Halvin proteiininlähde?
Mitään soijarouheita ei lasketa, oksettaa ajatuskin.
Mitkä ovat halvimmat proteiinilähteet? Muut kuin pelkät linssit ja pavut.
Kommentit (45)
Oksettavatko soijasuikaleet myös?
Jos ei tarvitse olla vegaanista, kananmunat ovat halpoja
maanteiden laidoilta löytää vähän aikaa sitten kuolleita eläimiä, joista saa ihan hyvää lihaa pienellä puhdistamisella
Maitorahka tai sitten ihan lisäravinteena myytävä proteiinijauhe.
Minä käytän pakasteherneitä mutta en tiedä onko se halvinta.
Lidlin puolenkilon paketeissa myytävä maitorahka on erittäin halpaa.
Vierailija kirjoitti:
Silakka ja riisi.
Riisissä ei pahemmin proteiinia ole. Se on oikeestaan hiilarinlähde.
Kaikki mitä itse saat metsästettyä ja kerättyä metsästä jos oletetaan että mahdolliset metsästysvälineet ja luvat sinulla jo on. Rannalta kalastus (onginta) ei myöskään paljoa maksa edes välineiden suhteen kesällä mutta talvella matoja voi olla vaikea löytää itse :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silakka ja riisi.
Riisissä ei pahemmin proteiinia ole. Se on oikeestaan hiilarinlähde.
vajaa 10% proteiinia kuitenkin, joten on siinä proteiinia enemmän, kuin ei pahemmin.
Nakit. Jos haluat syödä halvalla, teet ison kattilallisen nakkikeittoa. Terveellisyyttä ja herkullisuutta ei kysytty.
Hernekeitto. Kananmunat. Kalapuikot. Viimeisen myyntipäivän kasler tms. kello 21 jälkeen S-ryhmän ruokakaupoissa.
Vierailija kirjoitti:
Nakit. Jos haluat syödä halvalla, teet ison kattilallisen nakkikeittoa. Terveellisyyttä ja herkullisuutta ei kysytty.
Makkarassa on minimaalisesti lihaa. Suurin ainesosa on perunajauho.
Vierailija kirjoitti:
Miksi alapeukku tonnikalalle?
Sehän on hirveän kallista. Jos lasketaan proteiinin kilohintaa, niin esimerkiksi kaurapuuro tulee paljon halvemmaksi (siinä on yllättävän paljon proteiinia) ja jos välttämättä pitää olla kalaa, niin silakka on paljon halvempaa kuin tonnikala.
Maapähkinävoissa näytti olevan 24,3% proteiinia. Lidlin sokeriton versio...
Nämä heittelyt eivät ole vertailukelpoisia, jos ette sano kuinka paljon 100g tuotetta sisältää proteiinia.
Joissain mainituissa on 5g/% ja toisisssä 25g/%.
Luettelit jo itse halvimmat.