Postipaketit hevonkuusessa, joukkokanteen paikka?
Tilasin hyvissä ajoin joululahjat, mutta nyt Posti on ripotellut paketit ympäri kaupunkia ja yksi lähti jo takaisin, kun sain postissa saapumisilmoituksen ilmeisesti 7.12. ja viimeinen hakupäivä oli 9.12. Lähdin pitkän viikonlopun viettoon 6.12. ja tulin takaisin sunnuntaina. Postia kun ei jaeta enää tiistaisin, niin saapumisilmoitus tuli vasta loppuviikosta ja kun noutoaikaa oli viikko, niin kivat mulle...
Nyt noudettavissa olevat paketit ovat 3 eri noutopisteessä, joista 2 on jotain pop up pisteitä keskellä ei mitään. Toiseen näistä en pääse edes bussilla.
Valitukseeni Postille sain vastauksen, että näin he parantavat palveluaan, kun paketit saa ajoissa. Olisin kyllä odottanut mieluummin vaikka viikon lisäaikaa ja saanut paketit siihen noutopisteeseen, johon ne tilasinkin.
Viikon säilytysaika on myös aivan naurettava, jos Postin oma jakelu on niin hidasta, että saapumisilmoitus tulee 2 päivää ennen viimeistä noutopäivää.
Postin fb-sivut ovat täynnä samoja valituksia. Onko täälläkin huonoja kokemuksia? Olisiko jo joukkokanteen paikka?
Kommentit (44)
Muutetaanko kaikki vielä huonomaksi? En todellakaan ymmärrä tätä ininää, että laitetaan posti paskaksi, kun se on hidas, vailla mitään oikeaa vaihtoehtoa. Ampukaa vaikka itseänne jalkaan se on ihan yhtä järkevää. Minulle ainakin tuli eilen ihan aikataulussa paketti. Pitäisikö joka vitun kerta kun posti tulee niin alkaa ilmoittelemaan täällä että taas se tuli. Kun sitten jollain kerran vuodessa on ongelmia postin suhteen, niin sitten laitetaan paskaks porukka vauhkoontuu some raivottamaan.
Amazon.de lähettää jotain kamoja maxikirjeenä, joissa ei ole mitään seurantanumeroa. Jos pakettikorttia ei ala kuulua, voi postin saitille kirjautumalla nähdä, onko se paketti postissa ja missä siellä. Sitten printtaat lapun ja noudat postista. Mulle selvisi tämä kerran sattumalta, kun mietin, missä paketti. Kortti oli laitettu naapurille, joka harvoin viikolla kotona. En jaksanut edes valittaa...
Vierailija kirjoitti:
Älä sä debiili pelle käytä postia, luota ainoastaan matkahuoltoon. Antaa postin vaan mennä konkurssiin ja duunarit pihalle. Aivan oikein heille.´kun eivät viitti tehdä työtään kunnolla.
Posti hoitaa Matkahuollonkin saapumisilmoitusten jakelun joten eivät nekään tule yhtään sen aiemmin jos ei ole saanut lähetystunnusta lähettäjältä erikseen.
Ihan tuli testattua tämä 2 viikkoa sitten.
Ai millainen ihminen ei katso netistä popup-paikan aukioloaikaa? No sellainen, joka ei tiedä, että kyseessä on jokin popup paikka! Lapussa, joka on täsmälleen sama kuin normaali: teille on tullut isokokoinen kirje -kortti, ei ole kuin osoiteleima. Ja se virheellinen puhelinnumero. Palvelunumeron hinta on turhan kova. Postipalvelut kuuluvat infrastuktuurin, varsinkin silloin kun se on ollut valtion monopoli. Miksi ihmisten pitäisi maksaa siitä lisää, etteivät ole saanet alkuperaistäkään palvelua? Palstalla oleva postijäärä tietysti kääntää taas tämänkin asian niin, että minä olen syyllinen, vaikka kyse on siitä, että Posti ei enää palvele.