Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä saisi vanhan ajan hyasintteja, jotka myös tuoksuisi kunnolla?

Vierailija
11.12.2017 |

Olen jo useamman vuoden ihmetellyt kaupoissa myytävien hyasinttien "hajun" vaimeutta. Lapsuudesta tuttu voimakas ja jouluinen tuoksu puuttuu näistä nykykukista kokonaan. Ei kai vaan kasvattajat ole joidenkin hajusteherkkien vaatimuksesta menny jalostamaan vähemmän tuoksuvia lajikkeita?

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
11.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaaleanpunaiset hyasintit tuoksuvat eniten, valkoiset vähiten.

Vierailija
2/33 |
11.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaaleanpunaiset hyasintit tuoksuvat eniten, valkoiset vähiten.

En osaa arvioida tuolta kantilta, mielestäni kaikki lajikkeet väristä riippumatta on jalostettu valitettavasti "tuoksuttomiksi".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
11.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

sama käynyt kuin ruusuillakin, jalostettu liikaa

Vierailija
4/33 |
11.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei enää mistään. Takavuosina hyasintit vielä tuoksuivat ja kestivätkin mutta nykyään kaikki on niin liikaa jalostettua.

Vierailija
5/33 |
11.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku ei kestä kukan voimakasta tuoksua niin pysyköön kaukana myyntihyllystä ja ilmoittakoon vaikka etukäteen asiasta kun menee kyläilemään. Antaisitte meidän muiden kuitenkin nauttia tästä ihanasta joulun ajan kukasta ilman mitään jalostettuja mutanttihyasinttejä.

Vierailija
6/33 |
11.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyasintti haisee.

Vierailija
7/33 |
11.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyasintti haisee.

Siksi sitä kutsutaankin myös hajusintiksi.

Vierailija
8/33 |
11.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinisissä on voimakkain aromi 😷, vaaleanpunaisissa kevyt tuoksu ja valkoisissa vain häivähdys. Sinisillä on sipuli liilanvärinen, siitä tunnistaa, jos ei ole vielä kukkavarsi kehittynyt tai väriä merkitty kaupassa. Vaaleanpunaisella ja valkoisella sipuli on normaali ruskeankellertävä. Pitkästä aikaa ostin sinisen ja kyllä koko kämppä on täynnä hajua, ehkä hieman liikaakin.

Vierailija
9/33 |
11.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet oikeassa ap, nenä täytyy työntää kukkaan, että saa edes vähän tuoksutella. Muistan, kun ennen se ihana tuoksu leijui huoneessa. Viime jouluna minulla oli kolme hyasinttia yhdessä hioneessa, mutta tuoksu puuttui.

Vierailija
10/33 |
11.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän aidon aromikkaan sinisen ostin lidlistä, tosin luulen että myyntilajikkeet ovat aika lailla samoja kaikissa kaupoissa. Haju tosiaan leijailee huoneessa ja on täyttänyt koko kaksion. Sillä rajalla, onko liikaa jo.

Vierailija
11/33 |
11.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huiskulan pakkaamana ostin joskus Stokkalta, ja ainakin silloin mielestäni oli ihan ok laatu ja myös tuoksui kuten pitääkin.

Vierailija
12/33 |
11.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta nykyisetkin hyasintit tuoksuvat todella voimakkaasti! Kaupassa niitä on ihana nuuhkia hetken aikaa, mutta kotiini en ottaisi. Tiesittekö että hajuaistin heikkeneminen on usein Alzheimerin taudin ensimmäinen oire?

Vierailija
13/33 |
11.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin Tokmannilla oli huumavaa tuoksu hyasinttihyllyn kohdalla! Meillä mies ei voi sietää sitä tuoksua, joten tyydyin nuuskuttelemaan sitä kaupassa.

Vierailija
14/33 |
11.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa että sininen tuoksuu eniten, sellainen täytyy sitten ostaa.

Vierailija
15/33 |
11.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa että sininen tuoksuu eniten, sellainen täytyy sitten ostaa.

No ei niissäkään kehumista.3 kpl mallia Pirkka tällä hetkellä kotona ja vaisua on tuoksu.Noi ovat kai kotimaisia.Ensimmäinen ostamani tuoksui hyvin,mutta olikin ulkolainen,sama havainto viime vuodelta.

Ottaa päähän,ostan hyasintteja nimenomaan tuoksun takia.

Vierailija
16/33 |
11.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on hyvä juttu, että ne eivät haise enempää. Kurjaa, kun julkisissa tiloissa on haju kukkia ja kurjaa, kun joskus joku tuo meille hyasintteja, niin joudun heittämään ne heti pois.

Ei myöskään ole mukavaa käydä kyläpaikassa, josta täytyy kohta lähteä pois hajun takia tai vaatia isäntäväkeä viemään kukkansa pois. Hankalaa silloin, jos meitä vieraita on useampia ja joku toinen vieras on ne tuonut.

Vierailija
17/33 |
11.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin haluaisin sellaisen voimakkaasti tuoksuvan hyasintin, koska siitä tulee mieleen lapsuuteni joulut. Äitini ei tykännyt hyasinteistä joulukukkina, mutta aina joku sukulainen sellaisen meille toi.

Toinen, mitä olen etsinyt jo parina vuonna, on tietynlainen adventtikynttilä, jollaisia meillä oli aina joulun alla. En ole löytänyt sitä muistuttavaakaan. Täytyy varmaan mennä itse jonnekin kynttiläpajalle valmistamaan sellaisia muistikuvani perusteella. Nythän adventtiaika alkaa taas jo olla ohi, mutta ensi joulua varten.

Vierailija
18/33 |
11.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko ihan tosissanne? Kyllähän ne tuoksuu todella voimakkaasti "edelleen"! Aina sen ostan kun itsekin tuoksusta pidän, mutta sitten päädyn sen yhden hyasintin sijoittamaan jonnekin eteisen hattuhyllylle, ettei se tuoksu valtaa ihan koko asuntoa. 

Vierailija
19/33 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tossa pöydällä 3kpl Pirkka-hyasintteja ja petyin pahasti, koska ne eivät tuoksu ollenkaan. Ostin vielä sinisiä, koska luin tästä ketjusta, että ne tuoksuisivat eniten. Pyh! Nenän jos laittaa kukkaan kiinni niin jotain mietoa haistaa, mutta muuten ei mitään. Mä rakastan hyasintin tuoksua, onneksi mulla on edes sen tuoksuista käsisaippuaa...

No ensi vuonna ei ainakaan Pirkka-merkkistä hyasinttia!

Vierailija
20/33 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just nostin ton hyasintin töissä yöksi ulos ku alkaa jo päätä särkeä tuo lemu.

Työsuojeluasia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan yhdeksän