Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihmeessä äiti kieltäytyy sikiön sydänäänten seuraamisesta??

Vierailija
14.12.2017 |

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
14.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytyksessäni lapselleni laitettiin "nuppi" päähän juuri vatsanpeitteiden kautta huomattujen ongelmien takia. Joku lääkärikin kävi käyrät katsomassa ja tuumasi vain "no sehän syntyy" ja poistui paikalta. Ei kun, jäi sivulle katsomaan ja onnitteli kun poika syntyi?? :D

No mutta. En ymmärrä kieltäytymistä. Vauvapalstan artikkeliin oltiin sopivasti ujutettu samaan juttuun hopeaveden käyttäjät...

Vierailija
22/33 |
14.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä synnytin 2016 ja alkuun otettiin sydänäänet vatsan päältä. Sitten vauva ilmeisesti kääntyi jotenkin ihmeellisesti, eikä saatu enää mistään kohdasta mitenkään päin niitä ääniä, niin laitettiin sitten vauvan päähän se anturi, kun kalvot oli jo puhkaistu. Muuten olisi kuunneltu vain vatsan päältä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
14.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut kaikissa kolmessa synnytyksessä vain tuo vatsanpäällä oleva anturi. Kokemus kahdesta eri sairaalasta, noin 10 vuoden ajalta. Kaikki synnytykset sujuivat hyvin. Viimeisessä ei olisi kerennytkään saamaan anturia päähän, mutta kahdessa ensimmäisessä olisi. Kalvot puhkaistaan kaikissa vasta aika lopussa.

Vierailija
24/33 |
14.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä koen, että synnytyssairaalassa on kuunneltu minua aina todella hyvin. Olen toki osannut perustella toiveeni. En ole halunnut kalvoja puhkaistavan, koska minulla on streptokokki b, (altistaa lapsen infektiolle vesien menon jälkeen) ja synnytykseni ovat omalla painollaan edenneet riittävän ripeästi. Niinpä sydänääniä on kuunneltu vatsan päältä ja kalvot ovat puhjenneet itsekseen siinä samassa hötäkässä kun lapsi on syntynyt.

Minulle myös vesi on ollut liikkumisen ja pystyasennon ohella tärkeä (ainoa) kivunlievityskeino, ja piuhat p*llussa ei ammeeseen mennä.

Voin kyllä kuvitella, että jos kemiat henkilökunnan kanssa eivät olisi kohdanneet, minutkin olisi leimattu luomuhörhöksi, joka kieltäytyy kohdun sisäisestä sydänääniseurannasta ihan vain hankaluuttaan.

Vierailija
25/33 |
14.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aluksi seurattiin sydänääniä vatsan päältä ja kun vedet meni niin laitettiin anturi vauvan päähän. Onneksi laitettiin koska lopuksi tuli kiire punnata vauva ulos kun sydän äänet laski rajusti. Repesin aika pahasti ja vauva oli sininen ja veltto mutta tokeni onneksi äkkiä.

Jos tilannetta ei olisi tiedetty ja olisi odoteltu ja himmailtu niin ties mikä hapenpuuttesta johtuva vaurio/kuolema olisi tullut.

Vierailija
26/33 |
14.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta mikä ongelma on maata muutama tunti paikoillaan, sitä en tajua.

Mikä ongelma ylipäätään synnytyskipu on? Jos sitä ei saa lievittää kävelemällä ja vesiammeessa, ei siihen kyllä kannata epiduraaliakaan ottaa. Tai ilokaasua, ei Raamatussakaan sanota että ilolla sinun pitää synnyttämän.

Kaikki vaan seljälleen nauttimaan kokemuksesta ihan raakana.

Vierailija
27/33 |
14.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Edellyttää kalvojen puhkaisua,elektrodin kiinnittämistä vauvan päähän ja paikallaanoloa, jotta saadaan se käyrä näkyviin. Ei siis saa enää kävellä pitkin huonetta saati lähteä portaisiin, ei voi valita asentoa, koska esim.kyljellä ollessa käyrä ei tulekaan kunnolla jne.

Systeemi on kehitetty siksi, että monitoreista voi seurata useaa synnytystä samalla kertaa ja jättää äidin yksin. Aikoinaan sydänäänet kuunneltiin vatsanpeitteiden päältä,kätilö oli vieressä ja kuunteli sitä synnyttäjää. Nyt saat huutaa kipujasi yksin, koska käyrien mukaan ei ole kipuja ja vauvalla kaikki OK.

Kyllä, minun vauvallani oli se elektroidi päässä ja olin pakotettu selinmakuulle 7 tunnin ajaksi, koska muuten ei tiedetä, miten vauva voi.

Miksi valehtelet? Ei edellytä vauvan päähän laitettavaa anturia kuin hyvin harvoin. Vatsan päältä niitä kuunnellaan vyötetyllä anturilla, saa liikkua.

Vierailija
28/33 |
14.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidin kipu vaikuttaa kielteisellä tavalla kiintymyssuhteeseen ja sitä kautta vauvan koko loppuelämään.

Vierailija
29/33 |
14.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelleen 99% lapsista syntyy ilman piuhoja. Tyttäreni synnytti viime vuonna Tanskassa ja ihan luomusti kuten muutkin äidit.

Vierailija
30/33 |
14.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää on niitä mammoja jotka sitten kiljuvat erityislapsillaan....

Näin niitä erityislapsia tehdään.

Sitten alkaa huuto, kuinka pitää saada kaikkia mahdollisia tukiakin.

Ensin mokataan itse ja valtion pitäis elättää....

Voihan vittu.

Vierailija
31/33 |
14.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äidin kipu vaikuttaa kielteisellä tavalla kiintymyssuhteeseen ja sitä kautta vauvan koko loppuelämään.

Ei kipu vaan synnytyskokemus. Kipu (tai sen päättyminen) normaalissa fysiologisessa synnytyksessä edesauttaa kiintymyssuhteen muodostumista. Sektiolla syntyneillä kiintymyssuhde käynnistyy hitaammin, vaikka varsinaista synnytyskipua ei ole.

Vierailija
32/33 |
14.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kätilöliiton pj tai vastaava sanoo, ettei tiedä tapauksia, jossa kieltäytyminen olisi johtanut vammatumiseen eli yhteys olisi ollut näin suora. 

Sen sijaan hänelläkin on aivan varmasti tiedossa tapauksia, joissa vammautuminen on johtunut hoitavan tahon virheistä. esimerkiksi siitä että  mitattujen sydänäänien -heikkenemiseen ei ole reagoitu.

Olikohan tällä ulostulolla tarkoitus siirtää huomio äitiin, kun seuraavan kerran lääkärin arviointivirheen vuoksi lapsi ei synny terveenä. 

Vierailija
33/33 |
14.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

WHO ei suosittele rutiininomaista kohdunsisäistä sydänääniseurantaa. Sen ei ole todistetty lisäävän turvallisuutta ajoittaiseen seurantaan verrattuna. Erikseen sitten riskiraskaudet, kovat puudutukset jne.

Tässä vedotaan lapsen turvallisuuteen, vaikka oikeasti kysymys on resursseista. Onko se kätilö synnyttäjän luona vai ruudun ääressä katsomassa kymmenen synnyttäjän käppyröitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä yhdeksän