Miten tunnistaa pelimies?
Minut haastettiin kirjoittamaan aiheesta. Olette vapaita kommentoimaan, kritisoimaan ja tekemään lisäyksiä.
Olen siis ollut 25-vuotiaaksi asti kamupoika, naisten uskottu mies. Siitä eteenpäin olen itse opetellut pelimieheksi (tai yrittänyt ainakin). Lisäksi tunnen kaksi 200+ kaadon pelimiestä.
1. pelimies ei vaikuta pelimieheltä
Jos mies vaikuttaa "pikkutakkipelleltä" tms, ei hän luultavasti ole pelimies vaan naisia saamaton mies joka yrittää näyttää saamamieheltä. Pelimies voi siis olla duunari, hippi, liikemies tai kuka tahansa - ja luultavasti pyrkii näyttämään tavalliselta mieheltä. Hän on yleensä sosiaalinen mutta joskus salaperäinen, harvemmin öykkäri. Hän ilmestyy jostain. Iskettyään silmänsä sinuun, pelimies yleensä lähestyy nopeasti ja oikea-aikaisesti, jopa ns. kolmen sekunnin säännön mukaisesti.
2. pelimiehen kanssa "asiat vain tapahtuvat"
Pelimies on rento, itsevarma ja määrätietoinen mutta samanaikaisesti sulava. Hän etenee nopeasti romanttiseen ja seksualiseen puheeseen, ja kosketteluun yleensä käsivarresta aloittaen. Pelimiehen kanssa tuntuu kuin olisi jännittävällä matkalla, jolla kaikki sujuu melkeinpä itsestään. Seksikin on sulavaa, ehkä kiihkeää ja räjähtävää, mutta kaikki sujuu hämmästyttävän helposti vaikka vasta tapasitte. Kysy itseltäsi kuinka mies oppi käsikirjoittamaan ja ohjaamaan tarinan jonka sinä pääsit kokemaan? Oliko kaikki oikeasti sitä kemiaa?
3. Peli perustuu Tunteisiin
"Vaikuttaa siltä" ja "tuntuu siltä" että mies on sinusta haltioitunut. Sitä kutsutaan LMR-taktiikaksi, jolla mies luo tunteen että hän on naisen pauloissa. Taktiikan tehokkuus perustuu siihen ettei ihastunut ajattele järjellä, tai rationalisointihamsteroi asiat itselleen edullisella tavalla. Kylmät faktat ja Occamin partaveitsi osoittaisivat mistä on todellisuudessa kyse. Jos pystyt perustelemaan miehen kiinnostuksen aitoutta tämän välittämillä tunteilla vaan et konkreettisilla teoilla, hälytyskellojen pitäisi soida.
4. Treffien kulku
Treffit ovat kuin panotreffejä. Tavataan, kevyttä tunnespeakkia, kivaa yhdessäoloa - ja seksiä. Mies luo tunteen sielunkumppanuudesta, mutta jos keskustelu olisi kirjallinen, siinä ei näkyisi todisteita miehen halusta olla _myös_ paras ystäväsi.
Seksin jälkeen miehen kiinnostus saattaa jossain määrin lopahtaa, vaikka "jälkihoito" olisi kunnolla hallussa. Mies saattaa vaikuttaa kärsimättömältä poistumaan paikalta ehkä kiireeseen vedoten, sen sijaan että haluaisi olla kanssasi päiväkausia yhteen menoon. Miksei puhelias ja syvällinen mies haluakaan istua viikonloppua kanssasi talon katolla juttelemassa tähdistä? Miksi mies kuuntelee, muttei jotenkin vaikuta olevan erityisen kiinnostunut ajatuksistasi? "Sori olen väsynyt, meni pitkään töissä"?
Mies saattaa olla myöhässä koska hänellä oli menoa, kun sinä jännität onko kampaus hyvin ja näyttääkö uusi mekko hyvältä.
5. haluttomuus julkistaa tapailu ja yksityisyys
Mies ei esittele sinua ystävilleen tai perheelleen, keskustelut somessa käydään privaatisti eikä FB-seinällä tai Instan kuvakommenteissa. Mies ei halua yllätystapaamisia vaan pitää tiukasti kiinni yksityisyydestään. Ehkä mies ei halua sinun edes soittavan hänelle, koska "työ" tai "harrastukset". Mies varoo ettei kumpikaan jätä tavaroitaan tai mitään todisteita tapailusta toisen kämppään. Mies vahtii puhelintaan tarkasti, sinä ja Samsung ette saa jäädä kahden kesken, ainakaan ellei puhelimessa ole salasanoja varmistamassa ettet pääse urkkimaan. Mies on tietääksesi sosiaalinen, mutta silti jossain määrin salaperäinen.
Kommentit (241)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palstalla saa kyllä todella usein lukea naisten ilmeisesti vilpittömiä ihmettelyjä siitä, kuinka "miten olisi voinut tunnistaa että mies oli peluri" -kyselyitä. Harvinaisen vaikeaa tuntuu monille olevan tunnistaa jääyleitä pelimiekkosia, tai sitten kyse on vain epärehellisyydestä jopa itselleen.
Voi olla vaikea tunnistaa, jos ei ole ennen sattunut kohdalle. Mutta sen jälkeen kun kerran sattuu, tunnistaa varmasti.
Minä olen aika monien naisten mielestä aivan ilmiselvä pelimies ja luulenko, että naiset ei tajua?!!
Minä en ole erityinen naisten naurattaja, en pidä itseäni pelimiehenä, en halua olla pelimies, en ole tutustunut pelimiesten tekniikoihin ja minulla ei ole mitään satoja kaatoja.
Luulen siis, että kaikki naiset eivät oikein aina tajuu.
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa pelimiehistä on niitä, jotka ovat aiemmin tulleet satutetuksi. Yleensä siis nainen on pelannut heidän kustannuksella ennen kuin kiltti mies on muuttunut. Kaikki, mitä pelimies tekee muille, on joku jo tehnyt hänelle. Tavallaan pelaaminen on suojautumiskeino. Pelimies myös ajattelee, ettei se mitä hänellä on tarjottavaa, riitä sellaisenaan. Siksi tarvitaan myös pelaamista.
Eli ei siis olekaan mikään kiltti mies. Oikeasti kiltti ihminen ei pahaa koettuaan laita sitä kiertämään ja säilyttää hyväntahtoisuutensa ja oikeudenmukaisuutensa. (Joku palstan määritelmä kiltille voi tosin olla eri juttu, siitä en tiedä.)
Vierailija kirjoitti:
Vähän vieläkin kaipaan pelimiestä, jota deittailin muutaman kuukauden. Valehteli päin naamaa, piti deittiprofiilinsa netissä vaikka tapailtiin ja vieläpä maksatti minulla ruoat ravintolassa, kun pankkikortti "ei toiminut". Mutta oli aivan ihana mies. Kehui mua ja jopa tiskasi oma-aloitteisesti.
Vähän ootan, että tekisi parannuksen ja huomaisi mun olevan elämänsä nainen. Seisoisi jonain aamuna ovellani ruusupuskan kanssa. :)
Minäkin kaipasin pitkään tätä peluria mutta nyt tunnen enimmäkseen vain sääliä, jos tuo todellakin on kaikki mihin hän naissuhteissaan kykenee. Toivon myös että olisi löytänyt itselleen sen elämänsä naisen, joka on vienyt kokonaan mielenkiinnon pelailemiseen. Ei enää satuttaisi muita. Mutta harvemmin näiden pelureiden kohdalla niin taitaa tapahtua.
Harmi kun tää tuli neljä vuotta myöhässä. Mentin neitsyyteni juuri tuollaiselle valehtelijalle ja hän täytti lähes kaikki nuo kohdat. Tuon k usipään takia en luota enää yhteenkään mieheen enkä luojan kiitos enää ihastu/tunne miehiä kohtaan muuta kuin himoa. En halua miehistä muuta kuin seksiä ja sitten saavat painua ulos.
Vierailija kirjoitti:
Harmi kun tää tuli neljä vuotta myöhässä. Mentin neitsyyteni juuri tuollaiselle valehtelijalle ja hän täytti lähes kaikki nuo kohdat. Tuon k usipään takia en luota enää yhteenkään mieheen enkä luojan kiitos enää ihastu/tunne miehiä kohtaan muuta kuin himoa. En halua miehistä muuta kuin seksiä ja sitten saavat painua ulos.
Kerroitko edes olevasi neitsyt?
Vierailija kirjoitti:
Pelimies myös ajattelee, ettei se mitä hänellä on tarjottavaa, riitä sellaisenaan. Siksi tarvitaan myös pelaamista.
Tämä on just se traaginen kohta. Niin monet miehet häpeävät itseään ja persoonaansa ja ovat valmiit piilottamaan sen manipuloivan, valehtelevan ja pinnallisia suhteita hakevan kuoren alle. Empatian kanssa on niin paljon vaikeuksia, ettei tajuta miten paljon tuollainen muiden elävien ihmisten esineellistäminen ja ihmissuhteiden pelillistäminen satuttaa lopulta kaikkia. Terapia tekisi hyvää, jotta pelimies pääsisi irti itseä ja toisia vahingoittavista käyttäytymismalleista ja uskaltaisi olla oma itsensä epätäydellisenäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähän vieläkin kaipaan pelimiestä, jota deittailin muutaman kuukauden. Valehteli päin naamaa, piti deittiprofiilinsa netissä vaikka tapailtiin ja vieläpä maksatti minulla ruoat ravintolassa, kun pankkikortti "ei toiminut". Mutta oli aivan ihana mies. Kehui mua ja jopa tiskasi oma-aloitteisesti.
Vähän ootan, että tekisi parannuksen ja huomaisi mun olevan elämänsä nainen. Seisoisi jonain aamuna ovellani ruusupuskan kanssa. :)Minäkin kaipasin pitkään tätä peluria mutta nyt tunnen enimmäkseen vain sääliä, jos tuo todellakin on kaikki mihin hän naissuhteissaan kykenee. Toivon myös että olisi löytänyt itselleen sen elämänsä naisen, joka on vienyt kokonaan mielenkiinnon pelailemiseen. Ei enää satuttaisi muita. Mutta harvemmin näiden pelureiden kohdalla niin taitaa tapahtua.
Juu voisin minäkin häntä vielä panna, tehdä vähän autoajeluita, mökkireissuja joissa hän hoitaa kaikki talon työt, ruuat, siivoukset, kuunnella hänen kehujaan ylipainoisesta vartalostani, keskustella kaikenlaista samalla aaltopituudella, kun "meillä niin hyvin klikkasi" :D
Mutta sitten kun mietin näitä isojakin valheita päin naamaa, naisten vaihtamista lennosta/tapailua samaan aikaan ja omat rahat törsättyään minulta pummimista joita ei koskaan maksanut takaisin, ennen totaalighostausta, niin eipä sen enempää kiinnosta. Lähinnä säälinsekaista ihmetystä aiheuttavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työkaverin veli on pelimies. Olen ollut samassa tilassa hänen kanssaan, kun oltiin porukalla ulkona juhlimassa. Supliikki-ihminen jonka kanssa tuli heti olo, että oltaisiin tunnettu 10 vuotta. EI jännittäny ketään ja osasi olla kunnioittavasti, mutta samalla erittäin rennosti. Kuunteli ja osasi puhua. Huomasin hänessä myös sellaisen asian, että kun pöydässä keskusteltiin ja siinä oli mukana tätä sivistyssanaihmistä ja ns tavallista kansaa. Tämä pelimies puhui kumpaakin kieltä sujuvasti vähättelemättä ketään. On älykäs, sivistynyt ja erittäin nokkela sanavalinnoissaan. Hän oli kun mestarivaras, joka vie taulun kuin taulun. Mutta hänessä ei ollut yhtään ylimielisyyttä, narsismia eikä mitään sellaista mikä olisi pistänyt ajattelemaan mitä toikin yrittää jne. Hänestä tuli lämmin ja välittävä olo. Sen reaktion huomasin myös muissa, kun kaikki halusivat keskutella hänen kanssaan, niin miehet kuin naiset.
Tästä seurueesta kaksi naista lähti tämän miehen matkaan eikä hän edes pokannut heitä. Nyt minun pitää tunnustaa, että minä haksahdin siihen mieheen myös itse seuraavana päivänä. Enkä tee niin ikinä. En koskaan mene sänkyyn kenenkään kanssa heti. Tämän kanssa menin, vaikka tiesin mitä eilen teki. Silti minulle tuli hänestä olo, että hän jotenkin välittää ja haluaa minua enemmän. Ei se todellakaan niin mennyt. Tiesin, mutta toivoin koko aika aivan muuta. Eikä edelleekään ole mitään pahaa sanottavaa. Olen työkaverilta kuullut mitä veljensä tekee ja kuinka paljon niitä naisia on ollut ihan aina. Teinistä lähtien.
Täytyy sanoa, että hieman kuvotta tämä tarina. Ei edes mitään pahaa sanottavaa, mutta jos tavallinen mies tekee yhdenkin virheen, on hän emäsika.
Eipä houkuta parisuhde suomamaisen naisen kanssa, kun kaikilla on joku tällainen kokemus taustalla.
Se, että näitä kokemuksia on paljon, kertonee jotain myös tarjolla olevista miehistä. Toi pelailu on todella yleistä nykyään ja siksi moni siihen törmääkin. Alkaa varmaan jo olla pienessä vähemmistössä ne, jotka eivät suhtaudu deittailuun jonain epämääräisenä leikkinä.
Kertonee tarjolla olevista naisista. Tuollaista pelailua ei olisi, jos naiset olisivat tarkempia siitä kenen kanssa sänkyyn menevät, mutta ette te enää mieheltä mitään vaadi.
Pelurihan on just se, joka näennäsesti täyttää vaatimukset. Fyysisesti erittäin vetävä ja myös miellyttävä persoonaltaan - tiettyyn pisteeseen asti. Saa tunteet heräämään pelkällä olemisellaan. Erittäin uskottava selityksissään ja ylipäänsä kaikessa siinä mitä tekee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pelimies myös ajattelee, ettei se mitä hänellä on tarjottavaa, riitä sellaisenaan. Siksi tarvitaan myös pelaamista.
Tämä on just se traaginen kohta. Niin monet miehet häpeävät itseään ja persoonaansa ja ovat valmiit piilottamaan sen manipuloivan, valehtelevan ja pinnallisia suhteita hakevan kuoren alle. Empatian kanssa on niin paljon vaikeuksia, ettei tajuta miten paljon tuollainen muiden elävien ihmisten esineellistäminen ja ihmissuhteiden pelillistäminen satuttaa lopulta kaikkia. Terapia tekisi hyvää, jotta pelimies pääsisi irti itseä ja toisia vahingoittavista käyttäytymismalleista ja uskaltaisi olla oma itsensä epätäydellisenäkin.
Totta. Tämän huomaa monesti tavasta arvostella/haukkua jopa lähisukulaisia tai muita läheisiä, vaikka senhetkistä naista kehutaan maasta taivaisiin. Itse kun en turhista kehuista perusta sen enempää kuin muiden halveksimisestakaan, niin ei tällainen seura pidemmän päälle kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole se jolle vastasit mutta miksi se tarvitsisi kertoa, jos oletuksena on ettei kumpikaan hae suhteelta pelkkää seksiä?
Vierailija kirjoitti:
Entä sitten? Aina on ollut hurmaavia kusipäitä, ja sitten liian hyväuskoisia ihmisiä. Joku ongelmahan noilla on kun ei pysty oikeaan rehelliseen suhteeseen, mutta se on ihan heidän ongelmansa, ei muiden. Ja aina on ollut henkisiä keskenkasvuisia, jotka ovat nähneet noissa pelailuissa jotakin muuta kun säälittävää. 200 "kaadon" mies on pelkästään säälittävä tapaus, paitsi jonkun ihan jon-ne-n mielestä.
Jos on oma pää ja itsetunto kunnossa, ei tuollaisiin lankea. Kaikki tuntevat sananlaskun siitä, että jos jokin näyttää liian hyvältä ollakseen totta, se ei totta olekaan.
Kyllä mulla ainakin soi varoituskello, jos kaikin tavoin hurmaava ja ihana mies ei saa suhteitaan koskaan kestämään kuin hetken. Se kertoo siitä, että mies on hurmaavan kuoren alla mätä, ei tarvitse omakohtaisesti kokeilla.
Miksi argumentoit niin epärehellisesti?
Kyky, ja halu, ovat eri asioita. "Ei pysty", "ei saa", vaikka todennäköisempi tilanne on, ettei halua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole se jolle vastasit mutta miksi se tarvitsisi kertoa, jos oletuksena on ettei kumpikaan hae suhteelta pelkkää seksiä?
Miksi se olisi oletus?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletus on, että suhde on pelkkää seksiä, jos siitä ei muuta kehity. Näin palstan naistenkin mukaan, seksi on vain seksiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi se olisi oletus?
Ehkä olen käsityksissäni vanhanaikainen mutta ajattelen että lähtökohtaisesti tapailemisella haetaan jotain muuta kuin pelkkää seksiä, jos siitä ei erikseen olla sovittu. Aina tietysti kannattaa varmistaa kuten itselläni on tapana tehdä, mutta sehän ei myöskään takaa etteikö pelailua tapahtuisi.
Eipä tästä muuta tule mieleen kun että kylläpä suomalaiset naiset ovat tyhmiä ja simppeleitä. Ole nyt sitten tuollaisen kanssa parisuhteessa. Ei kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Eipä tästä muuta tule mieleen kun että kylläpä suomalaiset naiset ovat tyhmiä ja simppeleitä. Ole nyt sitten tuollaisen kanssa parisuhteessa. Ei kiitos.
Ei muuta kun pelailemaan sit!
Olet toistellut tuota samaa jo vuosikausia eri muodoissaan.
"Minut haastettiin kertomaan aiheesta". Vrt. "ketjuni sai Vauvalla tuhansia kommentteja", "taidan olla kohta pienimuotoinen julkkis, ihanhan tässä itsetunto kohoaa". Alkaa suurudenhulluus vaivata? Mikäs siinä, leipätyö on ilmeisesti tylsää eikä naismaailmassakaan oikein onnaa.
Jokainen tietää millainen on naissankari. Ei siihen pikkukakkosia tarvita. On hyvän- tai edes siedettävän näköinen, ennen kaikkea osaa ottaa kontaktia naisiin ja jutella, ja viimeisenä, haluaa olla naistenmies ja haluaa irtosuhteita. Kukaan irtomies ei halua jäädä seksin jälkeen lässyttämään, eikä nainen epämääräisessä suhteessa itsekään halua. Kaikki naiset eivät edes halua joltain hyvältä hoidolta muuta kuin epämääräistä tapailua tai soittolupailuja. Miksi ihmeessä haluaisin tavata tällaisen miehen perheen? Itse asiassa parhaiten irtoaa jos on naiselle rehellinen. Tunnen itsekin sellaisen alemman tason pelimiehen tai pikemminkin sellaisen joka haluaa kovasti vetää pelimiehen roolia, ja hän on täysin avoin siitä ettei halua sitoutua. Sen sijaan se, että haluaa kovasti peitellä aikeitaan, harhauttaa siinä vaiheessa kun ollaan jo tapailtu ja pyörittää useita naisia salassa osoittaa pikkupoika-karkkikaupassa-asennetta ja kuuluu amatööreille.
P.S. Kukaan mies ei ole erityisen kiinnostunut naisen ajatuksista. Tai no, jotkut harvat
Ne pelimiehet jotka tunnen eivät taas mitenkään peittele sitä millaisia ovat. Muijat eivät kertakaikkiaan vaan välitä. Naiset ovat kyllä tekopyhää saastaa nykyisin.
Monet muijat vielä lopuksi haksahtavat noihin kun ovat harrastaneet seksiä monesti ja sitten se on nyyh nyyh kun se panopetteri yllätys yllätys pettääkin minkä kerkee.
Mutta sanoppa suomimuijalle että se pitäis nyt ne jalat kiinni siihen asti kunnes löytyy joku kunnollinen mies niin johan sitä saa törkyä osakseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei muuta kun pelailemaan sit!
Jooh, pitää ottaa tuon 121212 opeista opiksi. Muijat saa ihan mitä tilaavat. Ainoa mitä enää hyväksyisin parisuhteeseen on joku neitsyt joka odottaa papin aameneen asti. Kaikki muu on vaan feikkiparisuhdetta pillun takia.
Kertonee tarjolla olevista naisista. Tuollaista pelailua ei olisi, jos naiset olisivat tarkempia siitä kenen kanssa sänkyyn menevät, mutta ette te enää mieheltä mitään vaadi.