Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ostaa lapsilleen lahjoja yhtä suurella summalla, niin kun pitääkin. Saanko ostaa omilleni = meidän yhteisille mitä haluan?

Joulu
08.12.2017 |

Mies on päättänyt summan millä hän ostaa kaikille, hänen lapsilleen ja yhteisille. Ja summan pitääkin ehdottomasti olla sama kun hän lapsilleen lahjoja ostaa. Onko väärin jos minäkin äitinä ostan omilleni hänen summan päälle lahjoja? Mies maksaa lahjat meidän yhteisistä rahoista mutta sanoi että minä en saa sieltä ostaa enää yhteisille lisäksi omia lahja valintojani... miehen ajatusmaailma on että hän on tasaveroinen kun laittaa kaikkien omien lastensa lahjoihin saman summan rahaa, yhteisille myös..ja niin kuuluu ollakin. MUTTA hänen mielestään meidän yhteisten lasten osuuksissa on puolet minulta eli yhteisille lapsille tulee isältään puolet vähemmän kun muille lapsille. Miehen lapsiin käytetty raha ei siis minua haittaa vaan se etten saa ostaa omilleni mitään tuon miehen lapsilleen osoittaman summan lisäksi.. miehen lapset saa isältään puolet enemmän kun yhteiset, enkä äitinä saa tehdä hankintoja lapsilleni niin kuin haluaisin vaikka mies niin voi tehdä... eikä minulla ole kyse mistään jättimäisistä hankinnoista vaan että voisin jotain miettiä lapsilleni niin kuin vanhemmat yleensä lahjoja lapsilleen hankkii...

Kommentit (54)

Vierailija
1/54 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kappalejaot.

Vierailija
2/54 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen silleen vanhanaikainen idiootti, että annan sellaisia lahjoja joihin mulla on varaa niille rakkaille ihmisille, joita haluan ilahduttaa.

Sinä päivänä kun on pakko alkaa laskukoneen kanssa lahjataseita laskemaan on joululahjojen antaminen minun osaltani ohi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/54 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos teillä on yhteisiä lapsia, eikö talous ole silloin myös yhteinen? Ja merkittävää on vain se, että jokainen perheeseen kuuluva lapsi saa suunnilleen saman arvoiset lahjat, ei se että kuka ne lahjat on maksanut. Ja kai te nyt yhdessä keskustelette että mitä kenellekin ostatte?

Kuulostaa todella erikoiselta että sun ja mun rahat ja sun ja mun päätökset, kun ollaan perhe.

Vierailija
4/54 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta omilla rahoillasi lahjoja niille, joille haluat ostaa. Mikä ongelma tuo nyt on? Ei mies voi puuttua sinun omiin rahoihisi mitenkään.

Vierailija
5/54 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen lapset saavat varmasti lahjoja myös äidiltän, joten kai sinäkin saat äitinä ostaa lahjoja omille lapsillesi? Minunkin miehelläni on lapsia edellisestä liitosta, mutta en minä häneltä lupaa joudukysymään jos haluan omalle eli yhteiselle lapsellemme jotakin ostaa. Ei lasten äiti tai äidinpuoleiset sukulaisetkaan tasapuolisuuden nimissä osta lahjaa yhteiselle lapsellemme.

Muuten on kyllä hienoa, että miehesi itse haluaa ostaa kaikille lapsilleen samansuuruiset lahjat. Se on aivan oikein tehty, mutta muiden ostamiin lahjoihin hänellä ei ole oikeutta vaikuttaa.

Vierailija
6/54 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai sinä saat omilla rahoillasi ostaa lahjoja kenelle haluat ja millaisia haluat.

Vierailija
7/54 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä todella epäreilu mies. Tottakai yhteisten pitää saada teiltä enemmän, koska saavathan ne toisetkin vielä lahjat äidiltään. Ärsyttää nämä kahdessa kodissa etuja närppivät kakarat, vaikka tietysti syyttömiä ovat itse tilanteeseensa.

Vierailija
8/54 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako sun miehen lapset äidiltään lahjoja? Siis tuo kuvio kuulostaa jo ihan omituiselta ja ainoa selitys minkä mä tuollaiselle keksisin, olisi et lapset ei saa mitään äidiltään eli äiti on kuollut tai hylännyt lapsensa ja mies ei halua noiden lastensa lahjoissa tuon yhtään näkyvän.

Silloin tuo on jotenkin ymmärrettävää, mutta toki teidän pitäisi silloin ostaa yhteisille lapsille lahjat yhdessä, sillä sovitulla summalla. Siis niin, että säkin saisit päättää mitä ostetaan.

Myös isovanhemmilta ja vanhemmilta sekä lähisuvulta voi odottaa tasapuolisuutta samassa taloudessa asuvia lapsia kohtaan, niin ettei joulu ole kenellekkään lapselle pahan mielen juhla ja niiden "omempien" muistaminen tehdään jotenkin hienovaraisesti, jos siihen on tarvetta.

Jos sun miehen lapset saa lahjoja myös äidiltään, sun miehen vaatimukset on musta kohtuuttomia ja todella kummallisia. Melkein jään miettimään onko tämä edes totta jos näin on..

Vierailija
9/54 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen lapset saavat enemmän.

Vierailija
10/54 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä on uusperheellisen elämä vaikeeta. Sairasta jopa.

Vierailija
11/54 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopikaa että ostatte erilliset lahjat. Mies ostaa valitsemallaan summalla kaikille lapsilleen mitä haluaa ja sinä ostat omallesi mitä haluat. Tai sitten päätätte yhteisen lapsenne lahjan yhdessä, jos sinä kerta maksat lahjasta puolet. Ei mies voi ottaa sinulta puolet lahjarahaa jos et saa vaikuttaa siihen mitä sillä ostetaan.

Älä ole nössö, vaan osta lapsellesi mitä haluat. Ei sitä kukaan voi kieltää. Miehesi lapset varmaan saavat myös omalta äidiltään lahjoja.. Silloin he saavat lahjoja enemmän kun yhteinen lapsenne, joka ei miehesi logiikan mukaan saisi saada äidiltään lahjaa ollenkaan..

Vierailija
12/54 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulu kirjoitti:

Mies on päättänyt summan millä hän ostaa kaikille, hänen lapsilleen ja yhteisille. Ja summan pitääkin ehdottomasti olla sama kun hän lapsilleen lahjoja ostaa. Onko väärin jos minäkin äitinä ostan omilleni hänen summan päälle lahjoja? Mies maksaa lahjat meidän yhteisistä rahoista mutta sanoi että minä en saa sieltä ostaa enää yhteisille lisäksi omia lahja valintojani... miehen ajatusmaailma on että hän on tasaveroinen kun laittaa kaikkien omien lastensa lahjoihin saman summan rahaa, yhteisille myös..ja niin kuuluu ollakin. MUTTA hänen mielestään meidän yhteisten lasten osuuksissa on puolet minulta eli yhteisille lapsille tulee isältään puolet vähemmän kun muille lapsille. Miehen lapsiin käytetty raha ei siis minua haittaa vaan se etten saa ostaa omilleni mitään tuon miehen lapsilleen osoittaman summan lisäksi.. miehen lapset saa isältään puolet enemmän kun yhteiset, enkä äitinä saa tehdä hankintoja lapsilleni niin kuin haluaisin vaikka mies niin voi tehdä... eikä minulla ole kyse mistään jättimäisistä hankinnoista vaan että voisin jotain miettiä lapsilleni niin kuin vanhemmat yleensä lahjoja lapsilleen hankkii...

Mä en nyt vaan millään käsitä ukkosi matematiikkaa. Voisitko vielä selittää?

Sinähän tässä mallissa maksat puolet hänen lastensa lahjoista eli miehesi ostaa teidän perheen talousrahoilla lahjoja lapsilleen edellisestä liitosta. Ja perusteluna siis: "hänen mielestään meidän yhteisten lasten osuuksissa on puolet minulta".

En ymmärrä mitä tuossa perustellaan. Siis hänen lastensa lahjoissako ei ole puolet sinulta vai mitä ihmettä???

Vierailija
13/54 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos teillä on yhteisiä lapsia, eikö talous ole silloin myös yhteinen? Ja merkittävää on vain se, että jokainen perheeseen kuuluva lapsi saa suunnilleen saman arvoiset lahjat, ei se että kuka ne lahjat on maksanut. Ja kai te nyt yhdessä keskustelette että mitä kenellekin ostatte?

Kuulostaa todella erikoiselta että sun ja mun rahat ja sun ja mun päätökset, kun ollaan perhe.

Suurimassa osassa perheistä on erilliset rahat. 

Me ei eletä missään 1960-luvulla. 2017 jokaisella aikuisella on omat rahat ja oma omaisuus. 

Vierailija
14/54 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä on yhteiset rahat siis. Tienaako mies enemmän? Tosin ei kai kukaan olisi niin hölmö, että ottaisi yhteisen tilin siinä tapauksessa uusioperheessä.

Vierailija
15/54 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saako sun miehen lapset äidiltään lahjoja? Siis tuo kuvio kuulostaa jo ihan omituiselta ja ainoa selitys minkä mä tuollaiselle keksisin, olisi et lapset ei saa mitään äidiltään eli äiti on kuollut tai hylännyt lapsensa ja mies ei halua noiden lastensa lahjoissa tuon yhtään näkyvän.

Silloin tuo on jotenkin ymmärrettävää, mutta toki teidän pitäisi silloin ostaa yhteisille lapsille lahjat yhdessä, sillä sovitulla summalla. Siis niin, että säkin saisit päättää mitä ostetaan.

Myös isovanhemmilta ja vanhemmilta sekä lähisuvulta voi odottaa tasapuolisuutta samassa taloudessa asuvia lapsia kohtaan, niin ettei joulu ole kenellekkään lapselle pahan mielen juhla ja niiden "omempien" muistaminen tehdään jotenkin hienovaraisesti, jos siihen on tarvetta.

Jos sun miehen lapset saa lahjoja myös äidiltään, sun miehen vaatimukset on musta kohtuuttomia ja todella kummallisia. Melkein jään miettimään onko tämä edes totta jos näin on..

Toi on sairas ajatusmaailma että ei voi ostaa toiselle lahjoja koska toiselle taas tulee paha mieli.

Meidän perheessä minun vanhemmat lapset saavat selvästi parempia lahjoja kuin nuoremmat koska vanhempien lasten isä on varakas. Ei siinä ole mitään pahaa. 

Jonakin päivänä he tulevat saamaan myös ison perinnön mitä nuoremmat lapseni ei tule saamaan. Elämä on sellaista.

Vierailija
16/54 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis käyttääkö mies dinun rahojasi omien lastensa lahjoihin? Ja he saavat lahjat myös omalta äifiltään, mutta teidän lapsenne eivät? Eihän tuo ole reilua teidän lastenne kannalta., jotka saavat vähemmän. Ja miksi ihmeessä sinun pitäisi maksaa miehesi lasten lahjoista puolet? Meillä uusperheessä minä annan lahjat omilla rahoillani omalle lapselleni ja mies omilla rahoillaan omilleen. Myös siis outoa mieheltäsi tuollainen sanelu, mitä saat omilla rahoillasi tehdä.

Alan ymmärtää, miksi exä on eronnut miehestäsi.

Vierailija
17/54 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kylläpä on uusperheellisen elämä vaikeeta. Sairasta jopa.

Joo en kadehdi.

Kaiken se kestää.....

Vierailija
18/54 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteinen tili ei välttis ole aina niin  fiksu ratkaisu...

Vierailija
19/54 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toi on sairas ajatusmaailma että ei voi ostaa toiselle lahjoja koska toiselle taas tulee paha mieli.

Meidän perheessä minun vanhemmat lapset saavat selvästi parempia lahjoja kuin nuoremmat koska vanhempien lasten isä on varakas. Ei siinä ole mitään pahaa. 

Jonakin päivänä he tulevat saamaan myös ison perinnön mitä nuoremmat lapseni ei tule saamaan. Elämä on sellaista.

Meillä teini saa kalliimpia lahjoja kuin nuoremmat, ihan ydinperheessä. Jokaiselle tarpeen ja iän mukaan. Mutta en ymmärrä aikuisia, joiden mielestä joulu on se aika ja paikka, jossa lapsille opetetaan elämän epäreiluutta, musta se on vaan julmaa. Kaikki ei mene tasan elämässä koskaan, mutta on aika monta muuta päivää vuodessa, jolloin asiaa voi lapsille selittää kuin joulu.

Meillä kummit lahjoo lapsia hyvin eri lailla, ja me on joskus ostettu vähimmälle jäävälle ylimääräinen paketti, lapsista on kasvanut fiksuja ja omastaan jakamaan kykeneviä. Aika moni epäreiluutta lapsena tällaisissa kokenut on aikuisenakin tosi kateellinen ja katkera ja ahne sekä laskee aina että saako varmasti samanverran kuin muut.

Kukin tavallaan mutta luulen, että jos se eniten saava olisi sun puolison lapsi ja vaikka nuorin ja sun teinit tai alakouluikäiset kattois surullisena vierestä kun joku taapero saa tonnilla leluja ja he pari pakettia, voisi fiilikset olla vähän erilaiset.

Vierailija
20/54 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja täällä...siis kyllä miehen lapset saavat lahjoja myös äidiltään ja ovat meitä huomattavasti varakkaampia mikä toki on lapsille kiva asia.

Mies vaan sanoo ettei sillä ole mitään väliä vaikka lapset saa lahjoja äidiltäänkin. Ei kuulema ole siksi väliä kun ne lahjat ei ole täällä. Ei tietenkään olekaan muuten mutta on minusta aika outoa että minä en sitten saa lapsilleni ostaa lahjoja vaan summa on kaikille meillä sama.

minun osuus on laskettu yhteisien osalta siihen mitä miehen lapset saavat myös isältään. Eli yhteiset saa todellakin vähemmän isältään.

Mies suuttui tosi paljon kun sanoin että olisi kiva että miettisi jokaiselle lapselle tasaveroisen lahja summan mutta ei ajattelisi niin että meidän lapsilla on sitten äidinkin osuus samassa. Pääsen kyllä vaikuttamaan mitä rahoilla ostetaan mutta haluaisin pystyä ostamaan omilleni niiden lisäksikin, äitinä.

Mies sanoi että jos ostan omilleni jotain lisää yhteisillä rahoilla niin hän ostaa lisää vielä muillekin lapsille. Eli en saa hänen mielestä ostaa omille lapsilleni sen päälle mitä hän isänä antaa samoin lapsilleen, olen kuulema sitten epäreilu. Mies ei todellakaan ota asiaa kuuleviin korviin vaan suuttuu minulle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi seitsemän