Miksi miljonäärien puolisot aina selittelevät, että " Hoidan perheen ja kodin"
Vrt. Minttu Linnan juhlissa. Totuushan on se, että työläisnaisena on kyllä huomattavan paljon raskaampaa, ihan samalla lailla niitä lapsia ja perhettä hoidetaan. Pienenä sivuseikkana sitten se työelämä siihen lisäksi. Eihän se raha onnea tuo, mutta joku Minttukin voisi rehellisesti vain myöntää, että on etuoikeutetussa asemassa. Ei tartte stressata rahasta, voi shoppailla ja hoitaa lapsia silloin kun huvittaa, elintaso on luksusta kotiäitiydestä huolimatta. Jos on treeniä ja illallisia, niin lastenhoitaja tulee kotiin. Jotenkin sitten sapettaa, että tällaisten kotiäitien elämästä ( Minttu, Sirpa S) annetaan sellainen kuva, että he ovat jotain superyksilöitä. " Hoidan kodin". No aika moni muukin hoitaa, eikä ole varaa palkata esim. siivojaa tms. Kuhan avauduin Kiitos.
Kommentit (207)
Vierailija kirjoitti:
Miksi sinusta tuntuu että he selittelevät?
Hehän vain kertovat mitä itse tekevät perheensä hyväksi.
Ei kyseessä ole mikään kilpailu siitä että kenellä on rankinta. Vai sanovat nämä miljinäärien puolisot että köyhillä on helpompi elämä tmv.Itse kuitenkin ajattelen että julkisuus on nykypäivänä niin raadollista että mieluummin pysyn köyhänä kuin olisin joku julkkis vaikka julkkiksena saisin kuinka suuren omaisuuden.
Tämä. En tajua miksi elämän kurjuuden pitäisi olla kilpailu.
Mintun ei ole mitään järkeä käydä töissä kodin ulkopuolella muutenkaan. Eikä se päätös kuluta kenenkään verorahoja.
Kyllä he ovat usein luopuneet niin paljosta, että nostan hattua. En ole kateellinen yhtään, koska vaikka olisihan se kiva olla joku upporikas, mutta se kaikki muu siinä mukana tuleva... huh ei kiitos.
Av-mammahan toki kävisi tekemässä lähärikeikkaa kun mies tienaa miljoonia. Kyllä. :D Av-mammalle ei ole mitään halveksuttavampaa kuin kotona olo lasten kanssa ja jos kuvioissa on vielä rahaa niin...JUMALAUTA! :D
Mintulla on nyt tärkeää tekemistä, hoitaa kahta lasta tietysti lastenhoitajakin mukana. Luulisi.
Voi vee miten kateellisia ihmisiä täällä! Miksi Mintun pitäisi pyytää anteeksi tai selitellä varallisuuttaan tai elämänsä helppoutta?
Meilläkin käy siivooja ja olen kotiäitinä. Elämä tuntuu silti kiireiseltä, mutta en vertaa itseäni työssäkäyviin ja mieti, että olen pahoillani kun elämäni on helppoa. Kaikilla on kuitenkin omat ongelmansa eikä ne aina liity rahaan.
Vierailija kirjoitti:
Voi vee miten kateellisia ihmisiä täällä! Miksi Mintun pitäisi pyytää anteeksi tai selitellä varallisuuttaan tai elämänsä helppoutta?
Meilläkin käy siivooja ja olen kotiäitinä. Elämä tuntuu silti kiireiseltä, mutta en vertaa itseäni työssäkäyviin ja mieti, että olen pahoillani kun elämäni on helppoa. Kaikilla on kuitenkin omat ongelmansa eikä ne aina liity rahaan.
Niin juuri :) aika huvittavia kommentteja täällä että "luksusvaimo on aina tikissä" tai "odottaa miestä kotiin peloissaan ja yksinäisenä".
Ihan samalla tavalla vaarassa on putkimiehen ja bisnesmiehen liitot. Jos olette päässeet kurkkaamaan rikkaiden piireihin niin siellä on ihan kaikenlaisia pariskuntia, ei pelkkiä räikkösiä. Mutta ilmeisesti av:n käsitys miljonääreistä on peräisin Kaunareista.:D:D
Vierailija kirjoitti:
Puhuvat vaikka totta? Heidän roolinsa suhteessa on hoitaa perhe ja koti.
Ei ole. Lastenhoitajan ja kodinhoitajan työtä on hoitaa lapset ja koti.
No on se aika rankkaa. Itse olen ollut kotiäiti ja mies tehnyt uraa. Se mikä on erilaista muihin parisuhteisiin nähden on se, että
- lapsi sairastuu, minä hoidan ja vien lääkäriin
- lapsi harrastaa jotain, minä hoidan kaiken siihen liittyvän, kuljetukset ym
- huolehdin kouluasiat
- huolehdin kodin siivoukset
- huolehdin kaupassakäynnit, roskat, ostokset
- teen ruuat, pesen pyykit, hoidan pesulakäynnit
- vien autot huoltoon
- hoidan laskujen maksamisen
- huolehdin sosiaalisen elämän: lasten ystävät, vanhempien ystävät (tässä kulttuurissa lapsilla kavereiden synttäreitä varmaan kerran viikkoon)
- vapaaehtoistyötä pitää tehdä koulun ja harrastusten hyväksi - minä teen
Siis huolehdin ihan kaiken, olen kuin yksinhuoltaja. Mies matkustaa tosi paljon ja palavereja, kokouksia ja muuta riittää. Työt tulevat kotiin. Loma-ajat ovat sitä, että mies lukee kirjaa, minä hoidan taas kaiken muun.
Tosin meillä nyt ei ole sellaisia varoja kuin Räikkösillä. Siivooja käy kerran kuukaudessa, lastenvahdin palkkaan viimeisessä hädässä kun en voi esimerkiksi ottaa koko kööriä mukaani lääkäriin.
Kuluttavaa ja raskasta eikä tästä kiitosta saa. Sitten vielä kateelliset naljailevat.
Työläisnaisella on yleensä se työläismies tekemässä fifty-fifty niitä kotitöitä.
Mintun tapauksessa ei ole niin, ei Kimi kisojen välissä tule himaan siivoamaan ja kattomaan onko pyykkikoppa täynnä ja hoitamaan osuuttaan. Kyllä Kimi oikeutetusti kuorii kermat päältä ja Mintun harteilla rullaa koti ja lapset. Vaikka olisi sitten osan duuneistaan ulkoistanutkin ja silti sekin osuus on Mintun hommia. Ei se Kimi putkimiehiä rupee varikolta käsin soittelemaan, että nyt kakkaa putken kurvissa menkääs.. Minttu tämänkin hoitaa. Samoin mukuloiden lääkärit ja hampaat yms menot.
Ei kai näitä kaikkea näe ihminen, joka on tottunut jakamaan kaiken talouden ja lasten hoidon. Kotirouvilla ei yleensä sitä vaihtoehtoa ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun mummi oli tällainen, jonka tehtävä oli hoitaa koti ja lapset. Vaari teki todella vaativaa työtä käytännössä 7 päivää viikossa, sillä normaalin työajan lisäksi hommaan kuului olla edustamassa siellä täällä ja tuolla ja viikonloput meni niihin hommiin. Palkkakin oli toki sen mukainen, että nelihenkinen perhe eli sillä oikein mukavasti. Jos mummi ei olisi ollut hoitamassa kotia ja lapsia, niitä ei olisi hoitanut kukaan. Mummin kuoltua vaari tajusi vasta, ettei koskaan ollut tehnyt mitään kotona, ei osannut edes vaatteita pestä.
Että ei tämä ole mikään näiden uusien IG prinsessojen homma vaan ennemmänkin näkisin tämän asetelman vanhanaikaisena.
No en mä nyt usko että Minttu tarkoitti kodin ja perheensä hoitamisella ihan tota. Mummosi elämä taitaa olla lähempänä av mamman kun Mintun arkea. Minttu on esim. myöntännyt että Kimi on heistä parempi kokki ja tekee ruuat kotona ollessaan. Tuo kuulemma aina jopa aamiaisen vaimolleen sänkyyn<3
Järkyttävää!
Mikä on järkyttävää? Että Kimi voisi olla hyvä kokki tai kotona ollessaan voisi haluta kokata?
Ei kaikki miehet vihaa ruuanlaittoa. Ja Sveitsissä saa kyllä sapuskaa kotiinkuljetettuna jos kumpikaan ei halua kokata eikä viitsi mennä ravintolaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhuvat vaikka totta? Heidän roolinsa suhteessa on hoitaa perhe ja koti.
Ei ole. Lastenhoitajan ja kodinhoitajan työtä on hoitaa lapset ja koti.
Luuletko että Minttu laahuilee linnassaan laput silmillä ja jos sattuu törmäämään Robiniin kehottaa häntä juoksemaan nannyn helmoihin? Miksi hän noin tekisi? Sen takia että hänen miehensä tilillä lepää muutama satamiljoonaa? En voi käsittää teidän ajatusmaailmmaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun mummi oli tällainen, jonka tehtävä oli hoitaa koti ja lapset. Vaari teki todella vaativaa työtä käytännössä 7 päivää viikossa, sillä normaalin työajan lisäksi hommaan kuului olla edustamassa siellä täällä ja tuolla ja viikonloput meni niihin hommiin. Palkkakin oli toki sen mukainen, että nelihenkinen perhe eli sillä oikein mukavasti. Jos mummi ei olisi ollut hoitamassa kotia ja lapsia, niitä ei olisi hoitanut kukaan. Mummin kuoltua vaari tajusi vasta, ettei koskaan ollut tehnyt mitään kotona, ei osannut edes vaatteita pestä.
Että ei tämä ole mikään näiden uusien IG prinsessojen homma vaan ennemmänkin näkisin tämän asetelman vanhanaikaisena.
No en mä nyt usko että Minttu tarkoitti kodin ja perheensä hoitamisella ihan tota. Mummosi elämä taitaa olla lähempänä av mamman kun Mintun arkea. Minttu on esim. myöntännyt että Kimi on heistä parempi kokki ja tekee ruuat kotona ollessaan. Tuo kuulemma aina jopa aamiaisen vaimolleen sänkyyn<3
Järkyttävää!
Mikä on järkyttävää? Että Kimi voisi olla hyvä kokki tai kotona ollessaan voisi haluta kokata?
Ei kaikki miehet vihaa ruuanlaittoa. Ja Sveitsissä saa kyllä sapuskaa kotiinkuljetettuna jos kumpikaan ei halua kokata eikä viitsi mennä ravintolaan.
Se että hän on se huomaavaisempi osapuoli tossa suhteessa! Eikö hän ole antanut jo kaikkensa ilman että kantaa aamupalaa sänkyyn.
Vierailija kirjoitti:
Mitäs se teille kateellisille kuuluu Mintun elämä.
Tasan tarkkaan vaihtaisitte osia hänen kanssaan ja nauttisitte helposta elämästä.
Kyllähän se huoraaminen tuottoisaa on.
Vierailija kirjoitti:
Mintun iltapuvun hinta hipoo kymppitonnia, mutta ihme, ettei media ole tarttunut tähän.
Media kirjoittaa just sitä mitä Räikköset haluaa!
Mutta Suomessahan lapset hoitaa päiväkoti vaikka äippä olis kelan rahoilla kotona tappamassa aikaa. Todellisuus on se, että Suomessa on paljon naisia joita ei työnteko kiinnosta, mies käy ehkä töissä ja lapset hoidetaan päiväkotiin heti kun mahdollista. Mutta tällainen nainen ei tietenkään elä miehen rahoilla kun kerran saa kelasta tai sossusta rahaa vai mitä:)
Mun mielestä on kunniakkaampaa elää miehen tuloilla miehen hyväksyessä asian kuin yhteiskunnan tuella. Sorry hyypiöt mutta Mintun ja Kimin väliset rahasysteemit ei teille kuulu eikä myöskään se tekeekö Minttu jotain rahojensa eteen vai ei. Tai joku muu kotirouva. Se on täysin puolisoiden välinen asia eikä anna aihetta nimittelyihin. Nainen voi olla estynyt menemään työhön yhteisestä sopimuksesta ja on niitä miljonäärinaisia joiden miehet ovat house husbandeja, tunnen tällaisia pari kappaletta:) Heilläkin on nannyt auttamassa lasten kanssa. Mun lasten kavereiden perheitä kummatkin:) Ja asumme yhdessä maailman rikkaimmista naapurustoista:)
En ymmärrä miksi tuota lastenhoitajaa pidetään pahana. Varmasti Minttu hoitaa lapsensa, ja hoitaja on vain apuna. Minttu on ihan yksin siellä Sveitsissä, ei ole tukiverkostoa lähellä, joten onhan tuo ihan käytännön kannalta järkevää ja suotavaa, jos vaikka sairastuu tai jotain. Eihän hän pääsisi edes harrastuksiin ilman lastenhoitajaa. Kun äidillä on asiat hyvin, niin silloin on myös lapsilla. Kimi haluaa varmistaa, että Mintulla ja lapsilla on varmasti kaikki asiat hyvin. Uskon, että Minttu on todella hyvä ja lämminhenkinen äiti.
Koska niitä itseäänkin hävettää, etteivät ne tee oikeasti yhtään mitään?
Pitää siis hankkia miljonäärimies jotta voi keskittyä vain ja ainoastaan kodin ylläpitoon (=itsensä treenaamiseen sillä välin kun kodin- ja lastenhoitaja hoitaa kaiken)
Minttu on hyvä esimerkki hienostuneemmasta prostituoidusta. Mies maksaa ja nainen "antaa". Varmasti saisi potkut pestistään, jos ei pitäisi itsestään huolta. Mutta mies kyllä huolehtii, että vakip*no pysyy kondiksessa. Elämä on niin helppoa, että on aikaa treenata ja trimmata kroppaa. Lastenhoito menee siinä sivussa.
Mun mies on varakas, koska sai perinnön. Sitä ennen oli normaali, perushyvää palkkaa nauttiva koulutettu mies, muttei todellakaan mikään miljonääri. Itse tienaan aika lailla keskiverrosti ( siis oikeasti melko huonosti). Mies sanoi, että voisin jäädä nyt vaikka 1-2 vuodeksi kotiin vaikka sapattivapaalle, koska olen melko kyllästynyt työhöni jne. Mutta itselleni ei tulis mieleenkään jäädä kotiin. Lapset ovat koulussa ja mä en vain oikeasti kehtaisi jäädä kotiin. Ensinnäkin esim. ihmiset alkaisivat kysellä, että mistä rahat tähän yhtäkkiä, eivät tajua että mies on saanut perinnön ( metsäomaisuus, eivät edes vanhempani tiedä että miehen isällä on ollut niin valtava omaisuus kun ei ulkoisilla asioilla pröystäillyt). En usko, että jäisin silitkään, että perintö olisi tullut suoraan minun nimiini, jotenkin tulee sellainen lois-vaikutelma. Jonkun 1-2 kk aion ehkä hakea virkavapaata, mutta muuten tulee epämukava olo. En halua sellaista loisen-leimaa. Jos lapset olisivat pieniä, niin silloin olisi ollut ihana helpotus, mutta silloin ei taas sellaista mahdollisuutta todellakaan ollut.
Eikä helppo duuni olekaan, siis pysyä timmissä kunnossa ja kauniina, edustavana koko ajan, paparazzejakin voi olla missä vaan heti kun ovesta astuu ulos. Keskimäärin ihmisillä on taipumus rupsahtaa, kertyy kiloja, jne., joten ei voi sortua liikaa herkuttelemaankaan, vaikka olisi rahaa ostaa kaikki mahdolliset herkut, vaan todellakin on elettävä tietyllä tavalla melko kurinalaista elämää, vaikka ei muita töitä tarvikaan tehdä, kuin pysyä luksusvaimon mitoissa ja edustaa.