Oletko lukenut Nainen junassa kirjaa?
Oliko niin hyvä kuin on hehkutettu? Mikä siitä teki erilaisen/hyvän verrattuna muihin jännityskirjoihin?
Kommentit (69)
Hyvin kuvaili naisalkkista, joka oli toisaalta huono ihminen, toisaalta hyvin samaistuttava ja sympaattinen. Jatkuva ratkeaminen oli todella hyvin kuvattu, itselläkin tupakoinni lopettaminen vain jatkaa samaa kaavaa. Siksi hollywoodloppu olikin ainoa kohta joka ei toiminut. Kerrankin on naispäähahmo (jopa kirjassa harvinainen), joka on ruma. lihava työtön ja muutenkin epätäydellinen ihminen ja joka vielä kuitenkin uskoo itseensä vaikka kukaan muu ei.
Oli tylsä. Loppu lässähti. Odotin jotain järisyttävää loppua, vaan blaah. Luin myös enkuksi sen, jos sillä on väliä.
Kukahan viitsisi tämän "kovasti hehkutetun" kirjan kirjoittajan mainita, niin voisi tutustua.
Luin ja pidin. Katsoin elokuvankin.
Saman kirjailijan Tummiin vesiin sen sijaan oli sekava, henkilöitä ihan liikaa. Tosin pääsi siitäkin sitten jyvälle.
Luin, arvosana 7. Arvasin loppuratkaisun liian aikaisin, eikä kirja sen jälkeen tuntunut enää kiinnostavalta. Ei hehkutuksen arvoinen.
Alku ja loppu oli hyviä, mutta herranjumala se 1/3 siitä keskeltä. Taistelin pysyäkseni hereillä. Siitä kirjasta olisi voinut leikien napsaista ison määrän sivuja pois, eikä olisi huonontanut sitä yhtään.
En halua katsoa sitä elokuvaa, joka kuulemma ei ole niin hyvä kuin se kirja, kerran tää kirjakaan ei erityisesti pitänyt lukijaansa hereillä.
Harvoja kirjoja olen jättänyt kesken, mutta tämä oli sellainen. Kieliasu oli tympeää ja itseään toistavaa. Ihmettelin hehkutusta 😳
Luin ja tykkäsin. Oli hyvä, mutta onhan niitä muitakin hyviä kirjoja ollut. Tykkäsin "ihmisen pimeän puolen" kuvauksista.
Paula Hawkins on tämä kirjailija. Kirjan olen lukenut ja pidin siitä. Luen muutenkin paljon dekkareita: englantilaisia, amerikkalaisia, ruotsalaisia ja tanskalaisia.
Täytyy sanoa että harvoin on yhtä tylsää ja ennalta-arvattavaa kirjaa tullut luettua
Eli vanha miesystävä on syyllinen. Tämä on ilmeistä 20 sivun jälkeen
Katsoin eilen Youtubesta leffaversion.
Siis oliko tämä kysymys pelkästään naisille että ovatko he lukeneet junassa kirjaa? Mikä tämä tällainen kysymys on, nyt en ymmärrä, tarvitsen kohta kriisi-apua. Kyllä minä joskus olen nähnyt junassa kun nainen lukee kirjaa mutta en ymmärtänyt että siitä pitäisi tajuta jokin syvempikin merkitys.
Luin englannin kielisenä ollessani lomamatkalla. Oikein hyvää lukemista rantatuolissa löhötessä. Aika meni nopeasti. Enemmän tykkäsin kuitenkin samalla matkalla lukemastani Gone Girlistä. Siitä tehty elokuvakin on oikein hyvä.
voibelsebub kirjoitti:
Siis oliko tämä kysymys pelkästään naisille että ovatko he lukeneet junassa kirjaa? Mikä tämä tällainen kysymys on, nyt en ymmärrä, tarvitsen kohta kriisi-apua. Kyllä minä joskus olen nähnyt junassa kun nainen lukee kirjaa mutta en ymmärtänyt että siitä pitäisi tajuta jokin syvempikin merkitys.
Kysymys on suunnattu niin miehille kuin naisillekkin. Eräs kirjailija nimeltä Paula Hawkings on kirjoittanut kirjan nimeltä "Nainen junassa". Kysymys siis kuuluu, onko kukaan lukenut tätä esikoisteosta "Nainen junassa", joka on herättänyt suurta huomiota maailmalla ja josta tehtiin myös elokuva.
Joo tosiaan luin puoleenväliin ja sitten tarkistin lopusta että olen arvannut oikein loppuratkaisun. Tylsä.
Surkea oli. Ei kuitenkaan niin surkea kui toinen teos josta tehtiin elokuvakin, ei nyt mieleen se nimi mutta Matt D tai Ben A oli leffan kanssa jotenkin tekemisissä.
Pohjoismaalaiset dekkarit saavat minulta pisteitä 7-10. Nainen junassa 3 pistettä. Ja esim Dan Brownin Enkelit ja Demonit 2 pistettä.
Mulla on parhaillaan kyseinen kirja menossa ja alku tuntuu ainakin sekavalta.
Annoin sinun mennä-kirjan luin ja tykkäsin kyllä.