Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä teen - ongelmia miehen kanssa

Vierailija
11.12.2017 |

Olen totaalisen uupunut ja pettynyt tilanteeseen. Koko syksyn mies touhusi omia menojaan, vaikka olen raskaana. Heti plussan jälkeen alkoivat kiireet ja niitä on riittänyt. Arjet töissä, viikonloput poissa. Koen yhä enemmän, ettei mies välitä, vaikka käy neuvolassa ym. Saan hoitaa kaiken yksin, kanniskella painavatko laatikot, hoitaa ruokaostokset, kotityöt jne. Koko suhde tuntuu romahtaneen miehen kiireiden myötä. Ehkä osin, koska olen nyt ns. Tarvitsevassa mielentilassa ja kaipaisin varmuutta ja tukea häneltä.

Myös seksielämä surkeaa, koska miestä ei kiinnosta esileikit. Kuulemma yhdyttävä heti kun seisoo eikä kun minäkin olisin kiihottunut. Ilman liukkaria en olisi pystynyt seksiin vuosiin. Kun sanoin taas kerran, että seksi sattuu jossei ole ollenkaan kiihottunut niin mies totesi että voisi naida anaaliinkin. Hyvä etten alkanut itkeä. :( Emme harrasta sitä muutenkaan, joskus kokeiltu mutta erittäin kivuliasta kun mies alkaa tunkea ilman lämmittelyä sisään. Lisäksi raskauksista kipeät peräpukamat, tämänkin tietää hyvin. Totesi sitten että pihtaan nykyään. Haluaisin periaatteessa seksiä paljonkin, mutta sellaista mistä itsekin nauttisin. Kun seksiä vielä oli, vaati suuseksiä vaikka tiesi, että voin todella pahoin.

Onko tässä enää järkeä. Itken melkeinpä joka päivä pettymystäni tilanteeseen. Lapsi syntyy keväällä. Voisipa tämä tilanne haihtua savuna ilmaan jostakin Taikaiskusta. Lapsen takia mietityttää tilanne, samoin oman selviytymisen. Ei ole mitään paikkaa, minne voisin tuupata vauvan hoitoon jossen ole miehen kanssa. :/

Kommentit (101)

Vierailija
61/101 |
12.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lappeenrannan mies makailee vain sängyllään ja määräilee mua, jos ei pelaa konsolilla tai katso tv:tä tai syö.

Kun hän menee syömään, hän kävelee ohitseni ja heittelee tavaroita mua päin tai sotkee huoneen ja käskee mua siivoamaan.

Sänkyä en saa itselleni ostaa, vaan mun pitää nukkua olohuoneen nurkassa.

Miksi hän on mua kohtaan niin törkeä ja mitä voisin tehdä, että hän muuttuisi?

Nauran tälle iha vedet silmissä ja ääneen tässä koneella. työkamuille näytin mitä nautran ja ei tajunnut. No mut joo... Vakavasti sanoen ero on tapauksessasi tietenkin ainoa oikea ratkaisu ap.

Vierailija
62/101 |
12.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies jolla ei ole lainkaan empatiakykyä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/101 |
12.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pakko kuitenkin kysyä kenen idea lapsi oli?

Mies ainakin puheissa ja teoissa todella halusi lasta, vaati että menemme lääkäriinkin kun tämä ei heti tärpännyt (ja kävi siellä innokkaasti mukana). Kyllä molemmat halusivat lasta yhtä paljon, joten vaikea eritellä kumman idea se alun perin oli. Ihmeellisen ennakkoluuloista ajatella, että mies olisi jotenkin painostettu lapseen tms. Yritysvaiheessa mies enemmän kyseli ovulaatioista ym. jatkuvasti, nyt homma hoidettu ja keskittyy vain omiin asioihinsa. Ap

Vierailija
64/101 |
12.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. Olen pahoillani. Oikeasti olen. Mutta miehesi on aivan kauhea. Hän vaikuttaa narsistilta (esittää neuvolassa ja varmasti muillekin olevansa ihana, yrittää saada sinua sitoutumaan ja onnistunut jo saamaan sinut raskaaksi, mutta ei välitä sinusta pätkääkään). Mieti omalle kohdallesi, haluaisitko harrastaa seksiä miehen kanssa, jos tietäisit että häneen sattuisi? Voisit tehdä jotain jotta mieskin nauttisi siitä, mutta et tee koska...? Niin miksi? Koska nauttisit enemmän siitä että toiseen sattuu? Sellainen miehesi on. Aika katsoa totuutta silmiin.

Mieti asiaa lapsesi kannalta. Haluatko antaa tällaisen parisuhteen mallin lapsellesi? Mieti että tulevaisuudessa lapsesi tietäisi kuinka paljon nyt kärsit. Haluaisiko lapsesi että kärsit vain sen takia että hän on olemassa?

Luuletko että mies kuin taikaiskusta muuttuu kun lapsi syntyy? Puheidensa perusteella häntä ei kiinnosta lapsi pätkääkään. Kuvitteletko todella, että mies tulee hoitamaan lasta minuuttiakaan? Hän vain haluaa sinut ansaan. Synnytyksen jälkeen olet jo fyysisesti niin rikki että olet jumissa kotona, yksin lapsen kanssa. Sitten jos valitat esim. neuvolassa, mies uskottelee muille että sinulla on synnytyksenjälkeinen masennus tai että hormonit muutoin heittelevät niin että olet hullu.

Eroa mahdollisimman nopeasti. Ero vie energiaa, tee se ennen lapsen syntymää. Hoida raha-asiasi kuntoon niin että voit olla edes muutaman kuukauden kauemmin lapsen kanssa kotona. (Eikö esim. lainanmaksuun saa taukoa?) Apua saat neuvolasta, sossusta jne. Et ole ensimmäinen yksinhuoltaja ja sossun asiakkuus ei nykyään tarkoita sitä että olet huono ihminen vaan palvelut räätälöidään tarpeen mukaan.

Voimia.

Vierailija
65/101 |
12.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi että tuli taas eksä mieleen. Luojan kiitos sain lopulta lähdettyä, ja toivon myös sinulle voimia samaan!

Vierailija
66/101 |
12.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap. Olen pahoillani. Oikeasti olen. Mutta miehesi on aivan kauhea. Hän vaikuttaa narsistilta (esittää neuvolassa ja varmasti muillekin olevansa ihana, yrittää saada sinua sitoutumaan ja onnistunut jo saamaan sinut raskaaksi, mutta ei välitä sinusta pätkääkään). Mieti omalle kohdallesi, haluaisitko harrastaa seksiä miehen kanssa, jos tietäisit että häneen sattuisi? Voisit tehdä jotain jotta mieskin nauttisi siitä, mutta et tee koska...? Niin miksi? Koska nauttisit enemmän siitä että toiseen sattuu? Sellainen miehesi on. Aika katsoa totuutta silmiin.

Mieti asiaa lapsesi kannalta. Haluatko antaa tällaisen parisuhteen mallin lapsellesi? Mieti että tulevaisuudessa lapsesi tietäisi kuinka paljon nyt kärsit. Haluaisiko lapsesi että kärsit vain sen takia että hän on olemassa?

Luuletko että mies kuin taikaiskusta muuttuu kun lapsi syntyy? Puheidensa perusteella häntä ei kiinnosta lapsi pätkääkään. Kuvitteletko todella, että mies tulee hoitamaan lasta minuuttiakaan? Hän vain haluaa sinut ansaan. Synnytyksen jälkeen olet jo fyysisesti niin rikki että olet jumissa kotona, yksin lapsen kanssa. Sitten jos valitat esim. neuvolassa, mies uskottelee muille että sinulla on synnytyksenjälkeinen masennus tai että hormonit muutoin heittelevät niin että olet hullu.

Eroa mahdollisimman nopeasti. Ero vie energiaa, tee se ennen lapsen syntymää. Hoida raha-asiasi kuntoon niin että voit olla edes muutaman kuukauden kauemmin lapsen kanssa kotona. (Eikö esim. lainanmaksuun saa taukoa?) Apua saat neuvolasta, sossusta jne. Et ole ensimmäinen yksinhuoltaja ja sossun asiakkuus ei nykyään tarkoita sitä että olet huono ihminen vaan palvelut räätälöidään tarpeen mukaan.

Voimia.

Mies on jo nyt muutaman kerran alkanut johdatella keskusteluita niin, että minä (!) olen nykyään hankala mutta se johtuu varmasti vain hormoneista. Olen todennut että voi olla, mutta taitaa johtua sinun käytöksestäsi... Mies vain vastaa, että hän on niin hyvä minulle. Eli yrittää jo uskotella minulle, että olen muuten vain sekaisin..? Ja todellakaan en halua lapselleni mallia huonosta parisuhteesta tai ennen kaikkea siitä ahdistavasta kamalasta ilmapiiristä, joka silloin kotona vallitsee niin, että lapsi joutuu varomaan joka askelta ettei aiheuta "harmeja". Itse toivoin koko lapsuuteni, että vanhempani olisivat eronneet...

Tyhmä kysymys: kuinka normaali mies osallistuu odotukseen? Kyseleekö vointia ym.? Mies on puhunut vaunuostoksista ja hankkinut muutamia asioita kyllä ihan tässä hiljattain. Lähinnä mietin, että mitä ihmettä tapahtuu kun miehelle oli tärkeää että yritysaikana oli seksiä joka päivä. Yksi mikä myös harmitti itseäni, ehkä sitten naisten juttu (?), että ostin muutamia vaatteita vauvalle niin mies ei ollut kiinnostunut edes näkemään mitä olin hankkinut. Ap

Vierailija
67/101 |
12.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap haluatko jäädä tuollaiseen suhteeseen? Sinä olet se, joka päättää mitä teet.

Vierailija
68/101 |
12.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee mieleen, että mies on halunnut lasta lähinnä jotta voisi saada sut tiukemmin sitoutumaan itseensä, ja samasta syystä puhuu niin innokkaasti naimisiinmenostakin. Saattaa myös olla että hän käy niin innokkaasti neuvolassa paitsi antaakseen itsestään hyvän kuvan ulkopuolisille, myös siksi että saa vahdittua ettet sinä puhu avoimesti ongelmistanne (tai jos puhut niin hän on paikalla kieltämässä kaiken).

Itse en lähtisi antamaan tuollaiselle uusia mahdollisuuksia, kuulostaa sillä tavalla henkisesti väkivaltaiselta tyypiltä että pahimmassa tapauksessa ongelmien selvittämisestä seuraisi joku onnellisuuden ajanjakso, joka päättyisi entistä törkeämpään käytökseen kun olet vielä pahemmin jumissa hänen kanssaan. Tuo että mies sanoo olevansa sulle hyvä kuullessaan kritiikkiä on alku sille, että sun mielen kanssa tullaan pelaamaan pelejä, jotka lopulta sumentaa sun ajattelukyvyn.

Lähde nyt. Se tuntuu pelottavalta mutta on takuulla sen arvoista. Jos pahin mahdollinen juttu erotessa on se, että vauva saa kotihoitoa lyhyemmän ajan, niin se on ikävää muttei mitään verrattuna siihen että hän joutuisi kasvamaan oloissa, jossa isän suhde äitiin on noin hirveä. Ja jos mies ei ole kiinnostunut vauvasta nyt, mikä takaa sen että hän olisi kiinnostunut auttamaan hänen hoitamisessaan synnytyksen jälkeenkään?

Oot ollut todella fiksu kun et ole suostunut ottamaan miehen kanssa yhteistä lainaa, ja pisteet myös siitä että tunnistat että miehen käytös sua kohtaan on törkeää. Tiedostat myös lapsuuden perheesi vaikutuksen nykytilaasi. Se on tosi ihailtavaa. Kehitä itsessäsi tällaista tarkkaavaisuutta ja rajojenpitokykyä sekä kykyä vaatia hyvää kohtelua ihmissuhteissa, niin löydät kyllä varmasti kumppanin jonka kanssa sulla on aidosti hyvä olo. Tosi paljon tsemppiä ja lämpöä sulle!

Vierailija
69/101 |
12.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vain sivuhuomiona. Ystäväni neuvolahoitaja kertoi että ne miehet jotka ravaavat mukana ihan jokaikisellä neuvolakäynnillä vaikuttavat usein lähinnä kontrolloivilta tai mustasukkaisilta. Useimmat raskaudet ovat semmoisia että isä toki yrittää päästä mukaan neuvolaan mutta ei ihan joka kerta saa töistä tms vapaata.

Joten ei välttämättä tule ihan yllätyksenä neuvolassakaan tuo jos otat miehesi käytöksen puheeksi joskus.

Vierailija
70/101 |
12.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmmm kuulostaa siltä ettei mies välttämättä tajua huomioida sinua tavalla jota kulloinkin tarvitset. Mutta vielä selvemmin APn viesteistä kuulee että hän todella on raskaana ja aivan selvästi on muuttunut täysin ihmisenä ja valittaa kaikesta kokoajan. Ketjussa ei myöskään minua ennen ole yhtäkään raskauden kokenutta miestä kommentoimassa. Oikeasti, on todella raskasta kun rakkaasi on 8kk aivan kuin eri ihminen ja äksyilee ja valittaa kaikesta mahdollisesta ja mahdottomasta.

Vierailija
71/101 |
12.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos eroat nyt heti ennen lapsen syntymää, saat yksinhuoltajuuden. Eli mies ei pysty kiristäm sua lapsen asioilla. Nyt toimi nopeasti!!!

Tietysti sulla on varaa olla vanhempainvapaalla. Saat äitiyspäivärahan ja jos se on pieni, niin asumistuen ja toimeentulotukea siihen päälle. Nyt alat heti etsiä itsellesi vuokra-asuntoa. Tsemppiä!

Vierailija
72/101 |
12.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen mies ketjussa kirjoitti:

Hmmm kuulostaa siltä ettei mies välttämättä tajua huomioida sinua tavalla jota kulloinkin tarvitset. Mutta vielä selvemmin APn viesteistä kuulee että hän todella on raskaana ja aivan selvästi on muuttunut täysin ihmisenä ja valittaa kaikesta kokoajan. Ketjussa ei myöskään minua ennen ole yhtäkään raskauden kokenutta miestä kommentoimassa. Oikeasti, on todella raskasta kun rakkaasi on 8kk aivan kuin eri ihminen ja äksyilee ja valittaa kaikesta mahdollisesta ja mahdottomasta.

Miten ajattelet, että pystyisin äksyilemään ja valittamaan miehelle kun en häntä juuri edes näe? Ja joo, en tosiaan pidä suihinotosta tms. kun oksettaa 24/7 niin kyllähän siinä alkaa rasittamaan miehen touhut kun ymmärrystä ei löydy, ei edes yritystä. Mies on aiemminkin yrittänyt puuttua pukeutumiseeni, sisustuksen sanelee itse jne jne. mutta en vain jaksa enää. Voihan se raskauskin vaikuttaa, että mitta on ihan täysi. Ap 

Vierailija
73/101 |
12.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pirjo kirjoitti:

Onko vaginasi kunnossa?? Arvatenkin et niele koskaan hänen spermaa. Ei ihme että on ongelmia. Katsoppas joskus peiliin.. kunhan uhriutumiseltasi kerkeät.

Itsellä tuli ihan sama mieleen. Mikä sua oikein vaivaa ap?!!!

Vierailija
74/101 |
12.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parin pettäjämiehen kokemuksella; hänellä on varmasti toinen nainen. Et sitä nyt usko, mutta saat toivottavasti myöhemmin selville.

Vierailija
75/101 |
12.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi pahoillani ap:n puolesta kaikin puolin ja tuo seksikin. Pistat sen idiootin nuolemaan sinut maraksi, ettei tarvi liukastusvoiteita kayttaa. Jos haluaa suuseksia sita pitaa myos antaa. Tsempit sinulle ap!

Vierailija
76/101 |
12.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä on niitä hetkiä,  kun voi iloita, että on sinkku, vaikka se sinkkuus muuten ottaa päähän. Sympatiat silti aloittajalle. Hänen tilanteessaan kyllä eroisin heti jo ihan sen tulevan lapsenkin takia.

Vierailija
77/101 |
12.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähde ennenkun vauva syntyy, saat kyllä apua esim. Mannerheimin lastensuojeluliitosta, jos jpku tuttu haukkuu lähipiiristä niin kerrot mimmonen sun mies on ollut sua kohtaan. Ansaitset parempaa ja tuleva vauva onnellisen äidin.

Minusta tuli just samanlainen kuin tuo mies, kun minun tarpeita ei huomioitu ja itse olin alkujaan valmis antamaan kaikkeni. Mannerheimin lastensuojelu ei joskus auttanut olin vielä lapsi , kun väkivalta tuhosi elämäni. Nyt lähes 40v. Ei naisetkaan aina huomioi miestä.

Molempien pitäisi oppia huomioida toistensa tarpeet.Ennen kuin on myöhäistä.

Vierailija
78/101 |
12.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisi antaa "miehelle" kenkää. Toivottavasti se on valkoinen. Eli potkujen antaminen ei aiheuta ehkä oman hengen menetystä. 

Vierailija
79/101 |
12.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstalla joku aiemmin suosittelikin Lundy Bancroftin kirjaa Why does he do that. Löytyy netistä ilmaiseksi. Avaa kontrolloivan ja väkivaltaisen miehen sielunmaisemaa. Kannattaa lukea!

Vierailija
80/101 |
13.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ihmettelen miten sä olet noin kuiva. Itse olen aina märkä ja valmis käyttöön.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme yhdeksän