Mieheni luulee, että HYVÄKSYN hänen ratkaisujaan, kun toimin niissä auttaen
Esim. mies meni vuokraamaan liian kalliin asunnon itselleen ja lapsillemme. Sanoin, että älä ota sitä, se on liian kallis. Minä heitä kuitenkin joudun elättämään. Niin mies vain meni tekemään sopimuksen.
Aloin sitten katsella sinne tarvittavia huonekaluja, niin mies kehui, että on onnellinen, kun mä kuitenkin hyväksyn hänen ratkaisunsa. Miten niin hyväksyn? En hyväksy. Mulla ei vain ole mahdollisuutta oikein käydä tuohon lattialle ja alkaa parkua.
Kommentit (71)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äitihullu? Eikös Ismo jäänyt ihan siihen teidän entiseen asuntoon asumaan? Vai oliko se jo niin paskaisessa kunnossa, että oli pakko hommata uusi kämppä?
Se ja halusi lapsille omat huoneet ja lähemmäs kavereita. Samaa mieltä minäkin olin niistä syistä ja itse ne kesällä jo otin esille, mutta ei noin kalliiseen.
apOikeasti? Porukka muuttaa ennemmin kuin siivoaa? Voi hyvää päivää... On ehkä hiukan suurempi homma siinä muutossa kuitenkin!
Lapsille ei ollut omia huoneita. Lisäksi olivat kuljetusten varassa tavata muita lapsia.
ap
No, sinähän aina kehuskelet kuinka varakas olet ja lisäähän tulee kun isäukko kupsahtaa. Joten kyllä kai sinulla on varaa maksaa parin kämpän vuokrat. Miksi teillä ei ole omistusasuntoja muuten kun olet niin rikas?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äitihullu? Eikös Ismo jäänyt ihan siihen teidän entiseen asuntoon asumaan? Vai oliko se jo niin paskaisessa kunnossa, että oli pakko hommata uusi kämppä?
Se ja halusi lapsille omat huoneet ja lähemmäs kavereita. Samaa mieltä minäkin olin niistä syistä ja itse ne kesällä jo otin esille, mutta ei noin kalliiseen.
apOikeasti? Porukka muuttaa ennemmin kuin siivoaa? Voi hyvää päivää... On ehkä hiukan suurempi homma siinä muutossa kuitenkin!
Lapsille ei ollut omia huoneita. Lisäksi olivat kuljetusten varassa tavata muita lapsia.
apNo, sinähän aina kehuskelet kuinka varakas olet ja lisäähän tulee kun isäukko kupsahtaa. Joten kyllä kai sinulla on varaa maksaa parin kämpän vuokrat. Miksi teillä ei ole omistusasuntoja muuten kun olet niin rikas?
Olen salavarakas, eli pienituloinen, vaikka varallisuutta onkin. Ja on omistuskämppä, josta muutetaan pois. Tosin velkainen vielä.
ap
Olet tainnut saada ja syödä nyt jotain lääkkeitä, sillä sun vastaukset ovat ihan ok-järkeviä, etkä heti ole hyökkäämässä takaisin raivolla ihmisten vastauksille. Ja haukkumassa äitiäsi. Hyvä niin.
Ajattelin, että päästäis hetkeksi rahahuolista, kun remppaan tuottavan vuokra-asuntoni, ja saan siitä pari vuotta isompaa tuloa, mutta ei. Samalla tasolla käyttövarat nyt tulevat suunnilleen olemaan sitten taas. Nytkin tuskin riittää.
ap
Vierailija kirjoitti:
Olet tainnut saada ja syödä nyt jotain lääkkeitä, sillä sun vastaukset ovat ihan ok-järkeviä, etkä heti ole hyökkäämässä takaisin raivolla ihmisten vastauksille. Ja haukkumassa äitiäsi. Hyvä niin.
En ole. Ja siis äitinihän teki koko lapsuuteni mulle kaikkea, mitä en hyväksynyt, sillähän mä varmaan en osaakaan pitää puoliani tämän isommin tai meteliä haluistani, tarpeistani. Jos meinaan miehellekin pystyi jäämään käsitys, että hyväksyin tämän hintaisen vuokran koska haluaisin, että hekin pärjäävät hyvin.
ap
Vierailija kirjoitti:
Just ajattelin samaa. Vai onko ap peräti viettänyt viikonlopun akkulataamossa kun ei ole vähään aikaan sappeaan sylkenyt täällä. No, hyvää on tehnyt näköjään, vaikuttaa jotenkin seesteisemmältä nämä tämän aamuiset kirjoitukset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole. Ja siis äitinihän teki koko lapsuuteni mulle kaikkea, mitä en hyväksynyt, sillähän mä varmaan en osaakaan pitää puoliani tämän isommin tai meteliä haluistani, tarpeistani. Jos meinaan miehellekin pystyi jäämään käsitys, että hyväksyin tämän hintaisen vuokran koska haluaisin, että hekin pärjäävät hyvin.
ap
Älä nyt pilaa tätä rauhallista aloitusta alkamalla jankkaamaan äidistäsi! Ota nyt vaan iisisti ettei verenpaineet turhia kohoa.
Tee ls-ilmoitus, jos isän luona on huonot oltavat. Mikäli sopimuksen mukainen elatus ei riitä, vaan lapset elävät tyhjässä, kylmässä kodissa, on viranomaisen puuttumisen paikka. Se, että aikuiset (kyllä, te molemmat sinun mahdollistaessa toisen huolimatonta elämäntyyliä) ovat kyvyttömiä taloudenhoitajia, ei tulisi olla lapsen kärsittävänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just ajattelin samaa. Vai onko ap peräti viettänyt viikonlopun akkulataamossa kun ei ole vähään aikaan sappeaan sylkenyt täällä. No, hyvää on tehnyt näköjään, vaikuttaa jotenkin seesteisemmältä nämä tämän aamuiset kirjoitukset.
En ole. Todellakaan. Mä selviydyn ihan itse, terapian avulla. Menkää te vaan lataamoon lääkkeinenne.
ap
Vierailija kirjoitti:
Tee ls-ilmoitus, jos isän luona on huonot oltavat. Mikäli sopimuksen mukainen elatus ei riitä, vaan lapset elävät tyhjässä, kylmässä kodissa, on viranomaisen puuttumisen paikka. Se, että aikuiset (kyllä, te molemmat sinun mahdollistaessa toisen huolimatonta elämäntyyliä) ovat kyvyttömiä taloudenhoitajia, ei tulisi olla lapsen kärsittävänä.
Oletko ihan hullu? Oletko huomannut, että,sulla on vihollisia oikealla ja vasemmalla?
ap
No niin,nyt alotellaan..popcornia pliis: )
Vierailija kirjoitti:
Esim. mies meni vuokraamaan liian kalliin asunnon itselleen ja lapsillemme. Sanoin, että älä ota sitä, se on liian kallis. Minä heitä kuitenkin joudun elättämään. Niin mies vain meni tekemään sopimuksen.
Aloin sitten katsella sinne tarvittavia huonekaluja, niin mies kehui, että on onnellinen, kun mä kuitenkin hyväksyn hänen ratkaisunsa. Miten niin hyväksyn? En hyväksy. Mulla ei vain ole mahdollisuutta oikein käydä tuohon lattialle ja alkaa parkua.
Sinä olet marttyyri. Oisit sanot että EI KÄY. Nyt sä näytät että hyväksyt joten jos et saa rajoja vedettyä niin omapa on vikasi. Mikset kysynyt millä mies aikoo sen kämpän maksaa ja ilmoittanut että sun nimeäs ei soppariin laiteta, sä et sitä maksa etkä sinne muuta?
Et sä kattele sinne mitään huonekaluja pösilö.Lopeta toi heti. Sulla on mahis polkea jalkaa ja käytä lattialle ulvomaan ja se on just se mikä sun PITÄÄ tehä jotta ukko tajuaa ettei kaikki ole okei.
Täällä valittaminen ei auta mitään. Juttele sen miehen kanssa ja vedä rajat.
Miehet nyt vain on kummallisia. Meillä vaihtui asuinpaikka ja miehen työpaikka, koska "hän saa parempaa palkkaa nyt". No, minä olen muutamassa kuukaudessa säästänyt tuhansia euroja, mies 150 euroa! - Aion lähikuukausina todellakin ottaa asian puheeksi, jos ei niitä säästöjä hänenkin puoleltaan ala näkyä. - Mutta kirjoita nyt tälle sakille totuuksia - helmiä sioille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloin sitten katsella sinne tarvittavia huonekaluja, niin mies kehui, että on onnellinen, kun mä kuitenkin hyväksyn hänen ratkaisunsa. Miten niin hyväksyn? En hyväksy. Mulla ei vain ole mahdollisuutta oikein käydä tuohon lattialle ja alkaa parkua.Sinä olet marttyyri. Oisit sanot että EI KÄY. Nyt sä näytät että hyväksyt joten jos et saa rajoja vedettyä niin omapa on vikasi. Mikset kysynyt millä mies aikoo sen kämpän maksaa ja ilmoittanut että sun nimeäs ei soppariin laiteta, sä et sitä maksa etkä sinne muuta?
Et sä kattele sinne mitään huonekaluja pösilö.Lopeta toi heti. Sulla on mahis polkea jalkaa ja käytä lattialle ulvomaan ja se on just se mikä sun PITÄÄ tehä jotta ukko tajuaa ettei kaikki ole okei.
Et vissiin tiedä mikä tyyppi Äitihullu on? Kyllä se joutaakin maksaa, kun ei itse ota mitään vastuuta lapsistaan. Mies hoitaa ja tämä akka onkin jo muuttanut omaan kämppään koska lapset ovat niin rasittavia, eivätkä viihdytä häntä. Kyllä silloin voi edes huonekalut lapsilleen ostaa.
Mitä tavaraa sä nyt lisää hankit kun edellistäkin romua on ihan yli tarpeiden?
Vierailija kirjoitti:
Kai se hankkii siihen toiseen lastenhuoneeseen huonekaluja. Mä mietin, että kuka niille tulee sen muuton tekemään, kun siivouskin on ollut ylivoimaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sano toisen kerran, vaikka tarvittaessa kolmannen ja neljännenkin kerran jos ei mene jakeluun vähemmällä. Mutta etpä sinä tietenkään, vaan msrttyyrinä maksat loisen elon ja olon. Omapa on asiasi ja itsehän sinä oksaasi sahaa, yritä pärjätä.
No toinen vaihtoehto on katsoa, miten mies kärsii ja ehkä lapsetkin kärsivät. Sä varmaan tekisit niin. Ja siis totta kai sanon, kunhan taas tullaan puheisiin.
ap
joopajoo, ja ihan huvikseen teit sitten tällaisen aloituksen? Et halunnut että mies olisi vuokrannut asuntoa, mutta sanot että jos ei olisi vuokrannut sitä, niin lapset ja mies kärsisivät. Eli olisit ilmeisesti alunperinkin halunnut että lapset ja mies kärsii. Taidat olla vähän ylikäveltävä tai miehesi poikkeuksellisen omavaltainen ja itsekeskeinen. Tai ehkä nämä molemmat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloin sitten katsella sinne tarvittavia huonekaluja, niin mies kehui, että on onnellinen, kun mä kuitenkin hyväksyn hänen ratkaisunsa. Miten niin hyväksyn? En hyväksy. Mulla ei vain ole mahdollisuutta oikein käydä tuohon lattialle ja alkaa parkua.Sinä olet marttyyri. Oisit sanot että EI KÄY. Nyt sä näytät että hyväksyt joten jos et saa rajoja vedettyä niin omapa on vikasi. Mikset kysynyt millä mies aikoo sen kämpän maksaa ja ilmoittanut että sun nimeäs ei soppariin laiteta, sä et sitä maksa etkä sinne muuta?
Mun nimi ei ole sopimuksessa. En sano, että ei käy, sanon vain, etten hyväksy asiaa. Jos mies pieraisee rahat jostain, niin sitten se käy. Mutta ilmeisesti mies olettaa, että mä autan tai jotenkin he selviytyvät. Ja siis minuun toki sattuu, jos he voivat huonosti. Vaikea siinä on sitten katsella jos toiset kärsivät.
ap
Vierailija kirjoitti:
No ei ollut sopivankokoisia lastensänkyjä, kunnon työpöytiä (ei ois mahtunut), ei kahta vaatekaappia.... osa hankinnoista ois tullut siis jokatapauksessa eteen, että ei siinä. Mutta asumiskustannuksia ajattelen.
ap
ap