Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mua ahdistaa niin, että sydän pysähtyy

Vierailija
08.12.2017 |

Olen etsinyt töitä ulkomailta jo puolisen vuotta, ja eteen on tullut muutamiakin potentiaalisia tarjouksia, mutta en kokenut olevani valmis muuttoon vielä silloin. Nyt sain työtilaisuuden maasta, jonka kieltä puhun vain lukio-opintojen pohjalta, ja jonka systeemiä en tunne lainkaan. Oma määräaikaisuuteni on päättymässä, joten päätin ottaa työn vastaan. Työnantaja ei tarjoa relocation packagea, ja aloitus on muutaman viikon kuluttua.

Olen etsinyt nyt viikon päivät (sain työn viime viikolla) saamatta ainoatakaan vastausta asunnoista. Olen aiemminkin muuttanut ulkomaille, mutta silloin asunto järjestyi melko kivuttomasti ja lähtö oli tiedossa pidemmän aikaa. Nyt minulla on rapeat kaksi viikkoa aikaa löytää asunto minulle, koiralleni ja miehelleni. Lähetän päivittäin 5-10 asuntohakemusta, mutta YHTÄKÄÄN vastausta en ole saanut. Kirjoitan hakemuksia sekä englanniksi, että paikallisella kielellä (kielitasoni mukaan). Saan apua myös työpaikaltani etsinnöissä, mutta käytännössä tämä on 100% minun harteillani, ja alkaa ihan aikuisten oikeasti pelottaa. Koiraani en voi jättää, enkä todellakaan edes harkitse sen pois antamista, koska tämä on vain väliaikainen tilanne.

Palkkani pitäisi olla ihan ok, mutta tuntuu, että se ei kuitenkaan riitä. Suomessa palkkani on parisataa euroa korkeampi, ja olen sillä elänyt ihan mukavasti. Asumiskustannukset tulisivat olevaan ensimmäisen kuun menojen jälkeen lähestulkoon samat, kuin mitä nyt. Asumme mieheni kanssa tällä hetkellä vielä erillään, mutta muuttaisimme luonnollisesti yhteiseen asuntoon, joten asumiskustannukset jaettaisiin.

Olen innoissani ja kauhuissani. Työ on mielekäs ja näen, että opin siitä varmasti paljon. En halua jättää tätä tilaisuutta käyttämättä. Tämä asunnon etsiminen tuntuu tällä hetkellä hyvin lannistavalta enkä halua sortua tämän stressin alle. En ikinä antaisi sitä itselleni anteeksi.

Kaipaisin neuvoja, tukea, lämmintä kättä, asunnon ja ehkä vähän enemmän rohkeutta ja stressinsietokykyä. Tällä hetkellä haluan mennä sängyn alle piiloon pahaa maailmaa ja olla lapsi.

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinua jännittää, mutta tuossa tilanteessa varmaan kaikkia. Hyvin se menee!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi yhdeksän