Tuleeko kaupassa koskaan vastaan tuotteita joista mietit että kuka ihme tällaisiakin ostaa?
Kommentit (111)
Kaikki eines-/valmisruuat! Erityisesti lapsille tarkoitetut vanukkaat ovat kamalia. En ymmärrä miten niiden menekki on niin kova. Tyhjiä kaloreita, huonoa rasvaa ja sokeria täynnä. Ei ihme, että suomi on keskivartalolihavia täynnä.
Eilen näin kaupassa tekopaskoja. Kyllä, luit oikein. Kuka helvetti ostaa sellaisen ja mitä sillä tehdään :D? Kauppa siis oli Tiger. Sellainen muovinen iso pötkylä, what the fuck.
Vierailija kirjoitti:
Pakastettu sipuli
Tämä on minusta tärkeä tuote! Ehkä silmäni ovat tavallista herkemmät, mutta olen aina inhonnut sipulin pilkkomista. Pakastettu sipuli ei kirvele silmiä, kun siitä ei vaihdu heti nestettä, kun se on jäässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin nähdä henkilön joka ostaa valmisriisipuuroa.
YLE tai joku muu media voisi tehdä jutun henkilöstä.
Meille voi tulla tekemään juttua! :-) Mies ja minä syömme riisipuuroa tasan kaksi kertaa vuodessa, eli jouluaaton aamuna ja joulupäivän aamuna. Ja kyllä se silloin on Kokkikartanon riisipuuroa. En ole koskaan ajatellut että tuo olisi jotenkin kummallista. Kyseinen puuro on todella hyvää enkä ole ollenkaan varma osaisinko edes itse keittää riisipuuroa. Minulla on sellainen käsitys että sitä pitää vahtia todella tarkasti että ei pala pohjaan? Uuniriisipuuro on tietysti eri asia mutta emme kumpikaan pidä siitä.
Ohis: kerroskattilassa ei tarvitse vahtia supertarkasti.
Mutta vanhemmilleni vien valmispuuroja. Käteviä heille.
Vanhukset ja vammaiset ovat toki asia erikseen, mutta tervekätinen ihminen ostamassa pakastesipulia on säälittävä. Toinen vastaava esimerkki on hevihyllyn valmiit keittojuurekset, joissa on viikko sitten kuorittuja kuivahtaneita juureksia ja purjonpätkä. Miksi ostaa kalliimmalla vanhempaa ja mauttomampaa tavaraa? Sipulin pilkkoo parissa minuutissa ja porkkanan kuorii sekunneissa. Niitä saa myös ostaa yksittäin eri kokoisia, joten mitään paloja ei tarvitse kaappiin jättää.
Vierailija kirjoitti:
Eilen näin kaupassa tekopaskoja. Kyllä, luit oikein. Kuka helvetti ostaa sellaisen ja mitä sillä tehdään :D? Kauppa siis oli Tiger. Sellainen muovinen iso pötkylä, what the fuck.
Kai noitten paskojen valmistaja on ajatellut, että ei ihmiset viitsi enää käydä edes paskalla. Parempi tehdä niille valmis tuote.
Niitä valmiiksi keitettyjä ja kuorittuja kananmunia ihmettelen, että mihin tilanteeseen niitä ostetaan? Kun se keittäminen ei nyt niin iso vaiva ole.
Vaateostoksilla usein mietin, viimeksi nauraessani poikani kanssa ääneen HM:n koomisille jouluneuleille, jotka oli ihan uskomattoman naurettavan näköisiä. Sääliksi käy jokaista, joka saa joulupaketistaan sellaisen.
Ruokakaupoissa ihmettelen juotavia jogurtteja ja heviosaston valmiiksi pilkottuja kasviksia. Itse ostan pakastealtaasta, koska sitten ei ole niin väliä, milloin sen keiton tai vastaavan tekaisee. Luulisi noiden tuorevihannesten seassa olevien pilkottujen juuresten myös nahistuvan vallan nopeasti.
Turhia tuotteita hyllyt on täynnä, jos ajattelee vain sitä, mitä ei itse koe tarvitsevansa. Mulla esim. tupakka tai energiajuomat ois sellaisia, mutta onhan näilläkin tuotteilla vakiintuneet käyttäjäkuntansa.
Vierailija kirjoitti:
Heh, mun mutsi ostaa. Asuu yksin ja ei jaksa keitellä.
Ilmeisesti ostavat monet muutkin, koska joka Alepankin hyllystä se löytyy.
Järjetöntä maksaa puuroannoksesta pari euroa, kun itse tehtynä annoksen hinnaksi tulee käytännössä vain maidon osuus eli alle 20 senttiä.
Mutta suotakoon se hänelle :)
Vierailija kirjoitti:
Mun asiakkaista: vanhukset. Sellaiset, jotka vielä jaksaa kauppaan tulla, mutta ruoanlaitto on jo liikaa voimille, kun ikää on 80-100v.
Mielestäni kaikki halpisjälkkärit, kuten vispipuuro tai joku kiisseli muovirasiassa ovat ostoksia, joita itse ei ikinä tule ostettua. Myös hajustetut terveyssiteet ovat täysin tarpeettomia.
Ja sellaiset mukahienot, muttei kuitenkaan, valmisruoat. Niinkuin joku muusi+poronkäristys...kallista ja huonoa ruokaa...
Varmaan tulisi paljonkin jos kävisin kaupassa ja tulisi sellaistakin, jota haluaisin kokeilla, nyt vain selailen K-kaupan ja S-marketin sivustoja ja teen puutelistat miehelle.
Minä olen pirun laiska. Niin laiska, että en viitsisi edes syödä, jos ilman eläisi. Ruuanlaitto on niin turhaa (paitsi, jos saa jonkun tarmonpuuskan ja keittää viisi litraa makkarakeittoa, jota voi sitten syödä viikon putkeen). Ostan valmisruokia (ei ole raha niin tiukalla) ja ne on mielestäni ihan hyviä. Puheena ollut riisipuurokin on hyvää eikä ainesosaluettelossa ole muita aineita kuin kotitekoisessa puurossa, jota saa hämmennellä tunnin kun valmispuuro lämpiää mikrossa puolessatoista minuutissa. Sitäpaitsi tuen osaltani kotimaista elintarviketeollisuutta käyttämällä aikani ruuanlaiton sijasta asioihin, joista saan iloa.
Vierailija kirjoitti:
Vanhukset ja vammaiset ovat toki asia erikseen, mutta tervekätinen ihminen ostamassa pakastesipulia on säälittävä. Toinen vastaava esimerkki on hevihyllyn valmiit keittojuurekset, joissa on viikko sitten kuorittuja kuivahtaneita juureksia ja purjonpätkä. Miksi ostaa kalliimmalla vanhempaa ja mauttomampaa tavaraa? Sipulin pilkkoo parissa minuutissa ja porkkanan kuorii sekunneissa. Niitä saa myös ostaa yksittäin eri kokoisia, joten mitään paloja ei tarvitse kaappiin jättää.
Ostan usein. S-marketissa tuo maksaa 2 euroa. Jos ostaisin erikseen porkkanapussin, palan selleriä, palan palsternakkaa, purjoa, nuo karkeesti olisi jo reilu neljä euroa. Paljon enemmän tekemistä, kun niitä pitää vielä vähän kuoria, siis vaikka selleriä. Ja niistä jäisi yli porkkanoita ja purjoa, ainakin itseltä saattaisi mennä purjoa hävikkiin, joskus porkkanoitakin kun ne unohtuu kaapin perälle. Kun ostaa tuon valmiin kahden euron setin, tulee se siihen tiettyyn käyttöön eikä jää mahdollisesti mitään yli ja ainakin sillä kerralla edullisempaa kuin ostaa kaikki samat erikseen. Tämä tietysti nyt riippuu siitä, kuinka paljon on aikaa käytettävissä ruoanlaittoon, silloin voi kaiken helposti optimoida niin, että ei hävikkiä tule.
Vierailija kirjoitti:
Pakastettu sipuli
Minä käytän :) Olen saanut kolarissa aivovamman joten kädet ei toimi kunnolla.
Vierailija kirjoitti:
Kuorittu ja valmiiksi viipaloitu appelsiini oli kyllä sellainen että mieleen tuli että kuka hemmetti näitä pakkauksia ostaa. Toisaalta ostan itse keitettyjä, kuorittuja kananmunia niin että eipä kai minulla ole varaa sanoa.
No vanhukset ja vammaiset vaikkapa.
Vierailija kirjoitti:
Valmis munavoi, erotellut keltuaiset ja valkuaiset, ylipäätään kaikki prosessoitu kun se prosessosinti on melko helppoa tehdä itsekin.
Mulla on kaveri, joka käyttää näitä. Hänellä toimii vaan toinen käsi. Ei ole helppo erotella tai tehdä munavoita.
Vierailija kirjoitti:
No tule meille töihin katsomaan, valmis riisipuuro on monella eväänä usein. Ihan tavallisia, täyspäisiä naisia ovat.
Meidän kyläkaupassa on niin laaja valikoima, että ihmettelen kuka niitä tuotteita ostaa. Joku niitä ostaa, itse pitäydyn perustuotteissa.