Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Saako sairaslomalla (masennus) lentää Kanarian saarille?

Vierailija
13.12.2017 |

Saahan?

Kommentit (68)

Vierailija
1/68 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka estää?

Vierailija
2/68 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti kyllä, kai se edes vähän masentunutta piristää kun pääsee etelän lämpöön.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/68 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miksei saisi?

Vierailija
4/68 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sinua hoitava lääkäri lentokentällä ole sormeaan heristelemässä. Sen kun menet.

Vierailija
5/68 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet lentäjä, niin en suosittele.

Vierailija
6/68 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ehdottomasti pitäisi ainakin. Kannatan,

Vierailija
7/68 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei saisi? Mutta toimintakyvystäsi kertoo paljon se, että masentuneena pystyt tekemään matkoja, mikä vaatii keskimäärin yhtä paljon toimintakykyä kuin työssä käyminen. Olen itse sairastanut masennuksen enkä silloin kyennyt edes kunnolla huolehtimaan henkilökohtaisesta hygieniastani. Jos siis jaksat ostaa matkat, hankkia matkavakuutukset, pakata, tehdä lomasuunnitelmat, vuokrata autot hotellit jne, niin en kyllä ymmärrä miksi olisit sairasloman tarpeessa.

Mutta joo, mahdollista tuo on. Muista kuitenkin olla hehkuttamatta lomaasi kenellekään, jos haluat säilyttää työpaikkasi.

Vierailija
8/68 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkalle lähteminen saattaa osoittaa välinpitämättömyyttä sairasloman tarkoitusta varten.

Vierailija
9/68 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti saa, on ihan hienoa jos pystyy tekemään jotain parantaakseen oloaan. Minusta ei kyllä ole siihen vaikka välillä haluaisinkin, olen liian väsynyt (ja masentunut).

Vierailija
10/68 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei saisi? Mutta toimintakyvystäsi kertoo paljon se, että masentuneena pystyt tekemään matkoja, mikä vaatii keskimäärin yhtä paljon toimintakykyä kuin työssä käyminen. Olen itse sairastanut masennuksen enkä silloin kyennyt edes kunnolla huolehtimaan henkilökohtaisesta hygieniastani. Jos siis jaksat ostaa matkat, hankkia matkavakuutukset, pakata, tehdä lomasuunnitelmat, vuokrata autot hotellit jne, niin en kyllä ymmärrä miksi olisit sairasloman tarpeessa.

Mutta joo, mahdollista tuo on. Muista kuitenkin olla hehkuttamatta lomaasi kenellekään, jos haluat säilyttää työpaikkasi.

Masennusta on eri tasoista. Ja lomajärjestelyt voi hoitaa esim kumppani.

Itse olen ollut tänä syksynä Tukholmassa ja Lontoossa sairaslomani aikana.

Vierailija
11/68 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Matkalle lähteminen saattaa osoittaa välinpitämättömyyttä sairasloman tarkoitusta varten.

Tai juuri päinvastoin. Masentunutta usein kehoitetaan tekemään itselle mielekkäitä asioita. Jos auringossa oleilu on mielekästä, niin mikäs ettei. Sitäpaitsi auringon valo tekee masentyåuneen aivoille erittäin hyvää.

Vierailija
12/68 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa erikoista, että joku on kateellinen sairauslomasta. Ihan kuin sairastaminen olisi hauskaa. Itse masennuspotilaana voin kertoa, että paljon mielummin kävisin töissä kuin sairastaisin, vaikka en sitten pääsisi esim. Kanarialle.

Vierailija
13/68 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai juuri päinvastoin. Masentunutta usein kehoitetaan tekemään itselle mielekkäitä asioita. Jos auringossa oleilu on mielekästä, niin mikäs ettei. Sitäpaitsi auringon valo tekee masentyåuneen aivoille erittäin hyvää.

Solarium ajaa saman asian. Sairauslomalla matkustelevat ovat yksinkertaista feikkisairaita.

Vierailija
14/68 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten selität sairaslomalta töihin palattua rusketuksen/ihon palamisen? :D

Vierailija
15/68 |
14.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäli osaat lentää, niin en usko että ihan hirveän moni sinulle tulee suutaan soittamaan vaikka tekisit mitä. 

16/68 |
14.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietystikin saa. Vai pitäisikö masentuneen nyhjöttää vain neljän seinän sisällä ja käydä korkeintaan Alepassa ostamassa hookoon blååta ja maitoa?

Vierailija
17/68 |
14.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa. Pääasia että pääset edes hetkeksi pois Suomesta.

Vierailija
18/68 |
14.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaslomalla toivutaan pääsääntöisesti kotoa käsin.

Vierailija
19/68 |
14.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai voi mennä. Pieni irtiotto arjen ympyröistä voi auttaa hyvinkin masennuksesta irtautumiseen.

Minä ehkä kuitenkin vielä soittaisin pomolleni ja kertoisin asiasta. Ainakin meidän työpaikalla kun on niitä kateellisia, jotka varmaan asian kertovat, jos saavat tietoonsa.

Vierailija
20/68 |
14.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairauslomalla ei saa poistua maasta.