Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miehen piheys vauvaan liittyen..

Vierailija
11.12.2017 |

Meille syntymässä ens kuussa esikoinen ja turvakaukaloa ei olla saatu hommattua eriävien mielipiteiden takia. Itse koen että telakka olis aika kätevä, kun esim kaupoille lähtiessä sais turvakaukalon vaan nopeesti rattaisiin kiinni ja matkustus olis helppoa. Mies taas kokee että ihan turhaa rahanmenoa ja tarpeeton ”eikä lähdöt ole mitään kilpailuja.”
Oon netistä koittanu ettii tietoa puoleen ja vastaan ja argumenttejä miehelle esittäessä on vastaus ollu luokkaa ”no muut ihmiset voiki sitten sen tulla meille ostamaan.”

Eikä kyse ole todellakaan rahasta, vaan siitä että kun mies jotain päättää niin se on sitten niin. Oon tällä hetkellä valitettavasti työtön (raskaus tuli yllättäen ja aika pahaan tilanteeseen mut nähden, mutta mies sillon totes ettei hätää hän hoitaa) ja mitään tukia en todellakaan saa miehen tulojen takia.

Kaikki vauvan asiat voiki miehen mielestä ostaa vähän sinnepäin ja ei talvivauva mitään uusia talvikamoja tarvis äitiyspakkauksen lisäks, eli tod näk joutuu raukka käyttämään äp toppista,tumppuja ja tossuja. Rahaa olis vaikka käärii lapsi kultaan, mutta kun ei se häntä liikuta ja tän takia onkin ollu aika vaikee raskausaika. Hormooneiden takia on muutenkin tosi herkillä ja se että mies tahallan iskee takasin kun puhun hankinnoista luokkaa ”no mä maksan tosta sit puolet, revi ite loput”
Yhtäkään yli 56 vaatetta ei meidän taloudessa ole ja tiedän että siitä vasta riitaa syntyykin kun vauva kasvaa nopeesti.

Mitä vittua täs tilantees voi edes tehdä?! Muuten meillä on ihan hyvä suhde ja rakastava. Ollaan vaan miehen kanssa ihan eri planeetoilla kun kyse on rahasta. Ja ei en ole mikään kauheen tuhlaava ihminen. Olen itse alunperinkin tosi köyhistä oloista ja nähny aina vaivaa kaiken eteen, kun taas mies periny paöjon rahaa ja elelly leveesti kun kroisokset.

Kommentit (123)

Vierailija
1/123 |
11.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sulle ei siis riitä ne toppavehkeet, mitkä tulevat äitiyspakkauksesta?

Vierailija
2/123 |
11.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä niissä äitiyspakkauksen talvikamoissa on vikana? Meillä 1,5v käyttää jo toista talvea, rahaa olisi ostaa uudet mutta miksi kun on yhä sopivat ja kunnossa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/123 |
11.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidan olla itse vähän sekaisin vauvahuumasi kanssa?

Vierailija
4/123 |
11.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin..miehen velvollisuus on maksaa niistä kamoista vain sen puolet ja loput ovat sinun vastuullasi. 

Vierailija
5/123 |
11.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän takia ei kannata jättää omaa talouttaan sen tienaavan ihmisen varaan, koska se tienaava ihminen saa itse sanella mihin rahansa käyttää loppupeleissä. 

Vierailija
6/123 |
11.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en kysele mieheltä, mä vaan ostan ne mitä tarvitaan. Monesta ”turhasta” mies on käytössä todennut, että olipa tämä kätevä sittenkin, eli esim. just telakasta.

Vierailija
7/123 |
11.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauhea pihe mies.

Vierailija
8/123 |
11.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Telakka autossa on turvallisempi. Perustele sillä. Muuten kannatta sitten vaan itse säästää ja ostaa se minkä itse haluat ja laskuttaa puolet mieheltä.

Vierailija
9/123 |
11.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen samaa kuin toisetkin, mikä niissä äp:n vaatteissa on vikana? Vai pitääkö sulla olla vimpan päälle hienoa että toiset ihastelisi? Vaikutat lapselliselta, sori.

Vierailija
10/123 |
11.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinulle ei oikeasti äitiyspakkauksen vaatteet kelpaa, sympatiat ovat kyllä nyt miehen puolella. Tarpeellinen pitää toki ostaa, mutta hyvää tavaraa ei minusta pidä jättää käyttämättä.

Vierailija
11/123 |
11.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No haloo äp haalari on yksivuotiaan kokoa!!!!Nyt syntyvä lapsi hukkuu sinne.Haalari itsessään on tosi hyvä .

Vierailija
12/123 |
11.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä niissä äitiyspakkauksen talvikamoissa on vikana? Meillä 1,5v käyttää jo toista talvea, rahaa olisi ostaa uudet mutta miksi kun on yhä sopivat ja kunnossa?

Se toppahaalari on vastasyntyneelle ihan valtava. Mä koin fiksuksi semmoisen toppamakuupussin, minkä sai vaunuihin ja myöhemmkn rattaisiin.

Vierailija
13/123 |
11.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä aikoinaan se äitiyspakkauksen haalari taittui vauvalle makuupussiksi. Sisään pystyi laittamaan sen ohuemman pikkuhaalarin.

Vierailija
14/123 |
11.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä se isä voisi kaivaa kuvetta ja hankkia omalle lapselleen asianmukaiset vermeet. Se telakka esim. todella helpottaa elämää, eikä edes ole mikään iso hankinta. Toivotaan että miehen mieli muuttuu kun lapsi on syntynyt. Voi olla että aluksi lapseen menevään rahaan kiinnittää enemmän huomiota ja ajan kanssa muuttuu ihan luonnolliseksi asiaksi että lapsi maksaa ja sille pitää käytännössä koko ajan hankkia jotain seuraavat 20 vuotta...

Vierailija
15/123 |
11.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No se niissä on vikana etteivät ne todellakaan ole vastasyntyneen kokoa!

Vierailija
16/123 |
11.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tiedä minkä kokoisia vauvoja palstalaiset synnyttää, mutta mun normaalikokoiset vauvat (50-53 cm) olisivat hukkuneet äityispakkauksen haalariin! Tukehtumisen vaara olisi ollut suuri. Ja vaikka kuinka kääri 62 ja 68 cm vaatteista hihat niin näyttivät siltä kuin olisi liian suuri säkki päällä. (Esikoisen kohdalla todella luulin että äityispakkaukset vaatteet riittävät, niin käytäntö opetti vääräksi luuloni.)

Jo ihan vauvan mukavuuden ja turvallisuuden vuoksi sopivan kokoisia vaatteita!

Vierailija
17/123 |
11.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se toppahaalari on vastasyntyneelle ihan valtava. Mä koin fiksuksi semmoisen toppamakuupussin, minkä sai vaunuihin ja myöhemmkn rattaisiin.

Mitä sitten? Ei se vastasyntynyt liiku, joten hyvin menee siellä haalarin sisällä "pussissa" tai sitten käyttää oikeaa pussia (joka myös tulee pakkauksessa..) mihin se vastasyntynyt tarvitsee justiinsa sopivan kokoisen talvihaalarin, en ymmärrä.

Vierailija
18/123 |
11.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvakamoihin kannattaa käyttää mahdollisimman vähän. Tarkotan, turvallista pitää olla, mutta muuten kaikki jää pieneksi tosi nopeesti ja kama täyttää kaikki nurkat. Jos nyt saisin vauvan, ostaisin puolet vähemmän ja jättäisin lähes kaiken "aiku on söpö!" ostamatta.

Vierailija
19/123 |
11.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Telakka ehdoton must! Hulluksi siinä tulisi jos alkaisi joka kerta vöitä säätämään itkevän vauvan kanssa!

Äitiyspakkauksen haalari on 1-vuotiaan kokoa.

Katso vaikka tori.fi löytyykö edullisia vauvan talvivaatteita tms. Yleensä pienet koot on hyvässä kunnossa kun käyttöaika on lyhyt. Monella myyjällä postitus onnistuu myös.

Kirppareilla kannattaa kierrellä jos sieltäpäin löytyy. Tai kysellä jos tutuilla & sukulaisilla on jäänyt vauvanvaatteita pieneksi. Tai sitten jos rahaa ei ole niin kysy kirkon diakonissalta tai onko hope-yhdistystä tms.

Itse olin ennen vauvan syntymääihan hirveen pihi kun joka paikassa toitotettiin että lasten tarvikkeisiin menee niin paljon rahaa ja plaaplaa. Kummasti sitten rahahanat aukesi kun vauva oli syntynyt ja tajusin ettei millään kikkakolmosilla ja kahdella bodyllä hommasta selviä!

Vierailija
20/123 |
11.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loinen.