Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työttömänä joudun laittamaan kolme lastani päiväkotiin

Vierailija
13.12.2017 |

Koska hallitus järjestää minulle niin paljon ohjelmaa ja ilmaistyöntekoa, joudun laittamaan lapseni päiväkotiin. Tutkimusten mukaan ne lapset, jotka ovat päivähoidossa kokopäiväisesti, sopeutuvat ryhmään osa-aikahoidettuja paremmin. Eli lasten kannalta on parempi, jos he ovat 5 kertaa viikossa n.8 tuntia päivässä päiväkodissa.
Pahoittelut jos vien työntekijöiden lapsilta päivähoitopaikat, mutta hallitus ei anna vaihtoehtoja. Toivottavasti kunnilla on resursseja järjestää pikaisesti päivähoitopakkoja kaikille työttömien lapsille. Mahtavaa maksaa pienistä työttömyystuista kolmen lapsen päivähoitomaksut! Hurraa suomen hallitus ja työttömien vanhempien lasten etujen ajaminen!
Olikohan nyt ihan loppuun mietitty päätös oikeasti...

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiskos nyt jonkun lähiön lapsiperheet, joissa on työttömyyttä, perustaa "virallisen" lapsenhoitoringin. Yksi työllistää itsensä hoitamalla muutaman perheen muksuja ja silloin muut  työttömät pääsevät aktivoitumaan muualle. No joo, tää oli huono. 

Vierailija
22/30 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen myös tätä pakkotyömallia. Hoidan isääni, 86v. työttömänä. En saa omaishoidontukea. Isäni on kuulemma "liian terve" palveluasumiseen . Hän ei pärjää ilman apua kotona. Jos minut pakoitetaan orjatöihin ilmaiseksi, isääni hoitamaan täytyy kunnan palkata kotihoito, jota hän ei ole saanut, koska minä hoidan häntä. (Olen työtön lähihoitaja ) .Mitä järkeä? Minä menen pakkotöihin ilmaiseksi, kunta palkkaa vieraan kotihoidon hoitamaan isääni, kun minä tytär, voisin hoitaa häntä kotona. Kertokaa viisaammat, mitä järkeä tässä enää on?0

Omaishoidontukea kannattaa hakea useamman kerran JA erehtyä tarkasti esim. Suljettujen Facebook ryhmien keskusteluihin millainen anomuksen sanamuodon pitää olla, että tukea saa.

Perehtyä siis. Tosin omaishoitokorvaus olisi tod. Näk. luokkaa pari sataa. Omaishoito usein edellyttää ympärivuorokautista valvontaa. Sinun pitäisi asua isäsi luona.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin ottaa lapset kursseille mukaan, ei ole minun ongelma ettei heille ole hoitopaikkaa koska työttömänä minä hoidan heitä.

Vierailija
24/30 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lain mukaan työttömän päivähoito-oikeus voidaan rajata 20 tuntiin. Jotkut kunnat noudattaa tätä, toiset ei.

Vierailija
25/30 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja höpö höpö. Jos työtön vie lapset päiväkotiin, niin ei hän ainakaan joudu hoitomaksuja maksamaan, koska tulot ovat niin pienet. Ja ei sinun ole mikään pakko olla työnhakijana ja nostaa työttömyyskorvausta, jos et kerran halua toimia TE-toimiston toimenpiteiden kohteena.

Puolison tulojen takia voi hyvinkin joutua maksamaan lasten päivähoitomaksuja.

Vierailija
26/30 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko täällä muita lapsiperheellisiä vastaavan tilanteen eteen joutuvia? Ap

No siis ensimmäinen kysymys mikä minulla työttömällä äidillä tulee mieleen; miksi menisit tähän kyykytykseen?? Siis kai nyt jokainen itseään vähänkään kunnioittava ei lähde orjatyöhön! Kai se on vähempi mitä menetät kieltäytymällä kun maksamalla kolmen lapsen hoitomaksuja. Ei tulisi mieleenkään itselläni. Lapsi jatkaa eskarissa samaan malliin kuin ennenkin. Töihin lähden kun on oikeita töitä. Mitä enemmän te tätä hullua touhua kumarratte, sen vaikemmaksi asiat ajautuu. Pitäisi jokaisen työttömän ymmärtää nyt viimeistään laittaa jarrut pohjaan tälle touhulle.

Vierailija
27/30 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep lapset kursseille ja ilmaistyöhön mukaan vaan! Ehkä palkkaavat sinne jonkun lapsenhoitajan, siinä oliskin jollekin työpaikka!

Vierailija
28/30 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse jouduin laittamaan työttömänä yksityiseen päiväkotiin päivähoitoon (ja maksamaan maksutkin tietysti) koska TE-tsto vaati selvityksen siitä että lapsella on kokopäivähoitopaikka ja kykenen ottamaan töitä vastaan. Kunnalliselta en saanut läheltäkään omaa asuinpaikkaa hoitopaikkaa, pelkkiin matkoihin olisi mennyt tunteja päivässä julkisella. Autoa ei ole (asumme keskustassa).

Vierailija
29/30 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin täysi päivähoitomaksu miehen tulojen takia, vaikka ansiosidonnaista tulee itselle vain tonni kuussa ja minä joudun meillä tuon hoidon maksaa, koska miehen mielestä voisin hyvin olla lapsen kanssa kotona, kun muutenkin niin paljon olen nyt.

Maksan tällä hetkellä siitä tonnista 180€ osapäivähoidosta ja loput menee asumiseen ja muihin laskuihini.

Minulla ei olisi edes varaa nyt ansiosidonnaisella maksaa tuota täyttä maksua kokopäivähoidosta (293€) jonkun kurssin takia, josta en saa enempää rahaa.

Vierailija
30/30 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No täällähän on esittäytynyt monia, jotka nostavat työttömyyskorvausta, mutta eivät oiekasti ole työmarkkinoiden käytössä. Olisko joku muunlainen tuki sitten oikeampi keino. Vääristää työttömyystilastoja ja syyllistää turhaan oikeasti työttömiä työnhakijoita.