En nyt ymmärrä? Tai no ymmärrän, tai en tiedä...
Joo, saan katseita (ihan naamaan katsotaan, koska hyvin, hyvin harvoin rintani ovat näkyvillä.) Kuitenkaan kukaan ei koskaan lähesty minua. Naisetkin kyttäävät ihmeellisesti. Tiedän, jotkut ovat bissejä ja lesboja jne. mutta en jaksa uskoa kaikkien tölläilevien olevan em. sorttia. No ihan sama mutta asiaan, kiinnostuin työpaikalla eräästä miehestä. Olen tottunut siihen, etten kelpaa mihinkään vakavaan, joten ajattelin, että jos edes kyrpää saisi... katseemme olivat kohdanneet monta kertaa ja mies oli heittänyt läppää muutamaa päivää aiemmin seurassani. Töissä hän astuu aina takavasemnalle kun tulen paikalle. Huomasin, että jos menin hänen ja toisen henkilön luokse selkeästi kysyvänä odottamaan puheenvuoroa, kiinnostus-mies aina patisti sen toisen puhumaan minulle ja itse lähti paahtamaan milloin mihinkin suuntaan työn touhuun.
Lopulta pääni sekosi (ylä- ja alapää) ja päätin tehdä asian, jota en todellakaan ole harjoitellut live-elämässä. Tein aloitteen hänelle. En vieläkään tajua miten pystyin siihen. Tärisin kuin hullu sitä ennen. Mies kysyi, oliko taka-ajatuksissani työasiat, ja heitin että öh joo, juu ne. En halunnut tehdä asiasta numeroa ja luotin miehen älynkulkuun sen verran, että tajuaa todelliset aikeeni.
Myöhemmin toinen työhenkilö jutteli kanssani asiasta (miehen pyynnöstä, koska kukaan ei todellakaan olisi saanut tietää, jos mies olisi pitänyt päänsä kiinni.) Työhenkilö suhtautui aivan ystävällisesti minuun, mainitsi toki kuulleensa tästä tapahtumasta ja halusi "muistuttaa että työasioissa ei ole tapana pitää yhteyttä henkilökohtaisella tasolla." Päässäni risteili vain kysymys, että laittoiko mies työhenkilön antamaan pakit puolestaan vai luuliko TOSISSAAN että halusin jauhaa paskaa jostain työasioista. Ennen tätä tapahtumaa siis tosiaan katseemme kohtasivat ja minuun iski jännä tunne (tämä siis ENNEN aloitetta.) Hän meni ohitseni ja katsoi hetken syvälle silmiini.
Episodin JÄLKEEN katseemme kohtasivat edelleen muutaman kerran, mutta emme puhuneet mitään. Käyttäydyin täysin normaalisti, en piilotellut enkä näyttänyt nolostuneelta. Halusin näyttää, että minulla on pokkaa ja että olin tosissani aloitteen kanssa.
En ole vakituisessa työsuhteessa enkä tiedä miehestä mitään. Olisin tosiaan halunnut selvittää, mahtaako olla sinkku ja haluta jotain. Ilmeisesti ei sitten halua. Olen tottunut tällaiseen, mutta kyllä kotona itkin.
Kommentit (58)
Vierailija kirjoitti:
En nyt todellakaan tiedä, onko mies OIKEASTI niin hölmö, ettei osaa lukea aloitetta oikein. Luuleeko hän nyt oikeasti että mielessäni olivat jotkut hiton työasiat... eihän kukaan voi olla niin tyhmä?
FYI, miehet eivät ole ajatustenlukijoita ja heille pitää puhua asioista niiden oikeilla nimillä.
Jos hänen katseensa tuntuivat sinusta joltakin, ei tarkoita, että katsojalla olisi mitään sen kummempaa tunnetta katsellessaan. Jo ennen aloitettasi, hän häipyi paikalta, kun huomasi sun tulevan liian lähelle.
Suosittelen, että rauhoitat mielesi ja annat olla. Jos mies on kiinnostunut, hän sen antaa ymmärtää sulle ennemmin tai myöhemmin, jos niin haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Olet rohkea! Itse en olisi missään tilanteessa työssä minkäänlaista aloitetta tehnyt.
Ehkä viestisi on ymmärretty väärin tai sitten ihan oikein mutta työpaikka on monellekkin työpaikka ja työ itsessään se mitä ajattelee ja tekee.
Anna olla. Mies tekee itsensä tykö jos on kiinnostunut.
Välillä tuntuu, että olen vain idiootti. Mikään ei mennyt suunnitelmieni mukaan :( Mutta niistä katseista tuli se tietty jännä tunne, joka on aina ennenkin tarkoittanut jotain... sen erottaa... siksi päätin, että nyt on pakko tehdä jotain.
Mutta oletin kyllä, että mies ymmärtäisi taka-ajatukseni, kun pyörin aina ihan sattumalta hänen lähettyvillään ja pyrin kysymään kaikkea ihan turhaa juuri häneltä, vaikka voisin kysyä ihan keneltä tahansa. Argh, vihaan elämääni. Miksi kukaan ei halua minua ikinä. Ap
"Jo ennen aloitettasi, hän häipyi paikalta, kun huomasi sun tulevan liian lähelle."
Ja mitähän luulet minun tehneen hänelle? Hän on nimenomaan ollut mukava minulle, mutta kadonnut aina töiden pariin jos olen ollut tulossa kysymään jotain. Mutta aina kun hän ei ole päässyt karkaamaan, on kohdellut minua mukavasti ja heittänyt läppää. Ja ne katseet... ap
Hertsileeri nyt kyllä tehdään asioista vaikeita. Sääntö numero 1: Älä ikinä kuvittele että toinen lukee rivien välistä mitään. Mitä et suoraan sano, sitä toinen ei tiedä. Sääntö numero 2: Sinun vatsanpohjantuntemuksesi ovat vain niitä, sinun henkilökohtaisia, subjektiivisia tuntemuksia joilla ei luultavasti ole mitään tekemistä todellisuuden kanssa. Samalla tavalla kuin huonolla itsetunnolla varustettu luulee toisten tuijottavan pahalla/nauravan hänelle, vaikka toiset eivät olisi edes huomanneet häntä.
Enemmänkin vaikuttaa siltä, ettei ko. miestä kiinnosta pätkääkään. Stalkkaa Facebookista, minkä näköinen tyttöystävä hänellä on (todennäköisesti joku superkaunotar ja et ole hänen "tasoaan"). Sorry, mutta sanon rehellisesti. Mitä tarkalleen sanoit, kun teit aloitteen?
Vierailija kirjoitti:
Enemmänkin vaikuttaa siltä, ettei ko. miestä kiinnosta pätkääkään. Stalkkaa Facebookista, minkä näköinen tyttöystävä hänellä on (todennäköisesti joku superkaunotar ja et ole hänen "tasoaan"). Sorry, mutta sanon rehellisesti. Mitä tarkalleen sanoit, kun teit aloitteen?
Miksi päättelet kaikkien olevan Facebookissa? En minä ainakaan ole :D Eikä mies ole mikään mallin näköinen, mutta minuun vetoaa.
Vierailija kirjoitti:
"Jo ennen aloitettasi, hän häipyi paikalta, kun huomasi sun tulevan liian lähelle."
Ja mitähän luulet minun tehneen hänelle? Hän on nimenomaan ollut mukava minulle, mutta kadonnut aina töiden pariin jos olen ollut tulossa kysymään jotain. Mutta aina kun hän ei ole päässyt karkaamaan, on kohdellut minua mukavasti ja heittänyt läppää. Ja ne katseet... ap
Miehet tekevät itseään tykö ja ovat aktiivisia, jos ovat kiinnostuneita. He nimenomaan katoavat, jos pelkäävät, että toinen olisi kiusallisella tavalla kiinnostunut. Jotkut todella ujot ja kokemattomat nuoret miehet voivat olla poikkeus, mutta mies yleensä tekee itse selväksi, että on kiinnostunut, ellei ole jotenkin itsetunto-ongelmainen tai muuten angstinen (joita on todella vähän yli 25-vuotiaissa miehissä).
Tiedän kyllä, että tuntemukseni ovat omiani. Tiedän myös mitä ne ovat muiden kanssa merkinneet. Ap
Muutenkin ne katseet ovat olleet omituisia. Ei sellaista pälyilyä, vaan silmiin katsomista kauempaa. Juuri sellaista, joka on aina tarkoittanut jotain muutakin kuin että jaa, olet siinä. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet tekevät itseään tykö ja ovat aktiivisia, jos ovat kiinnostuneita. He nimenomaan katoavat, jos pelkäävät, että toinen olisi kiusallisella tavalla kiinnostunut. Jotkut todella ujot ja kokemattomat nuoret miehet voivat olla poikkeus, mutta mies yleensä tekee itse selväksi, että on kiinnostunut, ellei ole jotenkin itsetunto-ongelmainen tai muuten angstinen (joita on todella vähän yli 25-vuotiaissa miehissä).
Mies on asemassa, jossa ei ole suotavaa/sallittua lähestyä romanttisessa tai seksuaalisessa mielessä. Ap
Kylläpäs tästä on tehty monimutkaista. Kuten joku jo sanoikin, mies ei ole ajatustenlukija. Älä OLETA että piiloviestisi menee perille niin kuin kuvittelet. Sun on parasta pyytää mies syrjemmälle ja kertoa ajatuksesi kiertelemättä. Mikäli hän on varattu, niin kertoo sen kohteliaasti mutta kuitenkin miestä imartelee, että puhuit hänelle asiasta. Jos mies on vapaa, mutta häntä ei kiinnosta, niin fiksu kaveri kertoo sen asiallisesti, eikä siitä sen enempää. Otahan uusi yritys.
M minäkin
Itse hän pakotti minut hätävalheeseen. Halusin suojella meitä molempia uteliailta korvilta ja hädissäni heitin vain, että juu öh työjuttuja, työjuttuja... kun itse kysyi. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies on asemassa, jossa ei ole suotavaa/sallittua lähestyä romanttisessa tai seksuaalisessa mielessä. Ap
Tuskin silloin on suotavaa sekään että häntä lähestytään seksuaalisessa mielessä.
Ehkä hänkin käytti hiukan kiertoilmauuni että et joutuisi koloon tilanteeseen vaikka huomaisinkin että ehdotukseen oli sopimaton ainakin työpaikalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todennäköisesti sen aseman myötä hänellä on ihana/kaunis vaimo tai tyttöystävä, vaikka mies itse ei olisikaan miesmallin näköinen. Oikeasti hyvin toimeentulevilla keskiverron näköisillä miehillä on yleensä todella tasokas nainen (ulkonäöllisesti huomattavasti sen miehen yläpuolella ja yleensä huomattavan hoikkia jne.).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskin silloin on suotavaa sekään että häntä lähestytään seksuaalisessa mielessä.
Ehkä hänkin käytti hiukan kiertoilmauuni että et joutuisi koloon tilanteeseen vaikka huomaisinkin että ehdotukseen oli sopimaton ainakin työpaikalle.
Kannattaisi ehkä oikolukea ne viestit :D Tiedän kuitenkin mitä olen nähnyt ja tuntenut. Koskaan en ole erehtynyt siitä tietystä tavasta vilkuilla. Se on karu totuus. Ap
Ja kyllähän varatutkin voivat katsoa pitkään ja kiinnostuneestikin, mutta eivät ne silti puolisoaan aio jättää tai pettää.
Tuo ennakko-oletus, että mies on aina se mallin näköinen yli-ihminen, on omituinen. Minun naamastani on pitänyt monikin omaan silmääni oikein komea mies. Se sisältö onkin sitten aina vähemmän viehättävää. En kyllä edes viehäty mistään mallin näköisistä miehistä. Mielestäni he ovat TYLSIÄ. Ville Valo on suomalaisista miehistä lähimpänä sitä, mistä pidän miehessä. Ps. En tiedä hänen sukunimeään. Ap
Vierailija kirjoitti:
Itse hän pakotti minut hätävalheeseen. Halusin suojella meitä molempia uteliailta korvilta ja hädissäni heitin vain, että juu öh työjuttuja, työjuttuja... kun itse kysyi. Ap
No lähetä hänelle meiliä ja tarkenna asiaa. Jos edelleen saat kylmää kyytiä, niin hän ei ole kiinnostunut tai sitten hän on varattu. Spekuloiminen ei sinänsä auta mitään. Laita sitten tänne meille tiedoksi, kuinka kävi. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä hänkin käytti hiukan kiertoilmauuni että et joutuisi koloon tilanteeseen vaikka huomaisinkin että ehdotukseen oli sopimaton ainakin työpaikalle.Kannattaisi ehkä oikolukea ne viestit :D Tiedän kuitenkin mitä olen nähnyt ja tuntenut. Koskaan en ole erehtynyt siitä tietystä tavasta vilkuilla. Se on karu totuus. Ap
Niin... ? Sitähän ei voi kukaan estää että työpaikalla kiinnostuu jostakin vaikka aloitteen tekeminen tai pidemmälle meneminen ei olekaan suotavaa. Silloin romattisuus jää todennäköisesti katseista eikä johda pidemmälle.
Mutta eihän tuossa nyt ole mitään sellaista mikä olisi yleisen ymmärryksen ja käsityskyvyn ulkopuolella. Hmm, mitä itse odotit tapahtuvan todennäköisimmin?