Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko muita entisiä Jehovan todistajia paikalla?

Vierailija
11.04.2006 |

Oliko uskonnosta irtautuminen vaikeaa?

Itse erosin lopullisesti parikymppisenä. Vielä pitkään sen jälkeen ajattelin kuitenkin, että JT:t ovat se ainoa oikea uskonto, minä vain olen niin kurja ja heikko, etten osaa niiden opetusten mukaan elää. Vasta viime aikoina olen lukenut esim. Uuden maailman käännöksen vääristelyistä jne. ja muutenkin tajunnut, millaista huuhaata se koko uskonto on...

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jehovan todistajien pitää elää täysin niiden oppien mukaan ja kyseenalaistaa ei saa.

t. ap

Vierailija
2/23 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sit vaan lopahti eikä kukaan ole perään tullut joskus joku soittaa ja kysyy mitä kuuluu

täytyy sanoa et mä olen suorastaa pettynyt kun kukaan ei auttanut mua et vaan jos lopettaa niin sit lopettaa eli ei pidä paikkanas et väkisin pidettäs ja eroon ei pääse

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennemminkin jos alkaa esimerkiksi kysellä ja miettiä oppien järkevyyttä, niin tehdään aika pian selväksi, ettei ole tervetullut.

Vierailija
4/23 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:lle sen verran, että en tosiaan aio ikinä mennä kasteelle (en usko niin kuin jt:t opettavat), mutta olen keskustellut jo vuosia jt-ystäväni kanssa uskonasioista. Kiinnostaa käydä katsomassa, millainen tapahtuma se Muistonvietto oikein onkaan..

Vierailija
5/23 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen takia en ole kasteella käynytkään, en vain ihan pysty hyväksymään kaikkia raamatun oppeja.

Tuntuu värältä sanoa lapsille, että itsetyydytys on väärin tai että homous on ihan kamalaa.

En voi myöskään hyväksyä, että jokin järjestö sanoo saanko runkata vai ei!

Tässä nyt muutama esimerkki!

Vierailija
6/23 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua hämää se valitus siitä, miten kaikki on nyt niin huonosti, mutta sitten paratiisissa asiat on hyvin.

Mä en ennen edes tajunnut, että asiat olisi kauhean huonosti, ajattelin että tämä kaikki kuuluu elämään.

Vierailija
7/23 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jehovan todistajissa mukana ollessa koin jatkuvasti syyllisyyttä, jos en jaksanut lähteä kokouksiin tai en tehnyt tarpeeksi kenttätyötä. Puhumattakaan siitä, kuinka helpottavaa oli, ettei enää tarvitse miettiä maailmanloppua jne.

Tuo on ihan hyvä pointti, että Jehovan todistajissa korostetaan jatkuvasti kaikkia tämän maailman ongelmia ja huonoja puolia eikä nähdä mitään positiivista. Ongelmille ei kuitenkaan pyritä tekemään mitään, sillä vasta uusi järjestelmä korjaa ne...

t. ap

Vierailija
8/23 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

huonoja puolia alatte ajatella enemmän, kun ikää tulee lisää. Eikö teillä luopuneilla ole kamala olo, kun teitä opin mukaan voi kohdata kadotus. Kävin kerran muistonvietossa. Se oli outo tilaisuus, n´kun ehtoollinen kiersi salia, mutta kukaan ei ottanut. Parhaat vaatteet oli ihmisillä päällään. Meillä käy mukavia todistajia, mutta siellä tapasin myös niitä hyvin ärsyttäviä.

Vierailija
9/23 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen onnellinen kun ei tarvitse pelätä kuolemaa tai maailmanloppua, koska tiedän että tuo maailman loppu tuo paratiisin ja ikuisen elämän

ja myös se tuo rauhan sydämeen kun tietää mistä kaikki pahuus johtuu

kyllä elä onnellista elämää nyt ja onnellisesti odota paratiisia jolloin kukaan ei enää sairastu näe nälkää kuole jne

Vierailija
10/23 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä hiukan pelkäsinkin kohtaloani... Mutta nykyisin en usko enää kadotukseen tai paratiisiin, joten ei pelota.

Ja olen nyt kolmikymppinen ja näen maailmassa hyvin paljon positiivisia asioita. Uskon myös, että jokainen voi omilla teoillaan vaikuttaa siihen, millaisessa maailmassa elämme.

t. ap

Vierailija
11/23 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten eroaa ev. luterilaisesta?

Tiedän ettei synttäreitä juhlita, eikä joulua, mutta muuta en tiedä. Enkä tiedä MIKSI noita em. juhlia ei juhlita..

t. asiasta yleisesti kiinnostunut

Vierailija
12/23 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun aloin seurustella " maailmallisen miehen" kanssa. Oli Todella kova paikka kun entiset ystävät eivät tunteneet jne. Olemme mieheni kanssa saaneet 3 lasta ja kun sain ensimmäiseni koin hirmuisia itsesyytöksiä että lapseni ei pääse paratiisiin yms.

Vuosi sitten pääsin takaisin järjestöön mutta en enää tiedä oliko se kovin hyvä idea. Kaikenlaista on tapahtunut ja jotkut ovat niin tekopyhiä että oksettaa. Joten en oikein enää tiedä onko tämä kuitenkaan se " oikea" uskonto....

Vierailija
13/23 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Joten en oikein enää tiedä onko tämä kuitenkaan se " oikea" uskonto....

Vierailija
14/23 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan tarvitaan hareutta esim siis olet ollut yhdynnässä tuon miehen kanssa

tiedän monia todistajia jotka ovat seurustellee ns maailmallisen kanssa menneet naimisiin ja olleet kokoajan jehovantodistajia

Vierailija
15/23 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

He uskovat, että Jehova lopettaa tämän vallitsevan " asianjärjestelmän" ja alkaa hallita maata. Maan päälle tulee paratiisi, johon pääsevät vain Jehovan todistajat. Muut joutuvat kadotukseen - ei siis helvettiin, vaan lakkaavat olemasta. 144 000 Jehovan todistajaa pääsee taivaaseen hallitsemaan Jehovan rinnalla.

Jehovan todistajat eivät usko kolminaisuuteen, vaan korostavat sitä, että Jeesus on Jumalan poika.

Sääntöjä:

- pakanallisia juhlapäiviä ei vietetä (joulu, syntymäpäivät, juhannus... Kaikki tavalliset juhlapäivät, ja viettämisen kieltämiseen on joitakin juhlakohtaisia perusteluja, mutta pääpointti on se pakanallisuus.)

- verta ei saa luovuttaa tai ottaa vastaan, veriruokia ei saa syödä

- tupakoida ei saa, alkoholia käytetään vain kohtuudella

- kokouksissa pitää käydä ja kenttätyötä (ovelta ovelle -työtä) pitää tehdä kykyjensä mukaan

Vierailija
16/23 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jehovan todistajat saisivat paljon lisää jäseniä, jos muuttaisivat muutamia käsityksiään ja kieltojaan. Jos: antaisivat viettää juhlapyhiä, hyväksyisivät verenluovutuksen ja armeijan ja hyväksyisivät myös ev. lut. ihmiset pääsemään taivaaseen. Lisäkis jos vielä ev lut hyväksyisi todistajat pääsemään taivaaseen, niin johan alkaisi ovi jehovissa kolahdella tulijoista.

Kummaa, miten jehovat tekivät oman uskonsa vanhan kristillisyyden päälle ja sitten yhtäkkiä nämä vanhaa kristillisuuttä uskovat eivät enää pääsekään taivaaseen, vaikka he itse ovat uskonsa muuttaneet. Ihan kuin esim Paavali tms ei olisikaan sopivia.

Vierailija
17/23 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mieleisekseen ja sitten ei enää vanhat kelpaakaan. Tunnustaisivat nyt sen kolminaisuusopin, niin olis heilläkin paljon helpompaa. Mitä väliä, vaikka tunnustaisivat. Tiukkapipoisia.

Vierailija
18/23 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

He siis uskovat, että luterilaiset eivät noudata kaikkia Raamatun oppeja ja ovat jopa vääristelleet niitä.

Vierailija
19/23 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muka tuollaistako oli Jeesuksen ja hänen seuraajiensa elämä. Tuskin jeesus olisi kieltänyt esim synttäreiden vieton tai pahasti sairaalle veren vastaanoton.

Vierailija
20/23 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun on lukenut Uuden maailman käännöksen Raamatusta, ja verrannut alkukielellä kirjoitettuihin teksteihin, niin pitäisi kyllä selvitä, ketkä vääristelevät totuutta. Vartiotorniseurahan se tosin on, joka vääristelee, eikä yksittäisiä todistajia pidä siitä syyttämän.. Mutta ei tekisi nimittäin pahaa kenelläkään jt:lle tutustua vähän muidenkin kirjoittamaan uskonnolliseen matskuun. Ja toisaalta luterilaisetkin voisivat oppia tuntemaan paremmin mm. mormonien, jt:ien ja helluntalaisten oppeja, niin sujuisi rinnakkaiselo jouhevammin :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kaksi