Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

5-vuotias toivoo joululahjaksi uusia alushousuja, 7-vuotias lyijykynää... :(

Joko osallistuit?
14.12.2017 |

Tytöltä puuttuu talvikengät kokonaan ja kulkee vieläkin kesäsaappaissa, käytetyt käy totta kai - uusia ei tarvitse antaa. Todella koskettavaa lukea noita keräysten toiveita. NIISK! :(

Eipä markka-aikana ollut tilanne tällainen Suomessa. Eurosta on tullut markka hinnoissa, muttei todellakaan palkoissa. Toisaalta näin euroaikana kaikilla ei ole edes työtä.

Käykää nyt jokainen osallistumassa keräykseen ja sujauttakaan pakettiin jotain ylimääräistäkin. Sillä sen on jokainen köyhän perheen lapsi ansainnut! :)

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
14.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en usko näihin.

Vierailija
2/31 |
14.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vika on vanhempien rahankäytössä mikäli ei ole alushousuihin tai lyijykynään kerran vuodessa varaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
14.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä osallistuin joulupuu keräykseen paketilla. Uskon että nämä perheet/lapset on valittu tarkasti eikä mitään lahjanlypsäjiä ole joukossa.

Tyttäreni sai valita ikäiselleen tytölle paketin ja laitoimme sinne vähän ekstraakin. Taidan vielä käydä laittamassa pojalle paketin, heille on varmasti vähemmän lahjoittajia

Mutta on todella järkyttävää jos lapsen ainoat joululahjatoiveet on puhtaita sukkia ja kalsareita kuten siinä yhdessä is/il artikkelissa viikko pari sitten.

Vierailija
4/31 |
14.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä huono-osaisia perheitä ja lapsia on ollut aina, ei sitä euron tule ole muuttanut. Älä äänestä oikeistoa, keskustaa ja persuja ja mieti mihin rahasi käytät ja ketä näinollen tuet taloudellisesti niin kyllä se siitä.

Ärsyttää ihmisten typeryys.

Vierailija
5/31 |
14.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tampereella keräys on ohi jo. Harmi.

Vierailija
6/31 |
14.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on mennyt maku näistä. En luota kuka on oikeasti avun tarpeessa ja kuka vaan haluaa kaiken ilmaiseksi mitä irti saa. Surullista.

Vierailija
7/31 |
14.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on mennyt maku näistä. En luota kuka on oikeasti avun tarpeessa ja kuka vaan haluaa kaiken ilmaiseksi mitä irti saa. Surullista.

Ikävä kyllä samoin ajattelen itse, vähän epäilyttää koko homma. Suomessa kuitenkin on aika hyvät tuet, varsinkin jos on lapsia. Jos oma rahankäyttö on ok niin luulisi, että lapsille jotain saisi. Harmi tietty, jos lapset kärsivät sitten aikuisten surkeasta elämänhallinnasta, ja näin varmasti onkin monessa tapauksessa. Mutta just mietityttää toi, että yritetään vaan saada kaikkea mahdollista ilmaiseksi.

Vierailija
8/31 |
14.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän tuo ole pelkkä juoni. Ajatus siitä, että lapsi toivoo vain lyijykynää saa lahjoittajan heltymään ja ostamaan reilusti ylimääräistä pakettiin.

Vierailija
9/31 |
14.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ikävä kyllä samoin ajattelen itse, vähän epäilyttää koko homma. Suomessa kuitenkin on aika hyvät tuet, varsinkin jos on lapsia. Jos oma rahankäyttö on ok niin luulisi, että lapsille jotain saisi. Harmi tietty, jos lapset kärsivät sitten aikuisten surkeasta elämänhallinnasta, ja näin varmasti onkin monessa tapauksessa. Mutta just mietityttää toi, että yritetään vaan saada kaikkea mahdollista ilmaiseksi.

No, iso osa noiden lahjojen saajista on lapsia, jotka ovat huostaanotettuina, sijaiskodeissa jne.

Eli ne vanhemmat eivät edes ole siinä lähellä.

Vierailija
10/31 |
14.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noita menee myös lastenkoteihin ja huostaanotetuille nuorille. Omani oli huostassa teininä vähän aikaa ja sai Joulupuu-lahjan, ei olisi kyllä tarvinnut sitä koska olemme normaali perhe ja joulut ovat aika yltäkylläisiä.

Toki siellä oli myös nuoria joilla oli asiat huonommin.

Vierailija
11/31 |
14.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, iso osa noiden lahjojen saajista on lapsia, jotka ovat huostaanotettuina, sijaiskodeissa jne.

No on kyllä aika outo sijaiskoti jos ei osta lahjoja, hehän saavat erikseen kulukorvauksenkin, jonka pitäisi kattaa myös lahjat.

Vierailija
12/31 |
14.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin alushousut miehelle että sukukalleudet pysyy hyvässä suojassa. Vasta tämän jälkeen lapset.

Vierailija
13/31 |
14.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos teidän paikkakunnalla joulupuissa on yksilöidyt toiveet ja jonkun toivelapussa lukee sukat ja kalsarit, tuntuuko susta oikeasti pahalta antaa jollekin sukat ja kalsarit, vaikka se ehkä voisi ne saada muutenkin? Ymmärrän jos tuntuu pahalta laittaa yhteen pakettiin pleikkari ja toiseen äkspoks ja varuilta vielä iphone. 

Uskon, että joulupuukeräyksen toiveet on hyvin pitkälti tarpeeseen. Ehkä jos pukki tuo sukat ja kalsarit, voi vanhemmat laittaa vaikka pikkuisen parempaa ruokaa?

Meidän paikkakunnalla oli lapuissa ainoastaan sukupuoli ja ikä. Mun mielestä se oli harmi. Olisin mielelläni ostanut täsmälahjoja. Tosin kirjoitin tietty sisällön päälle joten toivottavasti lahjat menee tarpeeseen.

Vierailija
14/31 |
14.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä osallistuin tänä vuonna kanssa tuohon Joulupuu-keräykseen.

Tosin viime vuonna vähän ihmettelin, kun samasta aiheesta käytiin keskustelua yhellä forumilla (ei täällä vauvalla), ja kun laitoin, että ostin pakettiin hiustenhoitotuotteita+kosteusvoiteen+suklaata (tein siis n. 12-17 vee tytölle paketin), niin tuolla forumilla sitten joku jo päivitteli, että "mitä järkee tehä tommosista markettihiustenhoitotuotteista mitää pakettia, että niitä nyt pystyy itekkin ostamaan?!". olin vähän että oho, olen kuvitellut, että noilla perheillä on tilanne tosiaankin se, että sitä 15 euroa ei ole laittaa kyllä edes tuollaisiin juttuihin. Että mitä sinne pitäisi keksiä?

No, tänä vuonna ostin pari lahjakorttia Suomalaiseen kirjakauppaan.

Vierailija
15/31 |
14.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman kokemukseni mukaan osa noista paketeista menee lastensuojelun asiakasperheille, jossei peräti valtaosa. Saimme yhtenä vuotena tuollaisen paketin itsekin, kun jouduimme asiakkaiksi esikoisen käytöshäiriön myötä.

Vierailija
16/31 |
14.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä väliä sillä on jos siellä onkin pari ilmaisen tavaran kerjääjää ilman syytä, jos on pienikin mahdollisuus että joku lapsi oikeasti tarvitsee ne sukat tai kalsarit? Mieluummin ottaa sen riskin että joku saa jotain ylimääräistä vaikkei tarvitse, kun että joku lapsi joka oikeasti tarvitsee ei saakkaan niitä sukkia.

Vierailija
17/31 |
14.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä oliko tästä jo juttua, mutta nuo lahjat EIVÄT OLE VAIN KÖYHIEN perheiden lapsille, vaan niitä jaetaan esim lastensuojelun asiakkaille.

Vierailija
18/31 |
14.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen köyhä kermaperse, lapsuuden kotini oli köyhä, mutta kunnollinen, mulla oli luokan parhaat vaatteet vaikka isäni oli duunari ja äiti kotiäiti.

Meillä ei ollut mitään ihmeellistä, halpoja huonekaluja, vanha telkkari, siistiä ja puhdasta oli ja kirjoja.

Meidän lasten vaatteet oli siistejä ja kauniita. Ruoka oli kotona tehtyä ja vihannekset omassa pihassa kasvatettuja, marjat metsästä poimittuja.

Tupakkaa tai alkoholia ei vanhemmat käyttäneet.

Vasta aikuisena olen tajunnut missä pumpulissa olen kasvanut, miten fiksuja ja rakastavia vanhempani olivat kun 18v ja 20v saivat minut, kuinka helppoa olisi pari kymppisen nuoren miehen ollut häipyä kuvioista tai ainakin katkeroitua. Kuinka pienestä elämä oli kiinni, että minun joululahja toiveeni lapsena ei olisi ollut lyijykynä ja puhtaat kalsarit. Ei, minä toivoin 2v polkupyörän ja nuken ja sain, vanhemmat muistelivat että pyörä maksoi isän kuukauden palkan.

Kauheinta näissä nykypäivän lahjatoiveissa on, että nykypäivänä yhdenkään lapsen ei pitäisi olla ei-toivottu vahinko, niinkuin 60-luvulla kun minä synnyin.

Vierailija
19/31 |
14.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No on kyllä aika outo sijaiskoti jos ei osta lahjoja, hehän saavat erikseen kulukorvauksenkin, jonka pitäisi kattaa myös lahjat.

Mietin ihan samaa. Lapsen kaveri on asunut sijaisperheessä lähes koko ikänsä ja ihan samat joulun suosikkilahjat hänen paketeistaan löytyy kuin meiltäkin.

Vierailija
20/31 |
14.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos teidän paikkakunnalla joulupuissa on yksilöidyt toiveet ja jonkun toivelapussa lukee sukat ja kalsarit, tuntuuko susta oikeasti pahalta antaa jollekin sukat ja kalsarit, vaikka se ehkä voisi ne saada muutenkin? Ymmärrän jos tuntuu pahalta laittaa yhteen pakettiin pleikkari ja toiseen äkspoks ja varuilta vielä iphone. 

Uskon, että joulupuukeräyksen toiveet on hyvin pitkälti tarpeeseen. Ehkä jos pukki tuo sukat ja kalsarit, voi vanhemmat laittaa vaikka pikkuisen parempaa ruokaa?

Meidän paikkakunnalla oli lapuissa ainoastaan sukupuoli ja ikä. Mun mielestä se oli harmi. Olisin mielelläni ostanut täsmälahjoja. Tosin kirjoitin tietty sisällön päälle joten toivottavasti lahjat menee tarpeeseen.

Kyllä minusta tuntuisi pahalta, jos 5v haave on sukat ja kalsarit, lapsen pitää saada elää joulunsatua ja kalsareiden tulla puhtaana jalkaan ilman että niitä pitää tuossa iässä pohtia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi yhdeksän