Eräs tuttavani on selvästi persoonallisuushäiriöinen ja on saamassa lapsen
Mitä voin tehdä lapsen hyväksi? Tuttavani on käsittääkseni itse sossu joten tietää kaikenmaailman lastensuojelun systeemit hyvin. Voinko tehdä mitään jos huomaan että lapsella ei ole hyvät olot?
Ja en voi tunnistuksen takia kertoa miksi erittäin vahvasti arvelen persoonallisuushäiriötä. Sanotaanko näin että on toiminut todella kylmäävästi tietyissä asioissa, mutta ulkokuori on herttainen ja haavoittuva. Järkyttävä ihminen.
Miten olette toimineet vastaavassa tilanteessa? Vai onko se vai "voi voi" :(
Kommentit (78)
Ehkä sä ja lapsen sukulaiset voivat tukea lasta. Ja auttaa jos hätä. Ja ehkä lapsella on toinen vanhempi myös.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä sä ja lapsen sukulaiset voivat tukea lasta. Ja auttaa jos hätä. Ja ehkä lapsella on toinen vanhempi myös.
Lapsen toinen vanhempi vaikuttaa olevan täysin tämän toisen lumoissa, ulospäin ainakin vaikuttaa siltä. Miten tuttavan lasta voi tukea luontevasti? Emme ole tekemisissä tällä hetkellä, olisi outoa tunkea heidän elämäänsä
Ap
Vierailija kirjoitti:
Lasua vaan liikkeelle
Hän on itse sossu. Mitä lasussa olisi aiheena? "Tiedän että tämä ihminen on kylmäävä tapaus ja olen huolissani hänen lapsestaan mutta konkreettisia todisteita ei ole yhtään mistään"?
Ap
Persoonallisuushäiriö ei ole riittävä syy mihinkään toimiin jos lapsella on asiat kuitenkin joten kuten kohdillaan eli on siistiä, saa ruokaa ja käy koulua jne.
Ja vaikka olisi sossu niin voi silti tehdä lastensuojeluilmoituksen nimettömänäkin. Sen käsittelee sitten muut sossut.
Vierailija kirjoitti:
Persoonallisuushäiriö ei ole riittävä syy mihinkään toimiin jos lapsella on asiat kuitenkin joten kuten kohdillaan eli on siistiä, saa ruokaa ja käy koulua jne.
Ja vaikka olisi sossu niin voi silti tehdä lastensuojeluilmoituksen nimettömänäkin. Sen käsittelee sitten muut sossut.
Uskon että nämä asiat kyllä tulevat täyttymään. Tai jos eivät täyty, osaa kyllä salata asian. Ap
Siis pershärö sossu ja saamassa lapsilisiä sekä lahjarahoja pian? Ole nyt tarkkana sitten! :O
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lasua vaan liikkeelle
Hän on itse sossu. Mitä lasussa olisi aiheena? "Tiedän että tämä ihminen on kylmäävä tapaus ja olen huolissani hänen lapsestaan mutta konkreettisia todisteita ei ole yhtään mistään"?
Ap
Draamaile jotakin, suurin haluaa ottaa vakavasti koska ennaltaehkäisy.
Mt-ongelmainen vanhempi on turvaton vanhempi!
Ilmoitus sossuun, poliisille, supolle, armeijalle, eulle, polpolle ja valpolle. Asiaan kuuluvat liitteet myös Keskolle ja S-ryhmälle. Älä unohda isännöitsijää ja verottaja!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lasua vaan liikkeelle
Ap
Odottelet tietysti ja teet lasun vasta kun "kylmäävän tapauksen" haitta lapselle on konkretisoitunut. Jos näin ei kä yniin sittenhän "kylmäävä tapaus" on kuitenkin kelvollinen vanhemmaksi.
Mitä hän on tehnyt? Ei yhden henkilön havaitsema kylmäävä olemus oikein tee vielä persoonallisuushäiriötä, josta voisi mitään lasua tehdä
Valitan, suolessa liian hyvä tuet lisääntymiseen.
Voisiko olla kyse ns."kostoaloituksesta".
Eräs aihe tänään iltapäivällä nimittäin oli seksuaalisen hyväksikäytön uhrien mainitseminen. Uhrit tulleet tietyn hengellisen liikkeen parista.
Joku ehkä koettaa mustamaalata aiheen maininnutta henkilöä esimerkiksi hänen äitiytensä osalta (kiusallaan). Kenenkään nimeä, ikää, vuosilukua tai tarkkaa paikkakuntaa ei missään mainittu. Nämä ovat häpeällisiä ja arkoja aiheita.
Eikö ole asiallista, että hyväksikäytetyt ovat saaneet tukea ja apua, vaikka tuki olisikin tullut liikkeen ulkopuolelta.
Ei ole syytä alkaa lapsellisiin valtapeleihin.
Vierailija kirjoitti:
Voisiko olla kyse ns."kostoaloituksesta".
Eräs aihe tänään iltapäivällä nimittäin oli seksuaalisen hyväksikäytön uhrien mainitseminen. Uhrit tulleet tietyn hengellisen liikkeen parista.
Joku ehkä koettaa mustamaalata aiheen maininnutta henkilöä esimerkiksi hänen äitiytensä osalta (kiusallaan). Kenenkään nimeä, ikää, vuosilukua tai tarkkaa paikkakuntaa ei missään mainittu. Nämä ovat häpeällisiä ja arkoja aiheita.
Eikö ole asiallista, että hyväksikäytetyt ovat saaneet tukea ja apua, vaikka tuki olisikin tullut liikkeen ulkopuolelta.
Ei ole syytä alkaa lapsellisiin valtapeleihin.
Hei,
Ei ole kostoaloitus. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lasua vaan liikkeelle
Ap
Odottelet tietysti ja teet lasun vasta kun "kylmäävän tapauksen" haitta lapselle on konkretisoitunut. Jos näin ei kä yniin sittenhän "kylmäävä tapaus" on kuitenkin kelvollinen vanhemmaksi.
Tuo olisi tietysti hyvä, mutta miten hankin todisteita tuttavana. Mietin myös että aika paljon harmia voi aiheuttaa lapselle ilman että ulkopuolinen saa siitä todisteita, erityisesti henkisellä puolella. Joku lapsen kanssa tiiviisti työskentelevä aikuinen varmaan huomaisi helpommin merkit tällaisesta, mutta voiko hänkään tehdä mitään? Ap
Et voi tehdä juuri mitään