Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

5-vuotias toivoo joululahjaksi uusia alushousuja, 7-vuotias lyijykynää... :(

Joko osallistuit?
14.12.2017 |

Tytöltä puuttuu talvikengät kokonaan ja kulkee vieläkin kesäsaappaissa, käytetyt käy totta kai - uusia ei tarvitse antaa. Todella koskettavaa lukea noita keräysten toiveita. NIISK! :(

Eipä markka-aikana ollut tilanne tällainen Suomessa. Eurosta on tullut markka hinnoissa, muttei todellakaan palkoissa. Toisaalta näin euroaikana kaikilla ei ole edes työtä.

Käykää nyt jokainen osallistumassa keräykseen ja sujauttakaan pakettiin jotain ylimääräistäkin. Sillä sen on jokainen köyhän perheen lapsi ansainnut! :)

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
14.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vika on vanhempien rahankäytössä mikäli ei ole alushousuihin tai lyijykynään kerran vuodessa varaa.

Lasten toiveilla ja vanhempian varalisuudella ei ole välttämättä mitään tekemistä toistensa kanssa.

Pojanpoikani toivoi aikoinaan 3-v joululahjaksi jatkojohtoa, ja seur.vuonna rännin pätkiä. Ne olivat parasta, mitä hän osasi kuvitella.

Tavalliset kalliit tilpehöörit eivät voineet vähempää kiinnostaa.

Vierailija
22/31 |
14.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mä osallistuin tänä vuonna kanssa tuohon Joulupuu-keräykseen.

Tosin viime vuonna vähän ihmettelin, kun samasta aiheesta käytiin keskustelua yhellä forumilla (ei täällä vauvalla), ja kun laitoin, että ostin pakettiin hiustenhoitotuotteita+kosteusvoiteen+suklaata (tein siis n. 12-17 vee tytölle paketin), niin tuolla forumilla sitten joku jo päivitteli, että "mitä järkee tehä tommosista markettihiustenhoitotuotteista mitää pakettia, että niitä nyt pystyy itekkin ostamaan?!". olin vähän että oho, olen kuvitellut, että noilla perheillä on tilanne tosiaankin se, että sitä 15 euroa ei ole laittaa kyllä edes tuollaisiin juttuihin. Että mitä sinne pitäisi keksiä?

No, tänä vuonna ostin pari lahjakorttia Suomalaiseen kirjakauppaan.

Pahus, vein Nuorkauppakamarin keräykseen juuri tuollaisia meikkitarvike-kauneudenhoitopaketteja erityisesti teinityttöjä ajatellen. Meikkipussi ja siellä sisällä meikkisieniä, ripsentaivutin, kynsitarroja, huulirasvaa, sellaista yleispätevää meikkituotetta, noin 10e per paketti. Taisi mennä pieleen :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
14.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mä osallistuin tänä vuonna kanssa tuohon Joulupuu-keräykseen.

Tosin viime vuonna vähän ihmettelin, kun samasta aiheesta käytiin keskustelua yhellä forumilla (ei täällä vauvalla), ja kun laitoin, että ostin pakettiin hiustenhoitotuotteita+kosteusvoiteen+suklaata (tein siis n. 12-17 vee tytölle paketin), niin tuolla forumilla sitten joku jo päivitteli, että "mitä järkee tehä tommosista markettihiustenhoitotuotteista mitää pakettia, että niitä nyt pystyy itekkin ostamaan?!". olin vähän että oho, olen kuvitellut, että noilla perheillä on tilanne tosiaankin se, että sitä 15 euroa ei ole laittaa kyllä edes tuollaisiin juttuihin. Että mitä sinne pitäisi keksiä?

No, tänä vuonna ostin pari lahjakorttia Suomalaiseen kirjakauppaan.

Pahus, vein Nuorkauppakamarin keräykseen juuri tuollaisia meikkitarvike-kauneudenhoitopaketteja erityisesti teinityttöjä ajatellen. Meikkipussi ja siellä sisällä meikkisieniä, ripsentaivutin, kynsitarroja, huulirasvaa, sellaista yleispätevää meikkituotetta, noin 10e per paketti. Taisi mennä pieleen :(

Mä tein kyllä kanssa paketin, johon laitoin shampoon, hoitoaineen, hoitosuihkeen, vartalovoiteen, hiuslakkaa ja suklaata. Musta ihan kiva paketti, ja itekin oisin mielissäni tuollasesta. Nuorena sain just tuollasia lahjoja, pyjamaa tms. ja oikein tyytyväinen olin. Ja ihan hyvätulonen/normaali on mun lapsuudenperhe.

Vierailija
24/31 |
14.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah, kukaan ekaluokkalainen ei toivo lyijykynää eikä viisivuotias alkkareita. 

Meneekö tällaisiin todella joku vai onko aloittaja trolli?

Ei tuon ikäsillä, ainakaan tällä viisivuotiaalla ole vielä edes tajua, mikä on realistinen toive hinnaltaan. 

Mitkähän ovat nämä "kesäsaappaat", joissa talvipakkasilla joutuu kulkemaan? Tavallisia kumppareita ei kesäsaappaiksi luokitella ja harvalla lapsella on muita "kesäsaappaita". 

Vierailija
25/31 |
14.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vika on vanhempien rahankäytössä mikäli ei ole alushousuihin tai lyijykynään kerran vuodessa varaa.

Lasten toiveilla ja vanhempian varalisuudella ei ole välttämättä mitään tekemistä toistensa kanssa.

Pojanpoikani toivoi aikoinaan 3-v joululahjaksi jatkojohtoa, ja seur.vuonna rännin pätkiä. Ne olivat parasta, mitä hän osasi kuvitella.

Tavalliset kalliit tilpehöörit eivät voineet vähempää kiinnostaa.

Kolmevuotias on ihan eri asia kuin kuviteltu ekaluokkalainen, joka muka toivoo lyijykynää. 

Munkin kolmevuotias toivoo lemmikkikärpästä. Sanoin, että joulunaikaan hankala toteuttaa, muuten oikein kiva ajatus :D

Koululaisella on jo jonkinlaiset realiteetit joululahjoista ja elämästä yleensäkin. 

Vierailija
26/31 |
14.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

no toivon, että nuo joulupuu-keräyksen lahjat menevät kanssa niistä iloitseville ja niitä tarvitseville. Yksi päivä selasin jotakin vanhaa ketjua, jossa joku kirjoitti, että heille tuotiin paketteja "väkisin" eikä olisi edes halunnut mitään, kun ihan ovat saaneet paketit itsekin hommattua :S

Että mitenhän on? Itse osallistuin viime jouluna ja tänäkin jouluna, ja toivon että paketeista olisi iloa.

Vierailija
27/31 |
14.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku 10-v toivoi tablettia, toistaiseksi sitä ei ole kukaan lahjoittanut eikä toivottavasti lahjoita. Jotain tolkkua siihen kerjäämiseen.

Vierailija
28/31 |
14.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

toivottavasti ne, jotka joulupaketteja tätä kautta saavat, eivät totu ajatukseen, että "mitään lahjoja tarvi pennuille ostaa, viime vuonnaki saatiin ilmaseks! laitetaan nekin vitoset ja kympit kaljaan ja tupakkaan" :/ valitettavasti mulle tuli tämmöinen mieleen...

Vierailija
29/31 |
15.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

uppista

Vierailija
30/31 |
15.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä oliko tästä jo juttua, mutta nuo lahjat EIVÄT OLE VAIN KÖYHIEN perheiden lapsille, vaan niitä jaetaan esim lastensuojelun asiakkaille.

Aivan. Ja se, että on lastensuojelun asiakas, ei tarkoita sitä, että perhe on varaton! Aivan älyttömäksi mennyt tämä lahjashow, ei tässä maassa vaan voi olla niin paljoa varattomia perheitä, kun nämä keräykset antavat ymmärtää!

Vierailija
31/31 |
15.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime vuonna Helsingin Joulupuu-keräykseen tuotii yli 50 000 pakettia. Joulupuu-sivuston mukaan lastensuojelun piriissä on Helsingissä jopa 10 000 lasta. Mietin, että aika hyvin: tuossa on tasan jaettuna 5 pakettia per muksu. Tosin varmaan lahjat jakautuivat epätasaisesti, eniten tod. näk. tehdään pikkulapsille paketteja.

Mutta hyvin uskon, että niitä paketteja jaetaan sitten myös niille perheille "joilla ei olisi suurta tarvetta", ts. niille, jotka ovat lastensuojelun piirissä, vaikka taloudellisesti asiat ovatkin ok.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kolme