Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Anoppi heittäytyi vaikeaksi lapsen nimiasiassa

Vierailija
14.12.2017 |

Eli tilanne se, että miehen äiti vaatii saada päättää tyttäremme nimen! Suvussa kulkee kuulemma Linda ja Anniina ja vaatii jommankumman niistä sisältyvän nimeen.
Aivan hirveitä kumpikin nimi evätkä sovi niihin nimiin mitä olemme ajatelleet. Ärsyttää, että mieheni on niin äitinsä vietävissä eikä laita vastaan.
Ei oma äitinikään puutu meidän lapsemme nimen valintaan. Jos nimet olisi hieman kauniimpia niin voisin suostua. Argh

Kommentit (148)

Vierailija
121/148 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan, kun oman pikkuveljen nimeen yritti isän äiti puuttua kaikin tavoin. Olin itse 6v ja on niin tuoreena vielä yli 20 vuoden jälkeen muistissa ne riidat siitä nimestä, kun olisi pitänyt saada tahto läpi. Ei saanut ja siitä jaksoi kuittailla pitkään.

Kyllä ne on lapsen omat vanhemmat, jotka lapsen nimen päättää. Musta oli ihana just kuulla, että lapsuuden aikaisen kaverin esikoinen on saamassa nimen, jota kaveri mieluili tulevalle lapselleen jo itsekin lapsena.:) Eli on ihan itse saanut nimen päättää. Ja kaunis nimi onkin.

Vierailija
122/148 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö nyt kolmeen se Linda tai Anniinakin mahdu?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/148 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö nyt kolmeen se Linda tai Anniinakin mahdu?

Miksi pitäisi mahtua jos ei ole vanhempien mieleen?

Entä jos toinen mummokin haluaa valita nimen? Tai isomummo?

Mihin se raja muiden sananvallasta vedetään?

Jokainen halukas saa tehdä kymmenen nimen listan josta vanhemmat vetää karseimmat pippuriina-sulosuut pois ja lopuista arvotaan yksi joka päätyy kolmanneksi nimeksi?

Vierailija
124/148 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaaha

Vierailija
125/148 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävää.

Vierailija
126/148 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä siitä lapsesta lopulta tuli, johan se täyttää tänä vuonna 9.

Vierailija
127/148 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen nimi aika yhdentekevä, varsinkin jos perintö on merkittävä...

Vierailija
128/148 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se anopille kuulu vähääkään, sinä ja puolisosi olette ainoat ihmiset jotka teidän lapsen nimestä päättää. Lopuille se on ilmoitusasia. 

Vierailija
129/148 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun anoppi halusivettä meidän lapset kastetaan. Ei tod kastettu.

Kyllä anoppi selvisi tästä yli.

Huom aloitus vm 2017!

Vierailija
130/148 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä siitä lapsesta lopulta tuli, johan se täyttää tänä vuonna 9.

Onko ap vielä linjoilla😅

Vierailija
131/148 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mites Linda Anniinalla nykyään menee?

Vierailija
132/148 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän kummankin vanhemmat ovat erittäin tärkeitä ihmisiä minun ja mieheni elämässä. Mieheni kävi aikoinaan pyytämässä kättäni isältäni, isäni saattoi minut alttarille jne.

Kun odotin esikoista, anoppini kertoi meille heidän suvussa kiertävistä nimistä. Myös korostettiin me vanhemmat päätämme nimet.

Jokainen lapsi on saanut suvussa kiertäneen nimen ja nimet sopivat jokaiselle.

Vierailija
133/148 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän kummankin vanhemmat ovat erittäin tärkeitä ihmisiä minun ja mieheni elämässä. Mieheni kävi aikoinaan pyytämässä kättäni isältäni, isäni saattoi minut alttarille jne.

Kun odotin esikoista, anoppini kertoi meille heidän suvussa kiertävistä nimistä. Myös korostettiin me vanhemmat päätämme nimet.

Moi, kynnysmatto.

Vierailija
134/148 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä nimeä pidä kertoa kenellekään ennen virallistamista, vielä vähemmän kysellä mielipiteitä täältä.

Vierailija
135/148 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko että tälläistä ongelmaa vois olla, olis tosi outo anoppi kyseessä!  Pitää olla tosi avuton lapanen jos edes lotkauttaa korviaan anopin vänkäämiselle.  Hänen tilaisuutensa lapsen nimeämiseen oli jo (poikansa), nyt on sun vuoro!

Vierailija
136/148 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moi, kynnysmatto.

Olen eri, mutta moi itsellesi.

Taidat olla kovinkin tärkeä mielestäsi.  Tuo jolle vastasit, kertoi, että nimet sopivat jokaiselle.  Ja sinä esität, että ne on annettu vain siksi, että mielistellään anoppia tai ollaan muuten alistuvia.  Oikein näen sieluni silmillä, miten suusi on tärkeässä supussa.

Katsos kun jotkut ihmiset tulee hyvin keskenään toimeen, ymmärrätkö?  Ihan ilman sarvia ja hampaita.  Anopista voidaan ihan tykätä ja häntä voidaan pitää ihan ihmisenä ja arvostaa häntä.  Se on ihan mahdollista, vaikka sinusta ei olisikaan.  Jotkut voi lisäksi tykätä siitäkin, että heidän lapsensa saa isänsä suvussa kiertäneen nimen.   

Meillekin on kummallekin, siis miehelleni ja minulle, molempien vanhemmat olleet tärkeitä.  En näe siinä mitään kynnysmattoilua.  Me ollaan ihmisiä, jotka ollaan oltu sovussa keskenämme.  Ei ole lastemme ja heidänkään puolisoiden kanssa mitään eripuraa.  Jostain pakostako sitä pitäisi olla, koska muuten ollaan kynnysmattoja?

Joillakin on ilmeisesti niin järkyttävän huonot välit omien anoppiensa kanssa, että heitä suututtaa jo sekin, että joillakin ne välit on hyvät.  Siitä pitää tietysti nokitella ja kynnysmatotella.  

Vierailija
137/148 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on monta lasta ja parin ekan jälkeen tykästyin tapaan, että lapsi saa nimen heti synnyttyään. Ei tarvii vauvan kulkea ilman nimeä, eikä kenenkään arvuutella sen kauempaa.

Vierailija
138/148 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan on täysin makuasia.

Vierailija
139/148 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moi, kynnysmatto.

Olen eri, mutta moi itsellesi.

Taidat olla kovinkin tärkeä mielestäsi.  Tuo jolle vastasit, kertoi, että nimet sopivat jokaiselle.  Ja sinä esität, että ne on annettu vain siksi, että mielistellään anoppia tai ollaan muuten alistuvia.  Oikein näen sieluni silmillä, miten suusi on tärkeässä supussa.

Katsos kun jotkut ihmiset tulee hyvin keskenään toimeen, ymmärrätkö?  Ihan ilman sarvia ja hampaita.  Anopista voidaan ihan tykätä ja häntä voidaan pitää ihan ihmisenä ja arvostaa häntä.  Se on ihan mahdollista, vaikka sinusta ei olisikaan.  Jotkut voi lisäksi tykätä siitäkin, että heidän lapsensa saa isänsä suvussa kiertäneen nimen.   

Meillekin on kummallekin, siis miehelleni ja minulle, molempien vanhemmat olleet tärkeitä.  En näe siinä mitään kynnysmattoilua.  Me ollaan ihmisiä, jotka ollaan oltu sovussa keskenämme.  Ei ole lastemme ja heidänkään puolisoiden kanssa mitään eripuraa.  Jostain pakostako sitä pitäisi olla, koska muuten ollaan kynnysmattoja?

Joillakin on ilmeisesti niin järkyttävän huonot välit omien anoppiensa kanssa, että heitä suututtaa jo sekin, että joillakin ne välit on hyvät.  Siitä pitää tietysti nokitella ja kynnysmatotella.  

Ja toiset ei ole kynnysmattoja.

Vierailija
140/148 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulevan lapsemme isovanhemmat eivät aikoinaan ottaneet kantaa tulevan lapsemme nimeen, mutta vaimon täti oli jatkuvasti puhumassa asiasta suuntaan ja toiseen. Piti sitten viheltää peli poikki ja todeta että jos on poika niin saa nimen Aatos Kerkko (enää en muista minkä murjaisin tyttölapselle annettavaksi). Tämän jälkeen nimiasiaan ei enää palattu.