Sini Ariell tekee mammoista rikosilmoituksen
Mammat eivät ymmärtäneet hänen vain vitsailevan vauva-arjestaan. Ei se mitään p*skaa olekaan. Hah!
Kommentit (227)
Vierailija kirjoitti:
Alkaa jo tosissaan ärsyttää tämä jeesustelu! Mikä siinä on, että äitiydestä täytyisi olla vain yhtä mieltä: sitä, että se on yhtä autuutta? Joillekin äitiys tulee luonnostaan, koska ovat enemmän näitä "äitityyppejä" ja jos tähän vielä yhdistetään suht helppo vauva, niin onhan se äitiys ja vauva-aika suorastaan yhtä ihanuutta!
MUTTA: Sitten on äitejä (kuten ehkä Sini?), jotka eivät nauti vauvan läheisriippuvuudesta (varsinkin "iäkkäämmät" yli 30v. ensisynnyttäjät) vaan kokevat sen suorastaan ahdistavaksi. Lähes kaikesta, mihin on tottunut, joutuu luopumaan vauvan takia. Ei se silti ole vauvan vika, syytönhän vauva on olemassaoloonsa. Sopeutuminen uuteen elämäntilanteeseen voi olla tosi vaikeaa, toisille äideille vaikeampaa kuin toisille.
Kuka meistä äideistä voi asettaa päälleen sädekehän ja sanoa, että olen parempi äiti kuin Sini tai joku muu? En minä ainakaan. Minusta on hyvä, että Sini on tuonut julki asioita, joita ei vielä tänäkään päivänä saisi (tämän palstan kommenttien perusteella näköjään) sanoa ääneen. Onko niin vaikeaa tajuta, että se, että inhoaa vauva-aikaa EI TODELLAKAAN tarkoita sitä, että vihaisi vauvaa. Se, mitä Sini olisi ehkä voinut tehdä toisin on, että olisi voinut muotoilla sanansa vähän hienovaraisemmin.
Osaako kukaan teistä Sinin tuomitsevista äideistä käsittää, miltä Sinistä tuntuu toisten äitien ilkeät kommentit siitä, ettei hän ole lastaan ansainnut tai ettei hän rakasta lastaan? Olisiko teistä ollut mukava kuulla vastaavia kommentteja oman lapsenne vauva-aikana? Minä ainakin uskon, että Sini rakastaa lastaan yli kaiken, aivan kuten me muutkin äidit. Tsemppiä Sinille! :)
Sinihän nimenomaan haukkui myös vauvoja, ei pelkkää vauva-arkea. Puhui jostain limaa erittävistä rei'istä ja hyödyttömyydestä (en muista minäkään tarkkaa sanoja, mutta ajatus meni jotakuinkin näin).
Vierailija kirjoitti:
Mitä tätäkin palstaa katsoo niin muutamalla "mammalla" sukupuolesta riippumatta tuntuu olevan aina vaan paheneva tapa ruveta heittämään joukolla sarjatulella paskaa milloin kenenkin päälle jos vaan edes jonkin minimaalisen tekosyyn jostain löytävät.
Ehkä se on vaan hyväksi että näille mammoille jaellaan sakkoja ja tuomioita jotta herää ajatus siitä että jos vaikka jättäisi seuraavalla kerralla tekemättä. Pakkomielteisemmät ei tietenkään lopeta kymmenenkään tuomion jälkeen mutta kukas noita muita käskee sitä hulluinta seuraamaan.
Paska tais osua tuulettimeen jo siellä Australian päässä...
Oikein kirjaimellisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tätäkin palstaa katsoo niin muutamalla "mammalla" sukupuolesta riippumatta tuntuu olevan aina vaan paheneva tapa ruveta heittämään joukolla sarjatulella paskaa milloin kenenkin päälle jos vaan edes jonkin minimaalisen tekosyyn jostain löytävät.
Ehkä se on vaan hyväksi että näille mammoille jaellaan sakkoja ja tuomioita jotta herää ajatus siitä että jos vaikka jättäisi seuraavalla kerralla tekemättä. Pakkomielteisemmät ei tietenkään lopeta kymmenenkään tuomion jälkeen mutta kukas noita muita käskee sitä hulluinta seuraamaan.
Oikein kirjaimellisesti.
Just noin se jälkimmäinen ryhmäkin sanoisi ja sitten jatkaisi vanhaan malliin avaten 20 uutta ketjua aiheesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikein kirjaimellisesti.
Just noin se jälkimmäinen ryhmäkin sanoisi ja sitten jatkaisi vanhaan malliin avaten 20 uutta ketjua aiheesta.
Sori. Mutta eiköhän tää ollut tässä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joka julkisuuteen lähtee, se julkisuuden kestäköön. Jos ei halua, että koko maailma arvostelee tekemisiä ja mieipiteitä, ei pidä antaa niitä suodattamatta arvosteltavaksi koko maailmalle.
Tämä. Mitäs sitten kun kaikki väärät mielipiteet ovat rangaistavia? Netissä saa olla vain "oikeita" ja "kauniita" mielipiteitä? Siitä ei ole enää pitkä matka suullisen mielipiteenvapauden rajoittamiseen. Ihan oikeasti pelottaa että mihin tämä on menossa, kohta ollaan kuin Kiina kaiken informaatio- ja mielipiderajoittamisen kanssa.
Hetkinen... Siis saako ne Sinin "väärät" ja "rumat" mielipiteet nyt sitten olla netissä vai ei? Ja jos Sinin kirjoituksia saa arvostella (tietysti saa), mammojen aivan yhtä kohtuutonta kirjoitteluako ei saa?
Vierailija kirjoitti:
Vieras.. kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi tehdä ilmoituksen, mutta seison yhä sen kysymyksen takana, että hoitaako hän humalassa vauvaansa. Kysyn, koska hän itse kirjoitti kiskovansa kaksin käsin viiniä eetteriin baarissa ja sen jälkeen menevänsä taksilla takaisin hyssyttelemään vauvaa. Huumoria ilmeisesti? Ei naurata, kun ajattelee, kuinka moni lapsi oikeasti kasvaa ja elää alkoholin keskellä.
Ei muuten kirjoittanut.....
jaa ei?
"Kaikki on pelkkää vauvaa. Sitten kun vihdoin pääset kahdeksi tunniksi ulos, vedät baarissa kaksin käsin viiniä eetteriin ja jokainen joka tulee juttelemaan kysyy kuulumisia, jolloin jopa tuntemattomien kanssa käydyt keskustelut on sitä pelkkää vauva paskaa!! Sitten tilaat taksin jotta pääset jatkamaan hyssyttelyä johon viimeksi jäit. Jee."
No selvästi ei. Missä kohtaa oli minä? Edellinen teksti voi olla vaikka tosi kärjistetty tilanne tai jotain mitä ei ole koskaan tapahtunut. Missään kohtaa ei lukenut, että heti kun pystyin vedin täydet kännit ja menin kotiin hoitamaan humalassa lasta.
Vierailija kirjoitti:
Nevahööd.
Munkin piti oikein googlettaa, että kuka tää on.
Minua häiritsee tässä ihmisessä se, että haki sympatiaa raskausaikana kaikin tavoin, mies ei välitä, eikä halua lasta ja ilmeisesti muutenkin sille, että raskaus oli "vaikea".
Jos hän NYTKIN tsemppaisi kaikin tavoin ollakseen paras äiti lapselleen, niin se olisi jotenkin linjassa tuon aiemman sympatiankalastelun kanssa.
Mutta en nähnyt sitä tuossa. Halua olla paras äiti lapselleen. Vaan kiukkua siitä, että hänellä itsellään on ikävä baareja ja lastakin pitää imettää. Miksi ihmeessä olisimme empaattisia siitä? En itse kaivannut omaa aikaa vauvan ollessa pieni, toki minusta oli kivaa jos isä oli vauvan kanssa ja hän olikin, mutta pääsin silloin suihkuun ja syömään ehkä rauhassa ja juomaan yhden kahvikupin keskeytyksettä :) Se minä, joka ois kaivannut kaupungille viihtymään ei ollut paikalla silloin. En tiedä mihin hän katosi, mutta en kaivannut sitä minää :)
Vierailija kirjoitti:
Minua häiritsee tässä ihmisessä se, että haki sympatiaa raskausaikana kaikin tavoin, mies ei välitä, eikä halua lasta ja ilmeisesti muutenkin sille, että raskaus oli "vaikea".
Jos hän NYTKIN tsemppaisi kaikin tavoin ollakseen paras äiti lapselleen, niin se olisi jotenkin linjassa tuon aiemman sympatiankalastelun kanssa.
Mutta en nähnyt sitä tuossa. Halua olla paras äiti lapselleen. Vaan kiukkua siitä, että hänellä itsellään on ikävä baareja ja lastakin pitää imettää. Miksi ihmeessä olisimme empaattisia siitä? En itse kaivannut omaa aikaa vauvan ollessa pieni, toki minusta oli kivaa jos isä oli vauvan kanssa ja hän olikin, mutta pääsin silloin suihkuun ja syömään ehkä rauhassa ja juomaan yhden kahvikupin keskeytyksettä :) Se minä, joka ois kaivannut kaupungille viihtymään ei ollut paikalla silloin. En tiedä mihin hän katosi, mutta en kaivannut sitä minää :)
Ensin siis oli vika miehessä, sitten vauvassa? Eikä vieläkään ole äitiraukka saanut empatiaa? No johan on kumma.
Mammat voi tehdä rikosilmoituksen, kun on julkisesti syytelty, että osataan vaan feikata orgasmeja, kaunistellaan totuutta ja on vielä haistateltukin arvostelijoille. Tungos poliisitalolla jatkuu, pulkkia ja vaunuja koko edusta täynnä.
Vierailija kirjoitti:
Nyt kaikki yhteen ääneen ja peukut ylös: me emme ole empaattisia ja meitä ei siihen voi pakottaa!!!!!!
Ei mene viestit läpi taas. Kuinka ollakaan se oli realismia.
Sini tuskin netissä kertoisi olevansa kännissä vauvavahtina, jep. Päätelmä on kipeä. Ja ilkeä.
Hyvä Sini. Selvitytä asia. Ip osoitteet / lehden moderointi vastaa sitten linjasta.
Kettu80 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan se vauva-arki pa#kaa ihan ilman mitään vitsailuja. Negatiiviset tunteet on ihan ok. Mutta parempi laukoa ne vaikka anonyymisti vauvapalstalle, jos meinaa olla noin suorapuheinen. Ihan sen lapsen tähdenkin jo.
Täällähän sitä väsymystä, kotityön määrää ja parisuhteen vaikeuksia on veivattu vaikka kuinka kauan. Ihmettelen kun nyt tulee joku mamma julistamaan, että aihe on ollut muka tabu ja kaikki naiset hurraa hänelle, kun hän uskaltaa ainoana rohkeasti ja muille esimerkkinä aiheesta avautua.
Really?
Kas kun ei olla itse huomattu...
Ilmeisesti lapsiarjen raadollisuudesta saa puhua anonyymisti palstalla, mutta omalla nimellä sitä ei saa tehdä tai kaikki mammat pääsee tuomitsemaan yhdessä kuorossa. Kyllä nainen on naiselle susi.
Kyllä minä olen isä ja mies. Silti ihme tekstiä siniltä!
Hän itse ensin kirjoittaa järkyttävän rumaa tekstiä ja sitten ihmettelee miksi sai samalla mitalla takaisin.
Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan...
Vierailija kirjoitti:
Hän itse ensin kirjoittaa järkyttävän rumaa tekstiä ja sitten ihmettelee miksi sai samalla mitalla takaisin.
Niin, Sini kirjoittaa suhtautumisesta vauva-arkeen, omasta lapsesta. Päätelmät lapsen kehitysvammasta, lastensuojelun tarpeesta, narsismista hyvin johdonmukaisia sinusta.
Vinkki, läyhääminen kannattaa tehdä kavereiden kanssa. Päätelmät täysin tuulesta temmattuja, mutta
Periaatteesihan kai on, lyö lyötyä.
Ps. Susan Ruusunen sai rapsut mennessään liian pitkälle julkkijutuissaan, nämä pahempia. Ja luultavasti tekijä aika yksi sama palstapersu kuin ennenkin.
Jotenkin vaikuttaa epätasapainoselta ihmiseltä.
Jos olis sinut asioiden kanssa, ei niitä tarviis vakuutella että kaikki ok, ei kiinnosta mitä ajattelette.
Sit seuraavaksi rakkasupäivitys.
Suosittelisin hänelle pitkää lenkkiä.
Täältä poistetaan viestejä, jotka puolustavat Arielia. Kovin kovin tervettä moderointia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, Sini kirjoittaa suhtautumisesta vauva-arkeen, omasta lapsesta. Päätelmät lapsen kehitysvammasta, lastensuojelun tarpeesta, narsismista hyvin johdonmukaisia sinusta.
Vinkki, läyhääminen kannattaa tehdä kavereiden kanssa. Päätelmät täysin tuulesta temmattuja, mutta
Periaatteesihan kai on, lyö lyötyä.
Ps. Susan Ruusunen sai rapsut mennessään liian pitkälle julkkijutuissaan, nämä pahempia. Ja luultavasti tekijä aika yksi sama palstapersu kuin ennenkin.
Onneksi on edes joku muukin tyyppi itseni lisäksi, joka tajuaa, miten JÄRJETTÖMIÄ kommentteja nämä itseään erehtymättöminä äiteinä (ja isinä?) itseään pitävät Sinistä laukovat! Miten ihmisistä tulee näin ilkeitä ja vihaisia, ja myös huumorintajuttomia tosikkoja?! Tosiaan, lyö lyötyä -periaate on näköjään nykyään monen motto...
Nyt kyllä kirjoitit niin pahasti yleistäen iäkkäämmistä ensisynnyttäjistä, että ojasta allikkoon.