Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten tunnistaa pelimies?

12121212
10.12.2017 |

Minut haastettiin kirjoittamaan aiheesta. Olette vapaita kommentoimaan, kritisoimaan ja tekemään lisäyksiä.

Olen siis ollut 25-vuotiaaksi asti kamupoika, naisten uskottu mies. Siitä eteenpäin olen itse opetellut pelimieheksi (tai yrittänyt ainakin). Lisäksi tunnen kaksi 200+ kaadon pelimiestä.

1. pelimies ei vaikuta pelimieheltä
Jos mies vaikuttaa "pikkutakkipelleltä" tms, ei hän luultavasti ole pelimies vaan naisia saamaton mies joka yrittää näyttää saamamieheltä. Pelimies voi siis olla duunari, hippi, liikemies tai kuka tahansa - ja luultavasti pyrkii näyttämään tavalliselta mieheltä. Hän on yleensä sosiaalinen mutta joskus salaperäinen, harvemmin öykkäri. Hän ilmestyy jostain. Iskettyään silmänsä sinuun, pelimies yleensä lähestyy nopeasti ja oikea-aikaisesti, jopa ns. kolmen sekunnin säännön mukaisesti.

2. pelimiehen kanssa "asiat vain tapahtuvat"
Pelimies on rento, itsevarma ja määrätietoinen mutta samanaikaisesti sulava. Hän etenee nopeasti romanttiseen ja seksualiseen puheeseen, ja kosketteluun yleensä käsivarresta aloittaen. Pelimiehen kanssa tuntuu kuin olisi jännittävällä matkalla, jolla kaikki sujuu melkeinpä itsestään. Seksikin on sulavaa, ehkä kiihkeää ja räjähtävää, mutta kaikki sujuu hämmästyttävän helposti vaikka vasta tapasitte. Kysy itseltäsi kuinka mies oppi käsikirjoittamaan ja ohjaamaan tarinan jonka sinä pääsit kokemaan? Oliko kaikki oikeasti sitä kemiaa?

3. Peli perustuu Tunteisiin
"Vaikuttaa siltä" ja "tuntuu siltä" että mies on sinusta haltioitunut. Sitä kutsutaan LMR-taktiikaksi, jolla mies luo tunteen että hän on naisen pauloissa. Taktiikan tehokkuus perustuu siihen ettei ihastunut ajattele järjellä, tai rationalisointihamsteroi asiat itselleen edullisella tavalla. Kylmät faktat ja Occamin partaveitsi osoittaisivat mistä on todellisuudessa kyse. Jos pystyt perustelemaan miehen kiinnostuksen aitoutta tämän välittämillä tunteilla vaan et konkreettisilla teoilla, hälytyskellojen pitäisi soida.

4. Treffien kulku
Treffit ovat kuin panotreffejä. Tavataan, kevyttä tunnespeakkia, kivaa yhdessäoloa - ja seksiä. Mies luo tunteen sielunkumppanuudesta, mutta jos keskustelu olisi kirjallinen, siinä ei näkyisi todisteita miehen halusta olla _myös_ paras ystäväsi.
Seksin jälkeen miehen kiinnostus saattaa jossain määrin lopahtaa, vaikka "jälkihoito" olisi kunnolla hallussa. Mies saattaa vaikuttaa kärsimättömältä poistumaan paikalta ehkä kiireeseen vedoten, sen sijaan että haluaisi olla kanssasi päiväkausia yhteen menoon. Miksei puhelias ja syvällinen mies haluakaan istua viikonloppua kanssasi talon katolla juttelemassa tähdistä? Miksi mies kuuntelee, muttei jotenkin vaikuta olevan erityisen kiinnostunut ajatuksistasi? "Sori olen väsynyt, meni pitkään töissä"?
Mies saattaa olla myöhässä koska hänellä oli menoa, kun sinä jännität onko kampaus hyvin ja näyttääkö uusi mekko hyvältä.

5. haluttomuus julkistaa tapailu ja yksityisyys
Mies ei esittele sinua ystävilleen tai perheelleen, keskustelut somessa käydään privaatisti eikä FB-seinällä tai Instan kuvakommenteissa. Mies ei halua yllätystapaamisia vaan pitää tiukasti kiinni yksityisyydestään. Ehkä mies ei halua sinun edes soittavan hänelle, koska "työ" tai "harrastukset". Mies varoo ettei kumpikaan jätä tavaroitaan tai mitään todisteita tapailusta toisen kämppään. Mies vahtii puhelintaan tarkasti, sinä ja Samsung ette saa jäädä kahden kesken, ainakaan ellei puhelimessa ole salasanoja varmistamassa ettet pääse urkkimaan. Mies on tietääksesi sosiaalinen, mutta silti jossain määrin salaperäinen.

Kommentit (241)

Vierailija
101/241 |
09.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä sitten? Aina on ollut hurmaavia kusipäitä, ja sitten liian hyväuskoisia ihmisiä. Joku ongelmahan noilla on kun ei pysty oikeaan rehelliseen suhteeseen, mutta se on ihan heidän ongelmansa, ei muiden. Ja aina on ollut henkisiä keskenkasvuisia, jotka ovat nähneet noissa pelailuissa jotakin muuta kun säälittävää. 200 "kaadon" mies on pelkästään säälittävä tapaus, paitsi jonkun ihan jon-ne-n mielestä.

Jos on oma pää ja itsetunto kunnossa, ei tuollaisiin lankea. Kaikki tuntevat sananlaskun siitä, että jos jokin näyttää liian hyvältä ollakseen totta, se ei totta olekaan.

Kyllä mulla ainakin soi varoituskello, jos kaikin tavoin hurmaava ja ihana mies ei saa suhteitaan koskaan kestämään kuin hetken. Se kertoo siitä, että mies on hurmaavan kuoren alla mätä, ei tarvitse omakohtaisesti kokeilla.

Miksi argumentoit niin epärehellisesti?

Kyky, ja halu, ovat eri asioita. "Ei pysty", "ei saa", vaikka todennäköisempi tilanne on, ettei halua.

Silloinhan tuo vasta säälittävää onkin. Ei edes halua kunnioittaa muita.

Niinkö?

Siis säälit häntä, joka saa mitä haluaa vetämällä roolia. Et sääli häntä, joka tulee höynäytetyksi eikä saa mitä haluaa?

Taitaa "sääli" sanan tarkoitus mennä vähän ohi sinulla. Käytät sitä hyökkäyksenä, yrität nostaa itsesi ylemmälle tasolle. Aika keinotekoista pönkittämistä, oikeastaan... säälittävää.

Pahoittelut jos meni tunteisiin, ajattelin asiaa hieman eri näkökulmasta. Sääli oli oikein hyvä sanavalinta kuvaamaan ajatuksiani henkilöstä, jolla on noin suuria puutteita tunneälyssä. Ilman mitään pönkittämistä.

Vierailija
102/241 |
10.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli tällainen pelimiestyyppi kuvioissa ja mä heitin sen kaveriasteelle, kun homman nimen tajusin. Ennen seksiä tämän tein. Vieläkin ottaa välillä yhteyttä ihan arkisista jutuista, joten onko tää jotain hiton lämpimänä pitämistä edelleen hänen päässään vai voiko mies pitää mua oikeesti kaverina? Eli voiko entisestä hoidosta tulla pelimiehelle ystävä oli mun kysymys, johon en tiedä vastausta :) Nyt pyytäny mua reissuun porukan kanssa, mutta just mietin, että onko tää vieläkin jotain säätämistä, vaikka ei oo mitään ollu enää aikoihin meijän välillä. Paitsi siis kaveruutta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/241 |
10.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai onko se niin. Ehkä onkin hyväksikäytetty vain yhdeksi yöksi ja siitä luulo pelimies.

Vierailija
104/241 |
10.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä sitten? Aina on ollut hurmaavia kusipäitä, ja sitten liian hyväuskoisia ihmisiä. Joku ongelmahan noilla on kun ei pysty oikeaan rehelliseen suhteeseen, mutta se on ihan heidän ongelmansa, ei muiden. Ja aina on ollut henkisiä keskenkasvuisia, jotka ovat nähneet noissa pelailuissa jotakin muuta kun säälittävää. 200 "kaadon" mies on pelkästään säälittävä tapaus, paitsi jonkun ihan jon-ne-n mielestä.

Jos on oma pää ja itsetunto kunnossa, ei tuollaisiin lankea. Kaikki tuntevat sananlaskun siitä, että jos jokin näyttää liian hyvältä ollakseen totta, se ei totta olekaan.

Kyllä mulla ainakin soi varoituskello, jos kaikin tavoin hurmaava ja ihana mies ei saa suhteitaan koskaan kestämään kuin hetken. Se kertoo siitä, että mies on hurmaavan kuoren alla mätä, ei tarvitse omakohtaisesti kokeilla.

Minua ei kiinnosta parisuhde. Minulla ei ole ongelmaa saada naisia ja siksi puuttessa ei tarvi elää. Enkä myös senkää takia ota vakituista, koska olisin maailman paskin poikaystävä. En minä olisi uskollinen ja en todellakaan halua loukata ketään. Muutamalle naiselle olen sanonut tämän ihan suoraan, kun olisivat halunneet enemmän. Kerroin heti, että älä hajota elämääsi minun takiani. En ole käsikädessä kulkeva ihminen. En vaan pysty olemaan yhden kanssa ja siksi on parempi elää näin miten elän. Minulla on aina naisten kanssa kivaa ja yksikään ei ole lähtenyt naama vinossa ajatellen, että olipas kuspää äijä. Kahden kanssa on pelkkä seksisuhde, koska itse ymmärsivät että on parempi olla sinkkuna ja tehdä mitä vain ilman stressiä parisuhteesta ja sänkyyn pääsee aina.

Vierailija
105/241 |
10.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua ei kiinnosta parisuhde. Minulla ei ole ongelmaa saada naisia ja siksi puuttessa ei tarvi elää. Enkä myös senkää takia ota vakituista, koska olisin maailman paskin poikaystävä. En minä olisi uskollinen ja en todellakaan halua loukata ketään. Muutamalle naiselle olen sanonut tämän ihan suoraan, kun olisivat halunneet enemmän. Kerroin heti, että älä hajota elämääsi minun takiani. En ole käsikädessä kulkeva ihminen. En vaan pysty olemaan yhden kanssa ja siksi on parempi elää näin miten elän. Minulla on aina naisten kanssa kivaa ja yksikään ei ole lähtenyt naama vinossa ajatellen, että olipas kuspää äijä. Kahden kanssa on pelkkä seksisuhde, koska itse ymmärsivät että on parempi olla sinkkuna ja tehdä mitä vain ilman stressiä parisuhteesta ja sänkyyn pääsee aina.

Kerrot tuon naisillesi varmaan ennen kun päädytte sänkyyn etkä vasta sen jälkeen?

Vierailija
106/241 |
10.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vai onko se niin. Ehkä onkin hyväksikäytetty vain yhdeksi yöksi ja siitä luulo pelimies.

Jos toiminta perustuu puhtaasti kusettamiseen ja tarkoituksella johdetaan harhaan, sitähän se käytännössä on.

Vierailija
107/241 |
10.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli tällainen pelimiestyyppi kuvioissa ja mä heitin sen kaveriasteelle, kun homman nimen tajusin. Ennen seksiä tämän tein. Vieläkin ottaa välillä yhteyttä ihan arkisista jutuista, joten onko tää jotain hiton lämpimänä pitämistä edelleen hänen päässään vai voiko mies pitää mua oikeesti kaverina? Eli voiko entisestä hoidosta tulla pelimiehelle ystävä oli mun kysymys, johon en tiedä vastausta :) Nyt pyytäny mua reissuun porukan kanssa, mutta just mietin, että onko tää vieläkin jotain säätämistä, vaikka ei oo mitään ollu enää aikoihin meijän välillä. Paitsi siis kaveruutta.

Vai olisiko vaan ylitulkinta saanut leimakirveen heilahtamaan tuhan herkästi? Jos hän ei ollutkaan pelimies vaan susta kiinnostunut.

Vierailija
108/241 |
10.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis mikä tuon toiminnan idea on? Eikai kukaan seksin takia moista showta pidä. Kun voi vaan sanoa hakevansa seksiä. Eli kyseessä kai jonkinlainen kummallinen leikki.

Toiminan ideana on saada parempia naisia, koska parhaat naiset eivät yleensä harrasta irtosuhteita.

Kuvottavan moraalitonta toimintaa. Mikä näissä "paremmissa naisissa" sitten niin vetää? Sitä yhtä asiaa pelurit kuitenkin vain ovat vailla ja sitä saisi niiltäkin, jotka hakevat myös pelkkiä irtosuhteita. Ja vielä helpommin.

Vierailija
109/241 |
10.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis mikä tuon toiminnan idea on? Eikai kukaan seksin takia moista showta pidä. Kun voi vaan sanoa hakevansa seksiä. Eli kyseessä kai jonkinlainen kummallinen leikki.

Toiminan ideana on saada parempia naisia, koska parhaat naiset eivät yleensä harrasta irtosuhteita.

Eiköhän pelailu ole vain oman egon pönkitystä/helppoa seksiä varten.

Vierailija
110/241 |
10.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helppojen naisten saanti ei pönkitä egoa. Päin vastoin, se saa miehenkin näyttämään halvalta.

Vierailija
111/241 |
10.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerrot tuon naisillesi varmaan ennen kun päädytte sänkyyn etkä vasta sen jälkeen?

Ei se ole pelimies tai -nainen joka tekee säännöt selväksi heti, jos toinen osapuoli silti elättelee muita toiveita ja särkee itsensä niin se on sitten oma vika. Naisena kerron ekalla tapaamisella etten etsi parisuhdetta. Yhteen ihmiseen tein silti tuon ihastumisvirheen.

Samaistun osittain tuohon ylempään viestiin, paitsi että olisin hyvä/uskollinen suhteessa, en vaan halua jumittaa itseäni siihen ainakaan tässä elämänvaiheessa. On tullut tavattua pelimiehiä, wannabe-sellaisia ja vähän kaikkea suht normaalin ja epänormaalimman miehen väliltä. Mihinkään "ihan ok"-parisuhteeseen en tyydy, pelkkiä seksi- tai fwbsuhteita siihen asti että joku täysin kolahtaa, jos kolahtaa.

Vierailija
112/241 |
10.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

4. Treffien kulku

Treffit ovat kuin panotreffejä. Tavataan, kevyttä tunnespeakkia, kivaa yhdessäoloa - ja seksiä. Mies luo tunteen sielunkumppanuudesta, mutta jos keskustelu olisi kirjallinen, siinä ei näkyisi todisteita miehen halusta olla _myös_ paras ystäväsi.

Seksin jälkeen miehen kiinnostus saattaa jossain määrin lopahtaa, vaikka "jälkihoito" olisi kunnolla hallussa. Mies saattaa vaikuttaa kärsimättömältä poistumaan paikalta ehkä kiireeseen vedoten, sen sijaan että haluaisi olla kanssasi päiväkausia yhteen menoon. Miksei puhelias ja syvällinen mies haluakaan istua viikonloppua kanssasi talon katolla juttelemassa tähdistä? Miksi mies kuuntelee, muttei jotenkin vaikuta olevan erityisen kiinnostunut ajatuksistasi? "Sori olen väsynyt, meni pitkään töissä"?

Mies saattaa olla myöhässä koska hänellä oli menoa, kun sinä jännität onko kampaus hyvin ja näyttääkö uusi mekko hyvältä.

Minun kohdalla pelimies törmää tähän kohtaan: en harrasta seksiä ennen kuin mies käytännössä on osoittanut olevansa todella kiinnostunut sekä ihastunut minuun. Minua joutuu odottamaan, koska olen sekä ujo että vierastan läheisyyttä ihmisen kanssa, joka ei tunnu "omalta" sekä itseäni ärsyttäisi tavattomasti, jos lankeaisin jonkinlaiseen pelimieheen. 

Vierailija
113/241 |
10.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helppojen naisten saanti ei pönkitä egoa. Päin vastoin, se saa miehenkin näyttämään halvalta.

No siksihän siinä pelaillaan että saadaan nainen ihastumaan ja antamaan. Mikä on täyttä hyväksikäyttöä.

Vaikka olisi olemassa fiksujakin naisia jotka haluavat vain seksiin perustuvia suhteita, ainakin jossain kohtaa elämästään. Mutta eihän pelimiehelle riitä aikuiset leikit.

Vierailija
114/241 |
10.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

4. Treffien kulku

Minun kohdalla pelimies törmää tähän kohtaan: en harrasta seksiä ennen kuin mies käytännössä on osoittanut olevansa todella kiinnostunut sekä ihastunut minuun. Minua joutuu odottamaan, koska olen sekä ujo että vierastan läheisyyttä ihmisen kanssa, joka ei tunnu "omalta" sekä itseäni ärsyttäisi tavattomasti, jos lankeaisin jonkinlaiseen pelimieheen. 

Ikävä kyllä ovat hyviä esittämään ihastunutta ja saattavat odottaa kauankin että pääsevät tavoitteeseensa. Eli ei välttämättä toimi tuo. Ehkä sitten jos kosintaan asti odotat, voit olla varma.

Vierailija
115/241 |
10.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiks ne pelimiehet pelaa pokemonia ja cs:ää

Vierailija
116/241 |
10.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aito pelimies tykkää haasteista, onnistumisesta tulee hänelle itsetuntoasia.

Ei sellaista pihtaamalla muuta kun yllytä lisää.

Hauska miten taas meni tunteisiin tuolla 'olette pilalla'- huutajalla.

Vierailija
117/241 |
10.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten on mahdollista että "kiltti ja kunnollinen" 121212 tuntee pelimiesten metodit noin hyvin?

Ai niin... :/

Vierailija
118/241 |
10.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuvottavan moraalitonta toimintaa. Mikä näissä "paremmissa naisissa" sitten niin vetää? Sitä yhtä asiaa pelurit kuitenkin vain ovat vailla ja sitä saisi niiltäkin, jotka hakevat myös pelkkiä irtosuhteita. Ja vielä helpommin.

Sanoit sen itse. Se että paremmilta naisilta ei saa niin helposti.

Pelimiehellehän itse jahti on tärkeä - juuri siksi pelimies tulee naisten kanssa niin hyvin juttuun. Nainenkaan ei tyypillisesti halua vain lopputulosta, vaan sen elokuvan joka lopulta johtaa parisuhteeseen. Siinä pitää olla erilaisia vaiheita/kohtauksia, voimakkaita ja vaihtelevia tunteita, jne. Tavismies harvemmin nauttii aloitteen tekemisestä, sosiaalisesta briljeeraamisesta tai naisen tavoittelusta silloin kun ei saa kiinnostukselleen minkäänlaista vastakaikua. Pelimiehelle juuri tämä on pelin suola.

Jahti on nautinnollisempi kun saaliin kaataminen on epävarmaa, ja onnistuminen antaa tunteen menestyksestä.

Vierailija
119/241 |
10.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten on mahdollista että "kiltti ja kunnollinen" 121212 tuntee pelimiesten metodit noin hyvin?

Ai niin... :/

Koska tunnen kaksi pelimiestä, ja myös siksi koska naiset tunnetasolla haluavat pelimiehiä. Kuten jo selitin: nainen haluaa parisuhteeseen soidinmenotaitoisen, kokeneen miehen. Ensin voimakkaita tunteita, sitten turvallista vakiintumista. Eli jännän ulkokuoren sisältä löytyy turvallinen mies. Pelimiestaidot ja kokemus ovat miehelle kuin miehelle eduksi. 

"Naisille ei ole tärkeintä miten asiat ovat, vaan se miltä ne tuntuvat"

Kaltaisellani K&K-miehellä ei juuri ole muita vaihtoehtoja kuin oppia pelin säännöt, koska muuten jää sivuun :(

Vierailija
120/241 |
10.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sivuun te höpö-höpö-miehet olette jo jääneet. Eikä siinä auta nuo tyhmät oppaat yhtään, päin vastoin.

Luuserit pelaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi yhdeksän