Lääkäri - paljonko tienaat nettona käteen kuukaudessa? Minkälaista tuntimäärää viikossa teet töitä?
Tuon sairaanhoitajien palkkakeskustelun herättämänä tällaista kyselyä.
Kommentit (15)
Erkoistuvilla lääkäreillä, jotka eivät vielä pitkään ole tehneet töitä, on bruttopalkka siinä 3800 euroa.
n. 2500 euroo tulee käteen ja viikkotuntimäärät päivystykset ja ylityöt mukaan lukien varmaan n. 50-55 tuntia
Vierailija kirjoitti:
n. 2500 euroo tulee käteen ja viikkotuntimäärät päivystykset ja ylityöt mukaan lukien varmaan n. 50-55 tuntia
Valehtelet. Noin pienellä palkalla kukaan ei toimi lääkärinä. Minun hammaslääkärikin tienaa 12.000 euroa. /kk
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valehtelet. Noin pienellä palkalla kukaan ei toimi lääkärinä. Minun hammaslääkärikin tienaa 12.000 euroa. /kk
Tuo jolle kommentoit, on varmaankin erikoistuva lääkäri, ja palkka kuulostaa ihan siltä, kuin ne yleisesti erikoistuvilla ovatkin. Sitten kun on valmis erikoislääkäri, nousee palkkataso jonkin verran. Minä olen itse tehnyt 20 vuoden uran lääkärinä, ja tienaan bruttona vain puolet siitä, mitä sinun (yksityis-?)hammaslääkärisi nettona(?).
Vierailija kirjoitti:
Semmonen 3800 kuussa tulee käteen, viikkotuntimäärä terveyskeskuksessa 30-34 tuntia / viikko riippuen siitä, onko sillä viikolla illan kiirevastaanottoa vai ei.
No onhan toi osa-aikatyöstä ihan jees liksa.
Vierailija kirjoitti:
Semmonen 3800 kuussa tulee käteen, viikkotuntimäärä terveyskeskuksessa 30-34 tuntia / viikko riippuen siitä, onko sillä viikolla illan kiirevastaanottoa vai ei.
Ilmankos terveyskeskuksiin ei pääse jos on noin lyhyitä viikkoja tehdään.
Kolme päivystystä viikossa (= 24 tuntia jokainen) eli viikkotuntumääräni on n. 80h. Käteen jää n.4500e, mutta jos en päivystäisi, puolet siitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmankos terveyskeskuksiin ei pääse jos on noin lyhyitä viikkoja tehdään.
Kyse on siitä, että terveyskeskuksiin ei saada lääkäreitä, ei siitä, että olemassa olevat lääkärit tekevät lyhennettyä työaikaa. Meidänkin terveyskeskukseen on laitettu 500 e / kk rekrytointilisä bruttopalkkaan niille lääkäreille, jotka tulevat töihin. Mutta ei niitä siltikään löydy. Meidän pikkukaupungin terveyskeskuksessa on virassa vain kaksi täyttä viikkotuntimääärää tekevää lääkäriä. Muut lääkärit tekevät 2-3 päivää viikossa tai eräskin 3 viikkoa täyttä työaikaa ja sitten vuorostaan viikko vapaata. Pari kolme eläkeläistäkin siinä on työvoimana osa-aikaisesti.
Minä en terveyskeskuslääkärinä työskennellessäni lyhennettyä työaikaa tehdessä ajattele sitä, pääseekö joku haluava lääkärin vastaanotolle. Minä ajattelen ihan pelkästään omaa itseäni, jaksan paremmin lyhennetyllä työajalla, saan aikaa perheelle ja itselleni. Pärjään tuolla lyhennetyn työajan palkallakin vallan hyvin. Pomon homma on sitten palkata riittävästi lääkäreitä meille.
Lähisukulaiseni, joka on erikoislääkäri yksityisellä puolella, tienasi viime vuonna nettona keskimäärin 9600 €/kk.
Vierailija kirjoitti:
Lähisukulaiseni, joka on erikoislääkäri yksityisellä puolella, tienasi viime vuonna nettona keskimäärin 9600 €/kk.
Tuollaisia palkkoja tienaavat ovat kyllä poikkeus. Joku silmälääkäri joka laikkaa laserilla silmiä liukuhihnalla yksityisellä voi tienata tuollaisia summia jos tekee paljon töitä. Tai joku muita leikkauksia tekevä lääkäri ehkä.
Vierailija kirjoitti:
Tuollaisia palkkoja tienaavat ovat kyllä poikkeus.
En nyt sanoisi näin. Täällä Oulussa on kymmeniä 60-luvulla syntyneitä eri alojen erikoislääkäreitä (keuhkotaudit, plastiikkakirurgia, endot ja niin edelleen), joiden vuosiansiot (ei pääomatulot) ovat bruttona luokkaa 220-330 tuhatta. Pakollisten vähennysten jälkeen näillä jää helposti kymppitonnista ylöspäin "näppiin" kuukautta kohden, tuskin kukaan tekee enemmän kuin 160 tuntia/kk?
Toimeksiantajina ne kaksi isointa, parin viime vuoden tienestit tarkastettu verottajan koneelta..