Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onkohan kaverin tyttöystävä ihastunut mieheeni

Vierailija
12.12.2017 |

Oltiin siis mieheni kanssa tämän kaverin luona viettämässä viikonloppua. Huomasin, että tämä kaverin tyttöystävä puhui lähes pelkästään miehelleni, ei oikeastaan minulle juurikaan. (Vähän myös kielimuuria, koska kommunikoitiin englanniksi, koska tää tyttö ei oo suomalainen enkä itsekää puhu nii hyvin enkkua) Oltiin yhdellä keikalla (mieheni vei meidät kaikki sinne ja pitää bändistä kovin) ja tää tyttö oli ostanu bändin cdn ja kassin ja sanoi miehelleni, että hän saa valita niistä toisen. Tyttö myös sanoi hississä minulle, että mieheni on todella mukava. Oltiin liikkeellä neljästään ja oltiin vähän humalassa ja tyttö jutteli aina tilaisuuden tullen mieheni kanssa eikä oikein minun kanssa. Loppuillasta aloin miettiä, että oliko taustalla muutakin kuin ihan puhtaasti sitä että tyttö halusi olla mukava jne. Ei tässä sinänsä mitään, saaha sitä jutella ja tutustua..mutta alkoi vaa mietityttää, että olikohan sittenkään ihan puhdasta kohteliaisuutta ja ystävällisyyttä ilman kummempia taka-ajatuksia. Miltä kuulostaa?

Kommentit (53)

Vierailija
41/53 |
12.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kyseessä joku aasialainen tai venäläinen kataloginaikkonen? Huomannut sun miehesi paremmaksi saaliiksi ja päättänyt vaihtaa siihen

Vierailija
42/53 |
12.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tuo kaverin tyttöystävä on kotoisin? Kenen kanssa tämä naisen miesystävä sitten jutteli jos oma miehesi jutteli koko ajan hänen tyttöystävälleen? Oliko siellä enemmänkin porukkaa paikalla? 

Kyllä muakin itseä vähän ihmetyttäisi tuossa tilanteessa. Kyllähän se voisi vaikuttaa siltä, että on kiinnostunut. Voi tietysti olla, että ihan yksinkertaisesti vain koki helpoksi puhua miehellesi joka osaa hyvin englantia. Jossakin menee kyllä se raja sitten, miten on sopivaa käyttäytyä porukassa jonkun toisen puolisoa kohtaan. Olisi ehkä ollut häneltä kohteliasta antaa sinullekin jotain kun kerran miehellesikin antoi, samaa porukkaa kun olitte. Jos vielä hengaatte yhdessä ja homma menee siihen, että alkaa ihan toden teolla änkeämään iholle ja heittää homman asiattomaksi, puhuisin asiasta miehen kanssa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/53 |
12.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet siell muutenkin ollut naama norsunvitulla ja hiljaa kuten suomalainen yleensä onkin, niin miksi hän olisi sinulle jutellut?

Vierailija
44/53 |
12.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kyllä siinä jotain on. tykkäilevätkö toistensa kuvista instassa tms?

En tiedä, mutta mies oli työlle lähetänyt kikkelin kuviaan, niistä oli kuulemma tykännyt.

Ap

Jaa oikeasti? En kyllä usko, että oli oikeasti AP:n kommentti. 

Vierailija
45/53 |
12.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kyseessä joku aasialainen tai venäläinen kataloginaikkonen? Huomannut sun miehesi paremmaksi saaliiksi ja päättänyt vaihtaa siihen

Ei kummastakaan. :D Ap Ihan naapurimaasta.

Vierailija
46/53 |
12.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhuitko ralli-Englantia hänelle, sitten ymmärrän kyllä miksi ei jutellut sulle?

Vierailija
47/53 |
12.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olet siell muutenkin ollut naama norsunvitulla ja hiljaa kuten suomalainen yleensä onkin, niin miksi hän olisi sinulle jutellut?

En kyllä ollut naama norsun vitulla enkä edes koko ajan hiljaa. Ihan juhlatuulella itsekin olin :D Ap

Vierailija
48/53 |
12.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä tuo kaverin tyttöystävä on kotoisin? Kenen kanssa tämä naisen miesystävä sitten jutteli jos oma miehesi jutteli koko ajan hänen tyttöystävälleen? Oliko siellä enemmänkin porukkaa paikalla? 

Kyllä muakin itseä vähän ihmetyttäisi tuossa tilanteessa. Kyllähän se voisi vaikuttaa siltä, että on kiinnostunut. Voi tietysti olla, että ihan yksinkertaisesti vain koki helpoksi puhua miehellesi joka osaa hyvin englantia. Jossakin menee kyllä se raja sitten, miten on sopivaa käyttäytyä porukassa jonkun toisen puolisoa kohtaan. Olisi ehkä ollut häneltä kohteliasta antaa sinullekin jotain kun kerran miehellesikin antoi, samaa porukkaa kun olitte. Jos vielä hengaatte yhdessä ja homma menee siihen, että alkaa ihan toden teolla änkeämään iholle ja heittää homman asiattomaksi, puhuisin asiasta miehen kanssa. 

Ihan naapurimaasta kotoisin. No neljästään oltiin enimmäkseen, seurueeseen liittyi kyllä keikalle tän kaverin muita kavereita. Itse en tuntenut kuin mieheni tästä seurueesta. Asutaan sen verran kaukana, että ei varmaan ainakaan kovin aktiivisesti hengata. Mutta ehkä jätän asian omaan arvoonsa enkä turhaa vaivaa päätäni. Kyllä tyttö vaikutti jollain lailla kiinnostuneelta, mutta ei nyt siitä varmaan kannata mitään asiaa nostaa ellei sitten ole toistuvaa. Ap

Vierailija
49/53 |
12.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei välttämättä tarkoita mitään. Hyvä jos tulee toimeen miehesi kanssa. Kohtuu kaikessa mutta varmasti ensi tapaamisilla haluaa tutustua ja jos synkkaa niin juttua riittää. Minulle on muodostunut kaksi tärkeää ystäväsuhdetta mieheni kautta. Juttelen paljon mieheni ystäville jos menemme yhdessä syömään tai ulos yksille. Ja mieheni taas toisinpäin juttelee minun naispuolisten ystävien kanssa jos yhteinen puheenaihe löytyy. Minusta on mukavaa että voidaan tutustua ja olla ystäviä sukupuoleen katsomatta. Tietenkin tietynlainen keskustelun sävy ja muu kertoo pitkälti onko tunteita tai flirttiä. Se ei ole ok. 

Vierailija
50/53 |
12.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei välttämättä tarkoita mitään. Hyvä jos tulee toimeen miehesi kanssa. Kohtuu kaikessa mutta varmasti ensi tapaamisilla haluaa tutustua ja jos synkkaa niin juttua riittää. Minulle on muodostunut kaksi tärkeää ystäväsuhdetta mieheni kautta. Juttelen paljon mieheni ystäville jos menemme yhdessä syömään tai ulos yksille. Ja mieheni taas toisinpäin juttelee minun naispuolisten ystävien kanssa jos yhteinen puheenaihe löytyy. Minusta on mukavaa että voidaan tutustua ja olla ystäviä sukupuoleen katsomatta. Tietenkin tietynlainen keskustelun sävy ja muu kertoo pitkälti onko tunteita tai flirttiä. Se ei ole ok. 

Olin mäkin tottakai iloinen, että heillä synkkasi hyvin ja juttelinhan itsekin miehen kaverin kanssa. Mutta en hakeutunut hänen seuraansa tai jutellut vain hänelle. Vaan ihan molemmille heille. Enkä nyt koko ajan voinut olla kyttäämässä mitä mieheni ja tää tyttö keskustelivat. Mieheni ei ole kauhean flirtti että ihan kai normaaleja juttuja. Ap

Vierailija
51/53 |
12.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oltiin siis mieheni kanssa tämän kaverin luona viettämässä viikonloppua. Huomasin, että tämä kaverin tyttöystävä puhui lähes pelkästään miehelleni, ei oikeastaan minulle juurikaan. (Vähän myös kielimuuria, koska kommunikoitiin englanniksi, koska tää tyttö ei oo suomalainen enkä itsekää puhu nii hyvin enkkua) Oltiin yhdellä keikalla (mieheni vei meidät kaikki sinne ja pitää bändistä kovin) ja tää tyttö oli ostanu bändin cdn ja kassin ja sanoi miehelleni, että hän saa valita niistä toisen. Tyttö myös sanoi hississä minulle, että mieheni on todella mukava. Oltiin liikkeellä neljästään ja oltiin vähän humalassa ja tyttö jutteli aina tilaisuuden tullen mieheni kanssa eikä oikein minun kanssa. Loppuillasta aloin miettiä, että oliko taustalla muutakin kuin ihan puhtaasti sitä että tyttö halusi olla mukava jne. Ei tässä sinänsä mitään, saaha sitä jutella ja tutustua..mutta alkoi vaa mietityttää, että olikohan sittenkään ihan puhdasta kohteliaisuutta ja ystävällisyyttä ilman kummempia taka-ajatuksia. Miltä kuulostaa?

Tuossa ei ole mitään outoa, tämä tyttö yrittää olla vain ystävällinen ja kohtelias. Jos vietätte aikaa nelistään, ja sinä et puhu englantia tai vaikutat puhuessasi vaivaantuneelta, tyttö puhuu tietysti miehesi kanssa. Oman miehensä kanssa jatkuva keskustelu olisi epäkohteliasta ja epäsosiaalista. 

Toi bändiepisodi taas oli miehesi järkkäämä tilaisuus, ja tyttö halusi osoittaa kohteliaisuutta ja kiittollisuutta illan isäntää kohtaan (joka selvästi fanitti bändiä) Sitäpaitsi naiset muutenkin yleensä hoitaa tuliaiset/huomioinnit. 

Kannattaisi olla vähän vähemmän epävarmempi itsestään, ja ymmärtää että on olemassa myös muita ja ennen kaikkea kohteliaampia kulttuureja, kuin suomijunttien epäsosiaaliset ja mustasukkaiset pienen piirin tapaamiset!

Vierailija
52/53 |
12.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehesi ilmeisesti osaa englantia hyvin? Ja jaksoi huomioida että tämä kaverin tyttöystävä ei jää keskustelujen ulkopuolelle/tunne itseään ulkopuoliseksi?

Miten itse käyttäydyit? Juttelitko kaverisi kanssa suomeksi? Teillä riitti juttua, ja sillä aikaa miehesi rupatteli tämän tyttöystävän kanssa?

Jos seurueessa käytetään kieltä jota yksi ei osaa/ymmärrä, on samantekevää koskeeko puheenaiheet yleisiä asioita vai jotain sisäpiirin juttuja joita vain ne äänessä olevat tietävät - koska kaikki vieraskielinen keskustelu kuulostaa ja tuntuu sille ulkopuoliselle niiltä sisäpiirin keskenäisiltä supatteluilta.

Ei siinä sukupuolella tai millään muullakaan ulkoisella tekijällä ole osaa eikä arpaa,

ulkopuoliseksi itsensä kielen vuoksi tunteva on vain rajattoman kiitollinen siitä että joku jaksaa hänet huomioida ja vetää mukaan keskusteluun.

Kun mietit hetken näitä mainitsemiani juttuja ja viikonlopun kulkua, huomaat varmaan itsekin että jonkun fanilahjan antaminen miehellesi on vain tapa osoittaa kiitollisuutta huomaavaisesta käytöksestään.

Iskumielellä olevan käytös on erilaista, siinä keskitytään puhtaaseen flirttailuun, flirttailija itse esiintyy provosoivan seksikkäästi (mahdollisimman niukka pukeutuminen yms) sekä pyrkii kaikin tavoin kohteensa läheisyyteen (mm koskettelemalla jonkun muun asian varjolla, keksimällä syitä päästä kahdenkesken kohteensa kanssa). Mikään kirjoituksessasi ei viittaa tällaiseen.

Ja vielä: monissa maissa/kulttuureissa lahjan antaminen on kohteliaisuutta, tapa osoittaa arvostusta. Ei sillä mitään (varsinkaan seksuaalista!) piilomerkityksiä ole.

[Omat serkkuni ovat syntyperältään niinkin lähikulttuurien kasvatteja kuin brittejä ja ruotsalaisia, ja he haluavat antaa lahjoja silloinkin kun minä olen vieraana heidän luonaan (!) eli ei riitä että he hukuttavat tuliaisiin tullessaan käymään täällä. - ohis]

Onko sun nikkisi ohis vai mikä juttu toi on?

Ehkä tämä oli tarkoitettu vain vitsiksi, mutta vastaan nyt kuitenkin siltä varalta että olet uusi käyttäjä keskustelupalstoilla ja/tai kovin nuori.

Jokaisella palstalla on oma vakiintunut koodistonsa merkitä sellaiset kirjoitukset jotka eivät koskettele varsinaista otsikon/aloituksen mukaista aihetta josta ketjussa keskustellaan.

Yleisin lienee merkintä OT eli off topic (ohi aiheen).

Täällä olen jo tottunut termiin "ohis" joka tuntuu olevan vakiintunut ja yleisimmin käytetty muoto tuosta virallisemmasta versiosta, eräänlainen 'puhekielinen versio'.

Olen itse lisännyt sen käyttöä erillisessä tekstin osiossa, jossa kirjoitan asiasta joka ei puhtaasti liity aiheeseen. Vaikkapa kerron jonkin kirjoitustani avaavan esimerkin -

omasta kokemuspiiristäni tai yleisemmin - eli toimii ikäänkuin kuriositeettina varsinaista aihetta kuitenkin sivuten, tai jos huomaan eriytyneeni pohtimaan aihetta turhankin laajalti tai liittäen siihen elementtejä jotka vain sotkevat käsiteltävää perusasiaa.

Kun lukaisen tekstini, käytän punakynää ihan fiiliksestä riippuen (joskus en vain jaksa olla niin kriittinen ja annan mennä sellaisenaan mutta palautteena sitä sitten ropisee..); jos joku tekstin osio kuitenkin toimii muuten - kuten jo sanoin, kuriositeettina - annan sen olla, mutta suljen ko pätkän hakasulkuihin ja merkitsen sen olevan ohi aiheen, ohis.

Tämän merkinnän tarkoitus on toimia viitteenä niille jotka haluavat lukea vain itse keskusteluun liittyvät kommentit.

Eli: "tämä on off topic, voit ohittaa tai lukea 'omalla vastuulla'". Tällöin lukija halutessaan säästää sekä aikaa että vaivaa, ja kirjoittaja on ikäänkuin suojannut itsensä niiltä kommenteilta jotka olisivat kritisoineet mainittua aiheesta eksymistä.

[Ja vielä: tällä palstalla on aika ajoin esiintynyt puristeja jotka eivät hyväksy minkäänlaisia viittauksia omiin kokemuksiin, eivät edes silloin kun aihe koskettaa nimenomaan sen henkilökohtaisen kokemuksen kautta eli heille sellaista käsitettä kuin kokemustieto ei yksinkertaisesti ole olemassa. Välttääkseni takertumisen nimenomaan niihin kohtiin (jotka yleensä kaikki muut ymmärtävät että tarkoitus on vain kertoa mihin se oma mielipide perustuu, että minulle on käynyt näin tms), merkitsen tällaiset kohdat ihan suosiolla ohikseksi.

Monasti se keskustelu eksyy aiheestaan nimenomaan siksi että nämä mainitut puristit tarttuvat näihin sivuseikkoihin, ja niin alkaa jankkaus... - ohis. ;>]

Vierailija
53/53 |
12.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuossa ei ole mitään outoa, tämä tyttö yrittää olla vain ystävällinen ja kohtelias. Jos vietätte aikaa nelistään, ja sinä et puhu englantia tai vaikutat puhuessasi vaivaantuneelta, tyttö puhuu tietysti miehesi kanssa. Oman miehensä kanssa jatkuva keskustelu olisi epäkohteliasta ja epäsosiaalista. 

Toi bändiepisodi taas oli miehesi järkkäämä tilaisuus, ja tyttö halusi osoittaa kohteliaisuutta ja kiittollisuutta illan isäntää kohtaan (joka selvästi fanitti bändiä) Sitäpaitsi naiset muutenkin yleensä hoitaa tuliaiset/huomioinnit. 

Kannattaisi olla vähän vähemmän epävarmempi itsestään, ja ymmärtää että on olemassa myös muita ja ennen kaikkea kohteliaampia kulttuureja, kuin suomijunttien epäsosiaaliset ja mustasukkaiset pienen piirin tapaamiset!

Kiitos ystävällisestä valistuksesta. Ehkä osaan olla nyt vastaisuudessa vähemmän juntti ja epäsosiaalinen! Mitä olisinkaan tehnyt ilmam näitä neuvoja! Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kaksi