Huono omatunto pikkujouluista
En kehtaa avautua kenellekään tutulle. Olen seurustellut mieheni kanssa 16 vuotta, 14-vuotiaasta asti. Naimisissa on oltu neljä vuotta. Meillä on kaksi pientä lasta. Mieheni on ainut seksikumppanini, enkä ole koskaan pettänyt häntä.
Työpaikan pikkujoulujen jatkoilla tapasin mukavan ja komean miehen. En kertonut olevani naimisissa. Ei hän sitä suoraan kysynytkään mutta annoin varmasti myös hieman ymmärtää olevani vapaa. Pakko myöntää: haluni olivat katossa. Pa*etti ihan järkyttävästi. Istuin miehen sylissä ja tanssittiin syrjässä niin lähekkäin, että miehellä oli penis tanassa ja minulla jalat aivan vetelänä.
Jossakin kohtaa laitoin tilanteelle stopin. Myönsin olevani varattu. Kerroin että panetti. Mutta en vaan voi. Jouduin tekemään ihan älyttömästi töitä sen eteen, että en rynnännyt hänen asunnolleen. Vaikka tiesin, että en sitä koskaan tekisi. En suudellut miestä. Mutta minulla on huono omatunto. Tuntuisi todella pahalta, jos mies olisi tehnyt samoin. En ole kertonut tästä miehelleni. Haluaisikohan hän kuulla? Todella surkea fiilis.
Enkä edes tiedä miksi kirjoitin tämän, luultavasti minut haukutaan täällä vain hu*raksi.
Kommentit (154)
Kertomalla haluat vain lievittää omaa pahaa oloasi. Miksi antaisit miehen kärsiä kun mitään peruuttamatonta ei tapahtunut? Nyt vain ensin itse kärsit ja sitten taputtelet koko jutun unholaan. Ota opiksesi.
Ensi vuonna toivottavasti ymmärrät juoda vähemmän. Mitään ei kuitenkaan tapahtunut, joten jätä asia taaksesi ja ota siitä vain opiksesi. Ihan hyvä, että vähän aikaa omatunto kolkuttaa, se kertoo ettet toiminut niiden arvojen mukaisesti, joita haluaisit elämässäsi noudattaa.
Vierailija kirjoitti:
Ethän sinä ole pettänyt, vain tanssinut. Niillä rajoilla tosin, mutta et ole silti tehnyt mitään väärää. Jos tuntuu, että asia vaivaa liikaa, niin voithan tietysti kertoa miehellesi.
Jos tekee toisen ihmisen kanssa jotain, mitä ei soisi puolison tekevän, niin kyllä sitä voi jo pettämiseksi sanoa.
Ole onnellinen että jäi tuohon. Minulla ei jäänyt...muuten sama tausta ja tilanne. En ole kertonut kenellekään.
Ehkä se, että miehesi on ainut kumppanisi tekee sen, että koet "jo" tämän kaltaisen toiminnan erittäin pahaksi. Itse en kertoisi, niin kuin joku jo totesi niin se on ehkä jopa jo itsekästä kertoa. MItään peruuttamatonta tai kauheaa ei kuitenkaan tapahtunut. Ehkä "rangaistuksenasi" on itse kärvistellä ja päästä asian yli. Suoraan sanottuna toi nyt ei kuitenkaan mitään kovin vakavaa ollut. Tämä palsta olisi varmaan täynnä pettäjien viestejä, jos kaikki muun kuin oman puolison kanssa pikkujouluina tanssineet ilmoittautuisi tänne. Ennemänkin olisin ylpeä itsestäni, että moraali on vielä tallella ja osasit lopettaa ajoissa.
No aina sitä joskus johonkin hetkellisesti ihastuu/halut herää, se on ihmisen luonne. Ihan noin lähelle kuitenkaan ei saa päästää suhteessa oleva toista miestä/naista kiehnäämään mutta loppujen lopuksi toimit oikein lähtiessäsi tilanteesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ethän sinä ole pettänyt, vain tanssinut. Niillä rajoilla tosin, mutta et ole silti tehnyt mitään väärää. Jos tuntuu, että asia vaivaa liikaa, niin voithan tietysti kertoa miehellesi.
Jos tekee toisen ihmisen kanssa jotain, mitä ei soisi puolison tekevän, niin kyllä sitä voi jo pettämiseksi sanoa.
Ja mitä sen jälkeen pitää mielestäsi tehdä? Pahoittaa puolison mieli ja laittaa hänet kantamaan se tuska, mikä siitä syntyi, vai kantaa se itse sisällään ja ottaa opikseen?
Jos oma puolisoni olisi toiminut noin, niin todellakin toivoisin, ettei hän kokisi tarvetta avautua siitä minulle vaan puisi asiaa itsenään tai tuntemattomien ihmisten kanssa verkkokeskusteluissa ja tulisi siihen tulokseen, ettei ikinä enää halua joutua samaan tilanteeseen.
Jos sinä toivoisit, että hän kertoisi sinulle, niin sitten pitää varmaan toivoa, että jonakin päivänä saat kuulla jotain tuollaista.
Et päästänyt tilannetta liian pitkälle joten ei hätää. Nyt vaan kärsit siitä huonosta omatunnosta niin kauan kuin kärsit, mutta miehelle en kertoisi, turhaan aiheuttaisi vain pahaa mieltä ja mahdollisesti isoa riitaa. Jos jotain olisi oikeasti tapahtunut niin sitten olisi eri juttu. Mullakin vastaava kokemus 9 vuoden takaa ja juttu kaduttaa aivan ehdottomasti, mutta en ole siitä miehelle kertonut, koska mitään ei oikeasti tapahtunut. Oli kyllä siinä rajoilla. Onneksi tajusin pysäyttää tilanteen ennen kuin oli liian myöhäistä. Ei ehtinyt edetä suutelemiseen eikä seksiin, just sellasta kiehnäystä, kunnes tajusin mitä olin tekemässä.
Nyt kannattaa vain myöntää tehneensä virheen ja hoitaa ensi pikkujoulut vähän paremmin tästä oppineena. Alkoa kannattaa myös nauttia ensi kerralla vähemmän tai ei ollenkaan.
Kertomalla aiheutat miehelle pahan olon, mutta lievennät omaasi. Eihän miehesi sitä ole ansainnut?
Pettäjänä voin kertoa, että ei se s ek si ole se kummempaa vieraan kanssa. Voi olla jopa huonompaa kuin oman kanssa. Paras hetki oli ehkä juuri tuo leikittelyhetki.
Älä pahoita miehesi mieltä, äläkä kerro hänelle. Ota itse opiksi.
En kerro moralisoidakseni vaan kokemuksesta.
Vierailija kirjoitti:
Ensi vuonna toivottavasti ymmärrät juoda vähemmän. Mitään ei kuitenkaan tapahtunut, joten jätä asia taaksesi ja ota siitä vain opiksesi. Ihan hyvä, että vähän aikaa omatunto kolkuttaa, se kertoo ettet toiminut niiden arvojen mukaisesti, joita haluaisit elämässäsi noudattaa.
Se tässä paha onkin, kun en ollut edes juonut paljoa. Oikein janosin tuota kiimaista tunnetta pikkulapsiarjen keskellä. Se piristi juuri niin kuin olin kuvitellut, mutta nyt omatuntoa soimaa urakalla.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Oliko pillu märkänä?
No oli! 🙈
Ap
Kiitos vastauksista, olette varmasti oikeassa. En ollut ajatellut kertoa miehelle, kunnes tänään tuli ajateltua pitäisikö. Tai mikä pahinta, saako hän kuulla siitä muuta kautta?
Itsellänikin sellainen olo, etten ole täysi hirviö, kun tästä tuli näin paha olo. Ja tämä on pahinta mitä olen suhteen aikana tehnyt.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja mitä sen jälkeen pitää mielestäsi tehdä? Pahoittaa puolison mieli ja laittaa hänet kantamaan se tuska, mikä siitä syntyi, vai kantaa se itse sisällään ja ottaa opikseen?
Jos oma puolisoni olisi toiminut noin, niin todellakin toivoisin, ettei hän kokisi tarvetta avautua siitä minulle vaan puisi asiaa itsenään tai tuntemattomien ihmisten kanssa verkkokeskusteluissa ja tulisi siihen tulokseen, ettei ikinä enää halua joutua samaan tilanteeseen.
Jos sinä toivoisit, että hän kertoisi sinulle, niin sitten pitää varmaan toivoa, että jonakin päivänä saat kuulla jotain tuollaista.
Itse näen rehellisyyden ja luottamuksen kaikkein tärkeimpänä asiana suhteessa, vaikka kyseessä olisikin epämiellyttävä totuus. Mieti mitä tapahtuu, jos Ap ei kerro asiasta puolisolleen, vaan se tulee esiin jotain muuta kautta.
Voi AP. Tekemäsi perusteella sanoisin, että pidä tuo mielessäsi kiihottavana juttuna arjen keskellä, mutta ota siitä myös opiksesi. En missään nimessä kertoisi miehelle. Turha satuttaa häntä turhaan.
Vierailija kirjoitti:
En kehtaa avautua kenellekään tutulle. Olen seurustellut mieheni kanssa 16 vuotta, 14-vuotiaasta asti. Naimisissa on oltu neljä vuotta. Meillä on kaksi pientä lasta. Mieheni on ainut seksikumppanini, enkä ole koskaan pettänyt häntä.
Työpaikan pikkujoulujen jatkoilla tapasin mukavan ja komean miehen. En kertonut olevani naimisissa. Ei hän sitä suoraan kysynytkään mutta annoin varmasti myös hieman ymmärtää olevani vapaa. Pakko myöntää: haluni olivat katossa. Pa*etti ihan järkyttävästi. Istuin miehen sylissä ja tanssittiin syrjässä niin lähekkäin, että miehellä oli penis tanassa ja minulla jalat aivan vetelänä.
Jossakin kohtaa laitoin tilanteelle stopin. Myönsin olevani varattu. Kerroin että panetti. Mutta en vaan voi. Jouduin tekemään ihan älyttömästi töitä sen eteen, että en rynnännyt hänen asunnolleen. Vaikka tiesin, että en sitä koskaan tekisi. En suudellut miestä. Mutta minulla on huono omatunto. Tuntuisi todella pahalta, jos mies olisi tehnyt samoin. En ole kertonut tästä miehelleni. Haluaisikohan hän kuulla? Todella surkea fiilis.
Enkä edes tiedä miksi kirjoitin tämän, luultavasti minut haukutaan täällä vain hu*raksi.
Avainlause on tuo "Tuntuisi todella pahalta, jos mies olisi tehnyt samoin. En ole kertonut tästä miehelleni. Haluaisikohan hän kuulla? "
Haluaisitko sinä kuulla jos olisi päinvastoin? Miehet jostain syystä useammin haluavat kuulla ( myös minä)ja naiset taas ajattelevat tuota toista näkökulmaa pahanolon siirtämisestä.
Vierailija kirjoitti:
Ei pettänyt tai tehnyt mitään väärää? Istui vieraan miehen sylissä jolla kulli tanassa, kiehnäsi, tanssi ja kertoi seksuaalisista haluistaan?
Ovea näyttäisin välittömästi jos omalle kohdalle sattuisi.
Höpö höpö, et kerro, itse en ainakaan haluaisi kuulla koska olisin sen jälkeen järjettömän mustasukkainen ja miettisin mikä vika minussa on.. ja em varmasti haluaisi päästää miestä enää ikinä minnekkään..
Jos mies saa jostain muualta kuulla sinun tanssineen jonkun muun kanssa, kerrot pääpiirteittäin että tanssitte ja vietitte aikaa ja pyydät tietenkin anteeksi. Mutta korostat ettet ole tehnyt muuta ja kuinka rakastat edelleen miestäsi etkä häntä pettäisi..
Eihän se mukavaa ole puolisosta tuota kuulla mutta tällaisen asian yli pääsee kyllä :)
On ihan normaalia haluta ja ihastua, eri asia toimiiko moraalittomasti. Joku tuolla sanoikin että ehkä olet siinä rajoilla, itselläkin olisi huono omatunto asiasta, mutta se menee sinulla varmasti ohi.
Minusta tuo on jo pettämistä. Kerrotko miehellesi pettäneesi vai et, se on omasta moraalistasi kiinni.