Nousiko sinun painosi raskaudessa "pöyristyttävästi" 20-30 kiloa?
Kommentit (66)
Nousi 25 kiloa. Synnärille jäi 12 ja 2 kuukauden jälkeen olin pudottanut vielä 14 lisää. Nestettä siis suuri osa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nousi 20kg, 55->75. Mulle kovasti sanottiin että ei tarvitse tulla painoa noin paljon, mutta kukaan ei ottanut huomioon että toisilla tupakoinnin lopettaminen nostaa painoa ilman syömisen lisääntymistäkin sen 10 kg.
Kerro vielä miten se tupakoinnin lopettaminen lihottaa jos syömiset pysyy ennallaan?
Aineenvaihdunta hidastuu; nikotiini piiskaa mm kilpirauhasen toimintaa (ja siksi tupakointi voi peittää vajaatoiminnan alleen). Tupakointi vie myös näläntunnetta.
Ensimmäisessä raskaudessa paisuin kuin pullataikina, pahoinvoinnin takia piti syödä kokoajan ja vain rasvaista ruokaa sain nieltyä. Synnytyksessä tietty lähti muutama kilo mutta sekin tuli takaisin imetyksen aikana.
Nyt olen taas raskaana, pahoinvointia ei juurikaan ollut, viimeinen kolmannes menossa ja paino tippunut ainakin kilon.
Nousi 28 kg. Lähtöpaino oli 48 kg. Valitettavasti en ole saanut enää raskauden jälkeen 20 liikakiloa pois, vaikka olen monta kertaa yrittänyt laihduttaa :(
23kg tuli. Lähtöpaino 52kg -> 75kg. Kova pahoinvointi jota hillitsi syöminen usein, että pystyin käydä töissä. Viikko synnytyksestä oli enään 8kg jäljellä ja nyt lähtöpainosta -5 kun vauva 1 v
Mulla (4 lasta) on noussut aina 8-12 kiloa. Mulla on ollut lievä pre-eklampsia eli raskausmyrkytys 3 kertaa ja loppuvaiheessa se aiheuttaa turvotusta ja kasaa nestettä. Piti joka kerta olla sairaalassa 3 viikkoa punkassa. Kummallista kyllä ei kuopuksesta tullut, vaikka olin silloin jo yli 40 v ja pelkäsin sitä. Olin tosin kuopusta tehdessä ohkaisemmassa kunnossa lähtötilanteessa, se varmaan vaikutti asiaan. Ylipainokin altistaa sille. Mulla ei ole ollut syöminen ongelma. Jostain syystä ei maistunut raskaana kahvi, kaikki suolainen ja rasvainen ruoka ällötti ja ikinä en ole ollut perso makealle. Ja joka kerta mulla on ollut raskausdiabetes, eli tarkka ruokavalio muutenkin. Meillä on suvussa diabeetikkoja. Siskollani sama juttu.
Laitokselta lähtiessä on aina ollut joku 2-4 kiloa jäljellä, ja ne on kotona lähteneet pois. Meillä on aina ollut koira, tulee liikuttua paljon.