Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työttömänä joudun laittamaan kolme lastani päiväkotiin

Vierailija
13.12.2017 |

Koska hallitus järjestää minulle niin paljon ohjelmaa ja ilmaistyöntekoa, joudun laittamaan lapseni päiväkotiin. Tutkimusten mukaan ne lapset, jotka ovat päivähoidossa kokopäiväisesti, sopeutuvat ryhmään osa-aikahoidettuja paremmin. Eli lasten kannalta on parempi, jos he ovat 5 kertaa viikossa n.8 tuntia päivässä päiväkodissa.
Pahoittelut jos vien työntekijöiden lapsilta päivähoitopaikat, mutta hallitus ei anna vaihtoehtoja. Toivottavasti kunnilla on resursseja järjestää pikaisesti päivähoitopakkoja kaikille työttömien lapsille. Mahtavaa maksaa pienistä työttömyystuista kolmen lapsen päivähoitomaksut! Hurraa suomen hallitus ja työttömien vanhempien lasten etujen ajaminen!
Olikohan nyt ihan loppuun mietitty päätös oikeasti...

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneks pienistä työttömyystuista ei tarvitse maksaa hoitomaksuja.

Ja sulla sentään on sit syytä pitää lapsia siellä. Nyt paikat täyttää virikelapset.

Vierailija
2/30 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja höpö höpö. Jos työtön vie lapset päiväkotiin, niin ei hän ainakaan joudu hoitomaksuja maksamaan, koska tulot ovat niin pienet. Ja ei sinun ole mikään pakko olla työnhakijana ja nostaa työttömyyskorvausta, jos et kerran halua toimia TE-toimiston toimenpiteiden kohteena.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se on loppuun asti mietitty ja varhaiskasvatukseen osallistumisasteen lisääminen myös. Paras tietenkin olisi, että menisit töihin.

Vierailija
4/30 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä minäkin olen miettinyt. Mihin ihmeeseen lapset, jos te-keskus osoittaa muutamaksi päiväksi jonnekin antivointitoimiin tms.? Tällä hetkellä on mahdoton ottaa vastaan töitä lyhyellä varoitusajalla, sillä kunnalla on kaksi viikkoa aikaa osoittaa hoitopaikka.

Vierailija
5/30 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen tulot on keskiluokkaa, joten emme pääse ilman hoitomaksuja. Ja vaikka emme täyttä hintaa maksakaan niin kyllä se kirpaisee ja on pois esim perheen yhteisistä uima-halli tai leffalipuista. Ap

Vierailija
6/30 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi vaan, mutta jos työttömän puolisolla on töitä, niin hyvin todennäköisesti joutuu maksamaan päivähoitomaksuja, koska nehän lasketaan koko perheen tuloista. Ja vaikka olisi yh, niin ansiosidonnainen saattaa olla riittävän suuri maksujen perusteeksi.

Itse vein työttömänä lapset hoitoon ja jouduin maksamaan hoitomaksut. Itsellä ansiosidonnainen ja miehellä palkka.

En ymmärrä mistä olette saaneet päähänne, että työttömien ei tarvitsisi maksaa hoitomaksuja.

Vierailija
7/30 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos jätettäis nuo menisit töihin kommentit pois koska ne ovat oikeastaan täysin aiheeseen kuulumattomia sillä Suomessa ei noin vain marssita mihinkään töihin.

Vierailija
8/30 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehen tulot on keskiluokkaa, joten emme pääse ilman hoitomaksuja. Ja vaikka emme täyttä hintaa maksakaan niin kyllä se kirpaisee ja on pois esim perheen yhteisistä uima-halli tai leffalipuista. Ap

Kuinka paljon se sun korvaus on. Ja paljonko teillä hoitomaksuiks tulee?

Vierailija
9/30 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin maksettiin ihan kalleimman mukaan hoitomaksut, kun olin työtön. Miehen palkka + minun ansiosidonnaisesti ylittivät ylimpään maksuun menevän rajan muutamalla eurolla. No, muutamia on yllättänyt se, kun työttömyys statuksena ei oikeutakaan ilmaiseen päivähoitoon eikä kaikenmaailman tukiin. Tuttu on työkkärissä töissä ja joku ex-hyväpalkkainen työttömäksi joutunut on käynyt hänelle huutamassa tästä, Ihan kuin hän voisi asiaan vaikuttaa. Ei kertonut nimiä eikä muutakaan, kertoi vain esimerkkinä, että tuollaisia on ihan oikeasti.

Vierailija
10/30 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai työttömällä nykyään ole oikeutta kokopäiväiseen lasten päivähoitoon, paitsi joissain kunnissa, jotka eivät ole suostuneet hallituksen aiemmin ajamaan rajoitettuun työttömien lasten päivähoito-oikeuteen.

Vierailija
11/30 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka paljon se sun korvaus on. Ja paljonko teillä hoitomaksuiks tulee?

Koska voithan olla nostamatta korvausta ja olla viemättä lapsia hoitoon jos se vetää talouden niim tiukille.

Vierailija
12/30 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai työttömällä nykyään ole oikeutta kokopäiväiseen lasten päivähoitoon, paitsi joissain kunnissa, jotka eivät ole suostuneet hallituksen aiemmin ajamaan rajoitettuun työttömien lasten päivähoito-oikeuteen.

Ja sehän se päiväkodit on pullistanut hulluihin suhdelukuihin. Kun paperilla ovat osittaisia mutta päiväkodissa ihan kokonaisia.

Vierailija
13/30 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meilläkin maksettiin ihan kalleimman mukaan hoitomaksut, kun olin työtön. Miehen palkka + minun ansiosidonnaisesti ylittivät ylimpään maksuun menevän rajan muutamalla eurolla. No, muutamia on yllättänyt se, kun työttömyys statuksena ei oikeutakaan ilmaiseen päivähoitoon eikä kaikenmaailman tukiin. Tuttu on työkkärissä töissä ja joku ex-hyväpalkkainen työttömäksi joutunut on käynyt hänelle huutamassa tästä, Ihan kuin hän voisi asiaan vaikuttaa. Ei kertonut nimiä eikä muutakaan, kertoi vain esimerkkinä, että tuollaisia on ihan oikeasti.

Unohdin tästä sen, että en ollut työtön, kun lapset menivät päiväkotiin, vaan tvp-kurssilla.

Vierailija
14/30 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos saa ansiosidonnaista,mihin niitä tukia tarvitsee? Tuet on niille työttömille,jotka saa 600euroa kuussa työttömyyspäivärahaa.

Vierailija
15/30 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen myös tätä pakkotyömallia. Hoidan isääni, 86v. työttömänä. En saa omaishoidontukea. Isäni on kuulemma "liian terve" palveluasumiseen . Hän ei pärjää ilman apua kotona. Jos minut pakoitetaan orjatöihin ilmaiseksi, isääni hoitamaan täytyy kunnan palkata kotihoito, jota hän ei ole saanut, koska minä hoidan häntä. (Olen työtön lähihoitaja ) .Mitä järkeä? Minä menen pakkotöihin ilmaiseksi, kunta palkkaa vieraan kotihoidon hoitamaan isääni, kun minä tytär, voisin hoitaa häntä kotona. Kertokaa viisaammat, mitä järkeä tässä enää on?0

Vierailija
16/30 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole järjen hiventäkään tässä touhussa. Toinen asia mikä huolestuttaa on pitkäaikaistyöttömät ja syrjäytyneet. Ei heillä ole voimia/osaamista/ymmärrystä lähteä omatoimisesti hankkimaan näitä ilmaistyöpaikkoja, vaan he tarvitsevat erityistä tukea ja ohjausta. Ja kuka sen tarpeen järjestää? Toivottavasti tämän päätöksestä myötä uusia virkoja aukeaisi ja ainakin sosiaalipuolen ihmiset pääsisivät nämä paikat täyttämään.

Vierailija
17/30 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko täällä muita lapsiperheellisiä vastaavan tilanteen eteen joutuvia? Ap

Vierailija
18/30 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua edelleen kiinnostaa kuinka paljon se erotus on minkä ap.maksaa kun vie lapset hoitoon, siitä että olisi kotona.

Vierailija
19/30 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen myös tätä pakkotyömallia. Hoidan isääni, 86v. työttömänä. En saa omaishoidontukea. Isäni on kuulemma "liian terve" palveluasumiseen . Hän ei pärjää ilman apua kotona. Jos minut pakoitetaan orjatöihin ilmaiseksi, isääni hoitamaan täytyy kunnan palkata kotihoito, jota hän ei ole saanut, koska minä hoidan häntä. (Olen työtön lähihoitaja ) .Mitä järkeä? Minä menen pakkotöihin ilmaiseksi, kunta palkkaa vieraan kotihoidon hoitamaan isääni, kun minä tytär, voisin hoitaa häntä kotona. Kertokaa viisaammat, mitä järkeä tässä enää on?0

Omaishoidontukea kannattaa hakea useamman kerran JA erehtyä tarkasti esim. Suljettujen Facebook ryhmien keskusteluihin millainen anomuksen sanamuodon pitää olla, että tukea saa.

Vierailija
20/30 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta työttömyyskorvaus taitaa olla omaiahoitorahaa suurempi