Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nousiko sinun painosi raskaudessa "pöyristyttävästi" 20-30 kiloa?

Kommentit (66)

Vierailija
41/66 |
14.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kylläpä voi olla tyhmä ihminen se, joka ei ole koskaan kuullut tupakoinnin lopettamisen vaikuttavan painoon :D Et varmaan ole kuullut sitäkään että tupakointi suojaa chronin taudilta, tai että tupakoinnin lopettaminen alentaa hemoglobiinia? Ei, tyhmät eivät tajua :D

Tupakointi ei vaikuta painoon vaan se että ihminen hakee jotain oheistoimintaa tupakan sijaan. Siis napostelee ja paino nousee sen takia. Joillekin vaan pitää olla tekosyitä, omaa syöpöttelyä on vaikea myöntää.

Ystäväpiirissä on montakin jo vuosia sitten tupakoinnin lopettaneita ja ovat nyt hoikempia kuin tupakoidessaan. Tuskin mitään luonnonoikkuja

Vierailija
42/66 |
14.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tasan +20kg. Mutta iso osa nestettä. Mm sormus jouduttiin leikkaamaan irti kk ennen synnytystä, kun ei lähtenyt millään keinoin pois. Lapsi painoi 3,5kg ja laitokselle jäi 12kg. Loput kahdeksan lähti sitten puolen vuoden aikana imettäessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/66 |
14.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lievästi huvittaa nämä "minä en aio ainakaan lihoa niin paljon raskaana ollessani, koska en aio syödä paljon". Niin minäkin ajattelin, kunnes lopulta tuli vajaa 20 kiloa painoa. Muutamalla vikalla viikolla kilo per viikko. Oli kamalaa tajuta painavansa yli 90kg, vaikka alussa ajattelin, että aion lihoa korkeintaan 10 kiloa, koska olin muutenkin painoindeksin mukaan normaalipainon ylärajalla. Synnytyksestä on vuosi ja vielä olisi n. 5 kiloa jäljellä. Kyllä, ahdistaa, etenkin kun jokapaikassa toitotetaan että kaikki kilot pitäisi saada lähtemään mahdollisimman nopeasti. Ja kun ei mun pitänyt lihoa näin paljon. Ja silti niin kävi. 

Vierailija
44/66 |
14.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisessä raskaudessa 18 kg, painoin 55 kun aloin odottaa. Pituus 167 cm. Se kyllä putosi todella nopeasti alas! En tehnyt mitään sen eteen, tippui itsekseen. Vauva painoi 3880g, pituus 53 cm, siihen lapsiveden paino sekä lisääntynyt verimäärä. (lisääntyy raskauden aikana). en tiedä mitä se loppu oli, mutta hoikkana tyttönä olin alta aikayksikön.

Toisessa raskaudessa en muista kilomääriä, mutta vatsa  oli kyllä loppuraskaudessa todella iso. Lapsen paino 3920g pituus 51 cm.

Sama juttu tällä kertaa, paino putosi ja hoikka olen ollut siitä asti. Nyt painan 54kg.

Minun on erittäin helppo kontrolloida painoani. Uskallan herkutella. Saman lainen on äitini.

Vierailija
45/66 |
14.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nousi 22 kg. Synnytyksen jälkeen tähteelle jäi 7 kg ”ylimääräistä”, jotka olin tarvinnut saavuttaakseni normaalipainon. Loput 15 kg olivat vauvaa ja nestettä, jota keräsin aivan järkyttävät määrät ja joka poistui kahden viikon kuluessa synnytyksestä.

Vierailija
46/66 |
14.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

25 kg tuli lisää. En kyllä ollut ylipainoinen ennen raskautta, vaan ihannepainossa. En mättänyt herkkuja tai syönyt kahden edestä. Painoa vaan kertyi tasaisesti koko raskauden ajan. Kysyin neuvolastakin että eikö tämä ole liikaa. Siellä vaan kohautettiin olkapäitä.

Vierailija
47/66 |
14.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 25 kg nousi. Puolen vuoden päästä olin -5 kg lähtöpainosta. En todellakaan herkutellut raskausaikana, mutta nesteitä kertyi valtavasti. Muistan, kun synnytyksen jälkeen hikoilin useamman yön aivan järkyttäviä määriä, tyynykin oikeasti oli likomärkä, ja kilot karisi.

Vierailija
48/66 |
14.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikista kolmesta raskaudesta noussut 30-35kg. Syynä on hyperemesis joka kestää 9kk eli oksennan läpi raskauden jatkuvasti, ja ainoa millä tätä voi estää on jatkuva tunnin välein syöminen. Tott helvetissä tiedän että lihominen on pahasta, mutta se oksentaminen on jotain niin järkyttävää että mieluummnsyön ja lihon kuin oksennan. Oksennusta on lentänyt vielä synnytyssalissakun.

Joka kerta tuo 30kg lähtenyt pois joten muuta ongelmaa kiloista ei ole kuin muiden mammojen valitus ja haukkuminen jota sain kokea.

Vierailija
49/66 |
14.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 173 cm pitkä ja ekassa neuvolassa painoin 60 kiloa. Synnärille lähtiessä joku 83. Oli kyllä hurja painonnousu joka varmaan tuli enimmäkseen ruoasta. Nivelet oli kovilla vaikka olin urheillut aina tosi paljon.

Suurin osa lähti sitten poiskin, ei siinä mitään. Nyt lapsi on jo teini ja painan taas sen 59-63, paino sahaa vuoden mittaan tuota väliä.

Vierailija
50/66 |
14.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nousi 23 kg ihan ilman herkkuja. Lähtöpaino 49 kg. Pituutta piirun alle 170cm. Onneksi kaikki ei ole lähtenyt pois :D 52kg nyt ilman laihduttamista. Niin me ollaan aineenvahdunnaltamme erilaisia. Kukaan ei ikinä neuvolassa kommentoinut painon nousua.

Mulla tismalleen samat!

Vierailija
51/66 |
14.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö oo hätävarjelunliiottelua lihoa 30kg raskaana ollessa? Siinähän nainen on jo kokoa höyrylaiva :D

Vierailija
52/66 |
15.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lievästi huvittaa nämä "minä en aio ainakaan lihoa niin paljon raskaana ollessani, koska en aio syödä paljon". Niin minäkin ajattelin, kunnes lopulta tuli vajaa 20 kiloa painoa. Muutamalla vikalla viikolla kilo per viikko. Oli kamalaa tajuta painavansa yli 90kg, vaikka alussa ajattelin, että aion lihoa korkeintaan 10 kiloa, koska olin muutenkin painoindeksin mukaan normaalipainon ylärajalla. Synnytyksestä on vuosi ja vielä olisi n. 5 kiloa jäljellä. Kyllä, ahdistaa, etenkin kun jokapaikassa toitotetaan että kaikki kilot pitäisi saada lähtemään mahdollisimman nopeasti. Ja kun ei mun pitänyt lihoa näin paljon. Ja silti niin kävi. 

Sinulla painonnousu ei ilmeisesti johtunut syömisestä, joillain vaan raskaus kerää kroppaan nestettä, on paljon lapsivettä tms mille ei voi mitään. Tässä puhuttiin lähinnä niistä jotka keräävät tuon ylipainon syömällä.

Vierailija
53/66 |
15.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nousi, kolmannessa raskaudessa. Olen tosin saanut sen ja vähän enemmänkin pois, ollen nyt normaalipainoinen.

Vierailija
54/66 |
15.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nousi 25kg.

Ja jäi.

Ukko ei oo pannu mua kertaakaan mua sen jälkeen ko muutuin kissasta valaaksi.

Vierailija
55/66 |
15.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nousi 20kg, 55->75. Mulle kovasti sanottiin että ei tarvitse tulla painoa noin paljon, mutta kukaan ei ottanut huomioon että toisilla tupakoinnin lopettaminen nostaa painoa ilman syömisen lisääntymistäkin sen 10 kg.

Kerro vielä miten se tupakoinnin lopettaminen lihottaa jos syömiset pysyy ennallaan?

Vierailija
56/66 |
15.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaksi raskautta, molemmista painoa sen 19-20kg. Raskauden alussa olen ollut 51kg. Söin ihan samoin kuin ei-raskaana, mutta paino vain nousi. Ei ollut kiva kuunnella painosaarnaa neuvolasta, kun en oikeasti voinut sille mitään! Ensimmäiset kilot tuli heti ekoilla viikoilla, kun turvotus alkoi ja mahan löllykkäpallo muuttui vähitellen raskausvatsaksi. Kerrytin neuvolan mukaan painoa aina väärään aikaan, huoh! Ei-raskaana en pysty edes lihomaan, mun on päinvastoin hankala pitää painoa normaalissa vaan meinaa lipsahtaa alipainon puolelle. Molemmissa raskauksissa keho on pitänyt kiloja imetyksen loppuun saakka, suurin osa toki putosi muutamassa kuukaudessa mutta loput 5-10kg vasta kun lopetin imetyksen. Kuppikoko meni D:stä H/I-kokoon, voihan ajokoiran korvat nykyään.. Varmaankin keräsin vararavintoa imetyksen onnistumiseksi, kun alipainoisena tuskin olisi herunut. Tämäkin oli neuvolalle ongelma, kun maha jäi vaikka vauva syntyi. Kovia vihjailuja siitä ettei ädin kannata koko äitiyslomaa herkutella. En herkutellut! Harmittelin miksei mulla paino putoa kun "kaikilla muillakin imetys laihduttaa". Myönnän, kehonkuvani muuttui paljon ja olin henkisesti kovilla uuden ulkomuotoni kanssa. Seurasi ainakin se että en aio ikinä päästää itseäni siihen kuntoon, onneksi painon kanssa ei ole ongelmia. Tai on sen verran että peilaan itseäni jatkuvasti etten vaan ole lihonut.

Haha, sama! Alkupaino oli 58kg, lopussa 75. Olen 166cm pitkä. Hirveä kriisi neuvolantädillä jo siinä vaiheessa kun paino oli 64 kiloa.

En edes pystynyt syömään, kun tuntui että vauva vie kaiken tilan vatsassa, silti vaan turposin. Koomisinta oli, etten missään vaiheessa tarvinnut äitiysvaatteita, vatsaa tuskin huomasi (taaksepäin kallistunut kohtu) eikä persekään levinnyt. Silti sitä jatkuvaa vihjailua "herkuista". En tänä päivänäkään tajua mihin se kaikki paino meni.

No, maidon tulo loppui kolmessa viikossa, eli vaikka en imettänyt, 3kk synnytyksestä painoin 60kg. Tissit jäi pysyvästi isommiksi, joten ei haittaa :D

Vierailija
57/66 |
15.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typerää, että raskausajan painonnousua paheksutaan, vaikka jotkut eivät sille oikeesti voi mitään! Joku voi mussuttaa mitä ikinä haluaa ja röhnöttää sohvalla ja painoa tulee silti enintään se 10 kiloa kun taas joku toinen voi liikkua paljon ja syödä normaalisti ja painoa kertyikin 25 kiloa. Toki jos kaikki on tullut syömällä ja liikkumattomuudella niin se on eri asia... itsellä eka raskaus ja olen liikkunut tosi paljon ja syönyt ihan normaalisti, toki herkutellutkin välillä ja painoa nyt viimeisilläni raskaana tullut 14 kiloa. Ei se toki paljon ole mutta enemmän kuin halusin. Lähtöpaino oli 56 kiloa.

Vierailija
58/66 |
15.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ei muuten pidä paikkaansa, että raskauden aikana voi liikkua normaalisti. Tai tietenkin se riippuu siitä, mitä kukakin normaalina pitää. Kun olin tarpeeksi lukenut tuota hokemista, ajattelin, että no minä sitten harrastan tätä kahvakuulaa läpi koko raskauden (toinen raskaus). No, eipä mennyt ihan niin. Ihan ensiksi ohjaaja tuli heti kertomaan (huomasi vatsan kasvun jo alussa), että saan tehdä vain niitä vatsalihasliikkeitä, jotka vahvistavat poikittaista vatsalihasta. Selvä. Sen lisäksi sanoi, että kannattaa ottaa muutenkin hieman rauhallisemmin. Selvä. No, kohta kävi niin, että vaikka vatsaa ei juuri edes näkynyt, ryhti alkoi muuttua, ja lihaskuntoharjoittelu alkoikin kipeyttää niska-hartiaseutua virheasennon takia. Sitten alkoikin loppuraskauden kestävä huono olo, jonka aikana liikunta redusoitui kävelemiseen ja hyvin kevyeeseen joogaamiseen.

Että siinä se "normaalin liikunta". "Raskaus ei ole sairaus" on maailman turhin fraasi.

Vierailija
59/66 |
15.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekassa nousi mutta olin jo mitoissani kahden kuukauden päästä. Viidennessä nousi 8kg ja ne lähtivät synnytyksessä, pari kiloa sitten puolen vuoden päästä. Yhtään kiloa ei ole viidestä raskaudesta jäänyt, toki muita merkkejä kehoon tietenkin.

Vierailija
60/66 |
15.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nousi. Ekalla kerralla 20kg ja toisella 22kg. Normaalisti söin ja liikuin, mutta tasaisesti tuli alusta asti. Loppua kohti kiihtyi, kun nestettä kertyi. Sokerirasitukset (tehtiin muiden raskausajan diabetekselle altistavien tekijöiden kuin ylipainon tai raskauden aikaisen liian painonnousun vuoksi) oli kaikki molemmissa raskauksissa normaalit. Paino lähti parissa kuukaudessa synnytyksen jälkeen, ekalla kerralla jopa lähtöpainon alle. Raskaudet ei muutenkaan jättäneet kroppaan suurempia jälkiä, joten en osaa pitää painonnousua pahana, mikäli se tosiaan tulee ”itsestään”. :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä viisi