Avomieheni on eroamassa ex:ästään ja ex:ä heittäytyi taas hankalaksi
Avomieheni on saanut ensimmäisen avoliiton (vahinko)lapsensa opiskeluikään ja ovat nyt jo muuttaneet exän kanssa erilleen. Aikoinaan eivät menneet naimisiin siitäkään syystä että avokki ei suostunut avioehtoon vaikka oli tullut suhteeseen persaukisena, reittä pitkin ja miehellä oli jo silloin jonkin verran varallisuutta. Nyt kun tekevät eroa 15-vuotisesta avosuhteestaan niin ex-avokki on alkanut vaatia itselleen puolikasta omakotitalosta korvauksena tekemistään lastenhoito- ja kotitöistä. Hän on käynyt vanhempain- ja miehen kustantamia opintovapaita lukuun ottamatta hyväpalkkaisissa akateemisissa, julkisen sektorin töissä ja asunut miehen omistamassa ja maksamassa omakotitalossa koko ajan. Mies on sanonutkin että ex-avokki on jonkin verran persoonallisuushäiriöinen. Muilla vastaavia kokemuksia? Miten ovat ratkenneet? Mitä mieltä olette tuollaisesta?
Kommentit (253)
Ap kuulostaa ihan yhtä sairaalle ja rahanahneelle tekopyhimykselle kun mun äidin suvun kaikki naiset. Itse olen tullut isäni sukuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mitäpä luulet, tottakai se hanipuppeli puhuu exästään noin. Ei kai se sitä ylistäkään. Pointtini on se, että et sä sitä exää tunne etkä tiedä mitä niiden liitossa on 15v aikana tapahtunut. Jotain oltava hyvääkin, koska liitto kesti noin kauan kuitenkin.
Sulla on vaan se ukkos sana, ja tietenkin uskot kun oot niin in lööv.
Helppo se sitä exää on aina vihata, mut ehkä hänellä on syynsä olla vihainen ja katkera (osaatko keksiä mikä sellainen syy voisi olla) ja se hälle suotakoon. Se on ihan normaalia ja menee ohi.
Ja oma mielipiteeni on että avoliitto pitäs rinnastaa avioliittoon ainakin pitkis suhteissa ja kun lapsia on tullut.
Vielä yksi asia ; älä puutu ..
Tunnen kyllä jotenkin tuon exänkin ja siksi uskon miestä. Totta kai jotain hyvää useimmissa suhteissa kuten tuossakin mutta miehet usein jäävät noihin huonoihin suhteisiin siihen asti että lapsi on riittävän iso pitääkseen puolensa. Yllätysraskausnaiset ovat hankalia ja manipuloivia.
Siis ap tuo edellinen kommentoija. Siinä saatat kyllä olla oikeassa ettei minun kannattaisi puuttua asiaan enkä ole puuttumassakaan mutta asia mietityttää ja siksi halusinkin kysyä mitä mieltä tällä palstalla tuollaisesta asiasta ollaan. Ollaan nimittäin miehen kanssa molemmat sitä mieltä että sen paremmin avio- kuin avoliitolla, lapsista nyt puhumattakaan, ei kenenkään kuulu rikastua vaan jokainen tuo suhteeseen omat rahansa ja varansa ja niillä siitä myös lähtee. ap.
Jos eksä on hoitanut vuosikausia yhteistä lasta kotona ja mies kerryttänyt omaisuuttaan, niin Kyllä eksälle joku korvaus tästä kuuluu.
Ei ole hoitanut yhteistä lasta kotona vaan on ollut ja on edelleen hyväpalkkaisessa, akateemisessa ammatissa julkisella sektorilla ja on pitänyt opintovapaita 2 kpl pääasiassa miehen kustannuksella eläen ja opiskellen jatkotutkintoja. Siis tällainen mulle kaikki heti-urakiituri, jolla on lapset ja tohtoritutkinto sekä erittäin hyvä palkka (muttei minkäänlaista varallisuutta). ap.
Kuka niitä lapsia sitten on hoitanut?! Ei päiväkoti ota alle 9kk ikäisiä.
Lapsen äiti ja isä. Ansiosidonnaisella äitiys- ja vanhempainpäivärahalla siihen asti että lapsi lähti n. vuoden ikäisenä perhepäivähoitoon.
Typerä trolli. Koeta nyt päättää onko se mies elättänyt naista tämän ollessa hoitovapaalla, kuten ensin sanot, vai onko se nainen uraohjus, joka on tienannut omat rahansa.
Vierailija kirjoitti:
Hahhahhaa, miehesi ex siis tuli parisuhteeseen reittä pitkin? Miten siihen sitten yleensä tullaan? Eikö se reittä pitkin eteneminen ole romanttis-eroottisessa suhteessa vähän niin kuin sääntö? Vai haetaanko siihen ihan cv:n kera ja osallistutaan haastatteluihin ja tehdään ensin töitä?
PS. Persoonallisuushäiriöisten kanssa eivät ole, elä ja lisäänny kuin persoonallisuushäiriöiset
Tämä ketju on hulvaton! Itsekin kiinnitin huomiota tuohon "reittä pitkin etenemiseen". Mitä helvatan se tarkoittaa parisuhteen muodostamisessa? Kyllä kai flirttiin ja kiinnostuksen osoittamiseen yleensä kuuluu se, että yrittää hurmata vastapuolen myös eroottisessa ja seksuaalisessa mielessä. Ei mikään seksiä sisältävä suhde synny niin, ettei reittä pitkin ole edetty. Siis oikeastihan sanonta "edetä reittä pitkin" viittaa työelämässä ja bisneksessä siihen, että joku pyrkii urallaan eteenpäin lahjomalla pomoaan seksillä.
Ja aivan kahjo tuo koko kuvio muutenkin. Miehellä on siis ollut 15 vuotta suhde lapsensa äitiin ja tämän jälkeen vielä vuoden suhde AP:hen. Tätä ennen AP seurusteli miehen kanssa kaksi vuotta. AP on sanojensa mukaan vähän yli 30-vuotias eli 31 - 34. Jos vaikka ajatellaan, että 34-vuotias, niin AP on seurustellut miehen kanssa 18 - 19 -vuotiaana. Ja nyt kolmenkympin kypsässä iässä ajattelee, että tuo nuoruuden lyhyt suhde oli kypsä tosi rakkaus. Ja miehen 15 vuotta kestänyt suhde, jossa myös yhteinen lapsi, oli ihan vain erhettä ja vahinkoa. 15 vuotta kärsimystä ja pakkoa. Ah, mitä saippuaa!
Mun mies on "elättänyt" mua, kun olin hoitovapaalla. Se oli hänen oma tahtonsa, eikä siihen ole kenelläkään nokan koputtamista. Niin se menee kun luodaan yksikkö nimeltä perhe. Itse makselin myös paljon kuluja, sillä on säästöjä ja olin ihan kohtuu palkkaisessa työssä.
Vierailija kirjoitti:
Mun mies on "elättänyt" mua, kun olin hoitovapaalla. Se oli hänen oma tahtonsa, eikä siihen ole kenelläkään nokan koputtamista. Niin se menee kun luodaan yksikkö nimeltä perhe. Itse makselin myös paljon kuluja, sillä on säästöjä ja olin ihan kohtuu palkkaisessa työssä.
Hyvä että on elättänyt. Ei sillä hoitovapaalla vielä omakotitaloa kuitenkaan hankita vaikka on uhrauksia perheensä eteen tehnytkin. Totta kai rahat ja varat yhteisiä jos perhe on yhdessätuumin perustettu ja hoitovapaat ym. yhdessä sovittu mutta jos nainen omalla päätöksellä tai ystävien kanssa päättämällä on hankkiutunut raskaaksi niin mikään hoitovapaa, lapset, avoliitto tai edes avioliitto ei saa olla omaisuuden jakamisen peruste.
Voih! Olen myynyt persettäni yhteiskunnalle, kerta sain tukia äitiysvapailta. Niistä täytyy toki vähentää veroissa maksamani osuus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä että on elättänyt. Ei sillä hoitovapaalla vielä omakotitaloa kuitenkaan hankita vaikka on uhrauksia perheensä eteen tehnytkin. Totta kai rahat ja varat yhteisiä jos perhe on yhdessätuumin perustettu ja hoitovapaat ym. yhdessä sovittu mutta jos nainen omalla päätöksellä tai ystävien kanssa päättämällä on hankkiutunut raskaaksi niin mikään hoitovapaa, lapset, avoliitto tai edes avioliitto ei saa olla omaisuuden jakamisen peruste.
Eikö edes työllä hankita? Persettäkö olet sitten myynyt? Hoitovapaat kestää pari vuotta, ei koko elämää. Mies on toki parempituloinen. Eikö silloin saisi rakastaa? Voin toki kertoa, miten lasta tehtiin ihan yhteisymmärryksessä, jos haluat kuulla yksityiskohtia mm keskusteluistamme. Joskaan ne eivät sinulle kuulu mitenkään. Kunttu.
Alkaa olla jo vaikea pysyä kärryillä. N. 17-vuotiaana ap osti miehen kanssa puoliksi talon, joka myytiin kaksi vuotta myöhemmin, kun mies muutti ulkomaille, alkoi seurustella toisen naisen kanssa ja rakensi talon eli asuivat jo tuolloin yhdessä tän naisen kanssa ja luultavasti siis yhdessä taloa rakensivat. Vähän ennen talon valmistumista mies lensi aina välillä suomeen ja painoi kumpaakin naista paljaalla. Ulkomailla asuva avokki tuli raskaaksi ja mies asui siellä 15 vuotta. Vuosi sitten mies jätti 13-14-vuotiaan lapsensa ja muutti Suomeen ap:n nurkkiin. Ok, jatkakaa.
Eikä meidän omaisuuttamme jaeta koskaan. Se jää aikanaan lapsellemme, vaikka kaiken voi voi myös menettää yhdessä silmänräpäyksessä. Tolkun ihminen pitää senkin mielessään, niin ei ahneus pääse sokaisemaan. Tärkeintä on kuitenkin ihmiset, ei raha. Nro 192
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuten jo aikaisemminkin on todettu, nykyisen lain perusteella myös pitkissä avoliitoissa, joissa on lapsi, omaisuus ositetaan erotilanteessa "kohtuullisuusperiaatteen" mukaisesti.
Googlaamalla löytynee.
Avomiehesi tuleva ex -avopuoliso saanee osuutensa kiukuttelustasi huolimatta.
On myös oikeus ja kohtuus.Eikä ositeta, mutta mikäli pystyy todistamaan että on edesauttanut toisen varallisuuden kartuttamista tai säilyttämistä siten että omaisuuden erottelu pelkästään omistussuhteiden perusteella olisi kohtuutonta niin voi olla oikeutettu hyvitykseen.
Ja mikä olisikaan parempi todiste kuin se että hyväpalkkaiselle naiselle ei ole jäänyt pennin pyörylää lasten tulon jälkeen kun taas miehelle on omaisuutta kertynyt.. Mitä se kertoo siitä kuka on maksanut.
Ei mitään.
Kyllä siihen todistamiseen tarvitaan vähän muutakin kuin tyhjä pankkitili, vähän valoja päälle nyt.
Minkäs vitun takia minä olen lyhentänyt asuntolainaa kymmenen vuotta, jos teoreettisen eron sattuessa mies saisi koko roskan? Mikäs vitun logiikka siinä sitten olisi? Ettet vaan ap itse ole hyväksikäyttäjä elätti ja tunnet siitä huonoa omaatuntoa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Edelleen siihen lasten hankintaan tarvitaan myös miestä tai ainakin jotakin häneltä ei se ihan ystävien kanssa päättämällä onnistu.
Ihmettelen suuresti että miehet ei kehitä parempaa ehkäisyä itselleen jos ja kun he eivät näköjään muuten välttyä siltä että naiset pakottaa heidät lisääntymään suunnilleen väkisin.
Vierailija kirjoitti:
Oli sulassa sovussa jättämässä tuon toisen ja harrasti suojaamatonta seksiä sekä hänen että ´minun kanssani kuten miehillä on yleensä tapana vakisuhteessa tehdä.
Heilläkin piti ehkäisyn olla kunnossa kuten oli meilläkin. Kun nainen raskautui niin se oli tietenkin aikamoinen kolaus ja piti asiaa miettiä vielä lisää ja ottaa harkinta-aikaa lisää mutta mies tuli kuitenkin jo luokseni asumaan.
Tuo toinen osoittautui sitten jo heti raskausaikana niin hankalaksi eikä suostunut aborttiin että lapsen synnyttyä miehen oli lapsen vuoksi pakko muuttaa naisen luo.
Suhteessa on ollut vaihtelevia aikoja kuten suhteissa yleensäkin ja etenkin persoonallisuushäiriöisen kanssa yleensäkin mutta viimeiset kymmenen vuotta on jo ollut selvää että heille tulee ero. ap.
Siis mitä mä just luin.... 🙄😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Iljettävä ja sairas ajatusmaailma ap:lla.
Millä tapaa? Minusta se iljettävä ja sairas ajatusmaailma on sillä toisella joka tuli omalla harkinnalla raskaaksi juuri kun mies oli talonsa saanut valmiiksi ja jättämässä hänet ja ottamassa minua takaisin. Ja joka siis nyt on vaatimassa taloa tai ainakin puolikasta siitä itselleen. ap.
Siis mies oli muka jättämässä puolisonsa sinun takiasi, mutta silti harrasti suojaamatonta seksiä tämän kanssaan? Oletko oikeasti niin yksinkertainen, ettet ymmärrä noin käyttäytyvän miehen olevan edelleen täysillä mukana omassa parisuhteessaan? Sinulle on sitten ilmeisesti jälkikäteen lirkutellut, että se ilkeä avokki jotenkin varasti siemennesteen, tuli raskaaksi pyhästä hengestä tms, koska "kyllä minä muuten jättäisin se ja olisin sinun kanssasi..."
Et ole näköjään se terävin kynä penaalissa, ap, mutta nyt valoja päälle!
Oli sulassa sovussa jättämässä tuon toisen ja harrasti suojaamatonta seksiä sekä hänen että ´minun kanssani kuten miehillä on yleensä tapana vakisuhteessa tehdä. Heilläkin piti ehkäisyn olla kunnossa kuten oli meilläkin. Kun nainen raskautui niin se oli tietenkin aikamoinen kolaus ja piti asiaa miettiä vielä lisää ja ottaa harkinta-aikaa lisää mutta mies tuli kuitenkin jo luokseni asumaan. Tuo toinen osoittautui sitten jo heti raskausaikana niin hankalaksi eikä suostunut aborttiin että lapsen synnyttyä miehen oli lapsen vuoksi pakko muuttaa naisen luo. Suhteessa on ollut vaihtelevia aikoja kuten suhteissa yleensäkin ja etenkin persoonallisuushäiriöisen kanssa yleensäkin mutta viimeiset kymmenen vuotta on jo ollut selvää että heille tulee ero. ap.
Siis mitä mä just luin.... 🙄😂
Siis häh?
Kauan sitten ap ja mies seurustelivat. Sitten he olivat ap:n sanojen mukaan "erossa seurustelusta" eli erosivat. Mies seurusteli vuoden verran toisen naisen kanssa, ja myös ap:llä oli itsellään tapailusuhde johonkin uuteen mieheen. Sitten ap ja mies tapasivat ja päättivätkin muutamien tapaamiskertojen perusteella palata yhteen. Sitten miehen silloinen ilmoittikin olevansa raskaana. Mies muutti silti ap:n luo, mutta mies kuitenkin lapsen synnyttyä muuttikin lapsen äidin luo ja perhe eli yhdessä 15 vuotta. Nyt ap onkin taas yhdessä miehen kanssa?
Mites se talo? Kuka siinä asui sen raskausajan?
Itseasiassa mies sanoi jotain niin kaunista ja pyhää tuon hetken jälkeen, kun lapsemme sai alkunsa, etten todellakaan räävi sitä tänne raiskattavaksi.
Ai vitsi! Kiitos ap päivän parhaasta provosta. Hulvaton ketju 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Iljettävä ja sairas ajatusmaailma ap:lla.
Millä tapaa? Minusta se iljettävä ja sairas ajatusmaailma on sillä toisella joka tuli omalla harkinnalla raskaaksi juuri kun mies oli talonsa saanut valmiiksi ja jättämässä hänet ja ottamassa minua takaisin. Ja joka siis nyt on vaatimassa taloa tai ainakin puolikasta siitä itselleen. ap.
Siis mies oli muka jättämässä puolisonsa sinun takiasi, mutta silti harrasti suojaamatonta seksiä tämän kanssaan? Oletko oikeasti niin yksinkertainen, ettet ymmärrä noin käyttäytyvän miehen olevan edelleen täysillä mukana omassa parisuhteessaan? Sinulle on sitten ilmeisesti jälkikäteen lirkutellut, että se ilkeä avokki jotenkin varasti siemennesteen, tuli raskaaksi pyhästä hengestä tms, koska "kyllä minä muuten jättäisin se ja olisin sinun kanssasi..."
Et ole näköjään se terävin kynä penaalissa, ap, mutta nyt valoja päälle!
Oli sulassa sovussa jättämässä tuon toisen ja harrasti suojaamatonta seksiä sekä hänen että ´minun kanssani kuten miehillä on yleensä tapana vakisuhteessa tehdä. Heilläkin piti ehkäisyn olla kunnossa kuten oli meilläkin. Kun nainen raskautui niin se oli tietenkin aikamoinen kolaus ja piti asiaa miettiä vielä lisää ja ottaa harkinta-aikaa lisää mutta mies tuli kuitenkin jo luokseni asumaan. Tuo toinen osoittautui sitten jo heti raskausaikana niin hankalaksi eikä suostunut aborttiin että lapsen synnyttyä miehen oli lapsen vuoksi pakko muuttaa naisen luo. Suhteessa on ollut vaihtelevia aikoja kuten suhteissa yleensäkin ja etenkin persoonallisuushäiriöisen kanssa yleensäkin mutta viimeiset kymmenen vuotta on jo ollut selvää että heille tulee ero. ap.
Jos eropäätös on tehty ja vielä muka yhteisymmärryksessä, niin normaalit ihmiset eivät enää siinä vaiheessa harrasta seksiä ylipäätään toistensa kanssa! Miten ylipäätään itse pystyit olemaan suhteessa miehen kanssa tietäen, että hän samaan aikaan halukkaasta ja täysin vapaaehtoisesti harrasta myös vaimonsa kanssa seksiä? "Hullu ja ilkeä vaimoke pakotti", vai?
Et ole koskaan harrastanut seksiä exäsi kanssa tai et tiedä ketään kuka olisi tehnyt sellaista?
En todellakaan. Kun eropäätös on tehty yhdessä tuumin, niin kyllä se parisuhde on silloin tullut virallisesti tiensä päähän ja molemmat suuntaavat kohti omaa, erillistä tulevaisuuttaa. Kuulostaa ihan joltain wt-meiningiltä, että jotain aiempaa kumppania käydään välillä polkaisemassa kun sattuu huvittamaan ja panettamaan.
Sinä jalkavaimo otat huoripukkisi ja muutatte sinun asuntoosi. Olettehan siellä jo asuneet. Avovaimo lapsineen jää omakotitaloon asumaan. Lapset kun tarvitsevat enemmän tilaa, etkä sä varmaan osaa edes mitään kunnossapitotöitä omakotitalossa tehdä. Rännien putsausta ja lumitöitä yms. Arvohan siitä laskee heti sun käsissä. Case closed.
Kukaan muu ei tee noin, vaikka sun äitis olisi niin tehnytkin. Mutta säkin olet jo myöntänyt olevas hyväksikäyttäjä. Mitäs muuten siihen sanot, että mun ex mies yritti saada mut lapsella kahlittua. Onneksi tajusin laittaa jalat ristiin siinä kohtaa.