En nyt ymmärrä? Tai no ymmärrän, tai en tiedä...
Joo, saan katseita (ihan naamaan katsotaan, koska hyvin, hyvin harvoin rintani ovat näkyvillä.) Kuitenkaan kukaan ei koskaan lähesty minua. Naisetkin kyttäävät ihmeellisesti. Tiedän, jotkut ovat bissejä ja lesboja jne. mutta en jaksa uskoa kaikkien tölläilevien olevan em. sorttia. No ihan sama mutta asiaan, kiinnostuin työpaikalla eräästä miehestä. Olen tottunut siihen, etten kelpaa mihinkään vakavaan, joten ajattelin, että jos edes kyrpää saisi... katseemme olivat kohdanneet monta kertaa ja mies oli heittänyt läppää muutamaa päivää aiemmin seurassani. Töissä hän astuu aina takavasemnalle kun tulen paikalle. Huomasin, että jos menin hänen ja toisen henkilön luokse selkeästi kysyvänä odottamaan puheenvuoroa, kiinnostus-mies aina patisti sen toisen puhumaan minulle ja itse lähti paahtamaan milloin mihinkin suuntaan työn touhuun.
Lopulta pääni sekosi (ylä- ja alapää) ja päätin tehdä asian, jota en todellakaan ole harjoitellut live-elämässä. Tein aloitteen hänelle. En vieläkään tajua miten pystyin siihen. Tärisin kuin hullu sitä ennen. Mies kysyi, oliko taka-ajatuksissani työasiat, ja heitin että öh joo, juu ne. En halunnut tehdä asiasta numeroa ja luotin miehen älynkulkuun sen verran, että tajuaa todelliset aikeeni.
Myöhemmin toinen työhenkilö jutteli kanssani asiasta (miehen pyynnöstä, koska kukaan ei todellakaan olisi saanut tietää, jos mies olisi pitänyt päänsä kiinni.) Työhenkilö suhtautui aivan ystävällisesti minuun, mainitsi toki kuulleensa tästä tapahtumasta ja halusi "muistuttaa että työasioissa ei ole tapana pitää yhteyttä henkilökohtaisella tasolla." Päässäni risteili vain kysymys, että laittoiko mies työhenkilön antamaan pakit puolestaan vai luuliko TOSISSAAN että halusin jauhaa paskaa jostain työasioista. Ennen tätä tapahtumaa siis tosiaan katseemme kohtasivat ja minuun iski jännä tunne (tämä siis ENNEN aloitetta.) Hän meni ohitseni ja katsoi hetken syvälle silmiini.
Episodin JÄLKEEN katseemme kohtasivat edelleen muutaman kerran, mutta emme puhuneet mitään. Käyttäydyin täysin normaalisti, en piilotellut enkä näyttänyt nolostuneelta. Halusin näyttää, että minulla on pokkaa ja että olin tosissani aloitteen kanssa.
En ole vakituisessa työsuhteessa enkä tiedä miehestä mitään. Olisin tosiaan halunnut selvittää, mahtaako olla sinkku ja haluta jotain. Ilmeisesti ei sitten halua. Olen tottunut tällaiseen, mutta kyllä kotona itkin.
Kommentit (58)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Jo ennen aloitettasi, hän häipyi paikalta, kun huomasi sun tulevan liian lähelle."
Ja mitähän luulet minun tehneen hänelle? Hän on nimenomaan ollut mukava minulle, mutta kadonnut aina töiden pariin jos olen ollut tulossa kysymään jotain. Mutta aina kun hän ei ole päässyt karkaamaan, on kohdellut minua mukavasti ja heittänyt läppää. Ja ne katseet... ap
Miehet tekevät itseään tykö ja ovat aktiivisia, jos ovat kiinnostuneita. He nimenomaan katoavat, jos pelkäävät, että toinen olisi kiusallisella tavalla kiinnostunut. Jotkut todella ujot ja kokemattomat nuoret miehet voivat olla poikkeus, mutta mies yleensä tekee itse selväksi, että on kiinnostunut, ellei ole jotenkin itsetunto-ongelmainen tai muuten angstinen (joita on todella vähän yli 25-vuotiaissa miehissä).
Mies on asemassa, jossa ei ole suotavaa/sallittua lähestyä romanttisessa tai seksuaalisessa mielessä. Ap
Todennäköisesti sen aseman myötä hänellä on ihana/kaunis vaimo tai tyttöystävä, vaikka mies itse ei olisikaan miesmallin näköinen. Oikeasti hyvin toimeentulevilla keskiverron näköisillä miehillä on yleensä todella tasokas nainen (ulkonäöllisesti huomattavasti sen miehen yläpuolella ja yleensä huomattavan hoikkia jne.).
:D Tulot luokkaa 2 000 €. Jälleen, ennakko-oletuksia. Niitä riittää... heh. Ap
No okei, voi olla jopa kolme (3!!!!!) tonnia kuussa. Ap
Vierailija kirjoitti:
Tuo ennakko-oletus, että mies on aina se mallin näköinen yli-ihminen, on omituinen. Minun naamastani on pitänyt monikin omaan silmääni oikein komea mies. Se sisältö onkin sitten aina vähemmän viehättävää. En kyllä edes viehäty mistään mallin näköisistä miehistä. Mielestäni he ovat TYLSIÄ. Ville Valo on suomalaisista miehistä lähimpänä sitä, mistä pidän miehessä. Ps. En tiedä hänen sukunimeään. Ap
Ville Valo olisi voinut olla nuorempana jopa miesmallikin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo ennakko-oletus, että mies on aina se mallin näköinen yli-ihminen, on omituinen. Minun naamastani on pitänyt monikin omaan silmääni oikein komea mies. Se sisältö onkin sitten aina vähemmän viehättävää. En kyllä edes viehäty mistään mallin näköisistä miehistä. Mielestäni he ovat TYLSIÄ. Ville Valo on suomalaisista miehistä lähimpänä sitä, mistä pidän miehessä. Ps. En tiedä hänen sukunimeään. Ap
Ville Valo olisi voinut olla nuorempana jopa miesmallikin.
Minusta on pitänyt moni itseni mielestä komea mies. Se riittää minulle, ei ole väliä muiden sanomisilla. Ap
No siis jos sanot ettei ole miehen asemalle sopivaa olla seksuaalisesti tekemisissä työkavereitten kanssa, tämä pitää varmaan paikkansa. Voi siis hyvin olla että hän on sinusta jossain määrin kiinnostunut mutta luultavasti pitää työpaikkaansa kuitenkin sinua tärkeämpänä, eikä halua teidän välillenne yhtään mitään niin kauan kun on asiassa "estynyt".
Ei ole millään tasolla sanottua että jutustanne tulisi mitään mikäli et olisi hänen työkaverinaan mutta voi hyvin olla että hän juuri siitä syystä välttelee sinua tällä hetkellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
(( ap ))
Arvostan mielipidettäsi mutta täytyy sanoa, etten silti ymmärtänyt sitä. Ap
Oisko vaikka ”jaksuhalit”.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
(( ap ))
Arvostan mielipidettäsi mutta täytyy sanoa, etten silti ymmärtänyt sitä. Ap
Oisko vaikka ”jaksuhalit”.
Ömmm... juuu. Selkeää. Todella selkeää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Jo ennen aloitettasi, hän häipyi paikalta, kun huomasi sun tulevan liian lähelle."
Ja mitähän luulet minun tehneen hänelle? Hän on nimenomaan ollut mukava minulle, mutta kadonnut aina töiden pariin jos olen ollut tulossa kysymään jotain. Mutta aina kun hän ei ole päässyt karkaamaan, on kohdellut minua mukavasti ja heittänyt läppää. Ja ne katseet... ap
Miehet tekevät itseään tykö ja ovat aktiivisia, jos ovat kiinnostuneita. He nimenomaan katoavat, jos pelkäävät, että toinen olisi kiusallisella tavalla kiinnostunut. Jotkut todella ujot ja kokemattomat nuoret miehet voivat olla poikkeus, mutta mies yleensä tekee itse selväksi, että on kiinnostunut, ellei ole jotenkin itsetunto-ongelmainen tai muuten angstinen (joita on todella vähän yli 25-vuotiaissa miehissä).
Mies on asemassa, jossa ei ole suotavaa/sallittua lähestyä romanttisessa tai seksuaalisessa mielessä. Ap
Tämähän ei nyt tietenkään ole yksisuuntaista. Koskee siis luonnollisesti myös itseäsi.
Olet hauska. Sano sille miehelle suoraan joskus jos osutte tilanteeseen jossa kukaan ulkopuolinen ei ole kuulemassa, että et oikeasti halunnut mistään työasioista puhua vaan jotain ihan muuta. Tai sitten anna olla koko homma.
Joskus kun tuntui että joku nainen katsoi minua kiinnostavasti sain kyllä miehenä heti kuulla asianomaiselta "haista vittu, ala vetää siitä, painu helvettiin". Onneksi naiselle vastataan noin hienotunteisesti kuten sinulle, vieläpä toisen henkilön kautta. Siinä se pieni sukupuolten ero. Toisaalta kiva huomata että naisillakin on tuollaisia hömppäihastuksia eikä vain miehillä.
Sain tietää, että asiasta noussut haloo johtui vain säännöksistä. Miehellä oli siis velvollisuus kertoa asiasta eteenpäin. Sanokaa mitä sanotte, mutta aistin edelleen jotain positiivista meidän väleissämme. Mies ei kertaakaan sanonut mitään negatiivista minulle mistään, vaan aina ne ikävämmät asiat hoiti joku muu ja mies oli vain hiljaa vieressä. Joku väitti minua ahdistavaksi, koska mies liukeni aina paikalta kun minä tulin. Voin sanoa, että ujona ihmisenä en ikimaailmassa ole livenä ketään kohtaan tunkeileva, päinvastoin olen suurimman osan ajasta poissa näköpiiristä. Kaikesta paskasta huolimatta muistan katseidemme kohtaamisen ja sen fiiliksen, jonka hänestä sain. En aistinut mitään kylmyyttä missään vaiheessa, päinvastoin hän vaikutti siltä kuin ei haluaisi sanoa työhön liittyviä negajuttuja minulle, etten ottaisi sitä henkilökohtaisesti. Tällä hetkellä tunne on vitutus. Minkä takia työpaikkojen täytyy asettaa määräyksiä ihmisten tunteille. Satunnainen työntekijä ei todellakaan hyödy YHTÄÄN mitään, vaikka olisi tietynlaisissa väleissä "kielletyn" henkilön kanssa. Vakituinen varmasti hyötyykin, ennemmin tai myöhemmin. Itse en aio koskaan vakkariksi ko. alalle. Todella syvältä, että kun kerrankin saa hyvän tilaisuuden, se evätään sääntöjen takia, koska näin nyt vaan on määrätty. Katkeruutta ihmisiä kohtaan en tunne. Minua on kohdeltu oikein mukavasti. Olen katkera elämääni kohtaan, kun ikinä en saa sitä mitä haluan.
Ap
Tietenkään en tiedä yhtään mitään. En tiedä onko mies vapaa vai ei. Senhän juuri halusin selvittää, mutta säännöt pilasivat kaiken. Mutta tietynlaisista katseista en ole koskaan erehtynyt. Niin se vain on.
Ap
Niin ja lisään vielä, että kaikki alkoi siitä ensimmäisestä illasta töissä. Mies alkoi heti heittämään läppää ja oli oikein mukava minulle. Aistin heti oikein mukavan suhtautumisen. Tuli vain se sama tunne, joka on tullut ennenkin muiden kanssa. Ja koska huomasin miehen rentouden, päätin että nyt on pakko tehdä jotain. Se jokin olikin sitten väärä päätös.
Ap
Tämä teidän työpaikka alkoi kyllä kiinnostamaan.
Outo tarina muutenkin.
Vierailija kirjoitti:
Tämä teidän työpaikka alkoi kyllä kiinnostamaan.
Outo tarina muutenkin.
Satun tietämään, että ei ole missään laissa kirjattu, että tietyt henkilöt työelämässä eivät saisi olla yhteyksissä vapaa-ajalla, harrastaa seksiä tai vaikkapa seurustella keskenään. Sehän on aivan selvää, ettei mikään laki voi kieltää ihmisiä pitämästä yhteyttä tai elämästä yhdessä :-D Toki sitten työpaikkojen säännöt ovat erikseen. Ja tässä työpaikassa sitten kyseisessä asemassa oleva henkilö ei saa sekaantua esim. minuun. Todella veemäistä, ärsyttää niin pirusti. Tarina ei ole outo, minä vain ihastuin mieheen.
Ap
Niin ja toki moraalijutut ovat asia erikseen, mutta kyllä siltikin ihmisillä on vapaus valita itse kenen kanssa vehtailee. Työpaikalla siitä voi syntyä närää, mutta se on sitten voi voi. Ap
Miksi oletatte koko ajan jotain?? Johan sanoin: en ole vakituisesti töissä. En tiedä sukunimeä. En tiedä sähköpostia. Työ ei ole mitään glamouria mitä nyt kuvittelette selkeästi :D Aika kaukana siitä... ap