Mies ostaa lapsilleen lahjoja yhtä suurella summalla, niin kun pitääkin. Saanko ostaa omilleni = meidän yhteisille mitä haluan?
Mies on päättänyt summan millä hän ostaa kaikille, hänen lapsilleen ja yhteisille. Ja summan pitääkin ehdottomasti olla sama kun hän lapsilleen lahjoja ostaa. Onko väärin jos minäkin äitinä ostan omilleni hänen summan päälle lahjoja? Mies maksaa lahjat meidän yhteisistä rahoista mutta sanoi että minä en saa sieltä ostaa enää yhteisille lisäksi omia lahja valintojani... miehen ajatusmaailma on että hän on tasaveroinen kun laittaa kaikkien omien lastensa lahjoihin saman summan rahaa, yhteisille myös..ja niin kuuluu ollakin. MUTTA hänen mielestään meidän yhteisten lasten osuuksissa on puolet minulta eli yhteisille lapsille tulee isältään puolet vähemmän kun muille lapsille. Miehen lapsiin käytetty raha ei siis minua haittaa vaan se etten saa ostaa omilleni mitään tuon miehen lapsilleen osoittaman summan lisäksi.. miehen lapset saa isältään puolet enemmän kun yhteiset, enkä äitinä saa tehdä hankintoja lapsilleni niin kuin haluaisin vaikka mies niin voi tehdä... eikä minulla ole kyse mistään jättimäisistä hankinnoista vaan että voisin jotain miettiä lapsilleni niin kuin vanhemmat yleensä lahjoja lapsilleen hankkii...
Kommentit (54)
Vierailija kirjoitti:
Mies kaiketi ajattelee, että jouluna lasten pitää kokea saaneensa samanarvoisesti lahjoja. No, lapset eivät useinkaan osaa kovin tarkoin laskea, onko lahjat samanarvoisia. Mutta ehdotan, että aattona kaikki saavat samanarvoisesti, kuten miehesi esittää. Ja kun miehen lapset ovat pois, löytyy "yllättäen" pukin unohtunut lahjasäkki, jossa on ne muut lahjat. Siis jos lapset ovat pieniä. Jos lapset ovat jo isoja, sanotaan suoraan, että miksi näin tehdään. Meillä on tehty tällä tavoin isovanhempien lahjojen osalta. Eli osa lahjoista on "joutunut väärään osoitteeseen" ja löytyvät joulun jälkeen. Lapsille järjestely on ollut hauska yllätys, eivätkä he ole hoksanneet asiassa mitään suunnitelmallisuutta.
Eli en saa ostaa lapsilleni lahjoja.
Minun mielestä ei ole miehen lapsilta pois jos ostan omille yhteisille lahjoja koska he saavat myös äidiltään. Eikä meidän yhteisiltä ole sen enempää pois jos miehen lapset saavat lahjoja äidiltään. Tärkeää on että heidän isänsä ostaa reilusti kaikille lapsilleen. Ei siinä ole epäreilua jos ostan omilleni koska niin ostaa lasten äitikin...ja kaikki muut äidit. Tässä osassa tuntuu että on väärin että äiti ostaa lapsilleen lahjoja mutta muille äideille ja isille se on maailman normaalein ja iloisin asia...
Tuo ongelma tulee vastaan myös matkustelun suhteen, eikö?
Jos viette kaikki lapset matkalle kerran vuodessa, niin lopputuloksena yhteiset lapset pääsevät matkalle kerran vuodessa ja miehen lapset 1-3 kertaa vuodessa.
Meilläkin on uusperhe, mutta ei yhteisiä lapsia, vaan molemmilla on vain omia. Paljon helpompaa näemmä.
Kysy mieheltäsi: Miksi toisten lasten äiti saa ostaa lapsilleen niin paljon lahjoja, mutta toisten lasten äiti ei? Mikä tässä on tasa-arvoista?
Joulu kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies kaiketi ajattelee, että jouluna lasten pitää kokea saaneensa samanarvoisesti lahjoja. No, lapset eivät useinkaan osaa kovin tarkoin laskea, onko lahjat samanarvoisia. Mutta ehdotan, että aattona kaikki saavat samanarvoisesti, kuten miehesi esittää. Ja kun miehen lapset ovat pois, löytyy "yllättäen" pukin unohtunut lahjasäkki, jossa on ne muut lahjat. Siis jos lapset ovat pieniä. Jos lapset ovat jo isoja, sanotaan suoraan, että miksi näin tehdään. Meillä on tehty tällä tavoin isovanhempien lahjojen osalta. Eli osa lahjoista on "joutunut väärään osoitteeseen" ja löytyvät joulun jälkeen. Lapsille järjestely on ollut hauska yllätys, eivätkä he ole hoksanneet asiassa mitään suunnitelmallisuutta.
Eli en saa ostaa lapsilleni lahjoja.
Minun mielestä ei ole miehen lapsilta pois jos ostan omille yhteisille lahjoja koska he saavat myös äidiltään. Eikä meidän yhteisiltä ole sen enempää pois jos miehen lapset saavat lahjoja äidiltään. Tärkeää on että heidän isänsä ostaa reilusti kaikille lapsilleen. Ei siinä ole epäreilua jos ostan omilleni koska niin ostaa lasten äitikin...ja kaikki muut äidit. Tässä osassa tuntuu että on väärin että äiti ostaa lapsilleen lahjoja mutta muille äideille ja isille se on maailman normaalein ja iloisin asia...
Nyt sitten avaamaan se oma tili ja seuraava palkka sinne.Miehesi on törkeä ja suosii edellisen liiton lapsia yhteisten kustannuksella. Sano että sun rahoista ei edellisen liiton lasten lahjoja rahoiteta. Älä ole nössö, pidä puolesi!
Vierailija kirjoitti:
Kysy mieheltäsi: Miksi toisten lasten äiti saa ostaa lapsilleen niin paljon lahjoja, mutta toisten lasten äiti ei? Mikä tässä on tasa-arvoista?
Kysyin...sanoi että ei sillä ole väliä mitä toisessa kodissa ostetaan. Kysyin vielä että mitä se on hänen lapsiltaan pois jos minä ostan lapsilleni jotain kun heidänkin äiti ostaa heille...sanoi edelleen että ei ole väliä mitä äiti ostaa siellä kun haluaa että täällä pitää olla tasa arvoista. Niin pitää ollakin mutta ei sillä hinnalla että minä en voi ostaa lapsilleni lahjoja niin kun muut äidit, vain sen takia kun olen uusperheessä jossa kaikilla lapsilla on kyllä äiti. Raivostuttavaa ettei ota yhtään huomioon että kaikki lapset saavat kyllä lahjoja ja muutakin äideiltään.
Miten saisin miehen ymmärtämään asian...?
On suuttunut nyt joka kerta kun juttelen aiheesta.. ja vaikka sanon ettei se ole hänen lapsiltaan pois jos minä ostan jotain omilleni kun heidänkin äiti ostaa heille niin sanoo vaan että se on hänen lapsilleen epäreilua ja että meidän kodissa ei lasten äidin tekemisellä ole väliä...pitäisi olla koska se on puolet lasten elämästä ja jos sitä ei oteta yhtään huomioon niin minä en voi äitinä ostaa lapsilleni..eikä hän tunnista mikä tuossa on epäreilua meidän lapsille..
Joulu kirjoitti:
On suuttunut nyt joka kerta kun juttelen aiheesta.. ja vaikka sanon ettei se ole hänen lapsiltaan pois jos minä ostan jotain omilleni kun heidänkin äiti ostaa heille niin sanoo vaan että se on hänen lapsilleen epäreilua ja että meidän kodissa ei lasten äidin tekemisellä ole väliä...pitäisi olla koska se on puolet lasten elämästä ja jos sitä ei oteta yhtään huomioon niin minä en voi äitinä ostaa lapsilleni..eikä hän tunnista mikä tuossa on epäreilua meidän lapsille..
Teidän suhteenne kuulostaa erittäin odolta ja sinua ja lapsiasi alistavalta.
Itse toteaisin, että ellei mies lopeta tyhmää ja epäteilua määräilyäön, hän on kohta kolmannella kierroksella eikä ole rahankulutusongelmia, kun joutuu maksamaan elarit uusista lapsistaankin
En todellakaan jäisi suhteeseen, jossa minua ja lapsiani ei arvosteta.
Olen sitä mieltä, että jokainen ostaa omille lapsilleen lahjat. Usein lapsilla on äiti ja isä, sinä et ole miehen edellisen suhteen masten äiti, joten ei sinun ei kuulu ostaa heille lahjoja. Toki näissä uusperheissä koitetaan pitää idylliä yllä, että kaikki ovat yhtä tärkeitä jne... Vaikka todellisuus ei tätä vastaisikaan. Tsemppiä, uusperhe elämä on varmasti raskasta juuri tällaisissa tilanteissa. Itsestäni ei varmasti olisi tuohon. Arvostan kyllä heitä, jotka sopeutuvat uusperhe-elämään.
Älä nyt hyvänen aika anna miehesi määräillä, aikuinen nainen kun olet. Sanot sille miehellesi, että sinähän ostat omille lapsillesi tasan niin paljon lahjoja kuin huvittaa. Jos mies uhkailee ostavansa sitten omilleen lisää, niin sano että niin ostat sitten sinäkin. Että kuinka pitkälle tämä viedään? Tai vaihtoehtoisesti et puhu asiasta enää mitään ha ostat salassa ne lahjat. Aattona sitten annat ihan muina naisina lahjat lapsillenne muiden lahjojen joukossa.
Onko aloitus kompa? Palstalla on ollut ketjuja, joissa tilanne on ollut toisinpäin eli naisella lapsia edellisestä suhteesta ja mies vain yhteisen lapsen isä. Ja aina on palstaväki ollut sitä mieltä, että miehen pitää ostaa omalle lapselleen yhtä paljon kuin vaimonsa edellisestä suhteesta oleville lapsillekin. Nyt, kun lapset ovatkin miehen eikä naisen, onkin siis ihan ok, että ap ostaa vain omille lapsilleen?
Joulu kirjoitti:
Mies on päättänyt summan millä hän ostaa kaikille, hänen lapsilleen ja yhteisille. Ja summan pitääkin ehdottomasti olla sama kun hän lapsilleen lahjoja ostaa.
miehen lapset saa isältään puolet enemmän kun yhteiset
Mä en nyt ymmärrä. Siis ostaa samalla summalla vai ei?
Kai sä nyt saat omalla rahallasi tehdä mitä haluat. Ja myös sinulla on sananvalta niihin miehen ostamiin lahjoihin JOS ne ostetaan yhteisillä rahoilla.
Vierailija kirjoitti:
Joulu kirjoitti:
Mies on päättänyt summan millä hän ostaa kaikille, hänen lapsilleen ja yhteisille. Ja summan pitääkin ehdottomasti olla sama kun hän lapsilleen lahjoja ostaa.
Kai sä nyt saat omalla rahallasi tehdä mitä haluat. Ja myös sinulla on sananvalta niihin miehen ostamiin lahjoihin JOS ne ostetaan yhteisillä rahoilla.
Selvennetään täältä sivusta: mies antaa esim.100e/lapsi entiselle perheelleen. Aloittajan lapset saavat myös 100e, mutta niin, että aloittaja maksaa puolet eli 50e. Eli mies maksaa ex-liiton lapsille 100e ja nykyisen liiton lapsille 50e, (koskaa aapee maksaa sen 50e). Eli ei tasa-arvoista todellakaan. Aapeen mies on tyhmä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joulu kirjoitti:
Selvennetään täältä sivusta: mies antaa esim.100e/lapsi entiselle perheelleen. Aloittajan lapset saavat myös 100e, mutta niin, että aloittaja maksaa puolet eli 50e. Eli mies maksaa ex-liiton lapsille 100e ja nykyisen liiton lapsille 50e, (koskaa aapee maksaa sen 50e). Eli ei tasa-arvoista todellakaan. Aapeen mies on tyhmä.
Aloituksessahan sanottiin että kaikki lahjat menee yhteisistä rahoista eli tällöin aloittaja maksaa puolet miehen omien lastenkin lahjoista.
En minä ainakaan osannut koskaan lapsena enkä teininä ajatella mitään lahjojen rahallista arvoa, että saiko sisarukset nyt rahallisesti arvokkaampia lahjoja kuin itse sain. Toki lahjan suuruuden tajusin, että jos joku olis saanut vaikka jonkun peli-konsolin ja itse aku ankan taskukirjan, niin kyllähän lahjat tuolloin jo niin selkeästi eriarvoiset että olisi tuntunut epäreilulta, mutta en kyllä ole tänä päivänäkään perillä siitä, että onko vanhemmilta ollut jotku tarkat laskelmat että jokainen saisi rahallisesti saman verran, eikä oikeastaan kiinnostakkaan.
Ajatteleekohan jotku ihmiset vain liikaa?
Vierailija kirjoitti:
Onko aloitus kompa? Palstalla on ollut ketjuja, joissa tilanne on ollut toisinpäin eli naisella lapsia edellisestä suhteesta ja mies vain yhteisen lapsen isä. Ja aina on palstaväki ollut sitä mieltä, että miehen pitää ostaa omalle lapselleen yhtä paljon kuin vaimonsa edellisestä suhteesta oleville lapsillekin. Nyt, kun lapset ovatkin miehen eikä naisen, onkin siis ihan ok, että ap ostaa vain omille lapsilleen?
Mietimme yhdessä myös miehen lapsen lahjoja kun mies aina keksi kaikkea itse, samoin kun yhteisten kohdalla. Mä vaan tykkäisin ostaa omilleni jotain jos jotain sattuu löytymään..
mies sanoi että voin ostaa omilleni mutta hän ostaa sitten samalla hinnalla lisäksi omilleen koska maksan omat ostamani yhteisillä rahoilla eli hänkin maksaa osan minun hankinnoista. Ja sillä syyllä pitää kuulema paikata muille ettei mene epäreiluksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joulu kirjoitti:
Aloituksessahan sanottiin että kaikki lahjat menee yhteisistä rahoista eli tällöin aloittaja maksaa puolet miehen omien lastenkin lahjoista.
Kyllä. Ja mies sanoi että voin ostella omatoimisesti lahjoja yhteisille mutta hän ostaa sitten lisää myös omilleen koska rahat on yhteisiä ja olisi hänen mukaan epäreilua muille että ostan osittain miehenkin rahoilla yhteisille omia hankintojani. Ja kuulema siksi hänen pitää tasoittaa ostamalla muillekin jos ostan yhteisillä rahoilla yhteisille lapsille.
Eli hän ei edelleenkään ota huomioon että hänen lapsilla on äitikin joka ostaa niin kun minä omilleni vaan hänen pitää paikata minun ostosteni jälkeen heille.
Vierailija kirjoitti:
Joulu kirjoitti:
Teidän suhteenne kuulostaa erittäin odolta ja sinua ja lapsiasi alistavalta.
Itse toteaisin, että ellei mies lopeta tyhmää ja epäteilua määräilyäön, hän on kohta kolmannella kierroksella eikä ole rahankulutusongelmia, kun joutuu maksamaan elarit uusista lapsistaankin
En todellakaan jäisi suhteeseen, jossa minua ja lapsiani ei arvosteta.
Tämä.
Suhteenne on niin huono ja epäterve, ettei kannata jäädä vänkäämään alistavan ja hyväksikäyttävän miehen kanssa lahjoista vaan etsiä oma koti.
Mä en tajuu tätä juttua ollenkaan. Ilmeisesti ap on ollut tän sankarin kanssa jo useamman vuoden kimpassa kun lapsiakin on.
Miten asiat on aiempina jouluina hoidettu?!?
Toisekseen. Vau, nyt löytyi mies, joka haluaa itse ostaa lahjat ja kieltää vaimoa ostamasta! Aivan uniikkia!