Lempparisuklaa/karkki jouluna?
Mikä on teidän lempparinamu jouluna? Mua tylsistyttää omat lempparit jo niin paljon että haluan kuulla muiden lemppareita, jos löytyis joku sellainen jota en ole hoksannut hyllystä vilkaistakaan. Ehkä oma "pakko olla jouluna" suklaa on Toblerone.
Kommentit (480)
Ukrainassa valmistetut kääreelliset talvi konvehdit perus maku ja mustikka.
https://www.cloetta.fi/tuotteet/joulutuotteet/talvikonvehti-300g/
Talvikonvehti, jossa Koiramäki-kuvitus!
Fazerin liköörikonvehdit, ja niistä erityisesti Maraschino
Vuosia pidin Enkeli-suklaapatukoista ja Pandan suklaakonvehdeista, sitten innostuin Aladdin-rasiasta. Kun Fazer toi Klassikot- boksin, tykästyin siitä. Tänä vuonna suunnittelin hankkivani Joulusuklaa- rasian, sillä ihastuimme tänä vuonna niihin, mutta mies sai työpaikaltaan 3 muuta rasiaa, anoppi kiikutti meille triplapakkauksen Pandan suklaarasioita ja minä taas sain ystävältä, kollegalta ja töistä rasiat täytesuklaata, joten tällä kertaa ei kannata hankkia sitä ihanaa Joulusuklaarasiaa.
Vierailija kirjoitti:
Melkein mikä vaan paitsi Lindtin suklaat. Mikä siinä voikin olla niin oksettavaa? Maistuu ihan kuin se suklaa olisi tehty ylimakeaan piimäoksennukseen.
Pandan suklaista en oo ikinä pitäny,liian makeita ja rasvaisia omaan makuun.
Lapsuuden traumoihin kuuluu vahvasti ei-toivotut lahjakarkit. Mummo toi aina kettukarkkeja ja tummaa taloussuklaata, ja vaikka yritin varovasti sanoa mistä tykkäisin enemmän niin ei, sitä samaa tuli seuraavallakin kerralla!
Vierailija kirjoitti:
Vuosia pidin Enkeli-suklaapatukoista ja Pandan suklaakonvehdeista, sitten innostuin Aladdin-rasiasta. Kun Fazer toi Klassikot- boksin, tykästyin siitä. Tänä vuonna suunnittelin hankkivani Joulusuklaa- rasian, sillä ihastuimme tänä vuonna niihin, mutta mies sai työpaikaltaan 3 muuta rasiaa, anoppi kiikutti meille triplapakkauksen Pandan suklaarasioita ja minä taas sain ystävältä, kollegalta ja töistä rasiat täytesuklaata, joten tällä kertaa ei kannata hankkia sitä ihanaa Joulusuklaarasiaa.
Onneksi olkoon! Tosi hyvin olette saaneet monipuolisen valikoiman suklaata. - Ja jos vielä joulun jälkeen tekee mieli suklaata niin ties vaikka saisit Joulu-suklaarasian jopa alehintaan.
Tykkään monista tummista suklaista, yhtä lemppari yli muiden ei vielä ole. Joskus ostan muutaman tummasuklaisen käsintehdyn konvehdin. Makeammista ja vaaleista suklaista pidän Wienernougatista, mutta en niin paljon, että kotiin viitsisin ostaa. Syön muutaman palan, jos jossain on tarjolla.
Perinteiset konvehdit eivät ole mieleeni. Niiden suklaa on liian vaaleaa ja täytteet tylsiä. Kokonaisuus on liian makea ja rasvainen minun makuuni.
Vierailija kirjoitti:
Lapsuuden traumoihin kuuluu vahvasti ei-toivotut lahjakarkit. Mummo toi aina kettukarkkeja ja tummaa taloussuklaata, ja vaikka yritin varovasti sanoa mistä tykkäisin enemmän niin ei, sitä samaa tuli seuraavallakin kerralla!
Kettukarkit ovat lendaarisia. Olin yllättynyt kun joku vuosi sitten ruotsalainen kollega toi niitä mukanaan Ruotsista ja tarjosi . Olin hämmästynyt, että niitä oli sielläkin tarjolla. Hän oli ostanut ne ilmeisen nostalgisista syistä eli niitä oli kuulemma aina mummolla tarjolla, mummon lempikarkit. (Ja kyllä, kyllä hän toi minulle oman pussin Turkinpippureita, kuten aina, pyytämättä ja ylllättäin.)
brunberg tryffeli ja wiener nougat
Onko hei vielä niitä Fazerin, joita sanottiin tryffeleiksi ? Joiden paperi oli sini-hopea raidallista ja sen epämääräisen suklaamöykyn päällä oli aitoa kaakaojauhoa.Olivat aika isokokoisia. Ne vasta oli hyviä.
Unohdin nimen, mutta sellaiset Dumle-tyyliset pienet suklaamakeiset, joissa se toffee on enemmän fudge-tyylistä.
Ei sitä jouluna jaksa tuollaisia enää, kun on muuta (hyvää) ruokaa niin paljon.
Fazerin vihreä kuula suklaa