Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mieheni luulee, että HYVÄKSYN hänen ratkaisujaan, kun toimin niissä auttaen

Vierailija
12.12.2017 |

Esim. mies meni vuokraamaan liian kalliin asunnon itselleen ja lapsillemme. Sanoin, että älä ota sitä, se on liian kallis. Minä heitä kuitenkin joudun elättämään. Niin mies vain meni tekemään sopimuksen.
Aloin sitten katsella sinne tarvittavia huonekaluja, niin mies kehui, että on onnellinen, kun mä kuitenkin hyväksyn hänen ratkaisunsa. Miten niin hyväksyn? En hyväksy. Mulla ei vain ole mahdollisuutta oikein käydä tuohon lattialle ja alkaa parkua.

Kommentit (71)

Vierailija
41/71 |
12.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä tavaraa sä nyt lisää hankit kun edellistäkin romua on ihan yli tarpeiden?

Kai se hankkii siihen toiseen lastenhuoneeseen huonekaluja. Mä mietin, että kuka niille tulee sen muuton tekemään, kun siivouskin on ollut ylivoimaista.

Mies tekee muuton. Onko sulle ylläri, että toisille parin viikon sisälle rajoittuva kantaminenkin on mieluisampaa, kuin viikottainen siivoilu?

ap

Vierailija
42/71 |
12.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sano toisen kerran, vaikka tarvittaessa kolmannen ja neljännenkin kerran jos ei mene jakeluun vähemmällä. Mutta etpä sinä tietenkään, vaan msrttyyrinä maksat loisen elon ja olon. Omapa on asiasi ja itsehän sinä oksaasi sahaa, yritä pärjätä.

No toinen vaihtoehto on katsoa, miten mies kärsii ja ehkä lapsetkin kärsivät. Sä varmaan tekisit niin. Ja siis totta kai sanon, kunhan taas tullaan puheisiin.

ap

joopajoo, ja ihan huvikseen teit sitten tällaisen aloituksen? Et halunnut että mies olisi vuokrannut asuntoa, mutta sanot että jos ei olisi vuokrannut sitä, niin lapset ja mies kärsisivät. Eli olisit ilmeisesti alunperinkin halunnut että lapset ja mies kärsii. Taidat olla vähän ylikäveltävä tai miehesi poikkeuksellisen omavaltainen ja itsekeskeinen. Tai ehkä nämä molemmat.

Ei, vaan asunto ois saanut olla halvempi, mitä kohtaa aloituksesta et siihen liittyen käsitä?

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/71 |
12.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se sitten tajuaa kun on vuokranmaksupäivä ja tilille jää sen jälkeen viiskymppiä.

Vierailija
44/71 |
12.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en nyt oikein tajua. Sun tarvii elättää vain niitä lapsia, ei sitä miestä. Jos se kokee voivansa maksaa sen vuokran niin mikä on ongelma? Eihän siitä sulle mitään koidu, jos ei voikaan. Sanot vaan, että sun koti sinä maksat.

Vierailija
45/71 |
12.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en nyt oikein tajua. Sun tarvii elättää vain niitä lapsia, ei sitä miestä. Jos se kokee voivansa maksaa sen vuokran niin mikä on ongelma? Eihän siitä sulle mitään koidu, jos ei voikaan. Sanot vaan, että sun koti sinä maksat.

Ei silä tule olemaan siihen varaa.

ap

Vierailija
46/71 |
12.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies mietti jopa, ettei tuon takia ehkä uusi autoaan. Sanoin, että teillä on pakko olla toimiva auto. Mies sanoi, että jos eivät pärjää, muutavat takaisin ent. kotiimme ja ovat ilman autoa. Aika hankalaksi menee elämä! Sanoin, että ette te voi niin elää! Ostat auton, mies sai nimittäin hillittömät veronpalautukset, viisi tonnia. Mutta sitten sanoi, että ostaa auton velaksi. Kysyin, että millä sä sen velan maksat? Ei sanonut mitään.

ap

Vierailija
47/71 |
12.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen harhaluulo on ymmärrettävä, sillä hänen näkökulmastaan "sopuisa yhteistyö" on varmasti näyttänyt siltä, että olet ok asian kanssa. Monille on vaikeaa olla hiljaa ja tehdä jotain vastentahtoisesti, alistua vain muiden tahtoon valittamatta. Joten toki mies tulkitsee todennäköisemmin käytöksesi myöntyvyydeksi kuin joustamiseksi "pakon edessä". Eikö sinulla oikeasti ole sananvaltaa asiaan?

Sun pitää opetella oman tahdon esiin tuomista, koska et voi luottaa siihen, että muut älyäisi toimia sun kannalta hyvin, etenkään kun eivät tiedä todellisia tunteitasi. Ei kannata yliarvioida ihmisten ajatustenlukutaitoa!

Vierailija
48/71 |
12.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehen harhaluulo on ymmärrettävä, sillä hänen näkökulmastaan "sopuisa yhteistyö" on varmasti näyttänyt siltä, että olet ok asian kanssa. Monille on vaikeaa olla hiljaa ja tehdä jotain vastentahtoisesti, alistua vain muiden tahtoon valittamatta. Joten toki mies tulkitsee todennäköisemmin käytöksesi myöntyvyydeksi kuin joustamiseksi "pakon edessä". Eikö sinulla oikeasti ole sananvaltaa asiaan?

Sun pitää opetella oman tahdon esiin tuomista, koska et voi luottaa siihen, että muut älyäisi toimia sun kannalta hyvin, etenkään kun eivät tiedä todellisia tunteitasi. Ei kannata yliarvioida ihmisten ajatustenlukutaitoa!

No siis mä en ollut antanut hyväksyntääni asialle. Jos mies haluaa tukeutua minuun taloudellisesti olisi hänen vastuullaan saada se.

ap

Vierailija
49/71 |
12.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No siis mä en ollut antanut hyväksyntääni asialle. Jos mies haluaa tukeutua minuun taloudellisesti olisi hänen vastuullaan saada se.

ap

Vierailija
50/71 |
12.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Itsehän kerroit, että mies luulee jo saaneensa hyväksyntäsi! Et voi laittaa muiden vastuulle yliluonnollisuuksia, vaan joudut ihan itse kertomaan, mitä päässäsi liikkuu. Miksi et kerro ajatuksiasi, jos itsekin tiedät, että vain siten tieto voi sinne toisen päähän tupsahtaa? Ei se mies ala tajuta sinua yhtään paremmin, vaikka kuinka paljon pääsi sisällä ajattelet, että se on hänen vastuunsa. Puhu.

Vierailija
51/71 |
12.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai se hankkii siihen toiseen lastenhuoneeseen huonekaluja. Mä mietin, että kuka niille tulee sen muuton tekemään, kun siivouskin on ollut ylivoimaista.

Mies tekee muuton. Onko sulle ylläri, että toisille parin viikon sisälle rajoittuva kantaminenkin on mieluisampaa, kuin viikottainen siivoilu?

ap

Itse asiassa kyllä on. Olen muuttanut niin monta kertaa, että tiedän kyllä mitä se on. Ja täytyyhän se loppusiivouskin tehdä siellä entisessä asunnossa. Toivottavasti teillä on varaa palkata ammattilaiset siihen touhuun, sillä jos ette ole vuosikausiin siivonneet niin ihan fairyllä ja hankaussienellä ei taida puhdasta tulla... *puistatus*

Vierailija
52/71 |
12.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika klassista narsismikamaa. Kukaan ei voi pärjätä ilman kaikkivoipaa narsistia... Se mies saa kyllä asumistukea ja tarvittaessa toimeentulotuen vuokraan. Kun pari on eronnut (/asumuserossa), ei exän vuokranmaksu kuulu aplle millään lailla.

Vierailija
53/71 |
12.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko hän siis joku loinen joka tekee päätöksiä?

En oikein ymmärrä mitä haluat kysyä? Ihminen ihan on.

ap

Loinen eli elää siivelläsi ja sinun elätettävänä.

Vierailija
54/71 |
12.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika jännä että ap on nyt niin kamalan huolissaan lasten ja miehen pärjäämisestä. Ennen kun ei suostunut edes voileipiä niille lapsille tekemään.

Vierailija
55/71 |
12.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvata selkäranka. Sinä hallitset raha-asiat eli hallitset koko talouden. Ei mies. Hän on vain siipeilijä.

Vierailija
56/71 |
12.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi siis sun pitää elättää mies?

Emme asu saman katon alla ja miehen käteenjäävät tulot ovat todella pienet. Mies myös hoitaa lapsemme ja haluan toki, että heillä on hyvä olla, kun itse en hoida lapsia.

ap

Mikäli et hoida lapsianne niin sitten maksat ja mies hoitaa, se on niin yksinkertaista!

Vierailija
57/71 |
12.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko hän siis joku loinen joka tekee päätöksiä?

En oikein ymmärrä mitä haluat kysyä? Ihminen ihan on.

ap

Loinen eli elää siivelläsi ja sinun elätettävänä.

Päinvastoin. Mies hoitaa lapset ja pyörittää sitä huushollia. Ap istuu ja suoltaa vainoharhaisia tarinoita äidistään tälle palstalle 24/7.

Vierailija
58/71 |
12.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonkun toisen ihmisen ratkaisun tämän toisen omassa tilanteessa voi ymmärtää, vaikkei sitä hyväksyisi. Olisi kuitenkin aina hyvä kertoa sille toiselle, että ymmärrän lähtökohtasi, mutta en hyväksy. Lisäksi olisi hyvä painottaa, että tiettyyn rajaan asti tämän ymmärryksen perusteella voin olla mukana asiassasi, mutta edelleenkään sitä en hyväksy. Siis tehdä selväksi: se, miksi autan, johtuu kolmannen osapuolen (lapset tms.) kannalta tarpeellisesta seikasta. Sitten selkeästi on hyvä kertoa, mikä konkreettisesti on se tietty raja.

Vierailija
59/71 |
12.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Itsehän kerroit, että mies luulee jo saaneensa hyväksyntäsi! Et voi laittaa muiden vastuulle yliluonnollisuuksia, vaan joudut ihan itse kertomaan, mitä päässäsi liikkuu. Miksi et kerro ajatuksiasi, jos itsekin tiedät, että vain siten tieto voi sinne toisen päähän tupsahtaa? Ei se mies ala tajuta sinua yhtään paremmin, vaikka kuinka paljon pääsi sisällä ajattelet, että se on hänen vastuunsa. Puhu.

Niin, siis hän oli jo laittanut nimensä soppariin, kun sanoi tuon. Mistä mä voin tietää, että hän ei ymmärtänyt, koska EN OLLUT ANTANUT ASILLE HYVÄKSYNTÄÄNI. Olin koko ajan sanonut, että on liian kallis, ota halvempi. Mitä sä minua kaikesta syytät?

ap

Vierailija
60/71 |
12.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Itse asiassa kyllä on. Olen muuttanut niin monta kertaa, että tiedän kyllä mitä se on. Ja täytyyhän se loppusiivouskin tehdä siellä entisessä asunnossa. Toivottavasti teillä on varaa palkata ammattilaiset siihen touhuun, sillä jos ette ole vuosikausiin siivonneet niin ihan fairyllä ja hankaussienellä ei taida puhdasta tulla... *puistatus*

Ei tarvitse tehdä mitään loppusiivousta, emme aio myydä sitä kämppää syistä, joita en tuo tähän. Toisekseen kunnon siivous lattiasta kattoon ei kovin montaa satasta maksa.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kuusi