Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinkahan todennäköistä on että HISTORIALLISELLA JEESUKSELLA ei olisi ollut lapsia+vaimoa

Vierailija
09.12.2017 |

Oliko tuohon aikaan lapsettomia kolmekymppisiä sinkkuja siellä päin edes olemassa, ehkä jotain orjia lukuunottamatta?

Kommentit (69)

Vierailija
1/69 |
09.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä varmaan kovin...

Vierailija
2/69 |
09.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua on myös aina ihmetyttänyt Jeesuksen biologisten veljien kohtalo. Heistä ja heidän vaiheistaan on tosi vähän tietoa. Luulisi että heitä olisi pidetty sen verran merkittävinä (verisukulaisia kuitenkin) että tietoa olisi heidänkin vaiheistaan jäänyt. Sukulinjaa seurattu pitemmälle (veljien lapset, lapsenlapset jne...). Vai menehtyivätkö nämäkin kaikki sukulaiset joissain kristittyjen vainoissa? Sammutettiinko sukulinja tarkoituksella?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/69 |
09.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa Raamattu ei missään väitä, että Jeesus olisi ollut naimaton. Jeesuksen vaimosta ei ole mainintaa, mutta toisaalta ei ole kenenkään opetuslapsenkaan vaimosta Pietaria lukuunottamatta. Ihan varmasti ainakin suurin osa opetuslapsista oli naimisissa, koska tuohon aikaan naimattomuus oli harvinaista. Sen sijaan tahattomasti lapsettomia pareja oli tuohonkin aikaan, joten on täysin mahdollista, että Jeesus oli lapseton, vaikka hän olisikin ollut naimisissa.

Vierailija
4/69 |
09.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeesuksen veli Jaakobhan oli Jeesuksen ylösnousemuksen jälkeen yksi kristittyjen johtohahmoista. Niin että kyllä ainakin yhdestä jotain tiedetään. Ja saattoihan muistakin olla jotain perimätietoa jossain. Jos olivat jotenkin merkittäviä. Mitä sitä turhista ihmisistä kirjoittelemaan.

Vierailija
5/69 |
09.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua on myös aina ihmetyttänyt Jeesuksen biologisten veljien kohtalo. Heistä ja heidän vaiheistaan on tosi vähän tietoa. Luulisi että heitä olisi pidetty sen verran merkittävinä (verisukulaisia kuitenkin) että tietoa olisi heidänkin vaiheistaan jäänyt. Sukulinjaa seurattu pitemmälle (veljien lapset, lapsenlapset jne...). Vai menehtyivätkö nämäkin kaikki sukulaiset joissain kristittyjen vainoissa? Sammutettiinko sukulinja tarkoituksella?

En tiedä, onko veljien kohtalosta jotain perimätietoa. Katolisen kirkon mukaan veljet olivat Joosefin lapsia tämän aikaisemmasta avioliitosta, siis eivät lainkaan Marian lapsia. Jos näin on, niin Raamatun mukaan he eivät silloin olisi lainkaan biologista sukua Jeesukselle.

Vierailija
6/69 |
09.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun nyt joku edes todistaisi koko jessen olemassaolon.

Vierailija
7/69 |
09.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukas muuten historiallisen Jeesuksen isä ajatellaan olevan? Se Jooseppi vai joku ihan muu?

Vierailija
9/69 |
09.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeesuksen yksityiselämä ei ole se juttu!

Vierailija
10/69 |
10.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jeesuksen yksityiselämä ei ole se juttu!

Mullepa on!!

Vierailija
11/69 |
10.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun nyt joku edes todistaisi koko jessen olemassaolon.

Mistä sinunkaan olemassaolosi voi tietää. Voithan olla vaikka botti ja tässä luullaan, että keskustellaan ihmisen kanssa?

Uskon asia, ymmärrätkö, ei faktaa ja mitä se faktakin on? Monesti veteen piirretty viiva ja tieto muuttuu koko ajan.

Kyllästyttää nämä uskonnon vastaiset jankkaajat. Uskovaiset ymmärtävät kyllä, missä mennään ilman näitä viisasteluita.

Vierailija
12/69 |
10.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeesuksella oli se poikakerho.. päättele itse loput

Vierailija
13/69 |
10.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perheestähän on äskettäin löydetty jotain kirjoituksia. Muistaakseni tutkija sanoi, että vaikuttaa, kuin perhe olisi vähän saanut tarpeekseen Jeeskuksen puuhista, niistä muka ihmeistä ja muista jutuista. Eli Jeesus kai oli oman aikan magneettimediaatikko.

Vierailija
14/69 |
10.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kieltåmättä loogisin selitys olisi se, että hn olisi ollut gay. Vielä kun ajattelee siniitä opetus"lapsia" (eli aikuisia miehiä myöskin). Ja tämän sanon ihan vilpittömästi, sillä tottahan se vain on. :) Nimittäin normaalilla viriliteetillä varustettu mies olisi niinä aikoina hankkinut vaimon ja perheen jo nuorena, eikä se olisi jäänyt huomaamatta Raamatunkaan teksteissä. Jeesus itse myöskään ei tainnut tuomita homoutta omien sanojensa mukaan, vaan aiheesta kirjoittivat muut.

Vierailija
15/69 |
10.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös Jeesuksella ollut tytär, jonka kirkko aikanaan kielsi, koska silloin suosittiin poikia?

Ja jonkun tutkimuksen (epämääräistä tiedän, en kerkeä googlettelemaan) mukaan on todettu, että Jeesus niminen ihminen on elänyt tuolloin. Eri asia on, onko osannut kaiken mistä väitetään.

Vierailija
16/69 |
10.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kieltåmättä loogisin selitys olisi se, että hn olisi ollut gay. Vielä kun ajattelee siniitä opetus"lapsia" (eli aikuisia miehiä myöskin). Ja tämän sanon ihan vilpittömästi, sillä tottahan se vain on. :) Nimittäin normaalilla viriliteetillä varustettu mies olisi niinä aikoina hankkinut vaimon ja perheen jo nuorena, eikä se olisi jäänyt huomaamatta Raamatunkaan teksteissä. Jeesus itse myöskään ei tainnut tuomita homoutta omien sanojensa mukaan, vaan aiheesta kirjoittivat muut.

No kuules, luulekko että siihen aikaan vaimo hankittiin itse? Vanhemmat sen hommasivat. Eihän kunnon juutalaismies edes koskaan puhunut vieraalle naiselle. Paitsi Jeesus kyllä puhui. Ja naislauma jopa seurasi häntä hänen puhujaretkillään. Niitten 12 miehen lisäksi oli näet muitakin.

Ilmeisesti Maria oli saamaton ja Jeesus liian "omituinen" avioliittoon. Ei homo. Kukaan juutalainen ei ollut homo, siitä sai kivitystuomion. Jeesus ei asunut missään. Miten sellainen voisi perustaa perheen?

Vierailija
17/69 |
10.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös Jeesuksella ollut tytär, jonka kirkko aikanaan kielsi, koska silloin suosittiin poikia?

Ja jonkun tutkimuksen (epämääräistä tiedän, en kerkeä googlettelemaan) mukaan on todettu, että Jeesus niminen ihminen on elänyt tuolloin. Eri asia on, onko osannut kaiken mistä väitetään.

Tää tytärasia on kuule se satu nimeltä "DaVinci -koodi". Sellaista ei ole. Mutta kyllä Jeesus on oikeasti elänyt. Kristittyjen juutalaiset ja roomalaiset vastustajat kirjoittivat hänestä. Selittääkseen ja harmitellakseen mokoman "paskauskonnon" syntyä.

Vierailija
18/69 |
10.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeesuksen julkinen toiminta (saarnaaminen, opetuslasten kanssa vaeltelu) alkoi vasta lähellä 30-ikävuotta. Tuhon aikaan avioiduttiin todella nuorena, joten olisi ollut mahdollista hyvinkin viettää perhe-elämää sitä ennen kymmenen vuoden ajan. Ja sitten "hyljännyt" vaimon ja lapset sillä näin hän myös opetti "jättäkää kaikki ja seuratkaa minua." Eli vaati perhe-elämän hylkäämistä myös opetuslapsiltaan ja toimi kenties itse esimerkkinä?

Vierailija
19/69 |
10.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytöt avioituivat nuorena, mutta ei se urososapuoli ollut ollenkaan välttämättä mikään poikanen. Pitihän hänellä ensin olla resursseja elättää perheensä.

Vierailija
20/69 |
10.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jeesuksen julkinen toiminta (saarnaaminen, opetuslasten kanssa vaeltelu) alkoi vasta lähellä 30-ikävuotta. Tuhon aikaan avioiduttiin todella nuorena, joten olisi ollut mahdollista hyvinkin viettää perhe-elämää sitä ennen kymmenen vuoden ajan. Ja sitten "hyljännyt" vaimon ja lapset sillä näin hän myös opetti "jättäkää kaikki ja seuratkaa minua." Eli vaati perhe-elämän hylkäämistä myös opetuslapsiltaan ja toimi kenties itse esimerkkinä?

Tai sitten ihan yksinkertaisesti ensimmäiset kolmekymmentä vuotta menivät valmistautuessa suureen tehtävään.

Ei hänellä ollut intressiä elää ns normaalia elämää vaan etsiä opetuslapset ja seuraajat ja opettaa ja todistaa Jumalasta ja lopulta kuolla syntisten puolesta ja voittaa kuolema jotta jokainen joka häneen uskoo saa ikuisen elämän kadotuksen sijaan.

Siinä on avioliitto ja lapset olemattoman tärkeitä kun maanpäällisellä elämällä on tuollainen tarkoitus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän viisi