Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ymmärrä tuota Bitcoinia, vaikka luin siitä. Voisko joku vähän valaista?

Vierailija
13.12.2017 |

Yhessä verkkokaupassa on tarjolla maksuvaihtoehtona Bitcoin. Tarkottaako se sitä, ettei mun tarvi maksaa oikealla rahalla vaan sillä bitcoinilla? Miten saan niitä bitcoineja? Luin että koneelle pitää ladata joku Bitcoin lompakko mutta mitä pitää tehdä että saa yhden bitcoinin? :D

En vaan tajua :D

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksa 15000e niin saat yhden bitcoinin.

Vierailija
2/25 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bitcoin on valuutta siinä missä muutkin. Se vain näykyy numerokoodina. Voit ostaa bitcoineja ja saat koodeja jotka edustavat sitä rahaa. Mutta nyt on vähän huono aika ostaa sitä, kun sen arvo on taivaissa. Itse ostin silloin kun se maksoi muutama kymmenen euroa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli pitää ostaa tavallaan niinku osakkeita? Eli on riskialtista hommaa? En mä sitten.. :D

Vierailija
4/25 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy huumekauppa, siten niitä bitcoineja useimmiten hankitaan.

Tai jotain muuta rikollista toimintaa.

Vierailija
5/25 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kun olisi itse ajoissa hokannut ostaa :( Muistan kun päivittelin satasen kappalehintaa....

Vierailija
6/25 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole bitcoin tällä hetkellä kryptovaluuttojen kovin nousija, vaan esimerkiksi litecoin nousi eilen yhden vuorokauden aikana lähes 100%. Pari päivää sitten yhden litecoinin sai reilulla sadalla dollarilla ja nyt sen hinta on jo 342 dollaria.

Tähän bandwagoniin hyppäsin onneksi ajoissa. Ostin viikko sitten litecoineja kahdellasadalla (2 litecoinia) ja nyt niiden hinta on jo liki 700 dollaria :)

Vierailija
7/25 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis jos haluaisit, voisit nyt myydä nuo litecoinit ja  voittaisit 500 taalaa? Kannattaa tietysti odottaa että nousevat vielä, mutta  kuinka kauan? Jonain päivänä ne romahtavat.

Vierailija
8/25 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bitcoin on tietokanta, jossa on tietoa bitcoin-osoitteiden välisistä rahansiirroista ja eri osoitteisiin kirjatuista rahavaroista. Itse kunkin bitcoin-osoitteen haltija omistaa myös rahat. Tietokanta sijaitsee internetissä vertaisverkkona, jota kukaan ei yksin hallitse.

Vierailija
9/25 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole bitcoin tällä hetkellä kryptovaluuttojen kovin nousija, vaan esimerkiksi litecoin nousi eilen yhden vuorokauden aikana lähes 100%. Pari päivää sitten yhden litecoinin sai reilulla sadalla dollarilla ja nyt sen hinta on jo 342 dollaria.

Tähän bandwagoniin hyppäsin onneksi ajoissa. Ostin viikko sitten litecoineja kahdellasadalla (2 litecoinia) ja nyt niiden hinta on jo liki 700 dollaria :)

Ja sitten kun joku hakkeriporukka murtautuu sinne pankkiin ja vie sun rahat, niin sulla on tasan 0 yksikköä enää.

Noilla ei nimittäin ole mitään talletussuojaa ja virtuaalivaluuttana niitä ei pysty myöskään jäljittämään noiden rosvouksien jälkeen....

Vierailija
10/25 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sitten kun joku hakkeriporukka murtautuu sinne pankkiin ja vie sun rahat, niin sulla on tasan 0 yksikköä enää.

Noilla ei nimittäin ole mitään talletussuojaa ja virtuaalivaluuttana niitä ei pysty myöskään jäljittämään noiden rosvouksien jälkeen....

Hakkerit eivät voi viedä kolikoita niiltä, jotka ovat suojanneet lompakkonsa asiallisesti. Mitään "pankkia" kryptovaluuttoihin ei liity.

Vierailija
11/25 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian epävakaa valuutaksi. Sijoittamiseen varauksella näin myöhäisessä vaiheessa. Voi olla samanlainen kupla kuin tulppaanimania oli aikanaan.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Tulppaanimania

Vierailija
12/25 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymyksessä on sinänsä arvoton koodinpätkä, jolla keinottelijat yrittävät hyötyä. Ei mene kauaa kun tämäntyyppiset viritelmät tullaan kriminalisoimaan. Näihin ei kannata koskea pitkällä tikullakaan. Vähän kuin WinCapita, mutta suuremmassa mittakaavassa.

Vierailija
13/25 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liian epävakaa valuutaksi. Sijoittamiseen varauksella näin myöhäisessä vaiheessa. Voi olla samanlainen kupla kuin tulppaanimania oli aikanaan.

Tai teknologiaosakkeet vuosituhannen vaihteessa. Jossain määrin miksei myös kaivostoimintaan liittyneet shell stockit tämän vuosikymmenen alussa. Tai kultakuume, jossa todellisen tilin tekivät loppupeleissä lapiokauppiaat.

Vierailija
14/25 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Bitcoin on valuutta siinä missä muutkin. Se vain näykyy numerokoodina. Voit ostaa bitcoineja ja saat koodeja jotka edustavat sitä rahaa. Mutta nyt on vähän huono aika ostaa sitä, kun sen arvo on taivaissa. Itse ostin silloin kun se maksoi muutama kymmenen euroa.

Bitcoin ei todellakaan ole "valuutta siinä missä muutkin" vaan kaikkien aikojen suurin kupla -ihan virallisestikin jo.

Vierailija
15/25 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bitcoineja saat louhimalla tai ostamalla. Yksi bitcoin maksaa nyt noin 17 160 USD.

Vierailija
16/25 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulppaanimanian ongelmahan oli siinä, että siinä käytiin kauppaa harvinaisilla erikoistulppaaneilla, joita ei oikeasti pystytty viljelemään. Tulppaanien huippukorkeat hinnat sinänsä olivat tuolloin perusteltuja, koska ne olivat tuolloin ylellisyystuote ja ylihintaisille luksustuotteille oli silloin kysyntää, kuten on nykyäänkin.

Vierailija
17/25 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://tekniikanmaailma.fi/bitcoinista-tuli-juuri-maailmanhistorian-is…

Eli kannattaa pysyä erossa -silkkaa spekulaatiota koko paska.

Vierailija
18/25 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli pitää ostaa tavallaan niinku osakkeita? Eli on riskialtista hommaa? En mä sitten.. :D

Ei ole kuin osake, koska osake on omitusosuus yrityksestä ja sen arvo perustuu yrityksen liiketoiminnan arvoon (kassavirtaan). Bitcoin on virtuaalinen valuutta (eli numerosarja) ja sen hinta perustuu siihen, mitä joku hölmö on siitä valmis maksamaan. Jos kukaan ei bitcoineja halua, hinta on nolla.

Vierailija
19/25 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole koskaan oikein tajunnut, mistä se bitcoinin arvo oikeastaan tulee ja mitä konkreettista iloa on siitä louhimisesta. Kulta on metallia, josta voidaan tehdä koruja ja muuta, osakkeet oikeuttavat yrityksen osinkoihin, velkakirjat sen velan takaisinmaksuun, mutta mitä ihmettä minä teen sillä, että jonkun kone on raksutellut jotain laskutoimituksia tuntitolkulla? Entä sitten? 

Vierailija
20/25 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en ole koskaan oikein tajunnut, mistä se bitcoinin arvo oikeastaan tulee ja mitä konkreettista iloa on siitä louhimisesta. Kulta on metallia, josta voidaan tehdä koruja ja muuta, osakkeet oikeuttavat yrityksen osinkoihin, velkakirjat sen velan takaisinmaksuun, mutta mitä ihmettä minä teen sillä, että jonkun kone on raksutellut jotain laskutoimituksia tuntitolkulla? Entä sitten? 

Bitcoinilla ei ole arvoa, sehän on pelkkää koodia. Hinta määräytyy sen mukaan, mitä joku on siitä valmis maksamaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi viisi