Saako sairaslomalla (masennus) lentää Kanarian saarille?
Kommentit (68)
Vierailija kirjoitti:
Ei mitään aurinkomatkoja sairaslomalla tietenkään!
Miksi ei?
Vierailija kirjoitti:
Ei mikään ympäristöteko lentää Kanarialle!
#ilmastonmuutos
#kestäväliikkuminen
Masentuneen tulee ensisijaisesti ajatella omaa hyvinvointiaan ja vasta toissijaisesti ympäristön hyvinvointia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sairaslomalainen toipuu kotonaan, ei huvittelureissulla.
Edelleenkään kukaan ei ole vastannut, että miksi juuri kotona?
Olen vastannut erittäin selkeästi että esim. Siksi että töissä saisi lähes varmasti lintsarin maineen toipumalla kanarialla.
Totta kai saa, ja kannattaakin! Aurinko ja irtiotto arjesta tekee varmasti hyvää. Lomalle lähteminen on aivan eri asia kuin työnteko, ei voi edes verrata. Tässä tapauksessa sitä voisi jopa ajatella kuntouttavana lomana.
Ihmiset tuntuvat kuvittelevan, että sairauslomalla oleminen tarkoittaa aina 24/7 kotona makaamista. Ei se ihan niin mene, eikä sitä ole mihinkään lakiin kirjoitettu. Teet sen mitä jaksat.
Työkaverit tykkää sairaslomalaisen huvittelumatkoista.
Vierailija kirjoitti:
Työkaverit tykkää sairaslomalaisen huvittelumatkoista.
Sillähän nyt ei ole mitään merkitystä, mitä mieltä työkaverit ovat sairauslomalla matkustelusta. Sairausloma tarkoittaa sen hetkistä työkyvyttömyyttä, ei välttämättä kyvyttömyyttä matkustaa.
Saa matkustella myös sairaslomalla.
Laki ja oikeuskäytäntö sanovat ainoastaan että toipilas on huolehdittava terveydestään, eikä saa sairaana tehdä töitä.
Sairaslomalla saa mennä elokuviin, teatteriin, matkustaa ym mitä oma terveys nyt kestää. Olen itse tarkistanut tämän asian juristilla.
Masentunut potilas voi ihan hyvin matkustaa Kanariansaarille jos vain jaksaa.
Voihan sitä lähettää kortin lomalta, niin ei tarvi selitellä.