Onko nyt niin, että metoo-kampanjan vuoksi ei saa enää kehua naisten ulkonäköä?
Kommentit (233)
Ei tulisi mieleenkään kommentoida tuntemattomien tai työkaverien ulkonäköä. Naiset kuitenkin tekevät niin, jos vaikka laitat uuden puvun päälle tai olet nukkunut huonosti, eikä sekään tunnu asialliselta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minähän aina kehun naisen kauneutta, jos sitä on.
Se on vain kehu, ja heti oletetaan taka-ajatusten pakosta minun tätä sanovan. Please!
Jos sielun koskeminen kehumalla on ahdistelua, olen syyllinen.
Kyllä se nyt vaan olis asiallisempaa, ettet sano naisille yhtään mitään olipa sitten kaunis tai ruma. Tommoinen käytös on ällöttävää. Mikä kauneustuomari luulet olevasi.
Kyllä mulla on aika pitkäaikainen kokemus monista eri naisista. Tiedän mistä pidän.
No pidäppä ne mielipiteesi ihan omana tietonasi senkin pervo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on vain kehu, ja heti oletetaan taka-ajatusten pakosta minun tätä sanovan. Please!
Kyllä se nyt vaan olis asiallisempaa, ettet sano naisille yhtään mitään olipa sitten kaunis tai ruma. Tommoinen käytös on ällöttävää. Mikä kauneustuomari luulet olevasi.
Kyllä mulla on aika pitkäaikainen kokemus monista eri naisista. Tiedän mistä pidän.
No kun en pidä. Ihan on jokaisella oikeus ilmaista mielipiteensä. Paljon fiksumpaa kehua jonkun ihmisen hyviä ominaisuuksia kuin haukkua, esim. pervoksi, vinkiksi sullekin.
En ole koskaan Suomessa kuullut, että mies kehuisi naisen ulkonäköä töissä tai yliopistossa.
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan Suomessa kuullut, että mies kehuisi naisen ulkonäköä töissä tai yliopistossa.
No siinä tapauksessa on varmaan hyvä varovasti kokeilla pientä kehumiskampanjaa. Olisko vaikka #youtoo vapaana :) Hyvin monessa naisessa on kuitenkin jotain kaunista, jota voi rohkaisevasti kommentoida. Ehkä se olisi yksi keino ihmisten itsetunnon kohottamiseksi ja itsevarmuudenkin lisäämiseksi.
Miksi kehua naisen ulkonäköä, kun voi kehua kuinka paljon hän on panostanut mm. henkisten kykyjensä, käsityötaitojensa, äidillisyytensä, sydämellisyytensä ja uhrautuvaisuutensa kehittämiseen.
Kehun tai olen kehumatta ihan samalla tavalla kuin ennenkin. Joku #metoo ei vaikuta omaan käytökseeni yhtään mitenkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisen ulkonäön kehuminen on tyhmää, ei sitä kannata muutenkaan tehdä. Tai no ne naiset jotka siitä innostuu eli jotkut high maintenance -prinsessat ei muutenkaan ole naisia jotka ikinä kiinnostuisivat palstamiehistä. Kehu mieluimmin jotain muuta ominaisuutta tai vielä parempi, keksi kiinnostavampia puheenaiheita. Ulkonäköön keskittymällä naiselle tulee sellainen olo että hän on pala lihaa. No silmien kehuminen vois mennä. Tai jonkun tosi yllättävän asian. Kädet tms.
Puhu vain omasta puolestasi, itsestäni olisi ihanaa kuulla aitoja kehuja ulkonäöstäni mutta olen niin ruma etten kuule niitä kuin aniharvoin, ja nekin on säälistä annettu.
Minäkään en ole kedon kaunein kukkanen mutta en ole koskaan kaivannut kehuja ulkonäöstäni. En minäkään kehuisi itseäni ja muutenkin mun avut on ihan jossain muualla ja hyvä niin. Aidosti en vaihtaisi Sara Siepin pärstään jos se tietäisi henkisten kykyjen laskua monta pykälää. Mikä ei tarkoita etteikö kauneus ja äly voisi asua samassa päässä, mutta ymmärrätte pointin. Kauniilla voi olla sekin ongelma että luullaan tyhmäksi tai ainakin ulkonäkö menee oleellisempien asioiden edelle.
Ei ole olemassa mitään yleispätevää sääntöä saako toisen ulkonäköä kehua vai ei. Se riippuu ihan siitä missä, miten ja kenen ulkonäköä olet kehumassa.
Turhaan kyselet siis täältä: joidenkin mielestä on ok, toisten mielestä ei ole.
Asia ei selviä mitenkään muuten kuin kokeilemalla reaalimaailmassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No siinä tapauksessa on varmaan hyvä varovasti kokeilla pientä kehumiskampanjaa. Olisko vaikka #youtoo vapaana :) Hyvin monessa naisessa on kuitenkin jotain kaunista, jota voi rohkaisevasti kommentoida. Ehkä se olisi yksi keino ihmisten itsetunnon kohottamiseksi ja itsevarmuudenkin lisäämiseksi.
Tämähän on juuri sitä kehopositiivisuutta, jota on peräänkuulutettu.
Minä en ainakaan ole kiinnostunut saamaan minkäänlaisia kommentteja ulkonäöstäni työelämässä tai virallisen asioinnin yhteydessä. Sellainen on minusta lähinnä epäammattimaista käytöstä. Vapaa-ajalla hengaan onneksi vain sellaisten ihmisten kanssa, joiden ei tarvitse kysellä mikä on ahdistelua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämähän on juuri sitä kehopositiivisuutta, jota on peräänkuulutettu.
Ehkä joku nainen esimerkiksi jättää silarit laittamatta, jos saa luomudaisareistaan arvostavaa peukutusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kun en pidä. Ihan on jokaisella oikeus ilmaista mielipiteensä. Paljon fiksumpaa kehua jonkun ihmisen hyviä ominaisuuksia kuin haukkua, esim. pervoksi, vinkiksi sullekin.
Vapaa-ajalla jokainen voi itse päättää miten moukkamaisesti haluaa käyttäytyä ja miten moukkamaisesti käyttäytyvien ihmisten kanssa haluaa viettää aikaansa. Työelämässä taas ei ole mitään subjektiivista oikeutta laukoa ei-toivottuja mielipiteitä muiden ulkonäöstä vaan sillä on seurauksensa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vapaa-ajalla jokainen voi itse päättää miten moukkamaisesti haluaa käyttäytyä ja miten moukkamaisesti käyttäytyvien ihmisten kanssa haluaa viettää aikaansa. Työelämässä taas ei ole mitään subjektiivista oikeutta laukoa ei-toivottuja mielipiteitä muiden ulkonäöstä vaan sillä on seurauksensa.
Ai ihan seurauksia. Mies kehuu naispuolisen työkaverinsa uutta kampausta, minkä seurauksena joku nyymimamma haukkuu häntä pervoksi. Mies joutuu tämän vuoksi käymään vuosikausia terapiassa, not. Eli ihan itsenne te vaan nolaatte noilla haukkumisilla. Mammat haukkuvat ja jännämiesten karvaiset... you know.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisen ulkonäön kehuminen on tyhmää, ei sitä kannata muutenkaan tehdä. Tai no ne naiset jotka siitä innostuu eli jotkut high maintenance -prinsessat ei muutenkaan ole naisia jotka ikinä kiinnostuisivat palstamiehistä. Kehu mieluimmin jotain muuta ominaisuutta tai vielä parempi, keksi kiinnostavampia puheenaiheita. Ulkonäköön keskittymällä naiselle tulee sellainen olo että hän on pala lihaa. No silmien kehuminen vois mennä. Tai jonkun tosi yllättävän asian. Kädet tms.
Puhu vain omasta puolestasi, itsestäni olisi ihanaa kuulla aitoja kehuja ulkonäöstäni mutta olen niin ruma etten kuule niitä kuin aniharvoin, ja nekin on säälistä annettu.
Puhu siis itsekin vain omasta puolestasi.
Mietin tuossa, että suomalainen kanttura on varmaan ainoa maailmassa kun kokee kehumisen joko vttuiluna tai seksuaalisena häiriköintinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta siis mikä trauma suomalaisilla naisilla yleisesti ottaen on suhteessa omaan ulkonäköönsä? Tehän olette monet todella kauniita. Eiku ups.....ANTEEKSI!!!!! :(
Lupaan ettei toistu! (Älkää kivittäkö....? :(
Miksi ajattelet, että sinulla on oikeus kommentoida, kuka on kaunis ja kuka ei? Eri asia kehua omaa kumppania, kuin jotakuta muuta. Haluat käyttää valtaa kehumalla toisia.
Voiko tällaisen asian todella banalisoida noin pahasti? Että haluan käyttää valtaa? Kuka tässä haluaa käyttää valtaa? Ei se joka on kieltämässä toisilta viattoman kehumisen? Olisiko tosiaan sitten parempi että
a) pitäisin ihan suosiolla turpani kiinni
b) sanoisin jotain ikävää tai korkeintaan neutraalia?
Jos kehumisesi kohde kiusaantuu "viattomasta" kehumisestasi, niin kyllä se silloin on yksiselitteisesti moukkamaisen huonoa tungettelevan kyylän käytöstä. Sinähän et varmaankaan tästä kyllä piittaa, etkä pysty pitämään kommenttejasi omana tietonasi, kun sinulla on MIEHENÄ oltava oikeus vallankäyttöön ja naisten esineellistämiseen, mitätöintiin, vähättelyyn ja täten arvoasteikkoosi rankkaamiseen.
Vierailija kirjoitti:
Mietin tuossa, että suomalainen kanttura on varmaan ainoa maailmassa kun kokee kehumisen joko vttuiluna tai seksuaalisena häiriköintinä.
Olet sinä säälittävä.
Vierailija kirjoitti:
No en itse koe että KOHTELIAS kehu ulkonäöstä olis seksuaalista häirintää. Mutta itseäni ei kyllä henk.koht kiinnosta kuulla näitä kohteliaitakaan ulkönäkökehuja vierailta ukoilta, no, eipä kyllä puolitutuiltakaan.
Mistä näitä riittää? Meillä on kampanja jolla yritetään lopettaa kouriminen ja törkypuheet. Tämän seurauksena lauma mulkkuja alkaa huutaa, että nyt ei sitten saa enää naisille puhuakaan näkojään. Ja sinä pamahdat paikalle selittämään kärsivällisesti ja järkevästi selvää asiaa. Sinun kummallisen asiallinen vastauksesi saa noiden mulkkujenkin hölinät vaikuttamaan asiallisemmilta. Hienosti tehty.
Odota aikasi niin pääset niistä kyllä eroon.