Nousiko sinun painosi raskaudessa "pöyristyttävästi" 20-30 kiloa?
Kommentit (66)
Ei. 13 kiloa nousi, laitokselle jäi 10 kg.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei paino paljoa nouse, jos ymmärtää ettei tosissaankaan tarvitse syödä kahden edestä.
Raskaus ei myöskään ole sairaus, vaan sen aikana voi liikkua normaalisti.
Kai kuitenkin tiedät, ettei tuo ole vain syynä lihomiseen raskausaikana?
En laske lihomiseksi lapsen, lapsiveden tai istukan painoa.
Raskauden aikana monelle tulee erilaisia ruokahimoja. Itselläni himon aihe olivat tomaatit.
Vierailija kirjoitti:
Kaksi raskautta, molemmista painoa sen 19-20kg. Raskauden alussa olen ollut 51kg. Söin ihan samoin kuin ei-raskaana, mutta paino vain nousi. Ei ollut kiva kuunnella painosaarnaa neuvolasta, kun en oikeasti voinut sille mitään! Ensimmäiset kilot tuli heti ekoilla viikoilla, kun turvotus alkoi ja mahan löllykkäpallo muuttui vähitellen raskausvatsaksi. Kerrytin neuvolan mukaan painoa aina väärään aikaan, huoh! Ei-raskaana en pysty edes lihomaan, mun on päinvastoin hankala pitää painoa normaalissa vaan meinaa lipsahtaa alipainon puolelle. Molemmissa raskauksissa keho on pitänyt kiloja imetyksen loppuun saakka, suurin osa toki putosi muutamassa kuukaudessa mutta loput 5-10kg vasta kun lopetin imetyksen. Kuppikoko meni D:stä H/I-kokoon, voihan ajokoiran korvat nykyään.. Varmaankin keräsin vararavintoa imetyksen onnistumiseksi, kun alipainoisena tuskin olisi herunut. Tämäkin oli neuvolalle ongelma, kun maha jäi vaikka vauva syntyi. Kovia vihjailuja siitä ettei ädin kannata koko äitiyslomaa herkutella. En herkutellut! Harmittelin miksei mulla paino putoa kun "kaikilla muillakin imetys laihduttaa". Myönnän, kehonkuvani muuttui paljon ja olin henkisesti kovilla uuden ulkomuotoni kanssa. Seurasi ainakin se että en aio ikinä päästää itseäni siihen kuntoon, onneksi painon kanssa ei ole ongelmia. Tai on sen verran että peilaan itseäni jatkuvasti etten vaan ole lihonut.
Sama täällä, kuulostaa ihan identtiseltä. Paino lähti heti plussan jälkeen nousuun ja lopullisesti viimeinen 10kg putosi humpsahtaen vasta täysimetyksen lopetuksen jälkeen. Uskon vakaasti, että kroppa varmisti tällä rasvan keräämisellä ja säilytyksellä imetyksen onnistumisen. Mitään en ruokavaliossa erityisemmin muuttanut.
Vierailija kirjoitti:
Ei paino paljoa nouse, jos ymmärtää ettei tosissaankaan tarvitse syödä kahden edestä.
Raskaus ei myöskään ole sairaus, vaan sen aikana voi liikkua normaalisti.
Raskaus voi kyllä aiheuttaa sellaisia vaivoja, ettei pysty liikkumaan normaalisti. Itse en pystynyt esikoista odottaessani edes kävelemään juuri lainkaan neljän viimeisen odotuskuukauden aikana. Painoa ei kuitenkaan tullut kuin 7 kg.
Ei. 5kg tuli ja laitokselta lähtiessä painoin -3kg vähemmän kuin ennen raskautta. Mutta mä en syönytkään kahden edestä, liikuin ja kävin salilla ihan loppuunasti..
No ei noussut noin paljoa. Ekassa raskaudessa 6 kiloa ja toisessa 7 kiloa. Ja ei, en ylpeile enkä ole erinomainen, söin ihan normisti mutta eipä vaan tuon enempää pulskitunut. Nestettä ei kertynyt tippaakaan.
Kyllä melkein. Molemmissa raskauksissa n. 18 kg. Olen normaalisti 170/58 ja laihduin ekan jälkeen puolessa vuodessa, tokan jälkeen vuodessa ennalleen. Mielestäni söin ihan terveellisesti ja liikuin mielestäni tosi paljonkin, mutta silti painoa tuli tuo määrä (osa oli varmaan turvotustakin). En jaksanut ottaa hirveää stressiä asiasta. Lapset ovat olleet syntyessään n. 3700g ja kaikki sokeriarvot, verenpaineet ym. hyvät, ei diabetesta.
Minä lihoin 17 kg, yli puolet jäi laitokselle. Nyt kroppa kuin en olisi ikinä raskaana ollutkaan. Kyllä ne "raskaus"kilot lähtee jos vain haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Nousi 20kg, 55->75. Mulle kovasti sanottiin että ei tarvitse tulla painoa noin paljon, mutta kukaan ei ottanut huomioon että toisilla tupakoinnin lopettaminen nostaa painoa ilman syömisen lisääntymistäkin sen 10 kg.
Toi onkin ihan uutta! Ei muruakaan enempää syömistä ja paino nousee 10kg. Mikähän ihmeaine siinä tupakassa on mikä hajoittaa kaloreita?
Tyttäreni on raskaana 22 vkolla ja lopetti tupakoinnin juuri ennen raskautumista. Näiden viikkojen aikana on tullut alle 1 kilo lisää eli on laihtunut lähtöpainostaan. Ja syö todella hyvin, vain kaikki herkut on jääneet pois.
Kyllä, vieläpä kolmessa raskaudessa on tullut 25 kiloa. Kahdella kerralla paino putosi imetyksen aikana alle lähtöpainon, tästä kolmannesta kerrasta en vielä osaa sanoa.
Ja minuakin on kehuttu miten helppoa vauvaa on ollut ultrata, kun vatsassa ei ole ylimääräistä rasvaa. Ehkä ne kehuvat kaikkia ;)
Nousi 30kg. Kolme lasta ja kaikista tullut vähintää 25kg. Viimeisillä viikoilla tuli kilo per viikko.
Olen aina syönyt vähän ja raskauksissa olen syönyt normaalisti, mutta välipaloja eli omenaa, pähkinää, banaania, mehua ym. Normaalia enemmän koska tuli paha olo herkästi ja syöminen auttoi.
Esim. Autoon ei ollut mitään asiaa ennenkuin söi jotain.
Alkupaino oli n.50-54kg ja loppu lähemmäs 80kg.
Raskauksien jälkeen paino on palautunut noin vuodessa alkupainoon. Imetyksennloputtua on lähtenyt aina viimeisetkin kolme kiloa.
Ylipainoksi ei voi sanoa painoa joka kertyy raskaana. Kyllä toisilla hormonitkin vaikuttaa ja kuuluukin. En ymmärrä tätä raskausajan diettailua ja liikunnan hössötystä. Raskaana jos joskus elimistön kuuluu saada levätä, lihasten venyä elimistön kerätä vähän ekstra ravintoa.
Vierailija kirjoitti:
Ei. Jos ei ole mitään terveydellistä syytä painonnousuun (joillakin raskaus tosiaan tekee sen) pelkästään syömällä ei kannata tuollaisia kiloja kerätä. Mutta av mammoillehan tuo on ihan normi.
Olen itse ollut laiha/hoikka kun olen odottanut 4 lastani ja painoa on tullut enimmillään 8-10kg, eli juuri sen mitä saakin nousta.
Itselläni taas paino nousi reilusti ja oli ikääkin melkoisesti, mutta mitään haittaa siitä ei loppujen lopuksi kyllä raskauden tai synnytyksen kannalta ollut.
Ei. Esikoisesta 13kg (no synnärille jäi kylläkin 17kg, raskausmyrkytys ja ihana turvotus). Toisesta lapsesta sama 13kg, raskausmyrkytys ja turvotusta maltillisemmin.
Olin ylipainoinen odottaja.
Paino nousi 16kg molemmissa raskauksissa.
Painoin "järisyttävät" 67kg viimeisilläni raskaana eli nähtävästi olin hirveä norsu?
Kaksosraskaus ja paino nousi 40kg.
Nykyään painan 53 kg.
Molemmilla kerroilla lihoin 24 kg. En muista miten nopeasti ekan raskauden tuomat kilot lähti, mutta sen muistan, että toisen raskauden kilot lähti 10,5 kuukaudessa.
Kylläpä voi olla tyhmä ihminen se, joka ei ole koskaan kuullut tupakoinnin lopettamisen vaikuttavan painoon :D Et varmaan ole kuullut sitäkään että tupakointi suojaa chronin taudilta, tai että tupakoinnin lopettaminen alentaa hemoglobiinia? Ei, tyhmät eivät tajua :D
Vierailija kirjoitti:
Kylläpä voi olla tyhmä ihminen se, joka ei ole koskaan kuullut tupakoinnin lopettamisen vaikuttavan painoon :D Et varmaan ole kuullut sitäkään että tupakointi suojaa chronin taudilta, tai että tupakoinnin lopettaminen alentaa hemoglobiinia? Ei, tyhmät eivät tajua :D
Tupakoinnin lopettamisen jälkeen aiheutuva painonnousu johtuu siitä, että makuaisti paranee ja ruoka maistuu siksi paremmin. Riippuvuuksissa herkästi myös korvataan se aiempi riippuvuus jollain toisella. Tupakka saatetaan siis helposti korvata ruoalla. Siinä ei siis ole mitään mystistä, että paino nousee tupakoinnin lopettamisen jälkeen. Ihan syömällä ne kilot ovat siinä tapauksessa tulleet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei. Jos ei ole mitään terveydellistä syytä painonnousuun (joillakin raskaus tosiaan tekee sen) pelkästään syömällä ei kannata tuollaisia kiloja kerätä. Mutta av mammoillehan tuo on ihan normi.
Olen itse ollut laiha/hoikka kun olen odottanut 4 lastani ja painoa on tullut enimmillään 8-10kg, eli juuri sen mitä saakin nousta.
Itselläni taas paino nousi reilusti ja oli ikääkin melkoisesti, mutta mitään haittaa siitä ei loppujen lopuksi kyllä raskauden tai synnytyksen kannalta ollut.
Ei välttämättä raskauden tai synnytyksen kannalta mutta kuka jaksaa hissata "raskauskiloja" vielä kun lapsi on teini? Niitäkin selityksiä täällä näkee:D
8 kiloa nousi raskausaikana ja nyt kun synnytyksestä on kaksi viikkoa, paino on jo kilon vähemmän kuin ennen raskautta.