Anoppi heittäytyi vaikeaksi lapsen nimiasiassa
Eli tilanne se, että miehen äiti vaatii saada päättää tyttäremme nimen! Suvussa kulkee kuulemma Linda ja Anniina ja vaatii jommankumman niistä sisältyvän nimeen.
Aivan hirveitä kumpikin nimi evätkä sovi niihin nimiin mitä olemme ajatelleet. Ärsyttää, että mieheni on niin äitinsä vietävissä eikä laita vastaan.
Ei oma äitinikään puutu meidän lapsemme nimen valintaan. Jos nimet olisi hieman kauniimpia niin voisin suostua. Argh
Kommentit (123)
Eikö nyt kolmeen se Linda tai Anniinakin mahdu?
Vierailija kirjoitti:
Eikö nyt kolmeen se Linda tai Anniinakin mahdu?
Miksi pitäisi mahtua jos ei ole vanhempien mieleen?
Entä jos toinen mummokin haluaa valita nimen? Tai isomummo?
Mihin se raja muiden sananvallasta vedetään?
Jokainen halukas saa tehdä kymmenen nimen listan josta vanhemmat vetää karseimmat pippuriina-sulosuut pois ja lopuista arvotaan yksi joka päätyy kolmanneksi nimeksi?
Muistan, kun oman pikkuveljen nimeen yritti isän äiti puuttua kaikin tavoin. Olin itse 6v ja on niin tuoreena vielä yli 20 vuoden jälkeen muistissa ne riidat siitä nimestä, kun olisi pitänyt saada tahto läpi. Ei saanut ja siitä jaksoi kuittailla pitkään.
Kyllä ne on lapsen omat vanhemmat, jotka lapsen nimen päättää. Musta oli ihana just kuulla, että lapsuuden aikaisen kaverin esikoinen on saamassa nimen, jota kaveri mieluili tulevalle lapselleen jo itsekin lapsena.:) Eli on ihan itse saanut nimen päättää. Ja kaunis nimi onkin.