määrin kuin teille..
Vierailija kirjoitti:
Julkisella on huonot palkat mutta vapaat ja lomat paremmat kuin yksityissektorilla. Esimerkiksi nyt joulun pyhistä jos on töissä saa sekä tuplapalkan että ylimääräisen vapaan. Kolmeen viikkoon yhdeksän vapaapäivää kun normaalisti olisi kuusi. Aiemmin yksityisellä tienasin vain sen tuplapalkan pyhistä mutta ei ylimääräisiä vapaita.
Ongelmahan on se, että julkisella puolella ei enää ole huonot palkat. Edut ovat kuitenkin samat. Tätä moni yksityisen puolen edustaja on yrittänyt selittää, mutta kun ei uskota.
Vierailija kirjoitti:
Nimenomaan yksityisellä on surkeammat palkat. Itse sain 400e/kk enemmän kunnalla kuin yksityisellä samasta työstä.
No ei ole, se on 2272,42 e/kk.
Ne jotka ovat vuorotöissä, saavat vähän lisiä joka toinen kuukausi.
Itse olen aina tehnyt päivätöitä, koska olen yksinhuoltaja ja ajanvarauspoliklinikalla töissä. Täällä ei oteta potilaita vastaan yöllä eikä viikonloppuna.
Kyllä ne rahat jossain vaiheessa loppuu ja sitten tulee paskat housuun. Paapotaan nyt velkarahalla ylikuormitettua julkistasektoria ja katotaan miten kauan yksityinensektori pysyy pystyssä. Sitten kun rahat loppuu niin alkaa julkisissa suojatyöpaikoissa tulla kuumat paikat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nimenomaan yksityisellä on surkeammat palkat. Itse sain 400e/kk enemmän kunnalla kuin yksityisellä samasta työstä.
Ok myönnän kirjoittaneeni harhaanjohtavasti. Olen alanvaihtaja ja aiemmin toisella alalla yksityisellä tienasin huomattavasti paremmin. Lomaa ja vapaata kertyi toisaalta heikommin.
Vierailija kirjoitti:
Hoitoala ei tuota mitään eikä nosta kansantaloutta. On siis kuluerä pelkästään. Ei ole mitään syytä nostaa hoitajien palkkoja ja saattaa Suomi sitä myötä konkurssiin. Häpeäisitte vaatimuksinenne.
Odotas kun olet teho-osastolla hengityskoneessa, hemodialyysissä ja sydänkeuhkokoneessa pari viikkoa. Se on sairaanhoitaja joka sitä pyörittää. Sitten voit toivoa että hän saisi vain 1500 e kuussa. Myös yövuorossa kun vaihtaa sun letkuja ja tarkistaa koneita ja antaa lisää morkkua jos antaa ja pitää sua unessa. Sitä ei insinööri ja tradenomi osaa eikä viitsi tehdä.
Sairaanhoitajien kannattaa välttää viimeiseen asti näitä yksityisiä palvelutaloja työpaikkoina! Työtehtävät pikkupomoilusta siivoojan/kodinhoitajan/ruuanlaittajan hommiin ja millä palkalla! Jokainen voi itse katsoa paljonko on sh:n palkka yksityisen terveysalan TES:ssä. Se on yleensä alin AMK-tason tutkinnon suorittaneelle eli reilu 2000€/kk.
Hirveä kiire, hoidettavia aivan liikaa suhteessa työntekijöihin. Ei enää ikinä yksityisille. Esperi Care yksi pahimmista.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ne rahat jossain vaiheessa loppuu ja sitten tulee paskat housuun. Paapotaan nyt velkarahalla ylikuormitettua julkistasektoria ja katotaan miten kauan yksityinensektori pysyy pystyssä. Sitten kun rahat loppuu niin alkaa julkisissa suojatyöpaikoissa tulla kuumat paikat.
Menetkö sitten munuaisen siirtoon tai sydänleikkaukseen yksityiselle?
Turha valittaa noista yksityisen puolen palkoista, jos ei osaa itselleen neuvotella parempaa palkkaa. Julkisella puolella ne tulevat suoraan jostain taulukosta, mutta yksityisellä puolella voivat maksaa enemmän jos haluavat pätevän tyypin töihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, mutta kun niiden palkkojen pitäisi olla HUOMATTAVASTI matalampia. Jos olet ollut useamman vuoden kunnalla töissä, ja hakenut sillä osaamisella yksityiselle, tottakai saat palkkaan korotuksen.
2300€ on mun peruspalkka ennen veroja ja ilman lisiä. Joku kommentoi, että on pomminvarma työpaikka. Ei pidä paikkaansa. Pompotellaan miten sattuu ja sopimukset tehdään viikko kerrallaan. Välillä saattaa olla kuukausi työttömänä. Näin julkisella puolella.
Jos tarkkoja ollaan, niin kysesssä on kunnan duuni, ei valtion. Suoraan valtiolle töitä tekeviä on aika vähän.