Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jonnet ei muista -ketju: JOULU edition

Vierailija
14.12.2017 |

Jonnet ei muista sellaisia monivärisiä jouluvaloja, joissa jokaiseen valoon laitettiin päälle läpinäkyvä, piikikäs muovipallo. (Eivätkä sitäkään, kuinka pirusti sattui astua tuollaisen muoviosan päälle!)

Kommentit (794)

Vierailija
401/794 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kolmekymppinen enkä muista piikkivärivalopalloa :(

Mun mielestä ne oli kruunuja ei piikkipalloja.

Vierailija
402/794 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

R-kioskin mahtavat suklaakalenterit, jotka olivat talon, auton tai junan mallisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
403/794 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikkunaan kiinnitettävät valkoista muovia olevat kauriin, tontun tai reen malliset kehykset, joissa jouluvalot. Laitettiin imukupeilla kiinni keskelle ikkunaa. Valot oli kieputettu sen kuvion reunojen ympärille. Sellaiset aika halvan näköiset jouluvalot, ostettu ehkä Tiimarista? :D Onkohan noita enää.

Nuo olivat kova juttu 90-luvun loppupuolella. Omilla vanhemmilla on edelleen kuusi ja enkeli.

Vierailija
404/794 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anttilan ja Elloksen paksut joulu-postimyyntikuvastot.

Meillä on lapsuudenkodissa vieläkin tuolta tilattu valaistu kirkko, josta tornin kellon viisareita kiertämällä saa kuulumaan Jouluyö juhlayö -kappaleen :)

Vierailija
405/794 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonnet ei muist Nuuttipukkia.

Vierailija
406/794 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jonnet ei muist Nuuttipukkia.

Voi apua! Me kierrettiin kavereiden kanssa naamiaspuvut päällä soittamassa naapureiden ovikelloja ja kysyttiin, saisko laulaa. Ja palkinnoksi sai karkkia. Siis ala-asteikäisinä. Se oli ihan mahtavaa!

Vierailija
407/794 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soivat joulukortit

Vierailija
408/794 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

R-kioskin mahtavat suklaakalenterit, jotka olivat talon, auton tai junan mallisia.

Muistan nuo, minulla oli yhtenä vuonna lentokoneen mallinen. Suklaa oli todella hyvää, kalenterit oli Italiassa valmistettuja.

Vierailija
409/794 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistan nuo, minulla oli yhtenä vuonna lentokoneen mallinen. Suklaa oli todella hyvää, kalenterit oli Italiassa valmistettuja.

En löydä kuvia netistä. Olisi ollut hauska fiilistellä. Mäkin muistelen että oli hyvää suklaata.

Vierailija
410/794 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen 37 ja kyllä vaihdan jouluksi jouluverhot ja laitan yhteen ikkunaan värikkäät valot.

Vierailija
411/794 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä muistan kans noi muovipiikkipallovalot. Joka joulu ikkunassa, yötä päivää päällä. Kun imuroi ja osui johtoon niin pallokoriste saattoi tipahtaa ja jalan allahan se oli. Muistan varsinkin sen tuskan hyvin elävästi. Mikä saakeli siinä, ettei se päällishässäkkä istunut napakasti lampun päällä, aina oli joku lattialla tai kadoksissa. Mun vanhemmat vallan repäisi ja osti toisetkin värivalot viereiseen ikkunaan. Näytti hilpeältä kun vanhat valot oli jo haalistuneet.

Mun mies haaveili niistä valoista, onneksi niitä ei löytynyt edes Kärkkäiseltä :D

No joku ostaja oli maksanut huuto.netissä 52 euroa =D

Ostin sellaiset kirpparilta muutama vuosi sitten parilla eurolla. Vuosi sitten myin pois, kun ei ne nyt sitten enää olleetkaan niin kivat kuin silloin 80-luvun taitteessa lapsuudenkodin kuusessa....

Vierailija
412/794 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saiko teistä kukaan muu Melodican joululahjaksi?

Isoveli sai, punaisen. Itse sain vaan nokkahuilun. Mun lahjat oli aina huonompia, tai ainakin halvempia kuin veljen.

Vierailija
413/794 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Weisten veikeäilmeiset paperimassapäiset tontut, joiden vartalot oli taivuteltu piippurasseista. Joskus tulee vieläkin kirppareilla vastaan...

Vierailija
414/794 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalla tavalla hyvä muisto sekin kun koulun joulujuhlissa niin opettajat kuin oppilaatkin lauloi hyvin iloisin mielin ennen lomille lähtöä "Tuikkikaa oi joulun tähtöset"-laulua. En ainakaan lapsena vaan sisäistänyt laulun sanomaa ja kuunnellut sanoja tarkemmin. 

Vierailija
415/794 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulukuuseen punottiin paperista sydämenmuotoisia koristeita. Google löysi kun laitoin hakusanoiksi sydän punos joulukoriste.

Vierailija
416/794 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jonnet ei muista The Joulukalenteria, siksi se pitää näyttää telkusta.

Tuo ohjelma inhotti jo silloin kun se tuli ensimmäistä kertaa ja nykyäänkään en voi sitä sietää. Olen syntynyt vuonna 1981.

Vierailija
417/794 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonnet ei muista, kun taivahalle syttyi kirkas tähti, jota sitten seurattiinm. Mukana oli kultaa, mirhamia ja tupakkaa.

Vierailija
418/794 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lelukalenteri, jossa ei ollut mitään merkkilelua, vaan muovisia maatilan hahmoja. Joka luukusta tuli joku lelu, eläimiä tai maatilalla asuvan perheen jäseniä. Viimeisistä luukuista tuli tonttu ja joulupukki. Mukana tuli pieni pahvitausta leikeille, siinä oli lumista maisemaa ja taloja.

Nykyajan lelukalenterit maksavat mansikoita ja leluja tulee ehkä viidestä luukusta, jos sitäkään, kaikki muu on jotain kummallista oheiskrääsää.

Vierailija
419/794 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala-asteella oli pikkujoulut, jokainen osti 10 markalla jotain ja laittoi pakettiin ja sitten opettaja oli pukkina ja jakoi kaikille ne paketit. Jokainen sai myös tuoda kotoaan kynttilän, jota sai polttaa omalla pulpetillaan. Ihan paras koulupäivä ikinä.

Vierailija
420/794 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtenä lapsuuteni jouluna tuli telkkarista mukava ohjelma, jossa oli juontajina Rauha ja Toivo. Olen aina miettinyt, että keitähän he oikeasti olivat.