Pelottaa tuo Kuopiosta löytynyt bakteeri johon ei auta mitkään lääkkeet
Kuopion yliopistosairaala tunnusti
https://terveydenasialla.com/kuopiosta-loytyi-bakteeri-joka-ei-reagoi-l…
Kommentit (185)
Vierailija kirjoitti:
Vankomysiinille resistentti enterokokki, ei mikään uusi juttu.
Nin, ei todellakaan! Jo 90-luvulla tätä oli eräässä Etelä-Suomen nimeltä mainitsemattomassa sairaalassa. Ei siitä minnekään huudeltu.
Nauroin tänään matkalla pankkiinn koko matakan.
Vierailija kirjoitti:
Miettikää jotain influenssarokotetta, sekin on ihan turha ja silkkaa rahastusta koska se on testautettu käyttöön noin vuosi ennen kuin sillä rokotetaan ihmiset, ja siinä ajassa bakteerit ovat ehtineet muuntautua sellaisiksi joihin se vanhentunut influenssarokote ei edes toimi.
Influenssan aiheuttaa virus ei bakteeri!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin siinä vähitellen käy, kun vuosikymmenet on syötetty antibiootteja ja etupäässä ihan turhaan. Lisäksi antibiootteja syötetään myös tuotantoeläimille ja sieltähän ne kivasti kulkeutuu ihmiseen. Lääketeollisuus on pohjattoman ahne ja vailla minkäänlaista omaatuntoa. Ja ihmiset järisyttävän tyhmiä.
...ja samoja antibiootteja syötetään päivittäin esim. Pietarin rescuekoirille, jotka sitten tuodaan levittämään resistenttejä bakteereita kotosuomeen...
Katukoirien "pelastaminen" ulkomailta Suomeen pitäisi kieltää välittömästi! Nämä resistentit pöpöt leviävät metsiimme koirien ulosteiden mukana ja aiheuttavat muutakin vaaraa meille ihmisille. En ymmärrä tätä koirien pelastamista ollenkaan. Samaan aikaan lahdataab possuja ja nautoja ravinnoksi ihan surutta. Miksi näitä koiria pitää pelastaa? Eivätkö voi vaan jatkaa elämäänsä siellä lampimien maiden kaduilla ja kuolla aikanaan? Kumpaa tässä hoivataan: itse koiraa vai sitä ihmistä, joka kuvittelee tekevänsä hyvää?
Sairaalabakteerien kantajia on kaikkialla, ollut jo kauan. Itse olen töissä hoivakodissa mrsa-osastolla ja tämän kerrottuani yksi "kaveri" alkoi hysteerisenä väittää että olen altistanut hänet ja hänen lapsensa terveyden kun en ole aiemmin kertonut...
Bilsapimu kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin siinä vähitellen käy, kun vuosikymmenet on syötetty antibiootteja ja etupäässä ihan turhaan. Lisäksi antibiootteja syötetään myös tuotantoeläimille ja sieltähän ne kivasti kulkeutuu ihmiseen. Lääketeollisuus on pohjattoman ahne ja vailla minkäänlaista omaatuntoa. Ja ihmiset järisyttävän tyhmiä.
Voit ostaa antibiotttivapaata lihaa - Suomessa sitä on kaupoissa. Antibioottien ongelma ei niinkään ole se, että ne "kivasti kulkeutuu ihmiseen", vaan että niiden laaja leväperäinen käyttö kiihdyttää pieneliöstön ts. mikrobien ja virusten evoluutiota siihen suuntaan, että tulevat yhä vahvemmiksi näitä ihmisen "aseita" vastaan.
Tajuuks.
Antibiootitonta, ei antibioottivapaata. Vai onko sulla menossa antibioottivapaa? (Vrt. Sapattivapaa jne)
Picnivin kana tulee thaimaasta ja siellä saa syöttää antibioottia eläimille niin paljon kuin huvittaa!
Vierailija kirjoitti:
Sairaalabakteerien kantajia on kaikkialla, ollut jo kauan. Itse olen töissä hoivakodissa mrsa-osastolla ja tämän kerrottuani yksi "kaveri" alkoi hysteerisenä väittää että olen altistanut hänet ja hänen lapsensa terveyden kun en ole aiemmin kertonut...
Eikös se sitten niin ole. Vai onko sut todettu puhtaaksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nin, ei todellakaan! Jo 90-luvulla tätä oli eräässä Etelä-Suomen nimeltä mainitsemattomassa sairaalassa. Ei siitä minnekään huudeltu.
Miksi osallistua salailuun?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oli infektioyksikkö ja asiasta on kulunut jo n.25 vuotta. Saattais moni hätkähtää...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Bakteeri johon ei tepsi enää antibiootti. Eli siis resistenssi. Kuopion yliopistollinen sairaala on tunnustanut että tämmöinen löytyi. Hyvä että tiedotti. Voikohan levitä kansan keskuuteen?
Miten pihalla porukka vielä on? Näitä resistenttejä bakteereja ja niiden kantajia on lukematon määrä ”levinneenä kansan keskuudessa”. Suurin osa ei tiedä siitä itse.
Terv. yksi näistä kantajista, jolle ei tästä muuta haittaa koidu paitsi sairaalahoitoon joutuessani saan oman yksityishuoneen.Mitä oireita sinulla oli?
Ei yhtään mitään oireita. Löytyi lapselta sattumalta bakteeriviljelyssä ja tuolloin tutkittiin muutkin perheenjäsenet. Viidestä perheenjäsenestä kolmelta meistä löytyi tämä mrsa.
Tämä ei siis aiheuta meille mitään oiretta/ sairautta, vaan tää resistentti muoto on vain asettunut meidän normaaliin mikrobikasvustoon (normaaliflooraan). Kaksi perheenjäsentä ei tule koskaan saamaan meiltä muilta tätä tartuntaa, koska heillä ei ole normaalifloorassaan tätä mikrobia (stafylokokki), joka on meillä muuttunut resistentiksi. Kaikki ihmiset eivät siis voi saada tätä tartuntaa.Tähän asiaan liittyy aivan vääriä tietoja ihmisillä, joista parin korjaus tässä: . Resistenttejä mikrobeja kantaa jo nyt iso osa väestöä tietämättä siitä. Ne eivät itsessään aiheuta oireita/ sairauksia.
Kyllähän ne sinun perheesi jäsenet, jolla ei vielä ole stafylokokkia normaalifloorassaan, voivat se saada normaaliflooraansa. Eli kyllä sinä sen heille voit tartuttaa.
Ja sanot, ettei sulle siitä ole mitään haittaa. Vaan se, että jos joudut sairaalaan, saat ylsityishuoneen. Kyllä sulla siitä voi olla haittaa, jos Sun joku haavasi vaikka tulehtuu, niin siihen voi tulla huonosti antibiooteilla paraneva tulehdus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oli infektioyksikkö ja asiasta on kulunut jo n.25 vuotta. Saattais moni hätkähtää...
Miksi vihjailee, mutta et kerro?
VRE tarkoittaa vankomysiinille resistenttiä enterokokkia. Siis enterokokki, johon ei tehoa vankomysiini, jotkut muut antibiootit kyllä. Ainakaan vielä ei olla sellaisessa tilanteessa että sairaaloissa liikkuisi infektoivia bakteereja, joita mitkään lääkkeet eivät tapa. Mutta onhan se aina sitä huonompi tilanne mitä vähemmän valinnanvaraa on antibiooteissa, joudutaan valitsemaan sellaisia joilla on pahempia sivuvaikutuksia.
Vierailija kirjoitti:
Sama bakteeri on löydetty mm jo 2004 Oulusta ja 2012 Tampereelta. Löytyy varmaan jokaisesta suomen suuremmista kaupungeista ja sairaaloista.
Totta. Googlatkaa VRE- bakteeri niin sitä on löytynyt ympäri suomea jo kauan. Siitä on kyse ollut kuopiossakin ja jostain syystä saanut enemmän huomiota
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
no kun se mrsa ei tee tavalliselle terveelle ihmiselle yhtään mitään. Noiden lasten koulussa tai päiväkodissa voi olla mrsa:ta kantavia lapsia. Sen pöpön voi saada vaikka kaupasta. Kuka tahansa voi olla kantaja tietämättään. Pöpö voi elää vaikka nenän limakalvolla.
Kyllä se kantajuus on aina riski. Jos sairastuu bakteeritulehdukseen, se on sitten resistentti bakteeritulehdus.
Tuossa jutussa oli, että tuo aiheuttaa virtaatietulehduksia. Olisi kamalaa saada resistentti virtsatietulehdus. Eli oma virtsatietulehdus tulee yleensä omista suolistobakteereista. Vaarallista, jos ne ovat resistenttejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
no kun se mrsa ei tee tavalliselle terveelle ihmiselle yhtään mitään. Noiden lasten koulussa tai päiväkodissa voi olla mrsa:ta kantavia lapsia. Sen pöpön voi saada vaikka kaupasta. Kuka tahansa voi olla kantaja tietämättään. Pöpö voi elää vaikka nenän limakalvolla.
Sehän on sitten kuin aikapommi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Bakteeri johon ei tepsi enää antibiootti. Eli siis resistenssi. Kuopion yliopistollinen sairaala on tunnustanut että tämmöinen löytyi. Hyvä että tiedotti. Voikohan levitä kansan keskuuteen?
Miten pihalla porukka vielä on? Näitä resistenttejä bakteereja ja niiden kantajia on lukematon määrä ”levinneenä kansan keskuudessa”. Suurin osa ei tiedä siitä itse.
Terv. yksi näistä kantajista, jolle ei tästä muuta haittaa koidu paitsi sairaalahoitoon joutuessani saan oman yksityishuoneen.Mitä oireita sinulla oli?
Ei yhtään mitään oireita. Löytyi lapselta sattumalta bakteeriviljelyssä ja tuolloin tutkittiin muutkin perheenjäsenet. Viidestä perheenjäsenestä kolmelta meistä löytyi tämä mrsa.
Tämä ei siis aiheuta meille mitään oiretta/ sairautta, vaan tää resistentti muoto on vain asettunut meidän normaaliin mikrobikasvustoon (normaaliflooraan). Kaksi perheenjäsentä ei tule koskaan saamaan meiltä muilta tätä tartuntaa, koska heillä ei ole normaalifloorassaan tätä mikrobia (stafylokokki), joka on meillä muuttunut resistentiksi. Kaikki ihmiset eivät siis voi saada tätä tartuntaa.Tähän asiaan liittyy aivan vääriä tietoja ihmisillä, joista parin korjaus tässä: . Resistenttejä mikrobeja kantaa jo nyt iso osa väestöä tietämättä siitä. Ne eivät itsessään aiheuta oireita/ sairauksia.
Kyllähän ne sinun perheesi jäsenet, jolla ei vielä ole stafylokokkia normaalifloorassaan, voivat se saada normaaliflooraansa. Eli kyllä sinä sen heille voit tartuttaa.
Ja sanot, ettei sulle siitä ole mitään haittaa. Vaan se, että jos joudut sairaalaan, saat ylsityishuoneen. Kyllä sulla siitä voi olla haittaa, jos Sun joku haavasi vaikka tulehtuu, niin siihen voi tulla huonosti antibiooteilla paraneva tulehdus.
Tottakai kantajuus on riski tuota kautta, mutta kommentoinkin lähinnä siihen kun kysyttiin miten tää mulla on oireillut. Siihen vastaus on ettei mitenkään. Eikä muutenkaan arkielämässä vaikuta mitenkään.
Tuosta normaaliflooraan tarttumisesta olen saanut erilaista tietoa infektiohoitajalta, mutta voi olla että on tullut uudempaa tietoa tästä.
Minua ja muita pitäisi enemmän pelottaa ne Kuopiosta löytyvät savolaiset.